Kemopetrol - Child is my name (JussiS remix) [preview]

Back to biisit ja remixit O

Pitääpä kommentoida kun tuli kuunneltuakin.

Kaks asiaa mitkä heti hyppäs esille:
Vokaalit on liian piilossa, ne sais olla esillä enemmän.
Bassolinja on turhan kevyt, jättää soundin aika kapeaksi.

Bassotöräytyksestä tulee mieleen muutama ysäri eurotechno-biisi.
En sit tiedä onko se hyvä vai huono, kun en osaa sanoa mitä haet tällä remiksillä. Eli en mä tätä miellä tällaisenaan ainakaan miellä trancebile-hitiksi. Jos lähtee kääntämään tätä vielä enemmän ysärifiilistelyyn niin siitä saa ehkä koukun perusdiskokansalle. :)

Vaikka musatyyli ei ole miulle ollenkaan "oma", löydän kappaleesta kuitenkin omanlaisen fiiliksen. Vähän kuin istuisi sateisena aamuna merenrantamökin kuistilla ja katselisi merelle.. Jos kappalesta tulee joku maisema/fiilis mieleen, ei se sillon ole kovin epäonnistunut tekele.. imho.

Ps. Laitappa ne pienet pianoriffit, jotka taustalla kuuluu, pintaan. Kokeile vaikka iha piruuttain :)
Sitoisi jonkun verran enemmän alkuperäiseen, muttei liikaa.

Joo täytyy pehmentää kun tuntuu että tälle tulee pelkkää dissausta.
Ei tää mun mielestä tosiaankaan mistään paskimmasta päästä ole mitä demobiisejä oon täällä kuunnellut. Kyllä tätä kehittää kannattaa.

Vaikka tää ei oo mulle ominta musatyyliä niin vastaavasti kritiikin antamista helpottaa se ettei alkup. biisi iske mulle yhtään. :)

Mun mielestä tässä ois oikeasti ideaa! Kyllä muhun iskee tällänen leijailumeininki, tästä sais tosi hyvän biisin vielä tehtyä. Mitäs väliä jollain liialla kaiulla nyt tässä vaiheessa on, tuskin on menossa kauppojen hyllyille tai soittoon vielä tää biisi. Mutta kehityskelpoinen idea aivan ehdottomasti!

Ensinnäkin tarttis kyllä noi vokaalit saada ihan raakana, ehdottomasti. Sitte tosiaan toi alhaalta mouruava leadisoundi, tai mikä onkaan, on turhan munaton tällä hetkellä. Myös se korkealla soiva stabi on vähän .. hm.. lelun kuuloinen. Taustapadille tekisin myös jotain.. en osaa sanoa mitä mutta jotain :)

Mielelläni kuuntelin tämän näinkin, ja jopa useaan kertaan.

Pakko kysyä millä vehkeillä tää on tähän asti tuotettu?

Quote by D-Mind
Pakko kysyä millä vehkeillä tää on tähän asti tuotettu?

Reasonilla.

Quote by JussiS
Quote by D-Mind
Pakko kysyä millä vehkeillä tää on tähän asti tuotettu?

Reasonilla.

sori, kännipostaus :excellent:

Mut joo, asiaan.
Quoteen viitaten...
Jos Reason kerran on käytössä, niin en yhtään ihmettele tuota tukkoisuutta & muovista soundia...

Mutta joo, pariinkin otteeseen (eri versioita joita oot laittanu liikkeelle) olen tästä kuunnellu.
Hyvästä biisistä olet remiksiä käynnyt vääntämään.
Ja suht ok tasolla olet onnistunut.
Ton vokaalin tukkoisuuden/ohuuden/överikaiutuksen antaa anteeksi se että se on suora rippaus orkkisbiisistä, ei pelkkä vokaaliraita...
Suht hyvän kuuloisen olet siitä huolimatta siitä saanut.

Vaikka kys. musiikkityyli ei ole todellakaan se "juttu" jota seurailen, ni ihan kivalta tää on kuullostanut.
Tää nykyinen previkka on paaaaljon parempi kuin se eka minkä pistit julkisuuteen.
Mutta edelleen kompastuskivenä on toi vokaalin järkyttävä kaiku & ohkanen soundi.
Laura Närhen ääni ei oikeesti pääse oikeuksiinsa...
Vaikka neiti Närhi ei hirveän vahvaa ääntä omistakkaan, ni IMO toi rippaus koko biisitä ja eq:ttaminen & muu muokkaaminen on vienyt senkin vähän voiman siitä äänestä.
Mut kuten sanoin, annetaan anteeksi se koska pelkkää vokaaliraitaa ei ole ollut saatavilla.

Rakenteesta en ihmeemmin voi sanoa mitään.
Previkka on previkka.
Ja toisaalta, trance ei o tosiaankaan se mun juttu...

