Beatport

Back to musiikki O

Otsikko?

[q]Mulder, 17.11.2006 14:20:
Mitenköhän tuo tilaaminen hoituu Beatportissa, tarvitseeko olla välttämättä Visa vai riittääkö tavallinen pankkikortti?
[/q]
Sammon Visa Electron toimii Visana joka puolella internetin maksuliikenteessä.

Sen hankkimisen jälkeen en ole paljoo stressaillut toimiiko edes Electron jossain tietyssä paikassa.

Ei taida perinteinen pankkikortti olla kovassa huudossa noissa paikoissa?

*promoil*

[q]
CMBT018 - Nuance - Alive available on Beatport.com 1.6.2006.
[/q]

Joo jännä juttu tosiaan.. Itsekin olen siirtymässä Sampo-pankin asiakkaaksi puhtaasti siitä syystä että saa tuoreempaa musiikkia vinyyliä huomattavasti edullisemmin, vieläpä wav:ina eli pakkaamattomana. Osuuspankin Visa Electron ei kelvannut. Näköjään iso ero vaikka kortin pitäisi ollakin vastaava.

Beatportista on kyllä huomannut että valikoiman laatu ja tarjonta on jo vuoden sisällä kasvanut hurjasti. Luultavasti tärkein musiikkia tarjoava taho lähivuosina. Valtava määrä labeleita on jo siirtynyt tarjoamaan musiikkiaan Beatportin kautta.

Se miten varsin jouhevasti toteutettu käyttöliittymä toimii pidemmässä käytössä jää nähtäväksi. Tosi hyvältä vaikuttaa.

Itselläni ainakin toimii Nordean Visa Electron Beatportissa ja muissakin digi kaupoissa.

[q]Axu-T, 2.4.2007 18:55:
Se miten varsin jouhevasti toteutettu käyttöliittymä toimii pidemmässä käytössä jää nähtäväksi. Tosi hyvältä vaikuttaa.
[/q]
Now what you say?

Beatportin käyttöliittymä on mun mielestä hidas, kankea, epälooginen ja saatanasta. Suurin syy miks ostan biisini mieluummin Audiojellystä on just se, että sieltä saan nopeesti klikkailtuu haluamani biisit. Beatport lataa, lataa, lataa, lataa ja sit kun viimeinkin oot tunnissa saanu klikkailtua ne 10 biisiä ostoskoriin, klikkaat vahingos selaimesta taaksepäin ja voit aloittaa saman rumban alusta (no ei joka kerta, mut kyl tuol sessionhallintakin kusee aika huolella).

Mua myös hiukkasen epäilyttää se, että tuol on luottokortin numero tallessa (joka muuten pitäs olla kiellettyä euroopassa käytetyissä nettikaupoissa).

[q]JussiS, 2.4.2007 20:07:
---
Axu-T, 2.4.2007 18:55:
Se miten varsin jouhevasti toteutettu käyttöliittymä toimii pidemmässä käytössä jää nähtäväksi. Tosi hyvältä vaikuttaa.

---

Now what you say?

Beatportin käyttöliittymä on mun mielestä hidas, kankea, epälooginen ja saatanasta. Suurin syy miks ostan biisini mieluummin Audiojellystä on just se, että sieltä saan nopeesti klikkailtuu haluamani biisit. Beatport lataa, lataa, lataa, lataa ja sit kun viimeinkin oot tunnissa saanu klikkailtua ne 10 biisiä ostoskoriin, klikkaat vahingos selaimesta taaksepäin ja voit aloittaa saman rumban alusta (no ei joka kerta, mut kyl tuol sessionhallintakin kusee aika huolella).

Mua myös hiukkasen epäilyttää se, että tuol on luottokortin numero tallessa (joka muuten pitäs olla kiellettyä euroopassa käytetyissä nettikaupoissa).
[/q]

Hmmmmmmmm... Kummallista, oletko sallinut kaikki evästeet ja scriptit ? Itselläni ostoskori säilyy jopa uloskirjautuessa saati sitten selaillessa edestakaisin. No ehkät tuo tulee vielä itselläkin eteen kuka tietää.

eniten mp3:sia tulee ostettua audiojellystä (imo vähän sulavampi käyttöliittymä), beatportista loput (ehkä 1/3). hinnat taitaa olla molemmissa pääsääntösesti samaa luokkaa.
tuli kans hommattua sammon visaelectron juurikin tällästä käyttöö varten.

[q]gravel, 2.4.2007 19:44:
Itselläni ainakin toimii Nordean Visa Electron Beatportissa ja muissakin digi kaupoissa.
[/q]

joo, toihan johtuu puhtaasti siitä että nordean visa electroniin saa esim. nettipankin kautta aktivoitua verified by visa -option, jota siis käsittääkseni myös tuo sammon electron käyttää.

[q]placiq, 2.4.2007 20:22:
eniten mp3:sia tulee ostettua audiojellystä (imo vähän sulavampi käyttöliittymä), beatportista loput (ehkä 1/3). hinnat taitaa olla molemmissa pääsääntösesti samaa luokkaa. [/q]
Mä käytän nykyään Audiojellyä noin 80% raita ostoksistani. Loppuosasta suurimman haukun nappaa Beatport.

