Kemopetrol - Child is my name (JussiS remix) [preview]

Back to biisit ja remixit O

Progtrance-bootlegin esimaistiainen Kemopetrolin vanhasta biisistä.

Kommentteja kaivataan lähinnä miksauksen tasapainosta yms.

Saa kommentoida tietty muutenkin :)

Kemopetrol - Child is my name (JussiS remix)

:heart:
Vihdoin tätä on joku uskaltanut sohia.
Täytyy Jussi sanoa, että ainakin mä yllätyin positiivisesti !

Tarvis viedä autoon kuunteluun,
mutta näillä purkeilla kuulosta miksauskin toimivan !

Hienoa huomata Jussi että sieltäkin suunnalta rupee
tulemaan laadukkaan kuuloisia tuotoksia !

Big up !

kuuma vihje: TEOSTO kyttää Platinumia ja muita foorumeita !

kuulin varmasta lähteestä.

Emmäny oikee osaa mitään parantelumeininkii sanoo,
Tainoh... Jos nyt yks asiantuntematon kohta: Lauluääni aika ohut ja heikko... Hämäs hiukan mut hyvältätätä kuulostaa ja liven toimi hyvi:)

Quote by Hexe
Lauluääni aika ohut ja heikko... Hämäs hiukan mut hyvältätätä kuulostaa ja liven toimi hyvi:)


Yhdyn tähän. Jotenkin laulut hukku tonne. Tuopa niitä selvemmin esille niin :heart:

voi hyvää päivää! :panic:

ite menosta en sano mitään, kun en ko. genrestä pidä muutenkaan. mutta soundit on kyl nyt totaalisen hukassa. tässä on laura tungettu jonnekkin kaivoon hoilailemaan, ja samaan kaivoon on taidettu heittää monta muutakin asiaa, kuten parit rumpukoneet. kläpit sun muut hukkuu ihan olemattimiin tonne kaikupuuroon. jotenki totaalisen kuraa kyllä kaikki soundit.
kaikua on liikaa ja väärissä paikoissa. melodiat on kans aika sellast "jos ny vähä pimputtelen täl midikiipparil, ni tää on eka jutut mikä syntyy ku yritän jotai hempeet soitella".
kyllä ton originaalin ympärille ois varmasti helposti pienellä vaivalla saanu edes jotai vähä luovempaa ja omaperäistä rakenneltua.

ei tarkotus loukata, mut kuunteles ny ite tätä objektiivisesti, ni varmaan ainakin jossainmäärin allekirjotat osan mun sanomisista joku kaunis päivä.

Quote by crc
ite menosta en sano mitään, kun en ko. genrestä pidä muutenkaan. mutta soundit on kyl nyt totaalisen hukassa. tässä on laura tungettu jonnekkin kaivoon hoilailemaan, ja samaan kaivoon on taidettu heittää monta muutakin asiaa, kuten parit rumpukoneet. kläpit sun muut hukkuu ihan olemattimiin tonne kaikupuuroon. jotenki totaalisen kuraa kyllä kaikki soundit.
kaikua on liikaa ja väärissä paikoissa. melodiat on kans aika sellast "jos ny vähä pimputtelen täl midikiipparil, ni tää on eka jutut mikä syntyy ku yritän jotai hempeet soitella".
kyllä ton originaalin ympärille ois varmasti helposti pienellä vaivalla saanu edes jotai vähä luovempaa ja omaperäistä rakenneltua.

ei tarkotus loukata, mut kuunteles ny ite tätä objektiivisesti, ni varmaan ainakin jossainmäärin allekirjotat osan mun sanomisista joku kaunis päivä.

Toi vokaali on suoraan ripattu alkuperäisestä biisistä, eli ei oo ollu accapellaa käytössä. Sen takia sitä joutuu aika tylysti filtteröimään ja equttaan. Mitäilmeisimmin aika huonosti meni siis ;) Tällä hetkellä koitan juurikin paneutua tohon vokaalien tukkoisuuteen, mutta mitään loistavaa perusideaa mä en kyl tohon oo keksiny? Löytyiskö sulta jotain hyviä ideoita et miten vokaalin sais miksattua paremmin esille tuolta?

