Playstation III Appreciation Thread

Back to yleinen keskustelu O

En oo 8-bittisen Nintendon jälkeen omistanut yhtään konsolia, mutta tämän hankkimista voisin harkita.

:hah: :hah: :hah: :hah: :hah: :hah: :hah: :hah: :hah: :hah: :hah: :hah: :hah: :hah: :hah: :hah: :hah: :hah: :hah: :hah: :hearts: :hearts: :hearts: :hearts: :hearts: :hearts: :hearts: :hearts: :hearts: :hearts: :hearts: :hearts: :hearts: :hearts: :hearts: :hearts: :hearts: :hearts: :happyroll: :happyroll: :happyroll: :happyroll: :happyroll: :happyroll: :happyroll: :happyroll: :happyroll: :happyroll: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :cool: :cool: :cool: :cool: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :D :D :D :D :D :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :hearts: :hearts: :hearts: :hearts: :hearts: :hearts: :hearts: :hearts: :hearts:

Pakko-ostos :eek:
Mut toi ohjain...?! :confused:

Quote by Daniel Braun

Mut toi ohjain...?!


Eiköhän se oo tuo default langaton.. luulisin et 3rd party valmistajat hoitaa homman kyl kotiin.


Mut entäs sit noi speksit!!?

O praise teh CELL technology... :o http://www.blachford.info/computer/Cells/Cell0.html

Menee kyllä vahvaan harkintaan tän hankinta, alkaa PS2 veteleen muutenkin jo viimesiään :D
Tosin toi ohjain kyllä hieman epäilyttää, pitäis päästä testaan miltä tuntuu tassuun :scared:

fuck sony! nintendo \o/

jees, makeelta näyttää ja totta tosiaan ohjain näyttää suorastaa pelottavalta. :scared:

Vielä ei kuitenkaan pelilistalla näy PES5:sta...

kaliber10000:sta:

Observes Peter Reid:"The controller looks like a dildo-boomerang".
Nothing like having a double dildo being the center piece of
your family entertainment hub.



Hehe, mutta asiaan. Itse en kyllä jaksa innostua pätkän vertaa uusista spekseistä enkä varsinkaan PS3:n E3 demonstraatiosta, missä ei näytetty oikeaa ingame matskua nimeksikään....noh, saahan tollasella helposti palstatilaa ja kaikkea muuta yhtä asiaankuulumatonta.

Each to their own I guess...

XBOX 360!!! Ohoh, väärä paikka :king:

Koskahan tää PS3 on määrä julkaista? Osaa sit laskee siitä päivämäärästä vielä vuoden pari eteenpäin :D

Eu julkasu reilun vuoden päässä -> Q 3 / 4 2006. JP julkaus muistaakseni "Spring" 2006. Huhut koskien 360:n maailmanlaajuista julkasupäivää sai myös Sonyn pitämään sitä mahdollisena vaihtoehtona..

Hieman OT:

Microsoft on toisaalla osoittanut kunnioitettavia miehistönlisäyksiä palkkaamalla legenda Minterin ja tulevan legendan Mizuguchin (Rez, Lumines, Meteos = imo tän hetken yhden mielenkiintoisimmista pelisuunnittelijoista) omaan talliinsa. Hatunnoston arvoinen teko, ja ehdottomasti suunta hedelmällisemmille apajille. 360 on muuten kaupoissa jo tän vuoden puolella.

Quote by Samus Aran

Hehe, mutta asiaan. Itse en kyllä jaksa innostua pätkän vertaa uusista spekseistä


Niiiiii eihän toi CELL tuu pistään kyykkyyn ku Intelin ja AMD:n, myös PC puolella. Mikäs siinä tietysti jos fotorealistiset pelit ei maistu ;)



enkä varsinkaan PS3:n E3 demonstraatiosta, missä ei näytetty oikeaa ingame matskua nimeksikään....


Oikea muoto kuuluu 'missä ei mielestäni näytetty oikeaa ingame matskuu" :]

Noh kyl te sit hiljenette sen kolmekuuskymppisenne kans ku tää tulee ulos ja huomaatte et njuu teh hypey microsoft ei sittenkään ihan päässy samalle tasolle.... x) :D

Ja threadin aloittajana suorastaan vaadin et viette sen keskustelun saman tien johonki muuhun thradiin. Tämä kun on PS3 AT!!11!!!!!!111 ^_____^

Haha, ai kuten kävi PS2:n (ja Xboxin) kanssa aikoinaan ;P

Noh kyl te sit hiljenette sen kolmekuuskymppisenne kans ku tää tulee ulos ja huomaatte et njuu teh hypey microsoft ei sittenkään ihan päässy samalle tasolle.... x) :D


Mmm, "tason" mittaus ei ole kaikille yks yhteen speksien kanssa..joten hiljentykäämme omien kriteeriemme mukaisesti, eiks jeh.