Ennen toi meni just toisin päin, mutta Beatportin käyttöliittymäuudistuksen sekä valuutan vaihdon (ja sitä kautta kalliimman hinnan) jälkeen ei oo hirveesti tullut haikailtua BEatportin perään.

ehkä se on tottumiskysymys, mut mun mielestä audiojellyn käyttis on vielä ankeempi ku beatportin

[q]drS, 3.4.2007 10:09:
ehkä se on tottumiskysymys, mut mun mielestä audiojellyn käyttis on vielä ankeempi ku beatportin
[/q]
Saattaa olla.

Mut saattaa olla että juuri tottumiskysymyksestä johtuu sekin, että nykyinen Beatportin versio (3.0) on omasta mielestäni huonompi kuin edellinen (v2)

Viime kesästä lähtien olen ostanut suurimman osan musiikista Beatportista. Itse pidän Beatportin käyttöliittymää varsin mukavana ja pitkälle mietittynä - ainakin se on miellyttävämpi kuin Audiojellyn vastaava, joka on kuin tuulahdus viime vuosituhannelta. Kaipaisin Beatportin ominaisuuksiin lähinnä jonkinlaista playlistiä, kuten Audiojellyssä ja monessa muussakin kaupassa on.

Erinomainen ominaisuus Beatportissa on mahdollisuus lisäillä labeleja ja artisteja "omiin suosikkeihin", eli My labels ja My artists. Todella kätevästi pysyy kärryillä uusista julkaisuista. Harmittaa vaan, kun molemmat on rajattu vain 100 kappaleeseen. Varsinkin artistilista täyttyy äkkiä, kun jokaisella tuottajalla tietenkin on se seitsemän eri aliasta. Toivottavasti toi keinotekoinen rajoitus poistuu aikanaan.

Toi JussiS:n mainitsema sessioiden bugaaminen kuulosti oudolta, itselläni on Beatportissa jatkuvasti ostoskorissa pari biisiä ainakin, enkä ole huomanut, että sieltä olisi mitään minnekään hävinnyt esimerkiksi seuraavaan päivään mennessä.

[q]Putte, 3.4.2007 15:00:
Toi JussiS:n mainitsema sessioiden bugaaminen kuulosti oudolta, itselläni on Beatportissa jatkuvasti ostoskorissa pari biisiä ainakin, enkä ole huomanut, että sieltä olisi mitään minnekään hävinnyt esimerkiksi seuraavaan päivään mennessä.
[/q]

joo tää nimenomaan oli yks niistä parannuksista mitä tohon versio 3.0:aan tuli, mulla on esim tällä hetkellä 40 arvosta tavaraa cratessa joita oon lisäilly sinne about parin kuukauden ajan ja ostan sit ku pystyy.

suosittelen että käytte tsekkaamassa kotimaista palvelua http://www.digital-tunes.net
suurin osa biiseistä myös FLAC muodossa ;)

Kai sitä sitte pitäis käydä avaamassa sammossa tili. On kyl aika tyhmää kun on sit kahdessa pankissa tili kun en kuitenkaan viitsi nykyisestä pankista erota. Ihme juttu kyl on miksei muiden pankkien electroni toimi.

Mulla toimii Beatportissa Nordean Visa Electron ihan hyvin.

Pitää vaan käydä aktivoimassa se ominaisuus (verkko-ostokset) Solossa joka btw tapahtuu aika saman tein.

Mites muute ku tuol beatportissa on Checkout Method: traditional crate checkout ja instant download. Mitäs ne niinku meinaa?

[q]Tonppa, 30.5.2007 01:22:
Mites muute ku tuol beatportissa on Checkout Method: traditional crate checkout ja instant download. Mitäs ne niinku meinaa?
[/q]
Instant download meinaa sitä että kun olet valinnut tuotteen, ja antanut sen CID-numeron vai mikä se oli siinä kortin takana, ni se biisin lataus käynnistyy samantien. Eli lataus alkaa heti sen varmistuksen jälkeen. Toi crate checkout meinaa sitä että varmistuskoodin syöttämisen jälkeen ne halutut biisit siirtyy sinne sun Libraryyn, josta voit sitte ladata niitä kun haluat. Tai noin mä ainakin käsitin Eli vois ajatella että jos ostelet kerralla useampia biisejä, ni toi jälkimmäinen on parempi vaihtoehto, ja jos taas yksittäisiä biisejä silloin tällöin ni sitte toi eka on taas ehkä järkevämpi. Korjatkaa jos oon väärässä :)

edit: tuol Beatportissa on mainio animoitu tutoriaali, jota kannattaa katella, jos ei oo ihan varma miten hommat menee. Siinä etusivulla muistaakseni on se "Tutorial"-painike, josta sinne pääsee.

Mitenköhän tuo tilaaminen hoituu Beatportissa, tarvitseeko olla välttämättä Visa vai riittääkö tavallinen pankkikortti?

O