Club R/Rental

Back to yleinen keskustelu O

Quote by joks
onkos kellään kokemuksia? tyttöystävä sai kutsun esittelyyn, ja käytiin sitten tänään katselemassa hienoja autoja ja kuuntelemassa "myyntipuhetta". on kuulemma muuttunut siten, ettei enää pelata jäsenyyksillä ja vuosimaksuilla, vaan myydään firman b-osakkeita... kovassa hinnassa nuo osakkeet ovat, mutta onpahan asuntoauton vuokraus halpaa jos tulee tarvetta lähteä reissuun tms...

kertokaas jotain kommentteja.


Jos kysyt tämän foorumin ihmisten mielipiteitä tuollaiseen touhuun, niin
ehkä kannattaisi lukaista seuraava topikki läpi:

http://www.platinum.ac/phpbb/viewtopic.php?t=9859&highlight=verkostomarkkinointi

Jees.
Meinasin pistää saman topic:in linkin kuin minkä Individual kerkes laittaa.

Noi kovat "markkinamiehet" kyllä puhuvat kaikkea, kynivät hyväuskoisilta rahaa ja lupaavat kovasti hienoja juttuja.
Joita ei kyllä ikuna saa...
Kannatta miettiä ja tsekkailla tilannetta.

Jos kysyt tämän foorumin ihmisten mielipiteitä tuollaiseen touhuun, niin
ehkä kannattaisi lukaista seuraava topikki läpi:

http://www.platinum.ac/phpbb/viewtopic.php?t=9859&highlight=verkostomarkkinointi


jaa siellä se oli! muistelin että tolle oli oma topikki jo olemassa, niin jäi toi verkostomarkkinointi katsomatta...
muistelinkin että tosta on aika paljon pahoja juttuja pyörimässä eri foorumeilla, mutta en kyllä alkaisi heti liittämään hommaa verkostomarkkinointiin... mietin vain, että miten homma muuttuu kun vuosimaksu jää pois... tuntuu ainakin siltä, että homma on ns. "hyvätuloisten autoilukerho". kuitenkin järjestävät tapahtumia osakkaille jne..

onkos joku muu käynyt vastaavassa esittelytilaisuudessa? kysynyt jotain mitä en itse tajunnu kysyä?

Quote by joks
Jos kysyt tämän foorumin ihmisten mielipiteitä tuollaiseen touhuun, niin
ehkä kannattaisi lukaista seuraava topikki läpi:

http://www.platinum.ac/phpbb/viewtopic.php?t=9859&highlight=verkostomarkkinointi


jaa siellä se oli! muistelin että tolle oli oma topikki jo olemassa, niin jäi toi verkostomarkkinointi katsomatta...
muistelinkin että tosta on aika paljon pahoja juttuja pyörimässä eri foorumeilla, mutta en kyllä alkaisi heti liittämään hommaa verkostomarkkinointiin...


Niin..eihän niillä koskaan ole mitään tekemistä minkään verkostomarkkinoinnin kanssa... ;)

Niin..eihän niillä koskaan ole mitään tekemistä minkään verkostomarkkinoinnin kanssa...


cmon, emmä tässä oo mitään myymässä/tarjoamassa/tai mitään. siis tiedän toki että sevenin ja muidenkin vm-firmojen edustajat käyttää rentalia jotta uudet "uhrit" kuvittelis että vm-edustajalla menee hyvin. mutta onko se rentalin vika? olisitko itse vuokraamatta autoa jos vuokraaja kertoo, että käyttää autoa luomaan illuusiota hyvistä tuloista?

Quote by joks
Niin..eihän niillä koskaan ole mitään tekemistä minkään verkostomarkkinoinnin kanssa...


cmon, emmä tässä oo mitään myymässä/tarjoamassa/tai mitään. siis tiedän toki että sevenin ja muidenkin vm-firmojen edustajat käyttää rentalia jotta uudet "uhrit" kuvittelis että vm-edustajalla menee hyvin. mutta onko se rentalin vika? olisitko itse vuokraamatta autoa jos vuokraaja kertoo, että käyttää autoa luomaan illuusiota hyvistä tuloista?