Quote by Samus Aran
Haha, ai kuten kävi PS2:n (ja Xboxin) kanssa aikoinaan ;P


En nyt halua tuottaa pettymystä, mut PS2 julkaistiin karkeesti kaks vuotta ennen kuin XBOX...

±]

Noista spekseistä vielä sen verran, et kyseessähän on vallan uus prosessoriteknologia. Kandee lukaista tuol ylempänä oleva CELL saitti ees päällisin puolin ni kekkaa miten tulee käymään parin vuoden sisään.

edit: tolla "tasolla" tarkoitin general fiilistä + pelitarjontaa.. itseä ei kiinnosta mitkään graafiset herkut tai vääntö peleis vaan itse elämys. oon kuitenkin tähänkin asti selvinnyt parilla PS2:lla. Nyt mua just innostuttaa toi CELL:n ylivoima muihin hinta/laatu suhteen ollessa älytön.

Quote by :t:c: : :
Quote by Samus Aran
Haha, ai kuten kävi PS2:n (ja Xboxin) kanssa aikoinaan ;P


En nyt halua tuottaa pettymystä, mut PS2 julkaistiin karkeesti kaks vuotta ennen kuin XBOX...

±]



Excuse me? Tarkoitin siis PS2:n pre-launch matskun suhdetta todellisiin peleihin. Sonylla ja MS:llä on tapana esitellä aivan jotain muuta, kuten jälleen nähtiin. Lähes parhaimmillaankin kamera-ajoja...

Noista spekseistä vielä sen verran, et kyseessähän on vallan uus prosessoriteknologia. Kandee lukaista tuol ylempänä oleva CELL saitti ees päällisin puolin ni kekkaa miten tulee käymään parin vuoden sisään.


PS3:ssa käytettävä teknologia on toki tuttua kauraa, oon kuitenkin jonkun verran suhannut alan sivuja viimeisten vuosien aikana ;P

Ulkoasun kehitys on hieno juttu, mutta Sonyn ja MS:n astuttua kuvioihin ne seikat on tarkoituksella nostettu liian korkealle jalustalle. Onhan se huomattavasti helpompaa kuin pelimaailman sisällä kehittyminen.

Mutta eiköhän tästäkin ole ihan tarpeeksi jo jauhettu muilla saiteilla, päätinpä vain esittää muutaman näkemyksen aidan toiselta puolelta.

Piis.

I'm with Coma. Mä olisin lähinnä pettynyt,
jos pelikonsolipeli vuonna 2006 näyttäis siltä
miltä noi e3:ssa näkyneet xb360 demot näytti
eikä siltä miltä noi ps3:sen demomatskut
näytti, en mä pidä lainkaan epätodennäköisenä
ettäkö esim. motorstormin demossa ei olis
peliengine käytössä. Noilla teknisillä spekseillä ei voi
vähempää odottaa, kun jo nyt on PC-pelimarkkinoilla
lähes samantasoista matskua.

mitä sisältöön tulee, niin mä olen ollut hyvinkin
tyytyväinen siihen tarjontaan jota nimenomaan
pleikkarille on perinteisesti ollut tarjolla, ks. esim:





Mä pidän tota teknistä kehitystä itsestään selvänä, mutta silti tietty tavoiteltavana asiana (myös pelikonsolin elinkaaren aikana), ei ne munkaan näkökulmasta todellakaan sulje toisiaan pois.

Imo tärkeämpää ja koko homman kannalta rakentavampaa on kuitenkin se miten itse pelaaminen kehittyy. Ja siinä jopa MS näyttää olevan tällä hetkellä Sonya edellä -> Minter ja Mizuguchi.

Lisättäköön vielä, että itsekin olen ollut tyytyväinen tiettyihin PS2:n peleihin siinä missä Xboxin ja erityisesti Cuben vastaaviin. Ja todennäköisesti tulen diggailemaan valikoidusti myös tulevien konsolien tarjonnasta, mutta puhu(i)n yhtiöiden toimintatavoista ja pidemmän tähtäimen näkymistä.

