Tulehtunut sieni

Back to musiikki O

Pistetään tännekin kunnon sota pystyyn. Infected Mushroom on tulossa 24.8.2007 (taiteiden yö) Helsinkiin keikalle, olis kiva tietää, et minne ja kenen järkkäämiin kemuihin.

Joka tapauksessa nykyään ku irkkiin kirjoittaa sanat infected mushroom, niin hyvä ku ei saa kickbänniä, ja jengin kommenit on tyyliin et vois mennä heittämään niitä keikalle sianihrapalloilla. Onhan niitten uus soundi munkin mielestä aika kaukana psykestä ja pettymys ainakin osalle niistä, jotka tykkäs vanhasta soundista, mut miks jengil herää noin vahvoja negatiivisia reaktioita, ei voi ymmärtää. Jos ei tykkää niiden uudesta soundista, niin voi ilmaista sen silleen, ettei osta niiden levyjä tai mee niiden keikoille.

Eli kommentteja puolesta tai vastaan, meneekö soundi, eikö mee, mikä osa soundista menee, jnejne... :)

ne on ne kunnon psykepuristit (ketkä alkaa nykyään olemaan melkein nitkumpia ku jotkut technopuristit) ketkä dissaa uutta infectediä. Loppupeleissä kun juttuja kuuntelee tarkasti, niin eihän niistä kukaan ole alkuperäisestäkään infectedistä oikeasti tykänny ku Sphonglehan se rules ja infected on niin kiksuu anyway kummallisesti jengi jaksaa kitistä sivutolkulla niiden uudesta saundista silti..

Mulle on ihan vitun sama mitä musaa ne tekee, vaikka vaihtaisivat seuraavaksi sukkanauhaheviin. Kundeilla on kuitenkin taito tehdä täysin oman kuuloista musaa saundimaailmallisesti. Eivätkä he itse ole tainneet lokeroida itseään just PSYKE säveltäjiksi. Ainakin se on turhan rajoittavaa, koska psyke alagenrenäkin tuntuu olevan kovin suvaitsematon.
Ja sitä paitsi infectedhän taitaa olla varsinaisesti isse trancea, eikä psykeä.

[q]golem, 7.4.2007 22:31:
mut miks jengil herää noin vahvoja negatiivisia reaktioita, ei voi ymmärtää. Jos ei tykkää niiden uudesta soundista, niin voi ilmaista sen silleen, ettei osta niiden levyjä tai mee niiden keikoille.

Eli kommentteja puolesta tai vastaan, meneekö soundi, eikö mee, mikä osa soundista menee, jnejne... :)
[/q]

hirveetä kuraa*nauru*

dikkailin ihan älyttömästi vanhemmasta tuotannosta, esim classical mushroom oli yks suosikki levyistä monta vuotta ja olen onnellinen että ehdin nähdä ne vielä kun he tekivät PSY trancea.

En menisi keikalle vaikka maksettaisiin ja levyjä en varmasti osta

[q]dikkailin ihan älyttömästi vanhemmasta tuotannosta, esim classical mushroom oli yks suosikki levyistä monta vuotta ja olen onnellinen että ehdin nähdä ne vielä kun he tekivät PSY trancea.
[/q]

Joo, classical mushroom on loistava, mut ainakin mun mielestä se on suht. kaukana psykestä. Melkein ainoa albumi jonka voisi hyvällä omatunnolla sanoa olevan psykeä on The Gathering :)

Njaa, tyypeiltä, jotka alunperin ovat tehneet innovatiivista soundia, niin olisi hieman outoa, jos he jumahtaisivat johonkin tiettyyn tyyliin. Psykessä suurin osa (ja tietysti missä tahansa muussakin genressä) tuotannosta on itseään toistavaa tuubaa.

Infected ei myöskään onneksi sovi täydellisesti mihinkään genreen, vaan ideoita on poimittu eri suunnilta.

