D'n`B/junkka

Back to musiikki O

o/
Junkka on yks mun suosikeista, mutta kuuntelen toki paljon, paljon muutakin.
Enkä liiku stealthissa, tuskin koskaan tulen niin tekemään ;)

Junkkaa soittelen ja kuuntelen. Kuuntelen kyllä muutakin, mutta junkkarumpubasso puolesta se vähän kevyempi tyyli on mieluisinta...saxofoni lämmittää aina mieltä....ja kyllä rankempikin toimii kunhan siinä on jotain koukkua (ihan niin kuin mikä vaan musiikki), mutta verenvuodatusmättöä ei kyllä kovin pitkään jaksa :happyroll:

jallu=napper

Oldskool jungle kru reprazent! Parasta saundia on pre-1998 tehty meininki, avainsanoina amen, reese ja muut pörinät sekä ennen kaikkea raggavokaalit. 1995 ehkä suosikkivuosi ja Congo Natty suosikkilabeli.

Tosin kyllä uudetkin jutut maistuu jos niissä on raggavoksut. =)

En oo kovin paljon kuunnellu mutta tykkään kovasti.. Opin joskus napalla kuuntelee uk garagee ja sitä kautta rumpuilua. Ehkä parasta korvalappumusaa kaupungilla liikkuessa. :excellent:

Tumpsi: Kyllähän mäkin muusta musiikista innostun toki, oon melkein kaikki ruokainen.

Onneks olkoon vaan Napper, täytyykin kuulostella sun settis (niin kuin liuta muitakin) kun vaan kerkiää :) Mäkin olin mukana siinä.

Mekaanikko: Amenit on aina hyvä juttu :heart: ja onhan niitä tosiaan hyviä ragga-vokaaleja kuultu, kun vaan muistaisin biisien nimiä...voi voi sentään.

junkkaa on tullu kuunneltua ja soiteltuaki aina välil kun vaa on mahdollisuus. ei se kyl helppoo oo. junkkaa kun rupeet soittaa jossai perus klubi-illas ni sii on 2 vaihtoehtoo; jengi menee joko aivan pähkinöiks tai sit ne menee baariin ottaa hörppyy ku ei jalat pysy enää peräs.

eikä niit bileitä stadiskaa ny nii paljo oo. freeform taitaa ol ainoo 1/kk jatkuva häppening (toivottavasti oon vääräs) ja sit jotai 1offeja.

musa-staili koki kyl aikamoisen alennustilan tos vuostuhannen lopus mut nyt on tullu taas aika hyvii träkkei. mut silti, niinku kaikest muustaki musast, 95% on paskaa.

enempi henk koht putoo jungle ilman niit vitun ragga vokaaleja. ja diipimpi D&B.mielellään hyväl originaali vokaalil eikä mitään yhden tahdin samplee koko biisin läpi. ei voi ymmärtää tuottajii jotka sitä kamaa tekee.

mut ei voi silti dissaa jotai teebeetä. jos ideaa on tarpeeks nii voi myös mättää. täs on kyl mielestäni enemmän kyse dj:n tyylitajust. rankkaa kamaa voi soittaa hyvin tai huonosti.

Quote by .

mut ei voi silti dissaa jotai teebeetä. jos ideaa on tarpeeks nii voi myös mättää. täs on kyl mielestäni enemmän kyse dj:n tyylitajust. rankkaa kamaa voi soittaa hyvin tai huonosti.


oonkin miettiny tässä, että mihin on seteistä kadonnut dynamiikka. sitä mitä nyt on tullu bileissä käytyä (eli valitettavan harvoin) on meiningit menneet aina lopussa ihan liian sahaamiseksi ja murhaamiseksi, eikä paljoa suvantokohtia anneta. mutta suomessa nyt on tuon monimuotoisuuden suhteen asiat ihan hyvin, eikä ole sellaisia pelkkään mättöön tai jump uppiin erikoistuneita bileitä, niitä kun ei jaksa erkkikään.

