Minkä leffan katsoit viimeksi ?

Back to tv, radio, leffat, web O

uus star trek - En ole koskaan hirveästi tykännyt star trekista vaikka suurimman osan leffoista ja ds9/voyager/next generation jaksoista olenkin nähnyt, mutta tää leffa oli oikeasti hyvä scifipätkä.

Street Kings

Ihan hyvää poliisitoimintaa. Keanu Reeves oli tässä kohtalaisen hyvä, samoin Forest Whitaker on aina hyvä. Vähän ennalta arvattavaa, mutta toimi.

se yks joka tuli päivällä neloselta.

KISS KISS BANG BANG...

7½/10

Muutamia hauskoja juttuja, mutta jäivät tavallaan sille tielle.

[q]juuco, 9.11.2007 08:40:
Conan the Barbarian

Viime kerrasta olikin jo niin kauan aikaa, etten muistanut juurikaan mitään mitä elokuvassa tapahtui. Loistava elokuva :) Seuraavaksi onkin sitten vuorossa Conan the Destroyer!
[/q]

Ai perhana. Toi on kyllä niin klassikko.

[q]T3k, 27.12.2007 13:53:
I am legend

Kyl mä tykkäsin.
Viihdyin hienosti koko leffan ajan.
Ja olipa sentää leffa jossa smith ei räpännyt

*tähti**tähti**tähti**tähti*
[/q]
Nukuitko sä mahdollisesti koko ajan? :D

[q]kimono, 8.6.2008 15:50:
Sex and the City

väsynyttä paskaa ja väsyneitä akkoja. ylipitkä tv-jakso feat.
pari semihauskaa kohtausta, mutta muuten vaan yhtä vtun
product placementia alusta loppuun.
[/q]

Naiskriitikolta kuitenkin 4 x *tähti*

Hesarin joku kriitikko taisi mainita tuotesijottelusta, mutta ei sitä mun mielestä nyt niin paljon ollut. Kyllä mäkin eri vaatebrandeistä sen verran puhuin mitä tos leffas puhuttiin, kun olin viime vuoden kaksi vikaa kuukautta Nykissä. Ja Manolo sucks ja on yliarvostettu, tiedän useita paljon hienompia ja ikäänkuin runollisempia kenkämerkkejä.

Leffa alkoi mun mielestä aika tavalla ylipitkällä Carrien kertojaäänen selostuksella, mitä nää neljä oli tehneet viime vuodet, mutta sitten päästiin asiaan, josta sen enempää paljastamatta voin kertoa että liikuttavia kohtia riitti. Kaikilla neljällä oli omat konfliktinsa milloin kenenkin kanssa, pari hauskaakin kohtaa oli, mutta (Huom. tää ei ole juonipaljastus) myötähäpeää herätti kun Miranda käveli eräillä asioilla keskellä päivää Chinatownissa ja huudahti: "Hei, tuolla on valkoinen mies, kysytään siltä neuvoa." *eikä* Eipä kyllä "mun" Nykissä kukaan kävis tollai sanomaan, mutta kovin kiiltokuvamaisen kuvan Nykistä ja nykkiläisten naisten vaatetuksesta sekä sarja että leffa antavat muutenkin, että what can you expect.

Toisaalta varsinkin Bigin persoonaan, joka sarjassa oli kuin joltain ridgeltä kopioitu, tuli leffassa uusia, inhimillisiä sävyjä. Leffan loppuessa tuli olo että tätä pitäis saada vieläkin lisää! Ja leffan jälkikaljalla, nähdessäni itseni naistenhuoneen peilissä, näytin kerrankin nuorelta, kun oli edelliset 2,5 h tuijottanut keski-ikäisiä ihmisiä eikä mitään silaribimbo-tykinruokaa

[q]KooKie, 27.12.2007 23:35:
Blade Runner The Final Cut

Ihan kiva NOIN VITUN VANHAKSI KLIP PLIP
[/q]

psssst. Väärin fanitettu :((

Don't Mess With The Zohan

Pitkästä aikaa kunnon naurut.. huuuh... 9-

[q]mikke, 27.12.2007 23:46:
No on se kyl, yhtä naurettava ku esim Kevin Costner :)
[/q]

Tällänen räikeä kerettiläisyys menee mun ymmärryksen ulkopuolelle :(

Täs ny tullu pari päivää vähän koomattua..

Harry Potter ja mikä lie uusin. Ihan katottava. Alkaa vaan juoni toistaa vähän itteään. Joka vuos joku elämää suurempi taistelu pahuutta vastaan jne..

No country for old man. Ekan viiden minuutin jälkeen tiesin jo et ihan läävä leffa. Katoin sen silti. Pari tuntia elämästä hukkaan enkä nähny leffas alkua enkä loppua.