Eli parempi ottaa avoimin mielin vastaan heidänkin ideat kehittää soundiaan.
Pari uudempaa albumia ei ole ollut niin helmiä kuin vanhemmat, mutta kyllä niistäkin jokunen hyvä biisi löytyy.

uus IM on loisto ja WOOHOO Suomeen.. jos minä nyt 3. kerralla näkisin sen :)

mikään ei ole niin perseestä kuin ATB 10 levyä samaa soundia .. eli artistien TÄYTYY kehittyä ja tyylinkin vähän muuttua matkalla :D yksikään IM levy ole ollut huono ever ja jokanen ollu vähän erilainen kuin edellinen ja plurrr <333 a3<3 :)

viime keikan aikoihin oli jo tota puristien nihkeilyä, mutta oli kyl paras spykesetti mitä on tullu livenä todistettua. jos se nyt oli spykesetti ;)

nii olihan kaikki hevaritkin paskahalvauksen partaalla ku metallica a) leikkas hiukset b)alko tehdä softimpaa tavaraa

Esim Im the supervisor levyltä meitsille kolahtaa ainakin muse breaks rmx *sydän* oli mahtikivaa kuulla se livenä kaivohuoneella niiden viime keikalla mul oli ainakin ihan pirun hauskaa. Vaik ehkä edellisen keikan aikaan ne oli vähän "aidommin" spygeee

ja oon kyl diggaillu näitä jo gatheringistä asti, mut mä en vaan osaa nähdä ett muutos aina ois välttämättä huonompaan suuntaan, vaik kaikki biisit joka levyllä ei rokkais ihan kybällä.

Infectedin (nyky)soundi ei haittaa koska se ei psytrancea ole ja Erez ja Duvdev kiistävät iteskin tuottavansa psykeä. Itse asiassa haluavat nimenomaan että ihmiset eivät kutsuisi heidän musiikkiaan psytranceksi enää.

Kun kerran kysytään, niin vastataan sitten suoraan. IM on ihan järjetöntä paskaa. Vokaalit ja laulaminen on niin huonon kuuloista että pahin vokaalikiksukin kuulostaa paremmalta. Jotkut väittävät, että Vicious Delicious on innovatiivinen levy. Sitä samaa soundia IM on nyt tehnyt neljä vuotta. Todella innovatiivista. Innovatiivisuus ei myöskään välttämättä tarkoita hyvää soundia. Ekoilla levyllä on muutama hyvä biisi, noin muuten IM ei ole koskaan napannut.

Paskaa se on aina ollut :)

[q]Sallakat, 7.4.2007 22:50:
Ja sitä paitsi infectedhän taitaa olla varsinaisesti isse trancea, eikä psykeä.
[/q]

Mikä on "issetrance" ? Kaikki trance joka tulee Israelista? Vai Israelilainen melodinen full-on psytrance? Ei IM kyllä mahdu siihen(kään) lokeroon. Israelistahan tulee psytrancea laidasta laitaan, olkoonkin että full-on on se yleisin.

Jos Israelissa mainiset sanan "trance" niin sillä viitataan kyllä yleensä Psytranceen.

[q]Android, 13.4.2007 11:47:


Mikä on "issetrance" ? Kaikki trance joka tulee Israelista? Vai Israelilainen melodinen full-on psytrance? Ei IM kyllä mahdu siihen(kään) lokeroon. Israelistahan tulee psytrancea laidasta laitaan, olkoonkin että full-on on se yleisin.

Jos Israelissa mainiset sanan "trance" niin sillä viitataan kyllä yleensä Psytranceen.
[/q]

tarkoitin israelilaista trancea. en valitettavasti ole ollut kovinkaan selvillä siitä mikä on israelilaisten oma käsitys trancesta.

Itse olen diggaillut Infectediä lähtien The Gatheringin.
Se on mun mielestä edelleen niitten paras levy, mutta kyllä myös uudemmat levyt (I'm The Supervisor & Vicious Delicious) on kovia levyjä omassa kastissaan.

Psykeksihän en herrojen musiikkia kutsuisi tosiaankaan enää ollenkaan. Saati sitten luokittelisi heitä mihinkään muuhunkaan kuin simppelisti Infectediksi.

Vicious Delicious levyn nimikkobiisi on mun mielestä siltikin suht hyvä "psyke" biisi.

Ainoa asia mikä nykytyylissä kyllä pistää vihaksi on Duvdevin "laulu" joka etenkin livetilanteissa on jotain aivan järkyttävää.

