Hankinnassa eka rautasyna, apua kaivataan!

Back to luomisen tuska O

Sori hämäävä otsikko...

Eli kysymys kuuluu: Oon hankkimassa Virus TI Desktopin tässä lähipäivinä, ja sen seuraks CME UF 6 Midikiipparin. Kyseinen kokoonpano on mun tarpeille loistava koska kaikki muu tapahtuu koneella. Tuo Virushan on siis pelkkä syntetisaattori, ei keyboardia ollenkaan. Se kuitenkin kytketään koneeseen USB piuhan kautta, ja näkyy siis sequssa VST instrumenttina. Varsinainen kysymyshän kuuluukin, onko jollain kokemusta/tietoa toimiiko homma sitten niin miten suunnittelin setuppia, että pystyn soittaan Viirusta sitten midikiipparin kautta, ilman että kytken viruksen kiippariin jotenkin? Kiipparikin kytketään USB:n kautta...

Kyseessä on siis ensimmäinen rautasyna meikäläiselle, joten oon aika tiedoton näistä..

Olisin kiitollinen avusta..

P.S Moderaattoreille: En löytäny sopivaa topikkia johon postata tää kysymys.

kone löytää todennäköisesti viruksen ja se ilmestyy midiporttien joukkoon,
ja toimii tästä eteenpäin kuin esim. vst syna.Erinomainen valinta btw

[pieni]sori kun on vaikee selittää [/pieni]

[q]T-mu, 9.8.2005 18:21:
kone löytää todennäköisesti viruksen ja se ilmestyy midiporttien joukkoon,
ja toimii tästä eteenpäin kuin esim. vst syna.Erinomainen valinta btw

[pieni]sori kun on vaikee selittää [/pieni]
[/q]

Okei... Totaalinen huti..

Midiporttien joukkoon? No, eiköhän tämä tästä selkiinny..

hmm. pistä piuhat kiinni ja kato mitä tapahtuu. mitä sequa käytät?

[q]T-mu, 9.8.2005 18:32:
hmm. pistä piuhat kiinni ja kato mitä tapahtuu. mitä sequa käytät?
[/q]

Ableton Live.. Sillä sitä mietinkin että "heitänkö" sitten myös sen Viruksen MIDI kanavalle niinkun minkä tahansa softasynan ja voin soittaa sitä sitten kiipparista?

Jokos sitä TI:tä on julkisessa levityksessä?

[q]Specimen, 9.8.2005 18:47:
Jokos sitä TI:tä on julkisessa levityksessä?
[/q]

Eikös pitäis olla? En mä ainakaan oo missään nähny että ei olis.. Thomannilla ei tosin oo varastossa, ja sieltä mä sen meinaan tilata mutta... Kerro ihmeessä jos ei oo vielä levityksessä..

[q]Funktion, 9.8.2005 18:51:
---
Specimen, 9.8.2005 18:47:
Jokos sitä TI:tä on julkisessa levityksessä?

---


Eikös pitäis olla? En mä ainakaan oo missään nähny että ei olis.. Thomannilla ei tosin oo varastossa, ja sieltä mä sen meinaan tilata mutta... Kerro ihmeessä jos ei oo vielä levityksessä..
[/q]

Ei sitä mun tietääkseni ole mistään vielä saatavilla. Ennakkotilauksia on otettu vastaan yms. mut jotain siintä ei ole vielä saatu valmiiksi (softapuolella), että sitä saataisiin jakeluun. Eikä oikein kukaan tiedä milloin se sitten vihdoinkin ilmestyy myyntiin.

Se on viivästynyt jo ties miten kauan.... Julkaisupäivää siiretään jatkuvasti.... Jos vaikka ensi vuoden alussa saisivat myyntiin....

Oh... No prkl... Mitähän sitä sitten keksis?

Noni: Eli uus kysymys uudennimisellä topikilla...

Kertokaapa mulle onko tämä hyvä setuppi ja mitä muuta tarviin että saan homman toimimaan?
oon totaalisen tietämätön rautalaitteiden kytkemisestä tietokoneeseen ja kaipaisin tosiaan vähän apua.

Access Virus Classic (desktop malli) MIDI kiippariks CME UF 6

Arvelisin että tarvisin jonkun MIDI in/out boksin? 2x molempia varmaan piisais? Suositelkaapa hyviä.

Viruksen ja kiipparin jälkeen budjetissa on noin 500e varaa, tästä tietysti miinus se MIDI boksi kertokaapa mihin se kannattaa sijoittaa?

Kiitoksia avusta jo etukäteen..

[q]Funktion, 9.8.2005 19:39:
Noni: Eli uus kysymys uudennimisellä topikilla...

Kertokaapa mulle onko tämä hyvä setuppi ja mitä muuta tarviin että saan homman toimimaan?
oon totaalisen tietämätön rautalaitteiden kytkemisestä tietokoneeseen ja kaipaisin tosiaan vähän apua.

Access Virus Classic (desktop malli) MIDI kiippariks CME UF 6

Arvelisin että tarvisin jonkun MIDI in/out boksin? 2x molempia varmaan piisais? Suositelkaapa hyviä.

Viruksen ja kiipparin jälkeen budjetissa on noin 500e varaa, tästä tietysti miinus se MIDI boksi kertokaapa mihin se kannattaa sijoittaa?

Kiitoksia avusta jo etukäteen..
[/q]

Ootko harkinnut esim. Virus KC:n ostamista, silloin ois syntsa ja kiippari samassa eli ei tarttis ostaa kahta laitetta?