Oon miksannu tän luureissa, kun sattuneesta syystä meitsin monitorit on vielä jossain työnantajan lompakon takana vielä... Eli mitäilmeisimmin ainakin kaikua on siis liikaa ja ääni puuroutuu aika pahasti. Onko jotain muita konkreettisia juttuja mitä tossa mielestäs mättää? Oletan että kuuntelet tätä suhteellisen hyvistä laitteista?

En todellakaan loukkaantunut, hyvä saada rakentavampaakin palautetta kun ihkuplurhymiöitä jne. Mä oon kuitenkin tuottajana edelleen todellakin aloittelija, ja sen takia tänne näitä biisejä tungenkin, et saisin niistä jotain palautetta.

_kaikki_ parannusehdotukset otetaan vastaan, mielellään :)

Quote by JussiS

Oon miksannu tän luureissa, kun sattuneesta syystä meitsin monitorit on vielä jossain työnantajan lompakon takana vielä... Eli mitäilmeisimmin ainakin kaikua on siis liikaa ja ääni puuroutuu aika pahasti.


En oo kuunnellut tätä, mutta rahatilanteeseen on ihan turha vedota, jos tekee biisin luureilla. Luonnollisesti kannattaa testailla vaikka ihan millä tahansa sähköisillä maitopurkeilla tms., koska ilman überhyviä luureja ja kuuntelurutiinia homma menee muuten päin persettä.

Quote by P.Korhonen
En oo kuunnellut tätä, mutta rahatilanteeseen on ihan turha vedota, jos tekee biisin luureilla. Luonnollisesti kannattaa testailla vaikka ihan millä tahansa sähköisillä maitopurkeilla tms., koska ilman überhyviä luureja ja kuuntelurutiinia homma menee muuten päin persettä.

joo tiedän, sattui vaan niinkin ikävästi, et en oo saanu kuunneltuu ees mun überhyvistä kotistereoista tätä, kun toi 15m rca-piuha koneen ja vahvarin välissä on sit päättäny poikkasta ittensä. tarvis varmaan ostaa uus, mut nykyinen rahatilanne ei anna ees sitä periks :(

tää oli aivan loistava... tää orkkis on jo loistava biisi... mut tää remiksi kyl rokkaa vie kovempaa... 9½/10

joo, aika tukkosta kaikumössöä. voksuista ei saa selvää ja muutenkin tosiaan ihan liikaa tilaa biisissä.

ja tuo bassosoundi vai mikä onkaan mikä elämöi tossa breakdownissa ja muutenkin biisissä on aika kauhea, ainakin mun makuun. häirtsevä stereochorushässäkkä.

kai tää ihan kelvollinen biisi on, mut kun soundaa seinän takana olevassa varastohallissa soivalta mankalta.

edit: ja huhhuh toi loppu on ihan kakofoninen. tee jotain!

Aika ohutta soundia tosiaan ja hieman arkuutta havaittavissa. Lisää voimaa kovin hentoon previikkaan. Melodiat on musta kyllä nätit, vaikka ovatkin todella kevyitä. Vokaalitkaan ei pääse ihan oikeuksiinsa.

mainiota jälkeä.

Selvästi jäin kaipaamaan basson paksuutta, selvät bassorallit tekis tästä biisitä huikeen biisin...

Jahas, on sit menty sormeilemaan yhtä meikäläisen lempibiiseistä.

En jaksa mitenkään älytöntä analyysiä lähteä nyt tekemään, mut muutama juttu on pakko kommentoida:

- Älytöntä puuromössöä! Ihan liikaa kaikua yms. Ilmeisesti osin yritetty hukuttaa nuo huonosti irroitetut voksut taustalle.

- Voksut pilattu totaalisesti. Voima laulu on kyseisen biisin tärkein elementti ja nyt se on kyllä pilattu.