Silloin en vuokrais autoa siltä ihmiseltä, ainakaan jos hän ehdottaa edes epäsuorasti että minun tarvitsisi luoda ympärilleni jotain vitun illuusiota hyvistä tuloista. Siis väittää että tarvitsen uskotella tai haluan uskotella ihmisille olevani jotain muuta kuin olen. Ja se on yksi pahimmista tavoista jolla minua voi loukata.

Silloin en vuokrais autoa siltä ihmiseltä, ainakaan jos hän ehdottaa edes epäsuorasti että minun tarvitsisi luoda ympärilleni jotain vitun illuusiota hyvistä tuloista. Siis väittää että tarvitsen uskotella tai haluan uskotella ihmisille olevani jotain muuta kuin olen. Ja se on yksi pahimmista tavoista jolla minua voi loukata.


en tainnut puhua tuosta ollenkaan.

jos vuokraat autoja, ihan minkälaisia tahansa, niin vuokraisitKO niitä sellaiselle joka käyttää niitä illuusion luomiseen? itse en ainakaan tuollaisessa tapauksessa paljoa asiakkaitani valikoisi, kunhan vaan pitävät autot kunnossa.

ymmärrä toki, että minä en ole vuokraamassa autoa kenellekään. minulla ei myöskään ole mitään tekemistä verkostomarkkinoinnin kanssa. omasta mielestäni autovuokraamoa ei myöskään voi liittää kovin läheisesti verkostomarkkinointiin, jos joku "edustaja" vuokraa heiltä auton. pitäisikö k-kauppaa hyljeksiä sen takia, että joku verkostomarkkinoija ostaa sieltä jauhelihaa? tai jos se sama verkostomarkkinoija ostaa sieltä sisäfilettä?

Quote by joks

en tainnut puhua tuosta ollenkaan.


Nyt tuli pieni lukuvirhe täällä päässä, sori.
:what:

Quote by joks
onkos kellään kokemuksia? tyttöystävä sai kutsun esittelyyn, ja käytiin sitten tänään katselemassa hienoja autoja ja kuuntelemassa "myyntipuhetta". on kuulemma muuttunut siten, ettei enää pelata jäsenyyksillä ja vuosimaksuilla, vaan myydään firman b-osakkeita... kovassa hinnassa nuo osakkeet ovat, mutta onpahan asuntoauton vuokraus halpaa jos tulee tarvetta lähteä reissuun tms...


Tämä osio tässä nyt vain hieman ihmetyttää, että kutsutaan kuulemaan "myyntipuhetta", siis yritettiinkö hänelle myydä jotain sen firman palveluita, vai saada hänet itse myymään jotain sen firman palveluita? Oliko paikalla useampikin kuulija, vai oliko kyseessä jonkinsortin työhaastattelu työhön, jota hän oli hakenut?
Yleensä jos kutsutaan iso porukka yhteen paikkaan x ja yritetään saada heidät alkamaan myymään sen firman tuotteita tai palveluita homma hieman haiskahtaa, mutta ei toki aina.
Ja kelle nuo osakkeet ovat kalliita, sille joka niitä lähtee myymään ( siis pitääkö toimintaan mukaan lähtevän ensin ostaa itse jotain yrityksen tuotteita ennenkuin työtä pääsee tekemään ) , vai asiakkaalle?
Onko tuo asuntoauton halpa vuokra sitten ainoa korvaus tästä työstä vai mukava työsuhde-etu?
Ja tosissaan missä välissä nuo osakkeet tulivat mukaan kuvioon, eikö tässä vuorattu autoja? Ja jos kyseessä on normaali autovuokrausyritys sellaisena kuin minä sen käsitän, niin tuntuu hieman hassulta että se hakee myyjiään tuolla tavalla. Kyllähän yrityksen kannattaa valita myyjänsä huolella kahdestakin syystä...Myyntien takia, eli että ne pystyvät tuomaan sitä markkaa taloon siis myymään ja myös siitä
syystä, että myyjät ovat sen yrityksen ikkuna tuonne maailmalle, eli heidän tulee olla tarkkoja siitä minkälaisen kuvan he yrityksestään antavat ulospäin. Ja juuri näistä syistä suhtaudun hieman skeptisesti silloin , jos joku yritys värvää myyntityöhön ihmisiä "kunhan vaan astuu ovesta sisään"-periaatteella, mutta jos myyjän pitää ensin itse ostaa sen yrityksen tuotteita ja palveluita, niin ei tietenkään silloin itse yrityksellä niin suurta riskiä ole vaikkei myyjä onnistuisikaan myyntityössä, koska hän on jo kantanut omasta pussistaan rahaa yritykselle.
Mutta tällaisessa toiminnassa on juuri se vaara, ettei kerrota ihan täyttä totuutta alasta ja työstä mihin on ryhtymässä ja saadaan sen varjolla ihmisiä houkuteltua siihen hommaan, siis lupaamalla sellaista mikä ihan ei kuitenkaan ole realistista jokaisen kohdalla.