Mitä liveihin tulee niin kyllä Kaivohuoneen keikka rokkas mun mielestä tosi kovaa. Enkä usko että olin ainoo. Tosin minähän en olekaan "psykepuristi" vaikka tykkäänkin ko. genrestä. ja varmasti menen katsomaan uudelleenkin.

Olen ostanut jokaisen levyn tähän asti minkä olen saanut, puuttuu ainoastaan Classical Mushroomin alkuperäinen vinyylipainos, sekä Birthday-sinkku, ja aion ostaa levyt vastaisuudessakin.

Antaa herrojen tehdä sitä mitä itse haluavat, ja jos muhun uppoo, tuen, enkä itke että "ääää äää, ei tää oo spygee hei".

Uudelta levyltä esim. Vicious Delicious, Suliman, Eat it raw ja Before ovat minun korvaani hyvinkin psykeä, vaikka eivät olekaan sitä perinteisintä rutinaa. Joku muu tosin haltsaa genret paljon paremmin, joten kiinnostaisikin ihan mielenkiinnosta kuulla että mihin kategoriaan esim. nuo biisit pitäisi laittaa.

Meitsille toimii sekä uusi että vanha IM. Löydän uusista biiseistäkin hitosti sisältöä, yksityiskohtia, omaperäisyyttä, mielettömän hyvin tuotettua soundia, toimivaa [pieni]oikeaa[/pieni] progressiota ja leuan pudottavia kikkoja. Ainoa todella vastenmielinen elementti ovat nuo hiphop-vaikutteet, varsinkin Artillery-niminen biisi herätti lähinnä reaktion että hei plz mitäs vittua, neeeeext. Sen lisäksi tuolla uudella lätyllä on pari muutakin hohhoijaa-luokan biisiä, jotka pudottavat sen arvoa, mutta onneksi ne hyvät biisit ovatkin sitten ihan älyttömän hyviä.

Kivaa lyriikaakin löytyy muutaman rivin verran. Välillä vokaalit tökkii, välillä niistä tykkää. Esim. Becoming Insanessa tuo aksentti on IMO kertakaikkisen loistava ja sopii siihen mainiosti.

I'm waiting fooor the raa-i-eiiiin....

Focking brilliance in action.

Jos artisti ei joskus päästä paskaa ulos niin tiedättekö mitä tapahtuu? No se lihoo siitä paskastaan, niin että sormet turpoaa ja vatsa ummehtuu niin ettei pihaustakaan pääse ulos. Oisko se parempi? Antaa kaikkien joskus käydä paskalla imho.

mun mielestä toi on aina ollu vähän
mitäänsanomatonta. Ja ainahan psyke-
puolella on ollu pahimmat musiikkifasistit,

Eli mitä uutta :D

Tulehtunut tatti on parasta. piste.

Itte diggailen uudesta enemmän kun vanhasta. Noissa uusissa biiseissä on enemmän kaikkia breaksi/pop/outous elementtejä, joka on munmielestä hyvä juttu ettei jäädä sille pelkälle isrealipsykelinjalle. Noi uudet veisut on paljon monipuolisempia ja pirteempiä kun vanemmat.
Onhan se totta että noi vanhat israelipsyketrancepolkkamikälie biisit on perkeleen päräyttäviä, mutta munmielestä on vaan hienoa että ko. orkka viittii tehdä jotain muutakin.

Epäilen että joku tästä nyt herneetkin vielä vetää ja on että "OMG VITTU EISEOO VITTU ISRAELIA VITTU HAISTA PASKA VITTU !!!" mutta tämä nyt kuitenkin sattuu olemaan mun mielipiteeni.

paras infected mushroom kuvaus ikinä:

"Special Sonica mention must go to Infected Mushroom, who laid down a live set that was without doubt the worst fucking din I have ever heard in my life. The singing was off key and sounded like spastic karaoke, the lyrics don't mean anything, the guitar was pure Spinal Tap and seeing everyone go mental to it made me feel like a man with two dicks at a fat lesbian convention. I have sat through support bands at University indie gigs better than this (does anyone else remember Sharkboy? Thought not.) If Infected represent the current state of popular trance, then what I'm into isn't trance. They represent the very very lowest common denominator -- in fact to call them this is an insult to low common denominators."

O