- Noi syntikka "stabit" on aika kamalat ja jotenkin miksattu ainakin mun makuun ihan seinille. Kuulostavat todella päälleliimatuilta.

- SE idea puuttuu. Tää on tämmönen oikein perusperusremiksi, missä on otettu alkuperäisestä ne pakolliset elementit, mutta se varsinainen oma idea on ollut vain tehdä proketaustat.

Eli ei toimi oikein näin ainakaan meikäläiselle. Jos nyt sais jotenkin ton puuroisuuden pois ja laulut esiin niin sitten vois tarkemmin arvostella itse biisiä. Toki on ongelmallista vääntää tämmöistä remiksiä, ellei ole acapella versiota käytössä, mutta uskon että parempaankin pystyisit.

Tai sitten vain rohkeasti yhteyksiä bändin suuntaan, jos sieltä kautta jotenkin irtoaisi yhteistyön mahdollisuutta acapellan muodossa.

Uusi, hiukan paremmin (?) miksattu ja masteroitu versio linjoilla. Koitin tuoda laulua hiukka selvemmin esille, mutta ei tosta oikein paksua saa tekemälläkään. Soundin pitäis nyt olla hiukkasen tukevampi ja selvempi, vähensin kaikuja aika rankalla kädellä, ja koitin miksailla soittimet tarkemmin.

Tiedä sitten onnistuiko :confused:

Kommentteja, kiitos :)

Eli samasta linkistä löytyy kuin alkuperäinenkin.

Klubariin kommentoin aluksi, ny tänne.

Paremmin tää ny pelaa ku alkuperänen. Nuo filtteröidyt jutut laulujen taustalla kuulostaa itteasiassa aika vekkulin metalliselta. Säkällä, tai tarkotuksella, ni toimii tässä :)

Vieläkin kyl kaipais ton breikin hyväkskäyttöä siinä 2:40min kohdilla.

jep, aikas kovastiliikaa kaiutettua matskua.
ohuudesta sen verta, että sehän vaan parantaa klubi-soittoa, kun saa helpommin soimaan kovaa ;)

tee oikeesti hyvä remixi tosta ja pyydä kemopetrolilta vokaaliraita (pistä se oikeestihyvä remixi mukaan) :)

mut: kaikua paaaljon pois ja muutenkin vähän enempi alapäätä ja ala-middlee.

ps: kyl alkuperäinen on pare :)

UUSI VERSIO LINJOILLA!

parantelua:

- Vokaali jälleen selkeämpi, kaikua vähennetty huomattavasti
- Parempi equtus ja masterointi
- Hiukan fiksailtu erinäisiä soittimia
- jne

Kertokaas et tuliks parempi vai ei?

En ole mikään guru näissä hommissa, mutta...

- Toi melodia jota yrität on oikea irvikuva, ei tollasta saa laittaa mihinkään
--> varsinkaan biisiin joka on lähtökahtaisesti täynnä tunnetta ja jossa
bassot jyllää!

- Sitten noi bassot ja rummut! Progessa pitäisi olla jotain edistystä, nimessäkin on jo se fakta. Groovea ja vääntöä puuttuuja paljon.

Eli tähän voi laittaa ihan mitkä tahansa vokaalit ton Kemopetrolin tilalle eikä eroa huomaa lainkaan.

2/10

0/10. täysin ideaton remix paskasti toteutettuna. ootko itse tyytyväinen tähän? vituttaa tälläset renkutukset.. tää menee samalle osastolle niiden kaikkien muiden movetron ja aikakone tranceremiksien kanssa, tosin huonommin toteutettuna. ja vielä sillä erolla, että tässä tapauksessa orkkis on hyvä biisi, josta osaavissä käsissä syntyisi varmasti hyvä remix. no, tiedän ettei sulla ollut käytössä orkkisraitoja, mutta silti kysyn: miksi näin ja oliko pakko? itsekritiikin puute on musiikin kuolema.

O