Moonloop

Back to soittajat O




PROFILE:

Played since: 1993
From: Vantaa
Musical style: Progressive, tech-house, techno, trance, breaks..

Past residencies: Nuutti Club, Lahti.
Played alongside with Kim & Uke, Lil'Tony, Ender, Eppu, Sile and Bates.

Mix sets to Slipstream webradio and RadioMafia.

Numbers of private underground parties. Gigs at Firelight and Frantic Media.


CONTACT & BOOKINGS:

E-mail: tero(A)komppi.com


STORY OF MOONLOOP:

He started dj:ing in 1993 with hardtrance, hardcore and gabber.
Early favourites where tunes like Union Jack's Two Full Moons and a Trout
and Tracks Beyond Subconsiciousness's Hot Trigger.
Little by little he started to move into more sophisticated beats. He
supported rough techno beats like Adam Beyer, Marco Carola and
Surgeon. House kicked in also when he heard tunes like Thomas
Bangalter's version of Roy Davis Jr's Rock Shock and tunes from Ian Pooley.

When moving to the 21st century, he added trance and progressive beats
to his box. A few of his favourite artists and producers past a few last years have been
Luke Chable, John Graham, Grayarea, Shiloh, Hybrid, Lemon 8, Way Out West, Leama & Moor,
Matthew Dekay and Sasha.

Until today, he has kept dj:ing as a dear hobby. Trough dj:ing he has
been able to express his love for electronic dance music. This way his has
also been able to keep his playing fresh and his spirit for dj:ing very high.

He's motto is " If tune is good or exceptional, it really does not matter
what the music style is. Your obligation as a dj is to bring it to the crowd.
So, concentrating on just one music style has never been very smart.
Music and scene are constantly changing so sticking on same music style
really puts you behind from the development."


Dj Moonloop has never been a dj who mixes tunes all the time from the
end, where the obvious mixing spot is. His mixing style is based on finding
creative spots where two songs are cleverly matched.

"The idea is to keep up the feeling of the mix up so everybody in the
dance floor are enjoying themselves. Specially when you make a set for
radio or home use, like mixed sets usually are, must the mixes were rather quick
and tunes must be selected that thing in mind. I have never
understood mixes which have sometimes just one or to decent tunes and
the rest just filling of the mix basically. Who would want to listen an
hour of music for just one hook? I don't support mixing hit after hit but
you need to have certain songs order to make it interesting."


"Early Elliot Ness mixtapes were a big inspiration when I started to create
my own style to mix. Specially I admired how he managed to mix two
very different tunes together seamesly. Of course when you're playing
long sets live at clubs, it's a different ball game. Then it's good to build up
your set."

No niin!

Nyt on vähän tietoa päivitettynä inforuudulle. :D

Nettisivut on valmisteilla, laitan linkkiä kunhan saadaan hommaa eteenpäin.

Uus mix valmistuu kunhan kiireiltäni pääsen soittimien äärelle. :excellent:

Quote by Moonloop


PROFILE:

Past residencies: Nuutti Club, Lahti




millos tällänen on ollu?

Nuutissa olin soittamassa 1997-1998. Lahdessa olin opiskelemassa tuossa vaiheessa. Intensiivisemmin soittoa oli just tossa 1997 syksystä eteenpäin. Myöhemminhän Nuutti suljettiin ja liikeidea muuttui kokonaan.
Hyvä kun laitoit kysymyksen, tarkensin samalla vähän noita perustietoja tossa ylempänä! :excellent:

Tämä päivitys oli vanhentunut

Päivitetty biisilistat kahteen uuteen mixiin. Ja lisää tulee piakkoin! :happyroll:

Kontaktitietoja päivitetty :)

Meikää voi kuunnella nyt myös Slipstream- radiosta! :D

Kato lisää inforuudusta!

Quote by Moonloop
Nuutissa olin soittamassa 1997-1998. Lahdessa olin opiskelemassa tuossa vaiheessa. Intensiivisemmin soittoa oli just tossa 1997 syksystä eteenpäin. Sittemminhän Nuutissa kävijämäärät romahti ja paikka suljettiin lopullisesti.


Siis olitko se sinä, joka soitteli silloin 97-98 talvella jotakin kolme-neljä kertaa Nuutissa... ja tais olla vielä keskiviikko (kympin keskiviikkona.. kaljaa kympillä tai sitten 100 tuoppia ilmasiks iltamissa)? Sitten taisit olla muutaman kerran "vierailevana" Dj:nä viikonloppuna? hmmm... ???Past residencies: Nuutti Club, Lahti. ????

...noh onhan tuokin sitten meriitti. Mulle kuitenkin keskiviikko ja viikonloppu oli hieman eriasiat Nuutissa... (esim.. keskiviikkoisin juuri nuo kalja/juoma jutut ja sun muut).

Ai niin ja muistanhan mä sun nimes jossain Batesin järjestämissä Storm kemujen flaijerissa (tai jollakin vastaavalla nimellä pidetyt kemut Nuutissa)... siis kerran vilahtaneen. Juuri niinä aikoina, kun hommat mättivät todella pahasti Nuutissa ja puolivuotta sen jälkeen paikka kaatui...?

Elikkäs kysymys kuuluukin, että mitä tarkoittaa sun kohdalla tuo: "Played alongside with Kim & Uke, Lil'Tony, Ender, Eppu, Sile and Bates." Eniten kiinnostaisi nuo Eppu, Sile ja Bates. Oletteko olleet samassa paikassa soittamassa kauemminkin vai yhden kerran vain???? Siis, kun puhutaan soittamisesta samana päivänä/iltana.. Eikä samalla viikolla samassa clubissa...

