Lapset turvaan internetin vaaroilta

Back to tv, radio, leffat, web O

[q]JussiS, 14.6.2007 14:58:
---
polly, 14.6.2007 14:51:

ainahan voin tehdä delfiini ruuukku testin ja niin kauan kuin delfiinit näkyy ei tarvii tissi kuvia katsella
---

Mikäs tää on?
[/q]

Mua rupes kiinnostamaan kans. Teen itelleni sen asap!

[q]JussiS, 14.6.2007 14:58:

Mihin 6-vuotias _tarvitsee_ nettiä? Jos tarvitsee tietokonetta pelaamiseen, lienee helpompaa ostaa pleikkari, mutta en mä oikein ymmärrä et mihin nettiä tuon ikäisenä tarvitsee - osa 6-vuotiaista ei osaa edes lukea...
---

ainahan voin tehdä delfiini ruuukku testin ja niin kauan kuin delfiinit näkyy ei tarvii tissi kuvia katsella
---

Mikäs tää on?
[/q]

6-vuotiaalle kone on kehittävien pelien pelaamiseen/tekemiseen et ei ois kuolutie niin kivinen (pikkasen oppimisvaikeuksia, tarvitsee helposti hahmotettavia harjoituksia jotka on mielekkäitä)


http://www.eglobe1.com/word/wp-content/images/photos/dolphin-illusion.jpg


kutsupa pikkuveljesi/siskosi katsomaan samaa kuvaa (toimii ainakin alle 10 vuotiailla)

[q]polly, 14.6.2007 15:03:
http://www.eglobe1.com/word/wp-content/images/photos/dolphin-illusion.jpg

kutsupa pikkuveljesi/siskosi katsomaan samaa kuvaa (toimii ainakin alle 10 vuotiailla)
[/q]
Hämmentävää.

Mä en mitenkään löydä tosta niitä delfiinejä. Harmi ettei oo lähipiirissä yhtään sopivan ikäistä muksua testaamaan tätä.

[q]JussiS, 14.6.2007 15:06:

Hämmentävää.

Mä en mitenkään löydä tosta niitä delfiinejä. Harmi ettei oo lähipiirissä yhtään sopivan ikäistä muksua testaamaan tätä.
[/q]

se mikä vasta hämmentävää onkin että nassikat näkee vain ne delfiinit :D

[q]JussiS
Hämmentävää.

Mä en mitenkään löydä tosta niitä delfiinejä. Harmi ettei oo lähipiirissä yhtään sopivan ikäistä muksua testaamaan tätä.
[/q]

Määkin jouduin oikein keskittyyn että ne löyty..

Kyllä ne sieltä löytyy...

[q]polly, 14.6.2007 15:03:
---
JussiS, 14.6.2007 14:58:

Mihin 6-vuotias _tarvitsee_ nettiä? Jos tarvitsee tietokonetta pelaamiseen, lienee helpompaa ostaa pleikkari, mutta en mä oikein ymmärrä et mihin nettiä tuon ikäisenä tarvitsee - osa 6-vuotiaista ei osaa edes lukea...
---

ainahan voin tehdä delfiini ruuukku testin ja niin kauan kuin delfiinit näkyy ei tarvii tissi kuvia katsella
---

Mikäs tää on?

---


6-vuotiaalle kone on kehittävien pelien pelaamiseen/tekemiseen et ei ois kuolutie niin kivinen (pikkasen oppimisvaikeuksia, tarvitsee helposti hahmotettavia harjoituksia jotka on mielekkäitä)


http://www.eglobe1.com/word/wp-content/images/photos/dolphin-illusion.jpg


kutsupa pikkuveljesi/siskosi katsomaan samaa kuvaa (toimii ainakin alle 10 vuotiailla)
[/q]

heh, saitin mukaan delffiinit pitäis löytyä alle kuudessa (6) sekunnissa tai mielesi on korruptoitunut. Mulla kesti ehkä 5 minuuttia löytää ne kuvasta :D

[q]polly, 14.6.2007 15:07:
se mikä vasta hämmentävää onkin että nassikat näkee vain ne delfiinit :D
[/q]
täytyy kyllä testata. oli muuten pakko googlettaa toi että löysi ne delfiinit. hain katseella yhtä delfiiniä, ja niitä onkin kuvassa siis 9. ei olis kyllä löytynyt ellei olis tienny mitä hakee.