Ps. http://www.yakyak.org/viewforum.php?f=2 on erittäin lepposa yhteisö, jossa kirjoittelee useita pääkonsolivalmistajien työntekijöitä game designereista koodaajiin, markkinamiehiin ja ulkoasu-vastaaviin. Sinne vaan sekaan, jos haluaa lisää infoa mm. PS3:n teknisistä mahdollisuuksista...

Quote by Samus Aran
Lisättäköön vielä, että itsekin olen ollut tyytyväinen tiettyihin PS2:n peleihin siinä missä Xboxin ja erityisesti Cuben vastaaviin. Ja todennäköisesti tulen diggailemaan valikoidusti myös tulevien konsolien tarjonnasta, mutta kyse on yhtiöiden toimintatavoista ja pidemmän tähtäimen näkymistä.


No juu, mulle taas just pleikkari on ollut
se plattari, jolle löytyy ne ainoat pelit
joihin todella kiinnostaa syventyä
kertafiilistelyä enemmän. Edustan toki
hyvinkin kapeaa marginaaliryhmää,
mutta just pleikkarilla tuntuu olevan
heterogeenisin skaala tarjonnassa
eri pienryhmille, vrt. esim. just hard core
budopelit tai pelkästään japanin friikkimarkkinoille
suunnatut käsittämättömät bussikuski/
hyttys/mitävaankeksitniinmehänmallinnetaan
simulaattorit, jne. Vai onko mun nintendo-
tarjonnan tuntemuksessa vaan iso aukko?

Ja kiitos forum-linkistä, tohon pitääkin
tutustua.



PlayStation 3 Specifications

CPU

Cell Processor
PowerPC-base Core @3.2GHz
1 VMX vector unit per core
512KB L2 cache
7 x SPE @3.2GHz
7 x 128b 128 SIMD GPRs
7 x 256KB SRAM for SPE
* 1 of 8 SPEs reserved for redundancy
total floating point performance: 218 GFLOPS

GPU

RSX @550MHz
1.8 TFLOPS floating point performance
Full HD (up to 1080p) x 2 channels
Multi-way programmable parallel floating point shader pipelines

Sound

Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, etc. (Cell- base processing)

Memory

256MB XDR Main RAM @3.2GHz 256MB GDDR3 VRAM @700MHz

System Bandwidth

Main RAM 25.6GB/s
VRAM 22.4GB/s
RSX 20GB/s (write) + 15GB/s (read)
SB< 2.5GB/s (write) + 2.5GB/s (read)

System Floating Point Performance

2 TFLOPS

Storage

Detachable 2.5" HDD slot x 1

I/O

USB Front x 4, Rear x 2 (USB2.0)
Memory Stick standard/Duo, PRO x 1
SD standard/mini x 1
CompactFlash (Type I, II) x 1

Communication

Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) x 3 (input x 1 + output x 2)
Wi-Fi IEEE 802.11 b/g
Bluetooth 2.0 (EDR)

Controller

Bluetooth (up to 7)
USB 2.0 (wired)
Wi-Fi (PSP)
Network (over IP)

AV Output

Screen size: 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p
HDMI: HDMI out x 2
Analog: AV MULTI OUT x 1
Digital audio: DIGITAL OUT (OPTICAL) x 1

Disc Media

CD PlayStation CD-ROM, PlayStation 2 CD-ROM, CD-DA, CD-DA (ROM), CD-R, CD-RW, SACD, SACD Hybrid (CD layer), SACD HD, DualDisc, DualDisc (audio side), DualDisc (DVD side)
DVD: PlayStation 2 DVD-ROM, PlayStation 3 DVD-ROM, DVD-Video, DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW
Blu-ray Disc: PlayStation 3 BD-ROM, BD-Video, BD-ROM, BD-R, BD-RE

Sourced from SONY CORP.

PlayStation 3 Games "Confirmed" For Launch:

Vision GT
Spider-Man 3
Unreal Tournament 2007
Eyedentify
Fifth Phantom Saga
I-8
Final Fantasy Next
NioH
EA Sports Fight Night Round 3
The Getaway 3
Killing Day
The Elder Scrolls IV: Oblivion
MotorStorm
Mobile Suit Gundam
Heavenly Sword
Formula One PS3
Killzone Next-Gen
Tekken Next
Old West Game [untitled Rockstar project]
WarHawk PS3
Exploding Gas Station Tech Demo [untitled]
Devil May Cry 4
Metal Gear Solid 4
Dirty Harry
Scarface: The World is Yours
Possession
The Darkness
Demonik
Dark Sector
Theseis
Metronome


:hah:

O