Hankinnassa eka rautasyna, apua kaivataan!

Back to luomisen tuska O

Hei muista laittaa sitten syna ja kone samalla midikanavalle (jokin välillä 1- 16)... Itsellä tuotti hieman vaivaa tuo alkuun kun joutuu pitää percussionin ja synan omilla kanavoillaan= ensiasennuksen yhteudessä mökää tuli ulos molemmista samaan aikaan*justjoo*

[q]Miika, 5.9.2005 09:19:
Viruksessa on yksi vika: Se on kaikilla, ja laulaa itsensä ulos tosi helposti. Jos hakee persoonallisempaa soundia niin kannattaa kahtoa myös Clavian Nordlead3, Modular G2 ja Waldorf Q (käytettynä jostain). Viruksen soundissa ei ole moittimista, paitsi mitä olen Virus B:n kanssa twidlannut niin sen oskillaattorit ei taho puskea 9kHz:n yli kirkkaimpia taajuuskerrannaisia. Saahan asiaa korjattua eq:lla, mutta se tulee vasta suotimen jälkeen eikä ole sama kuin oskillaattorin olemus itsessään.
[/q]

Joo Virus B / Classic on kyllä jo aika outdated, paristakin syystä. Ensinnäkin toi saundi on kovin tunnistettavissa. Toiseksi polyfonia putoaa aivan liian alas unisonoa lykättäessä riittävästi. Kolmanneksi parteilla ei ole täysin omaa efektointia, kuten esmes Supernova 2:ssa tai uudessa Virus TI:ssä. Ja neljänneksi, jos koneen meinaa ostaa uutena, samalla rahalla saa vaikka mitä muuta vinkeetä, esmes pari Alesis Ionia, Yamaha Motif Es Rackin tai vaikkapa DS Poly Evolverin.

Itse tein päätöksen, että venailen Virus TI:n julkaisua vaikka sitten siihen asti, että Access ilmoittaa menevänsä konkkaan.

Ai niin alkuperäiseen kysymykseen, mikä syna kannattaa ostaa ekaksi rautasynaksi, suosittelisin ehkä enemmän jotain pcm-konetta, ellei tahdo aloittaa ns vaikeasta päästä.

Joku Triton tai Motif voisi soveltua ekaksi hankinnaksi paremmin kuin Virus.

Triton on ihana laitos jolla tekee vielä tänäkin päivänä ajanmukaista soundia, ei maksa paljoa käytettynä ja takaa hienon matkan äänisynteesin syvyyksiin. Paras GUI mitä olen ikinä käyttänyt, ja kun sen laajentaa m.o.s.s.-kortilla (Z1) niin eikun herkuttelemaan.

Jos itse pitäis hommata ainoaksi työasemaksi joku, niin se olisi Triton, definitely.

O