[q]kosmo, 14.6.2007 15:08:
---
heh, saitin mukaan delffiinit pitäis löytyä alle kuudessa (6) sekunnissa tai mielesi on korruptoitunut. Mulla kesti ehkä 5 minuuttia löytää ne kuvasta :D
[/q]
Löyty heti kärkeen. Olen siis ilmeisesti lapsenmielinen.

Piti kyl pari minsaa katella mut toisaalta etinki yhtä isoa delfiiniä enkä montaa pientä....

[q]LooPy, 14.6.2007 15:15:
---
kosmo, 14.6.2007 15:08:
---
heh, saitin mukaan delffiinit pitäis löytyä alle kuudessa (6) sekunnissa tai mielesi on korruptoitunut. Mulla kesti ehkä 5 minuuttia löytää ne kuvasta :D

---

Löyty heti kärkeen. Olen siis ilmeisesti lapsenmielinen.
[/q]
Mua hävettää tunnustaa että mä näin ekaks delfiinit. Ja tätä ei varmaan kyl kukaan usko

joo mutta pointti tossa onkin se että turmeltumattoman mielen ei tarvitse niitä etsiä vaan ne on siinä heti näkyvillä ;)

kotona testattu ja kaikki näki heti delfiinit

[q]laite, 14.6.2007 15:26:
---
LooPy, 14.6.2007 15:15:
---
kosmo, 14.6.2007 15:08:
---
heh, saitin mukaan delffiinit pitäis löytyä alle kuudessa (6) sekunnissa tai mielesi on korruptoitunut. Mulla kesti ehkä 5 minuuttia löytää ne kuvasta :D

---

Löyty heti kärkeen. Olen siis ilmeisesti lapsenmielinen.

---

Mua hävettää tunnustaa että mä näin ekaks delfiinit. Ja tätä ei varmaan kyl kukaan usko
[/q]

pojjat hei, teidän pitää käydä intternetissä vähän useemmin!

Aw, Teemulla on turmeltumaton mieli.

[q]polly, 14.6.2007 15:27:
kotona testattu ja kaikki näki heti delfiinit
[/q]
duunipaikalla testattu ja kukaan ei näe delfiinejä, vaikka oon jo printannu ton kuvan ja piirtäny niille ääriviivat...

[q]laite, 14.6.2007 15:26:
---
LooPy, 14.6.2007 15:15:
---
kosmo, 14.6.2007 15:08:
---
heh, saitin mukaan delffiinit pitäis löytyä alle kuudessa (6) sekunnissa tai mielesi on korruptoitunut. Mulla kesti ehkä 5 minuuttia löytää ne kuvasta :D

---

Löyty heti kärkeen. Olen siis ilmeisesti lapsenmielinen.

---

Mua hävettää tunnustaa että mä näin ekaks delfiinit. Ja tätä ei varmaan kyl kukaan usko
[/q]
Mut tässä on ero. Mä oon lapsenmielinen, sä oot lapsellinen.

Vai oliko se toisinpäin.

[q]JussiS, 14.6.2007 15:31:
---
polly, 14.6.2007 15:27:
kotona testattu ja kaikki näki heti delfiinit

---

duunipaikalla testattu ja kukaan ei näe delfiinejä, vaikka oon jo printannu ton kuvan ja piirtäny niille ääriviivat...
[/q]
Jussi, teillä ei vissiin oo sitten lapsityövoimaa töissä?


