Pitch / crossfader yms. säädöt "oikeissa" kamoissa?

Back to luomisen tuska O

Moi,

Taasen olisivat hyvät neuvot tarpeen.

Tuli hankittua Behringer BCD2000 mixeri. Ao. vekottimessa voi pitch rangea säätää siten että alue on 4-24%, jog wheelin pitch bend taasen 1-8%. Ero soittotuntumaan on megaluokkaa säätöjä vaihtamalla - jo 16%:sta 8:aan muuttaa pitch faderin siirtelyn ärsyttävästä hivuttamisesta reiluun liuttamiseen, biitin matchaaminen pitch isolle alueelle säädettynä tuntuu fyysisesti mahdottomalta.

En ole aikaisemmin soitellut, ja siltä varalta että joskus "joutuu" soittamaan ihan oikeilla kamoilla niin haluaisin tietty opetella totuuden mukaisilla säädöillä. Kysymys kuuluukiin mikä on tyypillinen / normaali alue pitchille / pitch bendille yleisillä mixereillä / soittimilla? Vai ovatko ne niin ikään yleensä säädettäviä?

Sama kysymys crossfaderiin liittyen. Onko tyypillisen "oikean" mixerin crossfaderin profiili niin ikään säädettävä?

Kiitoksia etukäteen.

Niin - ja toki vinkit ao. laitteesta kokemusta omaavilta muistakin säädöistä jotka eivät vastaa tosielämää olisivat highly appreciated. Olen jo ruksinut pois kaikki ilmeisimmät, esim. automaattiseen beatmatchaukseen viittaavat jne.

[q]JanneL, 5.11.2007 21:02:
En ole aikaisemmin soitellut, ja siltä varalta että joskus "joutuu" soittamaan ihan oikeilla kamoilla niin haluaisin tietty opetella totuuden mukaisilla säädöillä. Kysymys kuuluukiin mikä on tyypillinen / normaali alue pitchille / pitch bendille yleisillä mixereillä / soittimilla? Vai ovatko ne niin ikään yleensä säädettäviä?

Sama kysymys crossfaderiin liittyen. Onko tyypillisen "oikean" mixerin crossfaderin profiili niin ikään säädettävä?

Kiitoksia etukäteen.

Niin - ja toki vinkit ao. laitteesta kokemusta omaavilta muistakin säädöistä jotka eivät vastaa tosielämää olisivat highly appreciated. Olen jo ruksinut pois kaikki ilmeisimmät, esim. automaattiseen beatmatchaukseen viittaavat jne.
[/q]
Yleisin pitch range taitaa olla +/-10 (tosin yleensä säädettävissä).

Krossia saa yleensä miksereissä säädettyä, 3:n eri asentoon.

8%-16% on kohtuu normaali alue pitch säätimelle, teknarissa normaalisti se 8% (uudemmissa valittavissa)
Toi "kiekon pend säätö" nyt ei varsinaisesti sano mitään, cd-soittimia on 100+n erilaista joten tuntuma jokaisessa on omansa.
Onko se sit nappuloitten takana ne pendit, mallia vanhat denonit, tai kiekkona...

Kanavaliu'ut on tiskeissä kans erilaisia, osa leikkaa suoremmin osa ei...
Krossi samoin, yleensä siihen on jonkinlainen säätomahdollisuus mut ei aina.
Ja en mä kokis et ensimmäisenä pitäis opetella krossilla vaihtamaan, en ainakaan mä suosisttelis...

[q]Daniel Braun, 5.11.2007 21:12:

Ja en mä kokis et ensimmäisenä pitäis opetella krossilla vaihtamaan, en ainakaan mä suosisttelis...
[/q]

Joo ei kannata opetella siihen että käyttää krossia kanavan sisään tuomiseen. Samalla vaivalla tyrkkää sen kanavan slaidin ylös.

Krossi on sitä varten että sitä paiskotaan siinä vaiheessa ku kaljaa juomalla on saavutettu mad skillzit (sisäinen superstara herää viimeistään kymmenen stoben jälkeen) samalla kun ruetaan varmoin ottein näppäilemään efektejä kehiin jos mahdollista. :)

Kiitoksia vaan neuvoista.

Tosta krossista: sitä oon käyttänyt vaihtoihin lähes yksinomaan. Oisko kanava-volumeilla vaihtaminen jotenkin helpompaa? En oo oikeestaan huomannut mitään vaikeusaste-eroa, itse asiassa krossilla tuntuu melkein helpommalta kun voi vaihtaa yhdellä kädellä ja toisella ruuvailla EQta jne. Pitäähän se alas ajettava raita jotenkin sorvata ulos, siis tapauksissa joissa ei vain anna sen loppua. Eli miks ette suosittele krossia?

[q]JanneL, 15.11.2007 13:47:
Tosta krossista: sitä oon käyttänyt vaihtoihin lähes yksinomaan. Oisko kanava-volumeilla vaihtaminen jotenkin helpompaa? En oo oikeestaan huomannut mitään vaikeusaste-eroa, itse asiassa krossilla tuntuu melkein helpommalta kun voi vaihtaa yhdellä kädellä ja toisella ruuvailla EQta jne. Pitäähän se alas ajettava raita jotenkin sorvata ulos, siis tapauksissa joissa ei vain anna sen loppua. Eli miks ette suosittele krossia?
[/q]

Oikeestaan se on ihan sama miten sä sen teet ei ole yhtä ja oikeaa tapaa tehdä. Jos tykkäät crossilla vaihtaa niin sitten vaihdat. Et sä kyl kanava liu-uillakaan tartte kahta kättä ku toisen nostat ja toisen lasket. Itse tykkään nostella biisejä kanava liu-uilla ja crossilla lähinnä kikkailla. Onhan niissä kanava liu-uissa enemmän hallintaa kuin crossissa.

O