Mekaanikko

Back to soittajat O

Oikea nimi: Juuso Koponen
Syntynyt: Helsingissä 1978
DJ:nä vuodesta: 1994
Kotipaikka: Helsinki
Siviiliammatti: graafinen suunnittelija
Kontakti: mekaanikko@nutempo.com
Affiliaatio: vaikutan Sininen-nimisessä chillout-kollektiivissä (joka taas vaikuttaa vähänlaisesti yhtään missään ATM)

Residenssit: Acid Soul Collective @ Super Bar, Freeflow @ mbar, Hallmark lounge @ La Tour, viikottainen Rytmisektori-ohjelma Bassoradio.comissa

Tyyli: Minua ei kiinnosta sinänsä mihin laatikkoon levykaupan sedät jonkun kiekon haluavat tunkea. Hyvää musiikkia on joka genressä, ja itse soitan melkein mitä vain jos se istuu kokonaisuuteen. Perinteisesti olen soitellut iisimpää ja gruuvimpaa saundia mutta pakista löytyy kyllä melkein mitä tahansa.

Viime aikoina olen diggaillut kovasti mm. seuraavia artisteja: Maurizio, Carl Craig, DJ Krush, DJ Shadow, T. Kolai, François Kevorkian, Godspeed You Black Emperor!, Goran Bregovic, Isaac Spayes, Aavikko, Magyar Posse, Boards of Canada, Aphex Twin, Latyrx, Taraf de Haïdouks....

(klips)

Miksauksia (löytynee esim. Soulseekistä):

Shufflistic
downtempo-painotteinen eklektinen chillimiksaus, pituus 68 minuuttia

Jungle Mash Down
oldskool-rumpubassoa, pituus 61 minuuttia

Kosmos (live)
livetaltiointi Kosmos-bileiden chillistä kesältä 2001, eklektistä gruuvailua, pituus 71 minuuttia

Rytmifestivaali 2001 (live)
livetaltiointi Rytmifestivaali 2001 -bileistä, eklektistä saundia linjalla d&b-ambient-elektro-tekno, pituus 73 minuuttia

Radio BPM -miksaus, osat 1 &2
Radio BPM:ssä esitetty kaksiosainen miksaus, downtempo-pohjainen pläjäys

Tiistain tanssi-ilta 23.7.2002
Radiomafian Tiistain tanssi-illassa soinut eklektinen miksaus linjalla jazz > dub > downtempo > hiphop > kirkkomusiikki > postrock > italowestern =), pituus 60 minuuttia

Myrsky nousee
Myrsky nousee 2
Diipimpiä tunnelmia, musiikkilinjauksena ambient, postrock, elokuvamusiikki, moderni taidemusiikki jne.

Metro South
Diipimpää teknoa + teknompaa housea. Pituus 66 minuttia.

O