[q]Kalle, 10.8.2005 01:35:
---
Funktion, 9.8.2005 19:39:
Noni: Eli uus kysymys uudennimisellä topikilla...

Kertokaapa mulle onko tämä hyvä setuppi ja mitä muuta tarviin että saan homman toimimaan?
oon totaalisen tietämätön rautalaitteiden kytkemisestä tietokoneeseen ja kaipaisin tosiaan vähän apua.

Access Virus Classic (desktop malli) MIDI kiippariks CME UF 6

Arvelisin että tarvisin jonkun MIDI in/out boksin? 2x molempia varmaan piisais? Suositelkaapa hyviä.

Viruksen ja kiipparin jälkeen budjetissa on noin 500e varaa, tästä tietysti miinus se MIDI boksi kertokaapa mihin se kannattaa sijoittaa?

Kiitoksia avusta jo etukäteen..

---


Ootko harkinnut esim. Virus KC:n ostamista, silloin ois syntsa ja kiippari samassa eli ei tarttis ostaa kahta laitetta?
[/q]

Harkitsin mä sitä mut päädyin kuitenkin tähän ratkasuun... Älä kysy miks.. Nyt vaan pitäis saada selville miten homma peuhii...

Minäkin voisin kysellä, että:

1. Access Virus C synamoduli. Paska vai paras? Plussat miinukset? Perustelut?
2. Käytän reasonia. Voiko hw synaa nauhottaa suoraan reasonin sekkkariin? Vai pitääkö olla erillinen sekkari niinku cubaset ym.? Vai mitä helv..
3. Jos verrataan synamoduleita ja sitten ihan niitä koskettimilla varustettuja, niin onko hinnassa yleensä paljon eroa?
4. Millasta saundia tollasista synista saa? Onko vaan presettejä ja sit pari hikistä filtteriä + joku kämänen efekti? Vai onko noissa oskillaattorit ym. vermeet, niinkuin yleensä softasynissa?

[q]Psychogenic, 10.8.2005 18:43:
Minäkin voisin kysellä, että:

1. Access Virus C synamoduli. Paska vai paras? Plussat miinukset? Perustelut?
2. Käytän reasonia. Voiko hw synaa nauhottaa suoraan reasonin sekkkariin? Vai pitääkö olla erillinen sekkari niinku cubaset ym.? Vai mitä helv..
3. Jos verrataan synamoduleita ja sitten ihan niitä koskettimilla varustettuja, niin onko hinnassa yleensä paljon eroa?
4. Millasta saundia tollasista synista saa? Onko vaan presettejä ja sit pari hikistä filtteriä + joku kämänen efekti? Vai onko noissa oskillaattorit ym. vermeet, niinkuin yleensä softasynissa?
[/q]
1. ja 4. Yksi parhaista. Syynä monipuolisuus. Accesin sivuilta voi kokeeksi kuunnella presettejä ja katsella speksejä:
http://www.access-music.de/

2. Ei voi nauhoittaa reasoniin.

3. Tuolta voi vertailla hintoja.
http://www.thomann.de/iw_smb_suche.html?SUBJECT=KOMFORTSUCHE&iwid=3&SUCHBEGRIFF=virus&x=0&y=0

Jees..
Se nauhotus juttu vielä...
Onko se jotenki niin, että ens tehdää esim. reasonilla biisi, joka sitten avataan wavina tms. esim. cubase sx:ään. Sitten lisätään toiselle raidalla esim. bassolinja viruksesta ja säädetään kuntoon. Sitten otetaan kolmas raita, johon tehdään vaikkapa melodia. Melodian filtteröinnit nauhotetaan livenä ruuvaten?
Vai miten vitussa toi juttu toimii!?:D


Ja niin, tarkoittaako seuraava sitä, että virus C:tä ei enää valmisteta? ->linkki
Kun en ole missään nähnyt myytävän uutena..

rewire hoitaa homman, ei tarvi kääntää waveiksi.. rewirellä saat reasonin ulostulot cubasen kanaville..

[q]Holle, 11.8.2005 00:36:
2. Ei voi nauhoittaa reasoniin.
[/q]
Voihan ton tehdä periaatteessa silleen, et nauhottaa eka synan waviksi, ja sit soittaa Reasonissa samplerilla sen. Tosin tolloin tota samplea on aika vaikee enää kauheesti editoida, mut periaatteessa jos sen nauhottaa mahdollisimman kuivana ja efektoi vasta reasonissa, niin sekin toimii. En kyllä suosittele reasonia, jos no Virus käytössä.

Vittu mä luin ton otsikon äsken, että "Haminassa eka rautasyna, apua kaivataan." Pitäisköhän tästä lähtee nukkumaan.

Viruksessa on yksi vika: Se on kaikilla, ja laulaa itsensä ulos tosi helposti. Jos hakee persoonallisempaa soundia niin kannattaa kahtoa myös Clavian Nordlead3, Modular G2 ja Waldorf Q (käytettynä jostain). Viruksen soundissa ei ole moittimista, paitsi mitä olen Virus B:n kanssa twidlannut niin sen oskillaattorit ei taho puskea 9kHz:n yli kirkkaimpia taajuuskerrannaisia. Saahan asiaa korjattua eq:lla, mutta se tulee vasta suotimen jälkeen eikä ole sama kuin oskillaattorin olemus itsessään.

O