Sovelluskehitysportfolio | Software Development Portfolio
- « Previous
- 1
- 2
- 3
- 4
- Next »
[q]mark hamilton, 24.6.2007 14:44
en koskaan lähetä työhakemusta ilman että se on tarkistettu wöördillä.....paikat joissa olen ollut ei tästä ole puhutu mitään koska kaikki sähköpostit yms tarkistan aina wördillä.
sitä paitsi mulla on Dream Weaver enkä kirjoita koodia koskaan ilman sitä koska siinä näkee heti jos menee väärin. Tosin mun DW:ssä ei ole UTF-8 tukea kun se on vanha.
[/q]
Joo, word ja muut ohjelmat onkin niin hyviä tarkastamaan kuinka oikein kirjoitat.
[q]... minä en pidä oikein kirjoitusta taas tärkeänä keskustelu fooruumeilla. siellä on sallittu typot mutta pitää kuitenkin yrittää kirjoittaa mahdollisimman oikein.[/q]
Sä et edes kirjoita oikein. Asiasta pitäisi saada _edes_ selvää, jota sun teksteistä harvoin saa, kun hypit asiasta toiseen vauhdilla ilman mitään perusteluja.
[q]
foorumi keskusteluissa ei olla niin vakavassa jutussa kuten esim. oman nettisivun kirjoituksessa.
[/q]
Työnantajat seuraavat pahimmillaan mitä kirjoitat forumeilla, ja tekevät omia johtopäätöksiä.
[q]
se ei ole tajuamaista vaan että en pidä sitä yksinkertaisesti tärkeänä foorumeilla. etenkään klubarilla. ehkä mun pitäisi vaihtaa tätä asiaa.
[/q]
Ehkä sun pitäis miettiä et miksi yleensä avasit aiheet klubituksella, mikä tunnetusti ei ole mikään it-alan forumi. Ehkä sun pitäis myös miettiä kouluun menemistä uudestaan, että voisit oikeasti keskittyä yhteen asiaan. Ehkä myös kannattaisi ottaa äidinkielentunteja.
[q]no mulla on lukihäiriö mutta kun koodaan niin en kyllä kooda päin peetä ja korjaile kauaa virheitä.[/q]
Lukihäiriö saadaan korjattua samoin kuin buginen koodi. Vaikka olisi lukihäiriöinen, voi ilmaista itseään kirjoittamalla selvästi. Sinä et tee myöskään tätä.
Äänestän tämän threadin poistamisen puolesta [X]
[q]domi, 24.6.2007 22:41:
---
Joo, word ja muut ohjelmat onkin niin hyviä tarkastamaan kuinka oikein kirjoitat.
[/q]
no wöri korjaa vain sen että onko sanassa muutamaa konsonantti liika mutta lauserakenteita väriätaivutusmutoja se korjaa tosi heikosti. ja DW:ssä on vain englannin kielinen Spell Check josta en oikein tajua että miten se voi toimia koodin seassa kun ei ole tullut kokeiltua ja huonoa on se että mun DW ei tue UTF-8:a. Tosin se on näppärä koska se värjää koodin ja jos tulee virhe niin sen näkee heti paitsi että se ei näytä jos on vaikka likaa } merkkejä että missä kohta on ylimääräinen.
[q]domi,
---
... minä en pidä oikein kirjoitusta taas tärkeänä keskustelu fooruumeilla. siellä on sallittu typot mutta pitää kuitenkin yrittää kirjoittaa mahdollisimman oikein.
---
Sä et edes kirjoita oikein. Asiasta pitäisi saada _edes_ selvää, jota sun teksteistä harvoin saa, kun hypit asiasta toiseen vauhdilla ilman mitään perusteluja.
[/q]
no ei teillähkään ole aina perusteluja eikä tuo pidä niin paikkaansa mitä kirjoitat. eivaan testien perusteella olen vaikeaselkoinen. alan ammattilainen on sanonut kyylä että tökkärin IT-testit ei ole luotetettavia mutta tuo vaikeaselkoinen menee kyllä oikeaan.
[q]domi,
---
[q]domi,
Työnantajat seuraavat pahimmillaan mitä kirjoitat forumeilla, ja tekevät omia johtopäätöksiä.
[/q]
ehkä silloinkun ne eksyy tänne googlesta mutta väittäisin että ne firmojen Tj:t ei tiedä edes klubarin olemassa olosta... tosin jotkut ehkä. muttaa ne tekee myös teidän kirjoituksista. Teidän kirjoituksen tasoa on kritisoitu. sori nyt vaan. ei sinun mutta aikaisempia keskusteluja. tarkoitan nyt tapaa antaa palautetta joka kyllä ei ole ollut asiallista täällä käydyissä kaikissa keskusteluissa jossa olen osallisena.