:what:

ehkä parempi, että kerron koko jutun alusta alkaen.

joskus alkukesällä käveltiin tyttöystävän kanssa itäkeskuksessa. siinä käytävällä oli joku ständi, jossa oli flaiereita. sanottiin, että pääpalkinto on ferrari päiväksi käyttöön. no, kelattiin, että mikäs siinä, täytetään vaan laput, vaikka postituslistoille joudutaankin.

nyt sitten tyttiksen puhelin soi, ja joku äijä sanoi hänelle, että "olet päässyt finaaliarvontaan! vastauksesi oli myös sen verran hyvä, että toivoisimme, että tulet käymään täällä meidän konttorissamme herttoniemessä. esittelemme täällä klubimme ja näet, millaista kalustoa meillä on." öbaut tuohon tyyliin keskustelu meni.

itse tilaisuus ei ollut mikään vm:stä tuttu värväystilaisuus. myyjä esittäytyi, tarjosi kahvit, ja kertoi alkuun firmasta jonkun verran. sitten kertoi kalustosta (herättääkseen mielenkiinnon tietysti), ja hinnasto tuli esille myös erikseen kysymättä. tämän jälkeen hän kertoi, että on olemassa myös mahdollisuus alkaa osakkaaksi firmaan. tämä on kuulemma ihan uusi juttu; aikaisemmin on ollut vain mahdollisuus liittyä jäseneksi clubiin, mutta nyt pakettiin liittyy myös b-sarjan osakkeet. tällä tavalla vuokrattavien autojen hinta tippuu ~80%, sekä on oikeus varata tietty määrä päiviä vuodessa etukäteen jokin auto käyttöönsä. lisäksi rental järjestää 4-5 tapahtumaa vuodessa ahvenistolla tms, jonne kaikki osakkaat ovat kutsuttuja + heille tarjotaan kyyti. siellä on sitten jotain rallia tms ja illalla sauna + ruokaa & juomaa firman piikkiin. siis mitään osaketta ei ole pakko ostaa, mutta hinnat tippuvat aika reippaasti jos näin tekee. myöskään ei ole mitään tarjousta alkaa "myyjäksi" tai "edustajaksi".

siis hommana tuo kuulostaa ihan hyvältä, jos vain on sen verran ylimääräistä rahaa, että osakkuuden maksaminen ei tuota kovin suuria vaikeuksia. esittelyn aikana kuitenkin alkoi vaivaamaan myyjän suunnaton kiinnostus meidän lemmikkejä yms kohtaan. tuli mieleen, että joko olemme tekemisissä aloittelijan kanssa, tai myyjä on muuten vain hölmö, koska kaikki, mitä hän teki, oli kuin suoraan jostain myyjän oppikirjasta, ja se myös paistoi läpi. mitä tahansa sanoimme, hän oli aina enemmän kuin kiinnostunut, eikä pystynyt mitenkään ohjaamaan keskustelua takaisin itse asiaan. ehkä tuo kuitenkin oli ammattitaidottomuutta tms. kyllä itse ainakin odotan myyjältä, että hän pitää keskustelun edes jollain tavalla hanskassa, koska hän on se, jonka ainakin tulisi kontrolloida keskustelua. tuli lähinnä sellainen mielikuva, etä se myyjä oli hankkimassa kavereita eikä asiakkaita.

