bpm countterit...

Back to luomisen tuska O

[q]twinbyte, 3.1.2006 15:44:
Tuli kuitenkin mieleen, että mahtaako Pioneerin miksereissä toimia noi miten hyvin?
Kokemuksia molemmista? ...Tulisiko suosiolla unohtaa koko bpm-laskurit? Mitenkä itse teette?

(Paha kun ei saa noita kokonaan pois päältä... piruna olalla välkyyvät kokoajan*pahis*)
[/q]

Ainakin pioneerin 600:ssa toimii varsin mainiosti, samoin pioneerin cd-soittimissa.

Käytännössä ne kannattaa ainakin alussa unohtaa ihan kokonaan, koska ei ne mikään Jeesuksen toinen tuleminen kuitenkaan ole. Jos niihin tukeudut, niin soittaminen on vaan hankalampaa sitten jatkossa.

Itse teippasin Behringeristäni bpm-valot ja countterit piiloon häiritsemästä kun soittelemista opettelin.

Itse joskus aikoinaan tukeuduin myös hyvin vahvasti pioneerin djm500:ssa olevaan laskuriin, kunnes tulin tulokseen ettei tarkkuus vaan ole riittävä... Ja toiseksi, mielestäni siinä menee osa dj-hommien hohdosta, jos antaa koneiden tehdä liikaa puolestaan...

Nyttemmin käytän sitä vain apuna, jolla saa nopeammin biitin "sinnepäin", jotta voi panostaa aikaansa myös levylaukun kaivelemiseen yms, jonka jälkeen sitten korvakuulolta tarkemmin kohdalle...

Ja mitä tulee eroihin, niin olen omistanut behringerin djx700 ja pioneerin 500:n ja ilman virallista tutkimustulosta kehtaisin väittää et pioneerissa laskuri on tarkempi...

Amatöörit käyttää jotain BPM-countereita.



No, ok... 600:n biitti kountteri on kyl kätsy, ku säätää jotain efektin pituutta sopivaks - muuta käytännön merkitystä en kyseiselle toiminnolle löydä...

Itse olen nyt soitellut ~vuoden kotosalla ja parissa tapahtumassa, mutta beatmatchaus on kyllä vieläkin(?) "hieman" hakusessa. Ennen oli stanttonin perus mikseri jolla kyllä beatmatchailu onnistui ihan korvakuulolta sillontällöin ihan moitteetta. Stanttonissa vaan loppu eq. alueet kesken

se biitti pitää fiksaa ihan 0.01% tarkkuudella muuten se laukka kuuluu...
harvemmissa counttereissa se on niin tarkka

mitenkäs muuten nuo pioneerin 300/500 bpm counterit. itselläni omistaessa ne luvut rupee näyttämään jotain ihan omaa, kun bpm nousee 160->. ihan mielenkiinnosta kysyn, että onko kyseessä joku tyyppivika, vai onko laitteistossa joku asetus ollut päin prinkkalaa?

itse miksaamiseen noitahan ei siis käytetä

eivät ne näytä silloinkaan mitään omiaan. se vain puolittaa sen 160 jälkeen, eli esim. 180 tempo, niin se näyttää että 90 BPM
Tosin mulla kasisatasissa ei puolita missään vaiheessa kokeiltu on n. 500BPM asti :D

mä käytän sitä että jos soittelee vähän silli salaattia ni saa oikeelle läänille. sekä myös settejä nauhotellessa on mukava katsella että miten se bpm kasvaa setin aikana.

Mulla ainaki lukee DJX-700 manualissa että yli 160 ei voida laskea tjs.
Tiedä liekkö siinä sitte joku yleinen raja, että alkaa mennä yli konetajunnan

[q]astaroth, 4.1.2006 20:36:
mitenkäs muuten nuo pioneerin 300/500 bpm counterit. itselläni omistaessa ne luvut rupee näyttämään jotain ihan omaa, kun bpm nousee 160->. ihan mielenkiinnosta kysyn, että onko kyseessä joku tyyppivika, vai onko laitteistossa joku asetus ollut päin prinkkalaa?

itse miksaamiseen noitahan ei siis käytetä
[/q] Yleensä noitten laskurien taito loppuu just tohon 160:een sen jälkeen ne voi jäädä näyttää jtn tiettyä lukua tai edellä mainittua & jtn sekavia random lukuja.