[q]domi,
---
Ehkä sun pitäis miettiä et miksi yleensä avasit aiheet klubituksella, mikä tunnetusti ei ole mikään it-alan forumi. Ehkä sun pitäis myös miettiä kouluun menemistä uudestaan, että voisit oikeasti keskittyä yhteen asiaan. Ehkä myös kannattaisi ottaa äidinkielentunteja.
[/q]
öö.. avasin omista syistä ja tiedän että tämä ei ole se oikea paikka markkinoida omaa osaamista kun kyse on IT-alasta. Tämähän on teknobilettäjien saitti. Miksi miettisin miksi avasin koska mulla on ihan muut syyt kuin markkinoida asiaa IT-alan työn antajille.
[q]domi,
Lukihäiriö saadaan korjattua samoin kuin buginen koodi. Vaikka olisi lukihäiriöinen, voi ilmaista itseään kirjoittamalla selvästi. Sinä et tee myöskään tätä.
Äänestän tämän threadin poistamisen puolesta [X]
[/q]
No lukihäriön poistamiseen on kyllä keinot ja valmiksi kehitetyt metodit tiedän kyllä.
joo älä huoli mää on ennen kin saanut näitä poistettua kun homma on mennyt överiksi ja olen niin pyytänyt privatisti.
haittaa tästää on se että tää näkyy googlessa ja joku voi löytää tän ja tunnistaa mut.
niin joo puhuit kolusta okei olen hakenut AMK:n.. mutta mulle on sanottu yhestä koulusta että siitä ei ole välttämättä hyötyy ja jos sen sanoo esim TAKK:n koulutuspäällikkö ja ks. koulu koulutuspäällikkö niin kyllä ne jotain tietää. ne on sanonut että kannattais hakee vain töitä tai mennä yliopistoon.
olen käynyt monta äidinkielen kurssia ja näiden taso ei ole ollut mitenkään kattava lukuun ottamatta lukiota ja eikä lukiossakaan näitä ollut paljon. Siis tarjoitan nyt aikuislukion kussja joita voi ottaa miten haluaa. Minulla on sanasokeutta ja en vain näe virheitä. Eli siis näen että teksti on muka oikein vaikka se on väärin ja huomaan ehkä vasta puolen tunnin päästä että siinä on virhe. Jo minulla on tälläinen disavantange niin miksi nostaa siitä täällä tälläinen mekkala ja eipäs juupas keskustelu. Toisekseen jos yrittäisin kirjoittaa foorumeilla mahdollisiman oikein niin siihen menisi ihan tuhottomasti enerkgiaa.
Jotenki mä jaksan edelleen provosoitua sun trollailusta täällä, joten eiku popparit esille...
[q]Mark Hamilton, 23.6.2007 22:17:
---
uana, 23.6.2007 14:21:
tama ei oikeasti ole ala-arvoista vittuilua vaikka varmasti koet sen siten. mutta jos kukaan ikina ehdottaa minun tai kenenkaan frendini projektiin sua niin helvetti jaatyy ennenkuin sa tuut saataa sinne yhtaan mitaan.
---
(...)
toisekseen jos alat arvostella mun esimiehiä SVN:n perustella joka ojn julkinen niin se paljastaa että et ehkä ole kovin ammatimainen koska yleensä esimiehet ei tiedä paljoakaan tekniikasta ja koodamisesta joten ne ei osaa arvioida ks. asiaa koodin perusteella.
[/q]
En tiedä missä laatikossa olet kasvanut, mut mä olen ollut it-alalla koodareiden esimiehenä viimeiset 10 vuotta. Useat alaisistani pitävät minua mentorinaan ja käyn heidän kanssa päivittäin läpi kirjoittamaansa koodia arvioiden ja kommentoiden sitä. Meidän järjestely ei mun mielestä oo mitenkään poikkeuksellinen (ts. olen törmännyt vastaaviin hyvin monissa firmoissa).
Sulla ei oo varaa päivitellä Janin ammattitaitoa :) Ja kukaan muukaan tämän threadin lukija ei varmaan halua sua säätämään heidän projekteihinsa (minä mukaanluettuna). Onneks tää on semmonen saitti, et täällä on reilusti alle puolet kävijöistä it-alalla duunissa :)
[q]
no kuitenkin oli miten oli niin mulle on soitettu eraäästä Headhunter-firmasta joka asiakkaita on mm. WM-data.. no en saanut paikkaa kun en ollut heidän asiakkaan mielestä tarpeeksi hyvä AJAX-koodari... mutta tämä on vain alkua eli siis joku oli kiinnostunut mutta en vielä ollut tarpeeksi hyvä mutta ehkä tulevaisuudessa ken tietää...
