Jdoom

Back to yleinen keskustelu O

Kuinkas moni onkaan kuullut tästä jdoomista. Eli kyseessähän on ohjelma nimeltään doomsday joka päivittää vanhat doomin, hereticin ja hexenin 3d tasolle. Eli toisinsanoen ne näyttää senjälkeen paljon paremmalta. Lisäksi niihin saa myös 3d malli päivityksen ja tekstuuripäivityksen. Sivuilla olevat ruutukaappausket ovat kyllä varsin hienoja :) . Tässä osoite.

http://www.doomsdayhq.com/

GLDoomia tuli joskus kokeiltua. Ihan kiva pelata paremmilla graffoilla ja vielä kun voi hyppiä ja käyttää hiirtä.

Joo, on tullut pelattua. Todella onnistuneesti pysyy vanhan doomin fiilis vaikka on lisätty noi herkut eli hiiritähtäys yms.

Harmiks toi coop-nettipelaaminen tökki ihan sairaasti.

Quote by Juha Vilkamo
Joo, on tullut pelattua. Todella onnistuneesti pysyy vanhan doomin fiilis vaikka on lisätty noi herkut eli hiiritähtäys yms.


Ehkä olen vain vanhanaikainen tai sitten motorisesti rajoittunut, mutta ainakin minä koen vanhanaikaisen, Doom-tyylisen näppisohjauksen paljon helpommaksi, ainakin nopeatempoisissa räiskintäpeleissä. Jotakin Counterstrikea tai vastaavaa pelatessa kursori hyppii sinne tänne ja tähtääminen on ylimaallisen vaikeaa. Jos pyrkimyksenä olisi realistinen simulaattori asia olisi ehkä toinen, mutta tuollaisissa elokuvamaisissa peleissä kaikenmaailman örkkimörkkien ammuskelu saisi olla yhtä helppoa kuin, noh, elokuvissa.

Quote by Funkatronik

Ehkä olen vain vanhanaikainen tai sitten motorisesti rajoittunut, mutta ainakin minä koen vanhanaikaisen, Doom-tyylisen näppisohjauksen paljon helpommaksi, ainakin nopeatempoisissa räiskintäpeleissä.


Kun hiiriohjauksen sisäistää, paluu pelkkään näppikseen tuntuu samalta kuin yrittäisi ohjata hiiren kursoria Windowsissa nuolinäppäimillä.

Mutta tuolla Doomsday ohjelmalla siitä doomista saa todella hienon näköisen, varsinkin kun siihen lisätään ne 3d mallit ja yksityiskohtaisemmat tekstuurit. Nuo 3d mallit korvaavat ne alkuperäiset sprite hahmot ja esineet polygoneista luoduilla hahmoilla ja esineillä. Joten ne on sen jälkeen aidosti kolmiulotteisia.

Quote by Nordberg
Mutta tuolla Doomsday ohjelmalla siitä doomista saa todella hienon näköisen, varsinkin kun siihen lisätään ne 3d mallit ja yksityiskohtaisemmat tekstuurit. Nuo 3d mallit korvaavat ne alkuperäiset sprite hahmot ja esineet polygoneista luoduilla hahmoilla ja esineillä. Joten ne on sen jälkeen aidosti kolmiulotteisia.


Kyllä Doomin pitää olla 2-ulotteinen, makuhan siitä muuten menee.

Aihetta sivuten, kannattaa tsekata Tenebrae Quakelle ja Tenebrae 2 Quake 3:lle.

Quote by phanatic
Quote by Funkatronik

Ehkä olen vain vanhanaikainen tai sitten motorisesti rajoittunut, mutta ainakin minä koen vanhanaikaisen, Doom-tyylisen näppisohjauksen paljon helpommaksi, ainakin nopeatempoisissa räiskintäpeleissä.


Kun hiiriohjauksen sisäistää, paluu pelkkään näppikseen tuntuu samalta kuin yrittäisi ohjata hiiren kursoria Windowsissa nuolinäppäimillä.


Minä käytän kyllä Windowsiakin yleensä mieluummin näppäimistöllä...

Oon muistaakseni törmännyt tuohon joskus aikaisemminkin.

Ei tuo grafiikka kuitenkaan pärjää nykyaikaisille peleille ja doomin arvo ja viihdyttävyys perustuu nykyään kuitenkin nostalgiaan, joten mun mielestä tuollanen päivitys vähentää peli-iloa ja saa doomin näyttämään halvalta b-luokan peliltä.

Good ol' Team fortress-aikoina kuitenkin väännettiin kaikki grafiikat minimiin ja GL:t pois päältä et saatiin kranaattihypyt synkkaan.

Niin eihän se mitenkään hirveän hienolta näytä jos käyttää pelkkää Doomsday ohjelmaa. Mutta kun lisää vielä ne 3d malli päivitykset ja siihen vielä yksityiskohtaisemmat tekstuurit, niin sitten se näyttää jo varsin hienolta ja yksityiskohtaiselta. Toki se ei näille hienoimmille nykypeleille aivan pärjää.

O