jotain settejä brittibileistä oon kuunnellu, niin välillä kyllä ihmetyttää kun jo reilusti ennen puoltayötä tulee hirveää amen-reese-gabberbassoraastoa, ja bileet kestää neljään.

musta ois kiva jos ois bileet joissa tulis lähinnä tota teknojunkkaa. tai ois sellanen "futuristinen" soundimaailma. sieltä löytyy muutakin kuin sitä mättöä. tsekatkaa vaikka sellainen lafka kuin warm communications.

edit:
Quote by .

musa-staili koki kyl aikamoisen alennustilan tos vuostuhannen lopus mut nyt on tullu taas aika hyvii träkkei. mut silti, niinku kaikest muustaki musast, 95% on paskaa.


Niin no, mun mielestä taas niihin aikoihin tuli kaikkii älyttömän kovii juttuja, kuten vaikka nykytechstepin esiasteet No U-Turnilla ja sit Wormhole (sitä levyä nyt ei voi sivuuttaa!) ja muita Virus-juttuja. Täs varmaan kyl vaikuttaa kanssa se, että mä innostuin toden teolla junkasta just noihin aikoihin :)
Menihän se soundi vähän turhan pörinäks sitten ehkä "massojen" mielestä ja tollaista, mutta muhun ton ajan synkistelysoundi kyl toimii yhä.

Quote by rjv


musta ois kiva jos ois bileet joissa tulis lähinnä tota teknojunkkaa. tai ois sellanen "futuristinen" soundimaailma. sieltä löytyy muutakin kuin sitä mättöä. tsekatkaa vaikka sellainen lafka kuin warm communications.



Niin olis mustakin ja täs oon alottanu kerään teknojunkkaa, kun tuntuu, ettei sitä yleisesti arvosteta. Joidenkin mielestä se ei vaan toimi ja et jengi menis ihan pyörälle päästään jostain syystä. Toki varmaan osa jengistä ei innostuisikaan siitä, mutta olisi sitä silti kiva kuulla ja soitellakin.
En myöskään jaksaisi jump uppia koko iltaa ja pitäisi pyrkiäkin siihen, että kaikenlaista matskua soitettaisiin niissä pileissä. Monipuolisuus on aina valttia. :cool:

Semmoinen leijuva ja jatsahtava rumpubasso tms on kyllä erittäin tunnelmallista shittiä. Sitä yhtä Intensen live-levyä voi suositella kaikille. Omasta levyhyllystä löytyy ainakin Adam F:n Colors, jotain EZ Rollersia, LTJ Buk(kak)emia, 4 Heroa... yms...

Quote by mekaanikko
Oldskool jungle kru reprazent! Parasta saundia on pre-1998 tehty meininki, avainsanoina amen, reese ja muut pörinät sekä ennen kaikkea raggavokaalit. 1995 ehkä suosikkivuosi ja Congo Natty suosikkilabeli.

Tosin kyllä uudetkin jutut maistuu jos niissä on raggavoksut. =)


Täysin samalla linjalla mekaanikon kanssa, vaikka kyllä niissä uusissakin on hyviä ilman mc:tä ;)

Onneks olkoon vaan Napper, täytyykin kuulostella sun settis (niin kuin liuta muitakin) kun vaan kerkiää. Mäkin olin mukana siinä.


Kiitos, kiitos...minkäs niminen on miehen oma setti?


Semmoinen leijuva ja jatsahtava rumpubasso tms on kyllä erittäin tunnelmallista shittiä. Sitä yhtä Intensen live-levyä voi suositella kaikille. Omasta levyhyllystä löytyy ainakin Adam F:n Colors, jotain EZ Rollersia, LTJ Buk(kak)emia, 4 Heroa... yms...


Totta puhut :excellent:

Quote by Lunatica
Monipuolisuus on aina valttia. :cool:



WORD

tänään sit kaikki rosikseen kuuntelee monipuolista junkkelia!!

Quote by jallu



Kiitos, kiitos...minkäs niminen on miehen oma setti?