Onko erilisiä biittilaskureita saatavilla mikseriin kiinni. Luulen kyl et ei.

kannattaa kokeilla ite laskee ne biitit

[q]toiminto, 4.1.2006 21:04:
kannattaa kokeilla ite laskee ne biitit
[/q]

Juu niin kuin edellä mainitsin, että "Ei kyllä silti ole kuulon voittanutta *nauru*"

joo.. ja jos menee biitti vinoon niin siinä vaiheessa ei paljoo countterit auta, näpit kiinni levyihin ja pistää homman niin solmuun et kaikki hämmentyy

[q]checki, 4.1.2006 20:57:
Onko erilisiä biittilaskureita saatavilla mikseriin kiinni. Luulen kyl et ei.
[/q]

http://www.redsound.com/images/bpm2.gif
RED SOUND Micro BPM

[q]Remotion, 4.1.2006 22:19:
---
checki, 4.1.2006 20:57:
Onko erilisiä biittilaskureita saatavilla mikseriin kiinni. Luulen kyl et ei.

---

RED SOUND Micro BPM
[/q]

Luin ketjua alaspäin ja tuli kysymyksen kohalla ihan sama redsoundin härpätin mieleen... onhan niitä jollain reloopilla ja geminillä nähty kanssa jotain lakureita.

[q]DjBeliar, 3.1.2006 16:24:


No, ok... 600:n biitti kountteri on kyl kätsy, ku säätää jotain efektin pituutta sopivaks - muuta käytännön merkitystä en kyseiselle toiminnolle löydä...
[/q]

itseasiassa laitehan synkkää efektit aina biittiin tuon countterinsa avulla (mitä 500 ei tee)

[q]DJ_laama, 4.1.2006 23:18:
Luin ketjua alaspäin ja tuli kysymyksen kohalla ihan sama redsoundin härpätin mieleen... onhan niitä jollain reloopilla ja geminillä nähty kanssa jotain lakureita.
[/q]

Behringerillä oli myöskin, lisäksi suurimmat send & returnii kiinnitettävät efekti boksit toimivat myös autobpm laitteina.

[q]leka, 4.1.2006 20:53:
---
astaroth, 4.1.2006 20:36:
mitenkäs muuten nuo pioneerin 300/500 bpm counterit. itselläni omistaessa ne luvut rupee näyttämään jotain ihan omaa, kun bpm nousee 160->. ihan mielenkiinnosta kysyn, että onko kyseessä joku tyyppivika, vai onko laitteistossa joku asetus ollut päin prinkkalaa?

itse miksaamiseen noitahan ei siis käytetä

---
Yleensä noitten laskurien taito loppuu just tohon 160:een sen jälkeen ne voi jäädä näyttää jtn tiettyä lukua tai edellä mainittua & jtn sekavia random lukuja.
[/q]

nope. 500:ssa loppuu muistaakseni tuohon mutta 600:n toimii moitteetta nopeammallakin. 300:sta ei hajuu..

No niin tuli ostettua Behringerin DJX-700 dj-mikseri kotisoitteluun.
Vehje on kyllä osoittautunut ihan kelpo mikseriksi vaikka osa nippeleistä onkin "hieman" lelun oloisia. Olen koittanu josko toi bpm-countter oikeasti toimii ja kyllähän se välillä antaakin ihan oikeita lukuja jos vaan musiikista beatti kuuluu tarpeeksi selvästi. Ongelmaksi monasti tulee se kun alkaa olla säädöt kohdillaan niin jonpikumpi lähtee seilaamaan omille teilleen.

Jaksoin kuitenkin aikani leikkiä pelkästään bpm-laskurin ja beat assistin ja muitten vilkkuvalojen armoilla niin kyllä ne toisinaan toimii aika hyvin toikin tempo difference ja time offset. Ei kyllä silti ole kuulon voittanutta (en toki oleta, että ilman kuuloa pitäisikään tulla toimeen)

Tuli kuitenkin mieleen, että mahtaako Pioneerin miksereissä toimia noi miten hyvin?
Kokemuksia molemmista? ...Tulisiko suosiolla unohtaa koko bpm-laskurit? Mitenkä itse teette?

(Paha kun ei saa noita kokonaan pois päältä... piruna olalla välkyyvät kokoajan*pahis*)

O