soittimet napsuvat (technics sl-1200 mkII)

Back to luomisen tuska O

Pyytäisin ystävällisesti apua seuraavaan ongelmaan, jonka olen tässä vastikään kohdannut. Oon yrittäny etsiä apua eri foorumeilta, mutta selkeää vastausta tai apua ei ole löytynyt.

Levysoittimeni ovat alkaneet napsua kummasti. Kun levy pyörii, selvää napsumista kuuluu aika ajoin. Tämä napsuminen ei ole samanlaista kuin tavallinen staattinen sähkö levyn pinnalla, vaan paljon voimakkaampaa ja häiritsevämpää.

Olen vaihtanut neulat muutama viikko sitten, joita ennen ongelmaa ei mielestäni ollut vielä ilmennyt. Toisaalta olin soittamatta tätä vaihtoa ennen joitakin viikkoja, koska vanhat neulat olivat todella huonossa kunnossa. Neulat ovat shuren m44g-mallia. Yksi tuttavani sanoi, että neulat vaativat sisäänajoa, mutta napsuminen on silti jatkunut, vaikka olen soittanut aktiivisesti ja ajanut neuloja "sisään".

Toinen epäilykseni olisi maadoituksessa, mutta tuolloin luulisi, että myös muuta epämääräistä ääntä voisi syntyä. Myös asuntoni verkkovirtaa olen alkanut epäilemään.

Onko kellään muulla ollut samankaltaista ongelmaa? Apu olisi todella paikallaan :)

kiitos jo etukäteen!

O