Ei täs oo miehest kyse vaan ihan naisest.. :D Sellanen setti kuin "Quick Trip Into My Insanity", teknojunkan tapasta mössöä. Harmittaa vähän, etten saanut paria uutta levyä skabaan mennessä, joidenka viisut olisin sisällyttäny settiini. Noh, uus yritys sit joskus.

Quote by Kytkönen


tänään sit kaikki rosikseen kuuntelee monipuolista junkkelia!!



Darn kunnei satu pääseen :crybaby:

Ei täs oo miehest kyse vaan ihan naisest........


Uuuh...pahoitteluni tästä mokasta...siis ei siitä, että olet nainen, vaan että oletin sut mieheksi :hah: :laugh:

Quote by jallu


Uuuh...pahoitteluni tästä mokasta...siis ei siitä, että olet nainen, vaan että oletin sut mieheksi :hah: :laugh:


Heh, eipä tuo mitn :laugh: Kuuntelin sun mixis ja täytyy sanoa, että varmaa työtä teit. Eka biisi ja siin 15 min kohdilla oleva biisi oli mun suosikkeja :excellent: Hyvä setti..

Ilmoittaudun. Neurofunkki ja kaikki scifimpi/techimpi/synkempi putoo täysii.
oldskool-soundi haukotuttaa, jätkimainossoundi toimii pienissä annoksissa
oikeassa tilanteessa. Jumpuppia en siedä lainkaan; Aphrodite, Zinc ja DJ
Hazard aiheuttaa ihottumaa. Junkkalevyjen keräilyssä oon vielä ihan
alkutaipaleella, vaikkakin on/off oon diggaillu vuositolkulla. Itse pyrin
tuottamaan nimenomaan tuota synkempää meininkiä. Vähän on ollut
neuvotteluja tollasten techimpään soundiin keskittyneiden kemujen
järjestämisestä.

Quote by timppa^
Vähän on ollut
neuvotteluja tollasten techimpään soundiin keskittyneiden kemujen
järjestämisestä.


Kuulostaa hyvältä. Kannatetaan! :happyroll:
Olis kiva saada joku ulkomaan eläväkin soittaan, vaikka ovatkin vaan yleensä aikas hintavia raahattavaks Suomi-maahan..

Quote by Lunatica

Kuulostaa hyvältä. Kannatetaan! :happyroll:
Olis kiva saada joku ulkomaan eläväkin soittaan, vaikka ovatkin vaan yleensä aikas hintavia raahattavaks Suomi-maahan..


Juu on sitä kaikennäköistä spekuloitu. Henk. koht. kovasti tekis mieli
raahata Dj Uisce Suomeen.

Quote by timppa^


Juu on sitä kaikennäköistä spekuloitu. Henk. koht. kovasti tekis mieli
raahata Dj Uisce Suomeen.


Mä raahaisin taasen ton Skynetin :hearts: Pietarissa olis taas kovat bileet, kaveri menossa kuunteleen dj SS:ää :D Harmi, ettei päästy mukaan...

Elikkäs tää on ihan huvimielinen kysely siitä, että kuka täällä kuuntelee/soittelee/diggailee rummusta ja bassosta/junkasta :)
Ja vielä millaisesta sellaisesta. Tän threadin ei ole tarkoitus mitenkään dissata muita genrejä/ihmisiä eikä herättää mitn kansankiihkoa tms vallankumousta, vaan kartoittaa ihan puhtaasti tylsyyteni kunniaksi tämän tyylisuunnan edustajia, jotka eivät välttämättä esim. Stealthissä liiku.
Itse pidän enemmän rummusta ja bassosta kuin junkasta, mutta poikkeukset huomioiden tietysti. Rankempi ja techimpi matsku on mua ja neuro funk. Amittia ei voi olla ihailematta itämaisten soundien takia (ainakin parissa biisissä) ja Skynet on puhdasta kultaa.
Bileitä saisi olla lähempänäkin kuin Hesassa, jonne on varsin kallista lähteä muulla kuin omalla kyydillä, jota ei yleensä ole.
Mielipiteitä, kansalaiset :)

O