acid techno

Back to musiikki O

Milta tama kuulostaa suomalaiseen korvaan? Tarkoitan siis tata teknon isoa pahaa veljea, jota ei paljon clubeissa soiteta muutamaa erikoistunutta biletta lukuunottamatta?

Onko suomessa missaan bileita jotka soittavat taman tyylin musaa?

(Talla tarkoitan siis tyyliltaan Liberators/Dave the Drummer/Rowland the Bastard ym tyyling teknoa)

lokeroinnista en tiedä mutta d.a.v.e. the drummer on ainaki yks omia suurimpia suosikkeja tällä hetkellä, hävyttömän maistuvaa rullausta <3 tosiaan jos näitä tulee vastaan niin en pane pahakseni.

Niin, siis acid technohan muualla maailmassa
tarkoittaa paljon muutakin, kuin vaan tota
brittipumppausta. isosta pahasta
veljestä en nyt sano mitään, mutta
kannattais varmaan kuunnella muutakin
ku englantilaista musiikkia

Looney ja Kent ainakin soittaa tota soundia
johon itse viittaat. Suomessahan on teknobileet
ylipäätään kortilla, joten mitään yhtä yksittäistä
alagenreä nyt toivottavasti aletakaan suosia. Mut ei
siinä mitään, pari biisiä esim. Stay Up Forever -
labelilta tulee silloin tällöin itsekin soiteltua,
ihan kivaa musiikkia pieninä annoksina.

ilman muuta musiikki ei ole maihin maahan sidottua, eli todellakaan en kuuntele vain englantilaista musaa. valitettavasti vain levyfirmat taalla eivat tunnu myyvan suomalaista musaa. Jos tieda biisien alkuperaa niin on aika vaikea osata edes pyytaa sita oikeanlaista levykaupan tiskilta, eiko vain.

Looney- ja kent? missa bileissa nama dj't soittaa? Onko heilta ilmestynyt materiaalia itseltaa jota voisi ostaa?

[q]Hard House Lady, 17.2.2006 15:44:

Looney- ja kent? missa bileissa nama dj't soittaa? Onko heilta ilmestynyt materiaalia itseltaa jota voisi ostaa?
[/q]

looney on soittanut säteen bileissä joskus ja kent järesti
joskus aikoinaan pyro-bileitä, mutta minä en ainakaan ole
kuullut kummastakaan aikoihin.

tuskin myöskään heiltä mitään "virallisia" julkaisuja on
tullut, mut tietty jotain mixauksia voi yrittää jostain kaivella.

looneyn muinainen "3.03 filthy london acid techno"(tjsp)-
setti oli ainaki mulle sillon joskus aika kova sana <3

UK Acidin (liberator soundi) aika taitaa olla aika mennyttä suomessa, ainakin osasyynä lienee se että he eivät ole muuttaneet soundia tippakaan viimeisen 10v aikana vaan julkasut peräperään on todella samanlaisia. Harmillisen samanlaisia. Mättön LTC:ssä näitä kyllä kuultiin paljon ja meno oli aika hulvatonta, mutta siitäkin on jo aikaa...

Itselläni ainakin kyseiset levyt on myynnissä ja suurinosa on jo mennytkin...

-- xybo

[q]Hard House Lady, 17.2.2006 15:44:
ilman muuta musiikki ei ole maihin maahan sidottua, eli todellakaan en kuuntele vain englantilaista musaa. valitettavasti vain levyfirmat taalla eivat tunnu myyvan suomalaista musaa. Jos tieda biisien alkuperaa niin on aika vaikea osata edes pyytaa sita oikeanlaista levykaupan tiskilta, eiko vain.

Looney- ja kent? missa bileissa nama dj't soittaa? Onko heilta ilmestynyt materiaalia itseltaa jota voisi ostaa?
[/q]

No suomessahan ei hirveesti tota soundia tuoteta,
kovaa teknoo ylipäätään aika vähän. Kannattaa
yrittää etsiä käsiinsä vaikkapa Tuomas Rantasen
Emergency Six 12", joka sisältää IMNSHO yhden
viimeaikojen kovimmista teknoralleista. Tarkoitin
tolla nyt kuitenkin lähinnä sitä, että mulle Ruotsi ja Saksa
on tarjonnu ehkä enemmän rankan teknon
alalla ku Englanti tähän mennessä, vaikka toki
itsekin esim. joistain Glenn Wilsonin jutuista
olen diggaillut. Ongelmana siellä vaan tuntuu
olevan tommonen karsinoituminen yhteen
hyvin kapeaan sektoriin (ks. esim. wilsonin Punish -label)

Looney ja Kent ei siis oo Suomessakaan keikkaillu
(teknopuolella) viime aikoina, sääli sinänsä koska
varsinkin Kent on aina kuulunut mun suosikkeihin.
Liebherr taitaa olla ainoa aktiivisesti keikkaileva
DJ joka on keskittynyt just tohon soundiin. Ja itse
tosiaan soittelen mm. tänä viikonloppuna yksissä
bileissä myös hiukkasen brittisoundia -jos
hardcorehurjastelultani maltan.
Jaa niin, ja Leo Lakerillahan on julkaisuja
mm. muutamalla brittilabelilla (ainakin 4x4),
se ei oo acid technoo nähnytkään, ja pesee
lattioita jollain Dave the Drummerilla. Mielestäni.

