Haluu DeeJiiks

Back to luomisen tuska O

Nonih

Mua puri joku dj-amppari ja sen takia mä päätin ryhtyä treenaamaan itteäni Länsimäen Armand van Heldeniks. :017:

Ja nyt mä nybörjare parka tarviin teidän gurujen apua.
Mitäs hyviä spar hintasia laitteita mä rupean hamstraamaan ja mistä? Koneet ei sais olla ihan liian hintavia siis mutta kummiskin sen verran hyviä ettei heti pidä laittaa niitä busterin ankkureiks. Okei saa ne pikkasen maksaa jos ne on teknareita :008:

Siis jos sulla on jotain kivaa mitä haluisit myydä just mulle niin kerro ihmeessä!

Älkää sit huijatko aloittelijaa

Tattis!

KaiN

luepa tää audiotech-foorumi nyt ainakin ekaks läpi. täältä löytyy tsiljoona topikkia noista dj-vermeistä...

ja multa ostat pois hyvät vestaxin levarit ;)

Levareiksi teknarit. Tässä ei ehdottomasti kannata säästää. Teknarit kestävät abaut 80v aktiivista käyttöä, ja niillä on hyvä soittaa. Älä missään nimessä mieti Omnitroniceja, sillä niissä on softa(!?!?)vikoja. Teknarit. Ehkä vestaxit. Teknareista voi maksaa käytettynä 400e kappale.

Mikseriksi kelpaa aloittelijalle lähes mikä kaksikanavainen tahansa. Käytettyjen miksereiden kanssa kannattaa olla tarkkana että ne ovat ehjiä. Älä osta mitään, ellet pääse testaamaan sitä käytännössä.

Äänirasiat voi ostaa täältä: http://www.koolkatrecords.fi/ . Ne eivät paljoa maksa, eli niitä ei kannata käytettynä haeskella.

Joku (mekaanikko?) voisi tästä jatkaa...

Joku kertoili mulle että numarkin ja stantonin laitteet vois kans olla ihan ookoota aloittelijalle? Sain sen verran stantonia jo kateltua että niiltä sais jonkunnäköisen paketillisen jännää mikä pitää sisällään levarit, mikserin jne. Onko tommonen setti varteenotettavaa vai ihan hölöpölöä?

Quote by KaiN

Joku kertoili mulle että numarkin ja stantonin laitteet vois kans olla ihan ookoota aloittelijalle? Sain sen verran stantonia jo kateltua että niiltä sais jonkunnäköisen paketillisen jännää mikä pitää sisällään levarit, mikserin jne. Onko tommonen setti varteenotettavaa vai ihan hölöpölöä?


stantonin ja numarkin (kalliimmat) laitteet on vissiin ihan jees mut ne mitä noissa paketeissa on niin.. mielellään ei.

Hmm. Olet ihan samoilla linjoilla, missä itsekin olin 2wee sitten. Ensin tuli ostettua joku omnitronicin mikseri, ja sain "kestolainaan" tuplapesäinen CD-soittimnen. <-- Noilla tuli harjoiteltua, jonkin aikaa, kunnes totesin, että molemmat oli ihan p***oja. Luovuin molemminsta, ja hankin Numarkin mikserin ja Geminin levarit Nyt tuntuu siltä, että noikin on ihan paskat..

Ihan suosiolla, hanki heti kättelyssä sellaiset laitteet, joita ei tarvitse heti viedä vaihtoon. Ja jos innostus lopahtaa, niin teknarit saa aina myytyä edelleen...

Quote by Mikko

luepa tää audiotech-foorumi nyt ainakin ekaks läpi. täältä löytyy tsiljoona topikkia noista dj-vermeistä...


Elikä, tuolla ylhäällä näkyvän search-funktion avulla paljastui seuraava...:

http://www.platinum.ac/forums/search.php?s=&action=showresults&searchid=52742&sortby=lastpost&sortorder=descending

Vaikka uusien topikkien syntymisen vahtimista on ilmeisesti
huomattavasti höllennetty, on tuo search varsin kelpo vehje. En
itse dj:eile, mutta kun joskus luin viime kesänä töissä näitä
topikkeja niin tuli todettua että tietoa on jo valmiiksi enemmän
kun runsaasti.

-kb

Tuli vähä semmonen fiilis että vedetään turpaan aloittelijaa kun kysyy juntti tyhmiä. Nojoo siis ihan siitä syystä mä näitä kyselen että tosiaan oon täys alottelija enkä saanu ihan kaikkia vastauksia vaikka oon käyny läpi noita topikkeja täällä ja selannu valmistajien sivujaki katellu. Mut niitä on vähä huono kattoa ostomielessä ku ne ei viiti kertoa vikojansa ja käyttökokemuksia. Ja tätä kautta mä sain just ne vastaukset mitä mä hainkin. Niihin topikkeihin missä on 345546 luettua ja yhtä monta vastausta niin taitaa olla aika nihkeetä saada vastausta, vai? Tarkotukseni ei oo spiidata tässä sillä oon saanu hyvää vihjettä nimenomaan noiden kummallisten pakettiratkasuiden kanssa. Kiitos niistä. Ja joo oonhammä laiskaki :) Pistinhänmä siihen ostetaan kaikkee tekstinki ku en jaksanu nakuttaa toista tonne buysell puolelle. Olishan se ajanu saman asian silläki puolella. Nipo nipo vali vali :)

eipä ollu tarkoitus turpiin lyödä..se on modien tehtävä jos siihen
haluavat lähteä..:D

