Kasari / Ysäri .. mutta missä elämme nyt?

Back to yleinen keskustelu O

Paha, en keksiny suoraan mitään mikä tähän sopisi, eikä kuulosta tyhmältä. Itse mietin jotain "null" tai "zero" juttua, mutta ei niistäkään niin fiksuu saa aikaseks.

Mutta miksikä kutsutaan 70-luvun musaa? Separiksi? "Widu, täähän on ihan separimusaa..."

Entä 60-luku? Kupari?

Quote by Taedium
Entä 60-luku? Kupari?


"Fiftari" ja "sikstari" taitaa olla semmoisia sanoja mitä on 50- ja 60-luvuista käytetty. En sitten tiedä onko "sekstari" oikea sana kuvaamaan 70-lukua. :D

Quote by Taedium
Paha, en keksiny suoraan mitään mikä tähän sopisi, eikä kuulosta tyhmältä. Itse mietin jotain "null" tai "zero" juttua, mutta ei niistäkään niin fiksuu saa aikaseks.

Mutta miksikä kutsutaan 70-luvun musaa? Separiksi? "Widu, täähän on ihan separimusaa..."

Entä 60-luku? Kupari?


eikös ne oo kivoi lainasanoja..

sikstiis ja seventiis musaa...? (vai oliko se joku mtv-mainos) ;)

Hah hah xybo perusti topikin :D

Quote by Tres
Hah hah xybo perusti topikin :D


But hey, thats fucking gay... eh? ;)

-- xybo

Quote by xybo
Quote by Tres
Hah hah xybo perusti topikin :D


But hey, thats fucking gay... eh? ;)

-- xybo


Truu ^___^

Quote by Tres
Hah hah xybo perusti topikin :D


piirtää ruksin kalenteriin :king:

Quote by jUSSi
Quote by Tres
Hah hah xybo perusti topikin :D


piirtää ruksin kalenteriin :king:


pöh. pari vuotta sitten näitä tuli melkein päivittäin.

-- xybo

Quote by xybo
Joku joskus ehdotti kybäriä ja jotain milleniumin liittyvää "milaria" , mut
ei kuulosta kivalta..


Jos ehdotukset ovat tuota sarjaa, niin sehän vain vahvistaa sitä käsitystä että ennen oli kaikki paremmin :D

No pakkoko ottaa se nimi suoraan siitä numeroista? Vaan aikakaudesta jos ottaisi.

Niinku liitukausi tai pronssikausi tai muuten vaan.

Tai sitten vähän samalla lailla ku Beat-Generation ja Generation X oli ja muuten noin päin, niin vähän sen tyyppisesti keksii vaa jonku tosiii kuvaavan nimen.

Kaksari. Mut ei sekään oikeen sovi koska tää on "kymmenluku"...

Tennis. Buy this new hitmusiccompilation! Straight from the Tennis!

Mä olen itseasiassa välillä ajatuksissani puhunut "nolkytluvusta"

nykyään ei tuu kuin kakkaa musiikkia nii voi puhuu jysäristä :mad:

Quote by Quu
"nolkytluvusta"
Nolkytluku! Toi oli hyvä! Käytänkin itse tästä lähtien! Jee! Tulihan sieltä fiksultakin kuulostava!

Quote by Taedium
Nolkytluku! Toi oli hyvä! Käytänkin itse tästä lähtien! Jee! Tulihan sieltä fiksultakin kuulostava!

Nolkytluku vääntyy vielä ihan siististi nollariksi.

Quote by Felis
Nolkytluku vääntyy vielä ihan siististi nollariksi.
Kuulostaa liikaa dollarilta. Ja mä uskon, että meidän lapsenlapset joutuu kysyy: "Isi, mitä oli dollari?"

Quote by Taedium
Kuulostaa liikaa dollarilta. Ja mä uskon, että meidän lapsenlapset joutuu kysyy: "Isi, mitä oli dollari?"

Mun korvaani kuulostaa lähinnä arvottomalta dollarilta --> nolla+dollari = nollari, ja sikäli kuvaa ihan hyvin tätä aikaa (ainakin jos sun visio pitää paikkansa). Sitä paitsi nolkytluku on liian pitkä sana puhekieleen.

Kakstuhatta... kakkari... tai sitten ei. Ei voi edes tietää, muodostuuko tälle vuosikymmenelle jotain selvää identiteettiä (vrt. 70s afrot ja 80s mulletit).

2000-luku on myös kirjakielessä monimerkityksinen. Tarkoitetaanko tuolla käsitteellä aikaväliä 2000-2009 vai 2000-2099?

Monen B-luokan scifidystopia-leffan synopsis sanoo "eletään 2000-lukua", mikä nykyään tietenkin kuulostaa hilpeältä.

'metroseksuaaliselle' aikakaudelle gayties.

Joku joskus ehdotti kybäriä ja jotain milleniumin liittyvää "milaria" , mut
ei kuulosta kivalta.. mikä siis onkaan nykyisyys?

-- xybo

O