Hengitys haisee aamulla mikä avuksi?

Back to tunkio O

Toi voi johtua aika monesta asiasta, mutta yks juttu mitä voi kokeilla: raavi esim teelusilla kieltä kupera puoli ylöspäin.

Kielen puhdistaminen on itseasiassa aika tärkeää, mutta sitä ei pidä tehdä hammasharjalla. Harjakset ärsyttävät kieltä ja saattaa vahingoittaa kitalaen rakennetta. Sieltä irtoaa yllätävän paljon mujua!

Makunystyröillä on tärkeitä tehtäviä. Ne toimivat refleksien muodossa ja läheisessä yhteistyössä sylkirauhasten kanssa. Mitä namimpaa ruokaa, sitä runsaampi syljen eritys. Syljessä on ptyaliinia joka vaikuttaa hiilihydraatteihin ja sulattaa ruokaa etukäteen. Makunystyröiden kiihotus ei rajoitu ainoastaan sylkirauhasiin vaan maha valmistautuu näin ennalta käsin työhän. Lisäksi makunystyröiden kiihotus vaikuttaa refleksitoiminnan muodossa koko ruoansulatusjärjestelmään. Jos kieli on ylirasitettu, makunystyrät tulevat peitteisiksi, joka voi aiheuttaa pahan hajuisen hengityksen. Tämä kielijuttu vaikuttaa myös vatsahappoihin, jotka taas voivat vaikuttaa hengitykseen. Suositeltavaa tehdä hampaiden harjauksen yhteydessä.

Toi info oli osittain kopioitu yhdestä Jooga -kirjasta.

Tähän on oikeesti toimiva lääke: Glutamax.
Siinä torulahiiva poistaa taianomaisesti
sen paskan maun suusta.

http://www.terveyskaupat.net/nettikauppa/ravintolisat/glutamax_fresh_morning/

Nuuska aamulla lättyyn niin ja jätät turhat hampaanpesut vaan pois. Toimii varmast.

pese hampaat
-harja ja lanka... + antiplakit/suuvedet

pudista kieli

- jos kielessä on sellaista kunnon kasvustoa niin vedä maustamatonta juggee tai tota tressin glutaa...
- jos makuuhuone on sillee liian viilee et kurkku on kans vähän kähee niin räkä voi kuivuu ikävästi suuhun/kieleenjos ei paljoa hengitä nenänkautta (niinq mä) eli lisää lämpöä

[q]Tres, 26.8.2005 12:29:
Tähän on oikeesti toimiva lääke: Glutamax.
Siinä torulahiiva poistaa taianomaisesti
sen paskan maun suusta.

http://www.terveyskaupat.net/nettikauppa/ravintolisat/glutamax_fresh_morning/
[/q]

Mä oon ruvennu jo epäilee että saat tosta myynnistä jotain provikkaa

Syö silakkaa *ökkö*

lopeta hengittäminen

syö paskaa

Vaihda firmaa jos ei illlalla muutamaa bissee saa juoda ilman, että siitä tulee sanomista.

Älä mene töihin sinä aamuna kun henkihaisee.

Pakkohan....yleensä kyllä vaan pahana krappeaamuna : Banaani + Hampaiden pesu + Purkkaa

kuolema auttaa siihen :D

Öööö... Mitenhän olis niinku pestä hampaat???*ding*

Lopeta illallinen vehkeen nuoleminen :D

Revolveri ja patruuna.

[q]nethr, 10.8.2005 21:03:
Ennen heräämistä kurlaa suun vademecumilla...
[/q]

Mä suosin Aqua Vitaeta(tm). Sitä kurlatessa kuolee pöpöt ja hengityskin tuoksuu mintunraikkaalle.

[q][Nuclear], 10.2.2006 18:32:
Revolveri ja patruuna.
[/q]

sit haisee kusi ja paska :D

ota iteltäs suikkiin ja kurlaa sillä läpi yö niin aamulla suusi haisee sitruunalta

[q]nethr, 10.8.2005 21:03:
Ennen heräämistä kurlaa suun vademecumilla...

[/q]

Ennen heräämistä?*ding* En mä ainakaan osais unissani kurlata...*nauru*

[q]MiMoSa, 14.2.2006 20:24:
---
nethr, 10.8.2005 21:03:
Ennen heräämistä kurlaa suun vademecumilla...


---


Ennen heräämistä?*ding* En mä ainakaan osais unissani kurlata...*nauru*
[/q]

Nojoo *läp läp* ...Mutta kyllähän aamulla usein koomailee ihan unen ja valveen rajamailla

O