Idea oli nimenomaan infota vanhoista topikeista, kun niitä kerta
on. Esim. jos saan suositella, niin topikki "DJ - miksaaminen,
ensimmäinen oppitunti..." saattaisi kiinnostaa...Ehkä?;) Mm.
mekaanikko
on siihen laittanu varsin kattavan setin ohjeita
joka makuuhuone-dj:n iloksi.

-kb

Osta toimivat käytetyt Teknarit. Niistä saat saman hinnan takaisin, jos innostus loppuu. Muista levareista et.

Quote by NoStatus

Osta toimivat käytetyt Teknarit. Niistä saat saman hinnan takaisin, jos innostus loppuu. Muista levareista et.


tai multa ne vestaxit. jos ne kiinnostaa niin jatketaan tuolla buy & sell puolella... ;)

Quote by Mikko



tai multa ne vestaxit. jos ne kiinnostaa niin jatketaan tuolla buy & sell puolella... ;)

häikäilemätöntä mikko, häikäilemätöntä :003:

Juu kits vinkkilöistä. Mä otan ja tutkin pikkasen tota vestax asiaa ja funtsin lisää sit ;)

    Osta nyt vihdoin pois noi Vestaxit,... :)

    Itse ostin 3 vuotta sitten Omnitronicin CDP-770 A-tuplacd-soittimen, toinen puoli kyllä hajosi puoli vuotta sitten :)
    Hyvin sillä oppi kuitenkin soittamaan, ja joulukuussa ostin Numarkin TT-200-levysoittimen, maksaa n.500e ja voin suositella. Vaikka tietty jos pistää 100e lisää niin saa jo teknarin.
    Kannattaa ehkä lainata ensin joltain vermeet pariksi viikoksi ja katsoa vieläkö soittaminen innostaa niin ei mene sitten tuhannet eurot hukkaan.

    Yhdyn kyllä tohon Teknarinkannatusrintamaan. Kaikki Geminit, Omnitronicit, Numarkit ja muut levarit (poikkeuksena Vestax) on vaan yksinkertaisesti rakennettu niin halvoista / huonoista osista ja epätarkasti, ettei niillä saa soitettua levyjä hyvin. Suurin syy tähän on levylautasen keveys ja magneetin heikkous. Halvemmat CD-soittimet yleensä ajavat asiansa kuitenkin "ihan jees", kuten mikseritkin.

    Antonin suosittelemasta mikseristä voisin todeta, että korva levyjen soittamiseen kehittyy kyllä levyjä soitettaessa, oli mikserissä sitten päällekkäinkuuntelumahdollisuudet ja ledit tai ei. Joillekin korva ei koskaan kehity siltikään, mikä loppujen lopuksi erottaa hyvän dj:n huonosta.

    Totuus on kuitenkin, ettei kukaan voi opettaa toista soittamaan. Perus beatmatchingin voi vielä opettaa, mutta ennen kun sä alat soittamaan, sulla pitää olla itelläs selkee kuva siitä mitä tulee tehdä.

    Quote by JZZ

    Yhdyn kyllä tohon Teknarinkannatusrintamaan. Kaikki Geminit, Omnitronicit, Numarkit ja muut levarit (poikkeuksena Vestax) on vaan yksinkertaisesti rakennettu niin halvoista / huonoista osista ja epätarkasti, ettei niillä saa soitettua levyjä hyvin.


    Numarkista on kuultu hyvää sanaa. Koolkatin ukkelin kanssa keskustelin noista halpavehkeistä ja sanoi että Numarkin TT2 on teknisesti ihan yhtä hyvä soittaa ku teknarikin. Eikä miehellä ollut siinä vaiheessa ainakaan edes Numarkkia edustuksessa, että eipä omaan pussiin tolla yrittänyt pelata. Että älä sitä noin jyrkisti tuomitse tuhoon. :D

    piis :004:

    Mutta kuten Phanatic tuossa jo aiemmin totesi, niin Teknarin saisi kun sijoittaa 100e enemmän kuin Numarkkiin. Eli yhteensä lisäinvestoinniksi tulisi 200e kahdelle soittimelle. Tuo summa ei ole edes rahapulaiselle opiskelijalle paha, koska Teknarit maksavat itsensä varmasti takaisin ajan kuluessa - jos ei muussa niin kestävyydessä ---> ei tarvitse ostaa 1-2 vuoden kuluttua uusia soittimia.

    :D

    Hihii. Tekniks tekniks tekniks. Sitte vielä tarvis ostaa se mikseri seuraavasta liksasta, möh... Saamari kun sitä rahaa tulis yhtä lujaa kun sitä meni perjantaina teknarikaupan kassalla :011:

    O