kysele, saatoin useamman oluen takia unohtaa jonkun yksityiskohdan ;)

No nyt tajusin kun kerroit. :)
Eli kyseessä on sama homma kuin esim. lomaosakkeissa.
Ehkä tuota sanaa "myyntipuhe" olisi kannattanut välttää, sillä on hieman huono kaiku...
Onko tuolla osakkeella mahdollisuus esim. vuokrata autoa ulkomailta, muuten mä en kyllä tajua miksi joku tuollaisen hommais, ellei sitten tosissaan a) halua esittää jollekin olevansa oikeasti rikkaampi kuin onkaan
b) juuri näitten vm-pellejen tilausuuksiin c) on vaan niin rikas, ettei tiedä muutakaan paikkaa mihin rahansa työntäis.

Lomaosake on puolestaan ihan järkevä hankinta jos tykkää paljon matkustella, varsinkin kotimaanmatkailun kuluja se vähentää asuminen kohdalla mukavasti ja jos on vielä pieni porukka vaikka mukana matkustamassa ja kustannuksia jakamassa.

Noh, voititteko sen Ferrarin?

joo myyjä itse vertasi hommaa golf-osakkeisiin. samalla tavalla tuo toimii kaiketi(en pelaa golfia). en usko, että autoja olisi saatavilla ulkomailla. en tullut kysyneeksi, mutta sain sellaisen kuvan, ettö rental toimii vain suomessa. toimipisteitä on tällä hetkellä muistaakseni helsingissä, turussa ja tampereella. lahteen ja jyväskylään avataan pisteet ensi vuonna.

sen verran keskusteltiin tyttiksen kanssa asiasta, että kyllä tolla sen verran käyttöä olisi, että saa viikoksi vuodessa halvan asuntoauton käyttöön(sisältää mm plasmatelkkarin), kun me kuitenkin tehdään joka vuosi autoreissu lappiin koiriemme kanssa. mutta toi osakkeen hinta (vip 4900€, norm 3700€) ei oikein houkuttele. jos useamman kerran vuodessa aikoo auton vuokrata, niin sitten tuo kyllä maksaa itsensä takaisin suht nopeasti.

Ei pahalla, mut toi alkaa vaan enemmän ja enemmän kuullostamaan joltakin VM (ok, ei kyl toisaalta verkostomarkkinointia, mut jotain sinnepäin) kusetukselta.
Rahat meille ja te saatte tätä ja tota sitten kun bisnes on lähteny kunnolla käyntiin.

Kertoiko tää värväsi siitä "kalustosta" vai näittekö omin silmin niitä asuntoautoja & ferrareitä?

BTW: muistaahan sit kaikki et kuin paljon noiden lomaosakkeiden kanssa on kusetettu hölmöjä ihmisiä ;)

joo siinähän nuo nököttivät firman pihassa. ja en oo ostamassa mitään osaketta, on asunnon oston johdosta ihan tarpeeksi lainaa maksettavana :D

ja siis kyllä noilla bisnes on jo käynnissä. ei oo kyse mistään pre-launchista tms ;) eli jos tänään maksaisin niin voisin huomenna jo vuokrata.

mutta siis aika pitkälti tuo firma hakee sellaisia asiakkaita, jotka ovat valmiita maksamaan siitä, että saavat ajaa viikonlopun jollain ferrari spiderillä... itse en ole.