[q]Freja, 14.6.2007 13:16:
irc-galleria.net ainaki bänniin :D
[/q]
[q]cjet, 14.6.2007 14:24:
IRC-galleriaan tissi-/persekuvat 11vuotiaana jo ja sitä rataa. Internet on pedonallejen paratiisi. Ja 13vuotiaana voikin tulla sit keskustelee klubitukseen huumekeskusteluita.
[/q]
En ole kyllä koskaan ymmärtänyt tuota hurjaa kohua IRC-galleriaa kohtaan. Ko. saitin adminit (ja muut peikot) tekee jatkuvalla syötöllä töitä sen suhteen, että sisältö pysyy asiallisena. Toki aina irkissä vilahtaa linkki johonkin gallerian alastonkuvaan, mutta tässä vaiheessa voi taas ottaa huomioon sen kuinka paljon siellä niitä kuvia on, noin 6.2 miljoonaa (!).

Sen sijaa kuvake.net on huomattavasti lähempänä "pedofiilin paratiisia". Jos ette ole kyseiseen saittiin tutustunut. Niin päivitelkää etusivua noin 30sekuntia ja laskekaa vähäpukeisten määrä - tai perehtykää ko. saitin kuvatageihin ja niiden kautta kuvien hakemiseen..

[q]dj upi, 14.6.2007 14:39:
joskin olimme lähes poikkeuksetta aikuisen valvonnan alla (tietokone keittiön puolelle, vanhempien makkarissa yms.)
[/q]
Tämä on ehkä kaikkien aikojen paras "parental control" mitä on olemassa. Jos haluaa olla valvovana silmänä nettisivuille joilla lapsi käy, parempi, että se tietokone on siellä missä vanhemmatkin on - sitten on se apukin lähellä :)

[q]polly, 14.6.2007 14:51:
11 v. osaa jo itse tehdä valintansa ja siinä iässä pitää jo pikkasen tissien kiinnostaa ;)
[/q]
Tissit.. Kauheen suppeeta

Mutta noin niikuin aikuisten oikeasti. Itse olen elänyt kohtuullisen paskamaisessa perheessä, jossa normaalin elämiseen kuului jatkuva epäreilu toiminta vanhempien puolelta. Minkään asteisia tasapuolisia keskusteluja ei tässä perheessä ole koskaan käyty. "nyt keskustellaan asiasta" tarkoitti suomeksi "nyt isi tai äiti sanoo mitä teet". Suhteellisen hanurista, etten sanoisi. Tältä pohjalta uskoisin vahvasti, että paras tapa saada lapsi pois internetin vaaroista on pitää yllä avointa ja peittelemätöntä tasapuolista keskustelua eri asioista joissa myös lapsen mielipiteitä kuunnellaan ja kunnioitetaan. Melkein uskaltaisin väittää, että jos tissiperse-sivujen olemassaoloa ei salailla eikä aihetta käsitellä mitenkään tabuna, niin lapselle ei myöskään herää sen suurempaa "kielletty hedelmä"-houkutusta aiheeseen..

[q]polly, 14.6.2007 15:07:
---
JussiS, 14.6.2007 15:06:

Hämmentävää.

Mä en mitenkään löydä tosta niitä delfiinejä. Harmi ettei oo lähipiirissä yhtään sopivan ikäistä muksua testaamaan tätä.

---


se mikä vasta hämmentävää onkin että nassikat näkee vain ne delfiinit :D
[/q]

enta jos siina nakee muulin, ja nahka-asuisia knaapioita?

tissiä löytyy, vähän tussua... mut ei delfiiniä.... kun surffasin toiselle sivulle, jossa kuva selkeästi suurempana, niin vihdoin löytyi.

taidan olla aika menetetty tapaus :(

[q]ville, 14.6.2007 20:12:
tissiä löytyy, vähän tussua... mut ei delfiiniä.... kun surffasin toiselle sivulle, jossa kuva selkeästi suurempana, niin vihdoin löytyi.

taidan olla aika menetetty tapaus :(
[/q]

Suurin osa meistä on.. Eli no worries..

8 delfiiniä bongattu ekalla kerralla. Ekana näin yhen delfiinin ja sit tajusin loppukuvan

O