[/q]
Onneksi olkoon. It-alalla on onneksi aikaisemminki käyny niin että on luultu itsestään jotain kun eka rekryfirma soittaa :) Ne muuten soittaa aina ku antaa laittaa nimitysuutiset lehteen tms.
[q]Mark Hamilton, 15.10.2006 14:00:
SugarIRC
SugarIRC on toinen SugarCRM-projektini, joka mahdollistaa IRC:n käytön kyseisessä ohjelmassa JavaAppletin välityksellä.
http://forge.teknologiaplaneetta.com/sf/projects/sugarirc
[/q]
Olisi tietenkin reilua kertoa, että oot käyttänyt ihan muiden tekemää irkkiklienttiä tuossa, etkä ite koodannut sitä applettia (ei nimittäin löydy mistään sellaista tietoa). Sen lisäksi sun sourceforgeen ei pysty rekisteröitymään (en saa sitä vahvistusmailia).
[q]duvin, 17.12.2006 17:39:
---
Mark Hamilton, 15.10.2006 14:00:
---
Olisi tietenkin reilua kertoa, että oot käyttänyt ihan muiden tekemää irkkiklienttiä tuossa, etkä ite koodannut sitä applettia (ei nimittäin löydy mistään sellaista tietoa). Sen lisäksi sun sourceforgeen ei pysty rekisteröitymään (en saa sitä vahvistusmailia).
[/q]
Eikun mää ajattelin että se on Opan Source -maailmassa itsestään selvää, että muiden koodia on käytetty. No otetaan tästää opikseen ja lisätään se muuallekkin kuin lähdekoodin syövereihin.
SourceFrogeen ei voi sillä tavalla rekisteröityä koska saamani SMTP ei toimi siinä..
Juuriu nyt internetyhteys toimii niin hitaastim, että en saa päivitettyä kovin nopeasti..
Activoin sun tunnukset.
[q]duvin, 17.12.2006 17:39:
---
Mark Hamilton, 15.10.2006 14:00:
gjlgujluilui
---
[/q]
Päivitin tähän topiciin tiedot kuka on tehnyt osan tuotoksieni koodista. Jos tekijöitä on usemapia niin ne on kuitenkin listettu ladattavien pakettien .txt filuissa kuten lisenssissä on käsketty tekemään. Minähän käytän GNU GPL:ää tai Apache License, version 2:ssta.
Jaa vai visuaaleja?
[q]laite, 17.12.2006 19:27:
Jaa vai visuaaleja?
[/q]
No ei nää visuaaleja ole, mutta mun mielestä toi tekniika ja sekalaisia on liian aution oloinen.
[q]Mark Hamilton, 17.12.2006 19:18:
Päivitin tähän topiciin tiedot kuka on tehnyt osan tuotoksieni koodista. Jos tekijöitä on usemapia niin ne on kuitenkin listettu ladattavien pakettien .txt filuissa kuten lisenssissä on käsketty tekemään. Minähän käytän GNU GPL:ää tai Apache License, version 2:ssta.
[/q]
No ei ainakaan siinä sun sugarirc-paketissa ollut muuta kun se apache-lisenssin (ml. ohjeet) tekstitiedosto, eikä mitään krediittejä kenellekään.
[q]duvin, 18.12.2006 00:07:
---
Mark Hamilton, 17.12.2006 19:18:
---
No ei ainakaan siinä sun sugarirc-paketissa ollut muuta kun se apache-lisenssin (ml. ohjeet) tekstitiedosto, eikä mitään krediittejä kenellekään.
[/q]
Se on GNU GPL, ja siellä kyllä on ks. lisenssi.txt-filu. Toisekseen GNU GPL:ssä ei tarvitse laittaa mukaan NOTICE-filua jossa on kerrottu kenen koodia se sisältää, kuten Apache License 2:ssa... Java Appletti on pinääreinä joten copyright tekstit ei näy.
Lisäsin zip pakettiin nyt readme.txt filut jossa on linkki alkuperäisen tekijän sivulle.
GNU GPL:ssä pitää olla alkuperäiset copyrightit lähdekoodissa. Katsoin pari lähdekoodi tiedostoa ja niistä kyllä löytyy alkuperäiset copyrightit nissä jotka ei ole pinääreinä. Myöskin kun asennat SugarIRC:n SugarCRM:n niin kyllä siinä Appletissa on About namiskuukeli josta näkee kuka sen on tehnyt.
-
Niin siis tällä ei ollut mitään tekemistä bilevisuaalien kanssa, halusit vain huomiota? No offense, mutta en mä ainakaan palkkaisi IT-alalle tyyppiä jolle oikealle alueelle postaaminen on liian vaikeaa.
- « Previous
- 1
- 2
- 3
- 4
- Next »