Quote by Daniel Braun
Ei pahalla, mut toi alkaa vaan enemmän ja enemmän kuullostamaan joltakin VM (ok, ei kyl toisaalta verkostomarkkinointia, mut jotain sinnepäin) kusetukselta.
Rahat meille ja te saatte tätä ja tota sitten kun bisnes on lähteny kunnolla käyntiin.

Kertoiko tää värväsi siitä "kalustosta" vai näittekö omin silmin niitä asuntoautoja & ferrareitä?

BTW: muistaahan sit kaikki et kuin paljon noiden lomaosakkeiden kanssa on kusetettu hölmöjä ihmisiä ;)


Niin, tuossahan ei tarvitse odottaa mitään että kenenkään bisnes lähtisi käyntiin vaan ostamalla osakkeen saat sitten asuntoauton käyttöösi
murto-osalla siitä hinnasta / ilmaiseksi kuin sen käyttö normaalisti maksaisi, eli paljon tätä palvelua käyttämällä, se maksaa itsensä takaisin kyllä.
Eli sama homma kuin noissa lomaosakkeissa.
Mitään ei tartte jälleenmyydä itse eteenpäin, eikä markkinoida.

Mutta tottakai joka bisneksessä on kusettajansa, ihan nortsissakin yritysmaailmassa.
Mutta mun porukoilla tuo lomaosakehomma toimii kyllä hyvin ja mikäs siinä
kun tykkäävät matkustella tai esim. broidi pääsee kavereittensa kanssa jonnekin fisureissulle Suomeen jne...

Noh, meidän porukoilla toi lomaosakehomma toimii enemmän kuin hyvin, mutta sitä pitää käyttää, siis matkustella että siitä on jotain hyötyä. Se on kuitenkin rahallisesti jonkun sortin sijoitus.


saako kysyä, mistä tuo osake on ostettu? tai siis että mihin osake oikeuttaa ja minkä hintainen osake on? en tunne ketään joka olisi osakkeen hommannut, niin on nuo faktat hieman hakusessa... meille myyjä kyllä kertoi hyvin selvästi, että jos osakkeen ostaa, niin silloin kannatta todellakin käyttää kaikki hyödyt hyväkseen.

Quote by joks
Noh, meidän porukoilla toi lomaosakehomma toimii enemmän kuin hyvin, mutta sitä pitää käyttää, siis matkustella että siitä on jotain hyötyä. Se on kuitenkin rahallisesti jonkun sortin sijoitus.


saako kysyä, mistä tuo osake on ostettu? tai siis että mihin osake oikeuttaa ja minkä hintainen osake on? en tunne ketään joka olisi osakkeen hommannut, niin on nuo faktat hieman hakusessa... meille myyjä kyllä kertoi hyvin selvästi, että jos osakkeen ostaa, niin silloin kannatta todellakin käyttää kaikki hyödyt hyväkseen.


Saa kysyä, RCI Finland. Hintaa en kyllä enää muista...

mihin tuo osake oikeuttaa?

Quote by joks
mihin tuo osake oikeuttaa?


http://www.holidayclub.fi/hc_mitenvaihto.html

Ja lisätään tuohon vielä se, että ne todellakaan ole mitään hostelleja... :D
Ja se, että tämä kyseinen yritys on kyllä hoitanut hommansa niin kuin lupaa, eli ei mitään kusetukseen viitaavaakaan ei ole näiden about reilun kuuden vuoden aikana kun se on porukoilla ollut ilmaantunut.

onkos kellään kokemuksia? tyttöystävä sai kutsun esittelyyn, ja käytiin sitten tänään katselemassa hienoja autoja ja kuuntelemassa "myyntipuhetta". on kuulemma muuttunut siten, ettei enää pelata jäsenyyksillä ja vuosimaksuilla, vaan myydään firman b-osakkeita... kovassa hinnassa nuo osakkeet ovat, mutta onpahan asuntoauton vuokraus halpaa jos tulee tarvetta lähteä reissuun tms...

kertokaas jotain kommentteja.

O