Soundit noin yleisesti on ihan ok tasoa.
Vähän perusmeininkiä, mutta niinhän se on aikas monessa biisissä.
Ja toi muovinen olemus on hyvinkin pitkälti Reasonin vikaa.
Tosin, saahan sitä Rebasta oikeesti ihan kelposoundiakin viilaamaalla (tai jos sattuu vääntämään hyvinkin karusoundista tyyliin Mylo)

Mutta, kokonaisuudessaan toi remiksiprevikka on oikein mukavaa kuunneltavaa.
Tykkäsin.
Vielä kun kuulis kokopitkän version ja siinäkin noi vokaalit olis saatu puhtaana ni tää olis todennäköisesti oikein :hearts:
Mutta sitä odotellessa...

anteeksi humalan aikaansaama epäselvyys ja typot

Vähän turhan rankalla kädellä ehkä jotkut ilmas että ei hirveän hyvä remiksi. Kyllä tässä oli niinkun haettu kai jotain omaa näkemystä tolle hyvälle alkuperäselle biisille. Ei ehkä mustakaan parempi näkemys kun se alkuperänen, mutta oli tässä silti oma fiiliksensä. Jos tuosta "päämelodiasta" muokkais vielä vähän "oikeammin" menevän niin vois jopa toimia.

Aluks pelotti kun luin postauksia että onpas paljon reverbii ja sit tuli kaks postausta että korjattu ja vähennetty reverbii reilusti ja silti toi viimesin minkä hain kuulosti tosi verbbiseltä. Onneks en ensimmäistä joutunut kuulemaan :scared:

Vähän practisee niin eiköhän sinne Raumallekkin saada oma kixukeisari :happyroll:

Quote by whuf.
Vähän practisee niin eiköhän sinne Raumallekkin saada oma kixukeisari :happyroll:

Turguseen, nykyään :)

Nyt tää biisi on vissiin saavuttanut finaali-asteen (tai ainakin niin ilmoitat), mutta mielestäni ei siitä ekasta versiosta ole mitään kauheen pitkälle menty. Eteenpäin kaiketi, mutta... Nyt on aika antaa palautetta, tästä tuli uusia versioita siihen tahtiin, että tuli varmaan Klubituksen Top10 listaankin uusi imutusennätys.

Tässä raidassa on potentiaalia, sitä ei ole kieltäminen. Tosin, koko sotku kuulostaa siltä kuin boomblasterista olis bassot paskana, päätteet vuotaa ja olet jumissa kaivonpohjalla. Ikävä tosiseikka. Biisissä on ihan hyviä idiksiä ja uusia juttua vanhojen päälle ihan hyvin teipattu ja nää pitäis saada sieltä mössöstä vaan esille. Nyt näistä ei vain pääse nauttimaan niin kauan kun tää kuulostaa siltä kun olis vanhaan C-kasettiin nauhotuksessa demagnetointipää ollut rikki ja vanha veisu jääny uuden alle.

Ihan mielenkiinnosta imutan vielä ton sun ja Miikan kevätkokoelman ja zekkaan miltä ko. raita siellä seassa kuullostaa.

Tästä raidasta ei tällaisenaan kyllä plussapisteitä heru...

Tuli kuunneltua toi teitin kevätkokoelma ja olihan siinä versiotta vielä uusia juttua biisiin lisätty tai sitten ne vain kuuli ekaa kertaa. Pistäs linkki siihen finaalin-finaalin-finaaliin, ni saa kuunnella sen oikein rauhassa.

Siellä oli joku sun toinenki remixi, jota en varmaankaan ole ennen kuullut mutta olen kyllä varma, että löysin sen ihan korvakuulolla. Ihan kiva ralli. En vaan muista hetimiten sitä alkup., ni ei voi oikein mitään korrelaatiota heittää.

Kauniiden kesäpäivien kunniaksi, koko biisi täysimittaisena imuroitavissa nyt!

Kemopetrol - Child is my name (JussiS remix)

En oo jaksanu hetkeen tehdä tolle mitään, ja uudet projektit on sen verran päällä, etten tähän varmaan ehdi paneutukaan enää, eli tää nyt sitten jäi lopulliseks... Toivottavasti maistuu :)

onko joku tehny tosta biisistä hitaamman version...? Siis vaik sellasen kevyen tech-housen tai tribalin? Ite ku tykkään enemmä sellasesta. Vois toimii hyvin vaik afrobeatin messis. :)

Danieli relaa hei....:P Kyl reasonil saa kelpoo matskua aikaiseksi.... Turhaa leimata et "no ilmankos toi kuulosta niin tukkoiselta kun se on reasonil tehty". Monet ovat saaneet sillä aikaiseksi vaikka mitä:)


Mitä itse biisiin tulee niin versio mikä nyt on jakelus kuulosta jo ihan mukiinmenevältä... Vaikka itsekkin kuulokkeilla tosin nyt kuuntelen niin mitään kauhean häiritsevää tekijä ei ole...

Basariin hiukan potkua ja bassoihin draivia niin avot!


Mut ihan ookoo rallatus:)

Quote by gerry
Basariin hiukan potkua ja bassoihin draivia niin avot!

Saahan niitäkin laittaa lisää, ei siinä mitään. Muistaakseni mun korvaan yläpää on tukossa. Siihen kaipaisin korjausta.

Tosiaan tätä ei kyl enää pitkään aikaan oo tullu säädettyä, katotaan sit kun tulee sellanen hetki ettei oo mitään muuta projektia pystyssä...

Bassot on omaankin korvaan tosi epäselvät, pitäis envelopet ja kaiut säätää uusiks, yläpäässä on kans aika paljon kaikkee päinvittuu [tm]. Onneks sitä aina oppii kaikkee uutta matkan varrella, ni ehkä noillekin saa jotain tehtyy :)

O