Ja sitten tietenkin kiinnostaisi tietää hieman lisää tuosta Nuutista ja siellä soittamisesta ... puhumattakaan "Past Residencies: Nuutti Club, Lahti". Kun tuo Samuli näytti olevan pihalla asiasta, kuin lumiukko. Hänellä on kuitenkin aika hyvä tieto eri tapahtumista ja niiden käänteistä tuolla Nuutissa. Noh... on mullakin jotain tietoa. MUTTA...

Olisi kiva nyt kuulla sitten hieman tarinanpoikasta, koska noin kuitenkin "mainostat". :D

Vai oletko lisäämässä hieman kyseenalaisen meriitin itsellesi... "Nuutin kaataja". ;)

ps. Pieni arvaus mulla kuitenkin jo on... liittyen Wanhaan Rouvaan ja Seppoon. Kuitenkin ihan muistin virkistykseksi olisi kiva kuulla sun tarina/infoa... noista asioista.

Hei RandomPlay!

Kiitos mielenkiintoisesta viestistäsi!

Soitin tosiaan levyjä Lahdessa opiskeluaikoina 97-98 niin viikonloppuna kuin viikollakin. Olen tosiaankin soittanut kaikkien mainittujen kanssa samoissa bileissä vähintään kerran, Epun kanssa useita kertoja. Paikan sain tosiaan Sepon kautta ja palkkani maksoi siis Nuutti, ei bileorganisaatiot. Näin ollen aikani Nuutissa oli kyllä ihan oikea residency.

Ajallisesti aikani Nuutissa ei ollut kovin pitkä, johtuen omista kiireistäni muissa töissä sekä myös musalinjan murroksesta. Soittelin silloin deephousea, jolle ei oikein Nuutissa löytynyt enää kysyntää. Alaa valtasi trance ja osin myös polkka. Nuuttihan jatkoi meininkiä vielä pitkään mun viimeisen keikkani jälkeen Peter Lightin bileillä yms. tietääkseni ihan menestyksekkäästikin, että en todellakaan voi laskea meriittilistalleni "Nuutin kaataja"-titteliä. Mielenkiintoinen väite.

Loppuajan Nuutin kuvioista mulla ei ole tarkkaa käsitystä, mitä oikein tapahtui. Erittäin harmillista on jo legendaariseksi muodostuneen paikan loppuminen, jolla on huiman pitkät perinteet Lahden musascenessä. Kommenttiini "kävijämäärät romahtivat" saatoi olla aivan väärin sanottu. Näin vain päättelin käyneen kun tästä syystä niin monet ravintolat ovat joutuneet muuttamaan liikeideoitaan tanssimusan kustannuksella.

Mutta jos tiedät asiasta koko totuuden laita vaikka privaa mulle, olis mielenkiintoista kuulla! :) Kerro myös kuka nimimerkin alle kätkeytyy, ollaanko tavattu ehkä jossain? Tuo wanha rouva/Seppo heitto tuolla lopussa meni multa täysin ohi, mitä tarkoitat sillä? Wanhaa rouvaa en ole koskaan tavannutkaan, kaikki asiani hoidin Sepon kautta.

Terveisin, Tero

Uusi TOP 15 päivitetty aloitussivulle.

Quote by RandomPLAY


Ja sitten tietenkin kiinnostaisi tietää hieman lisää tuosta Nuutista ja siellä soittamisesta ... puhumattakaan "Past Residencies: Nuutti Club, Lahti". Kun tuo Samuli näytti olevan pihalla asiasta, kuin lumiukko. Hänellä on kuitenkin aika hyvä tieto eri tapahtumista ja niiden käänteistä tuolla Nuutissa. Noh... on mullakin jotain tietoa. MUTTA...

Olisi kiva nyt kuulla sitten hieman tarinanpoikasta, koska noin kuitenkin "mainostat". :D

Vai oletko lisäämässä hieman kyseenalaisen meriitin itsellesi... "Nuutin kaataja". ;)

ps. Pieni arvaus mulla kuitenkin jo on... liittyen Wanhaan Rouvaan ja Seppoon. Kuitenkin ihan muistin virkistykseksi olisi kiva kuulla sun tarina/infoa... noista asioista.


Joo, olin asiasta pihalla sen takia, että en enää tuolloin asunut Lahdessa. Mun Nuba-residenssi loppu jo 95 ja sen jälkeen en kovin monia kertoja ole paikassa vieraillut. Seppohan, vanha takinkääntäjä, antoi mulle porttikiellon Nuutin dj-koppiin ja musalinja muuttui meidän lähdön jälken hyvin radikaalisti. Rouva ja muu henkilökunta halusi paikasta sellaisen mitä se oli joskus aikoja sitten ollut. Henkilökuntaa ilmeisesti vitutti kun heidän vanhat kaverit eivät enää käyneet Nuutissa.
Olitko RandomPLAY Nuutin 'hautajaisissa' (ilmeisesti ollaan tavattu irl koska ollaan pyöritty samoissa paikoissa... who is juu?)? Siis ne viimeiset kemut missä soitin? Baarimikkoja vitutti niin armottomasti kun talo oli turvoksissa ja meno aivan hävytöntä, että kävivät saatana laittamassa styrkkarit kiinni tunti enne pilkkua. No, asiakkaathan eivät sitä hyväksyneet ja jatkettiin loppuun. Aivan uskomatonta menoa. Viimeisen biisin aikana porukan huuto melkein peittosi pa:n ja Nuutissa sentään oli hyvä pa.

enpä löytänyt kyseiselle miksaukselles enää topiccia tuol muual ni tulin tänne kehasemaan > nyt vasta löysin jostai kansioiden kätköstä, ja, _toimii_. eip muuta :)

Top x vuodelle 2004 päivitetty

O