Rise of the footsoldier. Tylsää brittihakkaamista ja muksimista.

I am legend. Läävä. Loppu yhtä seinään ku rahat ois loppunu kesken leffan teon. Ei oikein jääny mitään muistamisen arvosta.

Cry Baby. Vanha klassikko jonka nähny ainaki 100 kertaa ja aion kattoakki viel 100 kertaa lisää.

The Kingdom. Ihan jees pätkä. Vähän jenkkihehkutusta mut kuitenki katottava. Krapulassa oli hankala pysyy saudimongerruksen tekstityksen perässä ku teksti katos näytöltä ennenku siihen tulikaan..

Stadust. Jooh mielenkiintosta 10 vee romantiikkafantasiaa kaverin suosituksella. Kyllä sen katto mutta eipä tuu leffaa säästettyä.

ja sit viel muutama jakso prison breakkia ja dexteriä. Jos huomenna jo nousis sohvalta?

Cheech and Chong's Up in Smoke

[q]Nitta, 14.3.2009 06:12:
---
wiwi, 10.3.2009 10:56:
Slumdog millionaire.

---

Hassua.
[/q]
Mun mielestä leffa vaikutti alussa siltä, että aineksia olisi johonkin ihan toimivaankin. Ensimmäiset slummikuvaukset ja rakenne oli ihan jees. Siinä vaiheessa kun tajusin ettei sen jäbän jäätäminen siinä tietovisassa johtunut muusta kuin tekijöiden urpoudesta tai näyttelijän taidottomuudesta, alkoi vituttaa. Lisäksi kysymykset siinä kisassa oli niin käsittämättömän ilmeisiä ja kuluneita että ne tuntui tosi pahalta katsojan aliarvioimiselta.

Tuntui että leffassa jätettiin paljon (pahoinpitelyt, veljesten riidat yms.) selittämättä vaan sen takia etteivät tekijät olleet vaivaantuneet miettimään mikä funktio tapahtumilla elokuvassa oli. Harkittu arvoituksellisuus on asia erikseen.

[q]Ihan hyvä jos joku edes tämän leffan kautta havahtuu huomaamaan, miten eriarvoisessa asemassa olemme lähtökohtaisesti sen mukaan, mihin olemme sattuneet syntymään. [/q]

Onhan se. Mulle paska leffa on silti paska leffa. Bollywoodia en ole nähnyt niin siitä en osaa sanoa mitään.*piis*

Mulle ei muuten tullut ilmoitusta quotesta, sattumalta löysin postauksesi.

Dark Knight.

Jokeri varasti shown, täysin sekopäinen hahmo ei voi muuta sanoa.
Pitää opetella se "katoava lyijykynä"-temppu!

On vähintäänkin oikeutettua kysyä:
MITÄ **TTUA HARLINILLE TAPAHTUI?

Geena Davis.

[q]Jago, 10.1.2007 02:37:
corpse briden taisin kattoo viimeks,, ei kestä montaa kattomiskertaa*uuh*
[/q]

Mä en kestänyt ensimmäistäkään edes puoleenväliin asti :/ Yleensä kyl Burtonin tyyli iskee, mutta jotenkin tässä puistatti hrrr kaikki, ja sillä väärällä tavalla. Eijeijei

[q]J-Gear, 10.1.2007 02:05:
Leon tuli taas pitkästä aikaa katsottua uudestaan. On se vaan niin hyvä leffa
[/q]

Onhan se. *sydän*

Pelkoa ja inhoa Las Vegasissa,- ties monennenko kerran, mut oli kiva taas nauraa maha kippurassa *hih**nauru* On kyl niin upee näyttelijä suoritus Johnnylta et huh huh!!!!

[q]Dana, 29.1.2008 02:42:
House of Flying Daggers

ah.. niin ihana. Itkin lopussa, se oli vain niin kaunis.. Aasialaiset leffat muutenkin saa mun sydämen hyppimään, ne ovat visuaalisesti niin kauniita, musiikki aivan älytöntä ja kaikki se Tunnelma joka koostuu niistä pienistä eleistä ja katseista...*snip*

*tähti* *tähti* *tähti* *tähti* ½
[size=8](Hero pitää edelleen 1.sijaa)[/size]
[/q]

Toi House of Flying Daggers [4/5] on kyllä tosiaan visuaalisesti kaunis, tykkään.