Niin ja Looneyhan on soittamassa 18.3:tta I love Kiksukarvassa. (mainos mainos) ;)

-- xybo

Vanha hyvä acid techno on nannaa (myös se ravempi soundi).
Mutta totta mitä Xybo sanoi siitä että soundi ei ole muuttunut piiitkään aikaan.
Mä taasen en kyllästy siihen vanhaan soundiin oli se sitten acid technoa, housea, trancea jne.

Lisää acidii Suomeen! Alkaa noi hardi bileet jo puuduttaa (ja luita kolottaa*hih*) joten vaihtelu tekis hyvää.

[q]Meke, 17.2.2006 16:15:
Mä taasen en kyllästy siihen vanhaan soundiin oli se sitten acid technoa, housea, trancea jne.
[/q]

Mut ne onkin täysin eriasia kuin "uk acid" =)

-- xybo

[q]Meke, 17.2.2006 16:15:
Vanha hyvä acid techno on nannaa (myös se ravempi soundi).
Mutta totta mitä Xybo sanoi siitä että soundi ei ole muuttunut piiitkään aikaan.
Mä taasen en kyllästy siihen vanhaan soundiin oli se sitten acid technoa, housea, trancea jne.
[/q]

Jos muutetaan tuo Acid techno Acid Houseksi niin allekirjoitan saman. :D Onneks sitä tuleekin just kohta kunhan vaan vaivaudun tästä siirtyilemään kuudennelle linjalle..

Niin ja se Mr kirkin DJ setti herätti mielenkiinnon kans, nimi on tuttu jostain ammoisilta ajoilta mutten muista oonko koskaan ollut samoissa bileissä missä Kirk on ollut soittamassa.. aloitin kumminkin käymään kemuissa vasta 92. :P

Täällä on kans venattu dave the rumpalia suomeen jo pari vuotta *kuolaa*.

Hirveätä kuraahan tuo on :D Ainaki suurimmaksi osin. Mutta jos se on se juttu niin ok. :)

edit: siis tuo uk-acid.

No toi britti acid techno "Lontoo acid" on aika väsynyttä imo. Viel pari vuotta sitten diggailin itsekin kyseistä genreä. Nykyään en jaksa enää edes seurata noita britti acid techno julkaisuja, kun kaikki on sitä samaa kun 10-vuotta sitten (aivan kuten Xybo tossa jo edellä sano).

Mulle itselleni acid techno on yhä hyvin rakasta musiikkia,mutta nykyään en enää kuuntele kuin vanhoja DJ Misjah,Dj Groovehead, X-Trax, Miss Djax, Acid Junkies ja Djax-Up-Beats osastoa 90-luvun puolesta välistä. Noi kultaisen teinivuosien narina biisit hakkaa kuusnolla kaikki lontoo acid rallatukset.

Jos kunnon "acid" techno kiinnostaa kannattaa tutustua ainakin seuraaviin biiseihin.

Morph - X-Ex
DJ Misjah vs. DJ Jean-Pierre - Temple Of Acid
DJ Misjah & DJ Tim - Purple Road
DJ Misjah & DJ Groovehead - Trippin' Out
Spokesman - Acid Creak
Beverly Hills 808303 - Betty Ford Clinic
Silent Breed - Mental Surgery
Scan X - Process Cyan C
Miss Djax - Killer Train
DJ Skull - Acid Wiss "L"

Acid technoa taitaa cd formaatissa parhaiten löytyä kokoelmalevyiltä. Kannattaa ehdottomasti tsekata seuraavia nimikkeitä
- Acid Flash 1,2,3,4 jne
- Acid Traxx

Noilta löytyy mun lemppareista ainakin
- Emmanuel Top
- Rob Acid
- Sarcoblast
- Solar Quest (acid air raid *kuolaa*)
- Heiko Laux

Acidin tekijät ovat kaiketi joko vaihtaneet nimeänsä joka biisin kohdalla tai sitten tehneet ns. yhden hitin ihmeen päädyttyään noille kokoelmille. Harvat nimet nimittäin yhdistyvät koskaan enempää kuin yhteen tai kahteen biisiin, nimekkäämmät tekijät ovatkin sitten kehittyneet eteenpäin.

ps. Acid on helvetin hyvää lenkkimusaa..

Ei tuu kyl ku yks mieleen näin pikasesti.

Technical Itch - Reborn

-- xybo

[q]Koomies, 24.2.2006 09:17:
Heittäkääs perään sitte vähän acid junkkaa, jos semmosta on edes olemassa enemmän ku ne pari vahingossa julkastua biisiä.
[/q]

tais olla dom&calyxin pneumatic ep:llä .. see the light tjms..
kunnon pimpelipom acidit :D

[q]xybo, 17.2.2006 16:15:
Niin ja Looneyhan on soittamassa 18.3:tta I love Kiksukarvassa. (mainos mainos) ;)

-- xybo
[/q]

vihdoin..

ehkä maailman aliarvostetuin soittaja ..

jäbän miksaukset rokkaa ihan homona..
harmi vaan et tekno on vähän kuihtunut polkan, housen ja kiksu/progen jaloissa..

[q]A-E, 18.2.2006 00:27:
DJ Misjah & DJ Groovehead - Trippin' Out
[/q]

uhh teh classix!!
kuunneltiin aikoinaan c-kasettia repeatilla..

tän raiskas pari vuotta sitten kaj tracid- trance&acid biisillään

O