Mutta kuten Danallakin, sydämeni sykkii Herolle [5/5], joka pitää ehdotonta kärkisijaa mun martial arts listalla. Loistava leffa upealla musiikilla säestettynä *sydän* Pöhkö Jackie Chanin Legend of Drunken Master [3/5] ei ole elokuvallisesti kovin häikäisevä mutta todella viihdyttävä pläjäys. Zatoichi menee myös viihteen puolelle [3/5], erikoisuutena tässä leffassa on sarjakuvamaiset veriroiskeet. Jos pysytellään aasialaisissa mutta hieman poiketaan martial artsista, niin Oldboy [5/5] on se elokuva, jota ei kannata jättää väliin. Rankka ja omaperäinen tarina pitää otteessaan loppuun asti.

[q]remotion, 26.12.2006 17:14:
---
Nana400, 26.12.2006 15:41:

Viime viikolla olin katsomassa Alejandro González Iñárritun Babelin, ja täytyy kyllä kehua Gustavo Santaolallan musiikkeja siinä, jälleen kerran.

---


okei, mitä pidit siitä leffasta muuten?

katselin trailerin ja jotenkin ei tuntunut niin kiinnostavalta. mutta Toisaalta Amores Perro oli tosi hyvä joskin vähän pitkäveteinen keskimmäisen tarinan osalta.
[/q]

Kyllä mä pidin joo. Melko paljonkin oikeastaan, vaikka se ei ihan vastannutkaan ennakko-odotuksia, joihin arvostelut ja muut hehkutukset oli varmasti vaikuttaneet. Itse en oo nähnyt traileria, mutta leffaseuran mukaan siinä kerrottiin liikaakin, tai sille ainakin oli jäänyt sellanen olo, että tiesi jo etukäteen melkeen kaiken, mitä leffassa tulee tapahtumaan.

Babelissa pidin eniten varmaan eri osioiden omalla tavallaan voimakkaista tunnelmista ja musiikista, joka niitä oli vahvasti luomassa. Santaolallahan on vastannut myös mm. leffojen Amores Perros, Brokeback Mountain ja 21 grams musiikeista. Kaikkia on taidettu kehua tässä(kin) viestiketjussa Tykkäsin Babelissa myös näyttelijäsuorituksista ja elokuvan aikajana oli kanssa mielenkiintoinen. Välillä leffa oli melko hämmentävä, mutta ei liian :) Ihmisyys ja inhimillisyys on melko hämmentävää yleensäkin.

Alussa tarinat vaikuttivat ehkä hieman, hmm, irrallisilta, ja kesti vähän aikaa päästä niihin sisälle. Olin myös ennakkotietojen perusteella olettanut tarinoiden nivoutuvan tiiviimminkin yhtenäiseksi kokonaisuudeksi, mutta eri osiot jäivätkin aika lailla omiksi tarinoikseen. Amores Perros on mielestäni näistä kahdesta parempi, jos saa verrata.

Omakohtaiset fiilikset oli leffan jälkeen melko voimakkaat. Jotenkin jäi vaan sellainen olo, että mikään muu ei ole tärkämpää kuin läheisistä ihmisistä välittäminen. Että virheet ja viat kuuluisi antaa anteeksi ja ne ovat vain inhimillisiä ja vain rakkaus, huolenpito ja toisen tukeminen on olennaista. Ja aaaww <3

Olis mielenkiintoista tietää, mitä muut Babelin nähneet on ajatelleet elokuvasta ja minkälaisia ajatuksia se on herättänyt. Kertokaa ihmeessä!


edit: Tähdet leffalle *tähti**tähti**tähti**tähti*-

Ninja Assassin (2009)

Traileri anto odottaa jotain ihan vitun kovaa, mutta leffa ei lunastanu puoliakaan. Ensin pohjustetaan kuinka vitun kovia ninjat onkaan ja näytetään kuinka ne haihtuu varjoihin yms ja sitten toisaalta joku normikansalainen pystyy ajamaan niitten päälle nelipyörälukkojarrutuksessa tai ampumaan niitä pistoolillaan ja sitä rataa. Elokuvan sisäinen logiikka ei siis toiminut. Vaikka taistelukohtaukset olikin ihan jees, sen minkä siitä pimeässä sähläyksestä sai selvää, niin silti jäi vähän hapan maku suuhun. Sitä verta tosiaan lensi ihan tolkuttomia määriä, kuten joku jo mainitsikin, eli ei suositella heikkohermoisille. Pienehkö pettymys, mutta plussat silti yrityksestä.

Zombieland (2009)

No tämä sen sijaan oli ihan vitun jees! Otetaan muitten kehittämä genre ja lisätään siihen toisten mausteet ja silti osataan vääntää siihen jotain omaperäistä pelkästään 4 hahmon voimin. Kertoo jotain siitä, että vaikka on rahaa yms, niin silti käsikirjoitus ja hahmonkehitys on se, joka elokuvaa vie eteenpäin. Zombileffojen ystäville voi suositella ihan varauksetta. Aivan järkyttävän hyvä pätkä!

O