Muistatko vielä nämä?
Avaruussukkula Challenger
Olof Palmen murha
Tarrakirjat yleensäkin ja tarrojen vaihtelu.
"en vaiha, tää on arvokkaampi ku noi sun. anna kaikki pehmot niin saat tän ison kiiltävän"
[q]JustinSan:
Mulla on jotenkin hämärästi syöpynyt mieleen se joku ikiiiivanha mainos joka käsitteli ilmeisesti seksuaalivalistusta, siinä oli ruumishuoneella porukkaa lappu varpaassa ja sit siinä laulettiin jotain tyyliin "käytä kumiukkoa" tjsp.
[/q]
"on kaksi tapaa harrastaa seksiä *tsippadii* on kaksi tapaa harrastaa seksiä *tsäppädää* oikea... *tidi* ...ja vääääääärä! *tiditi!*"
[q]dizzyli:
Meillä oli pienenä semmonen kiikari-juttu johon pystyi laittaa pahvikiekkoja joissa oli pieniä kuvia, ne sitte näkyi valoa vasten katottuna siitä kiikarista ja pyörittämällä vaihtui kuvat... Mikähän sen nimi oli?
[/q]
View Master!
Mulla oli punainen *sydän*
HYPE
[q]andi--:
---
Daverian:
Kukaan ei ole maininnut Mikko Mallikasta joka ainakin musta oli ihan loistava sarja, mutta ei kyllä välttämättä ole ihan 10 vuotta vanha. En ole varma.
---
Onhan se ny ainaki 15 vuotta vanha, vois olla melkein 20 vuottaki.
[/q]
Mahtavaa uutta tietoa. No sitä kuitenkin on tullut joskus katottua aika paljonkin.
[q]bansq:
---
JustinSan:
Mulla on jotenkin hämärästi syöpynyt mieleen se joku ikiiiivanha mainos joka käsitteli ilmeisesti seksuaalivalistusta, siinä oli ruumishuoneella porukkaa lappu varpaassa ja sit siinä laulettiin jotain tyyliin "käytä kumiukkoa" tjsp.
---
"on vain kaksi tapaa harrastaa seksiä *tsippadii* on vain kaksi tapaa harrastaa seksiä *tsäppädää* oikea... *tidi* ...ja vääääääärä! *tiditi!*"
[/q]
hauska mainos :D
radiomafia ja härdelli
[q]JustinSan:
-Ala-asteella koulussa oli sellaisia "pönttömäkkejä" joissa oli joku 8" mustavalkonäyttö ja siinä se yksi animointiohjelma *sydän*
[/q]
odottaa mulla tuossa ideointia, mahdollista akvaariokonversiota
http://hiredcam.com/misc/Loota.jpg
[q]Verano:
---
Dementation:
---
Astaroth:
- Penkkipersis.
---
Mitä ihmettä on penkkipersis???
---
Me alettiin kaiken muun lisäks aina keinupersistä eli jengi keinu ja muut yritti osua niitä takapuoleen tms lento/fudispallolla.
[/q]
meillä päin tota kutsuttiin keinupalloks=) sit toinen hauska leikki oli poliisi ja rosvo =)
No penkkipersis oli penkillä... muuten alias keinupersis
[q]herby:
Muistaako kukaan neppisautot ja niiden "tuunailua".*hihu*[/q]
[q]typo:
---
ezzy:
Pelikortit, joissa kisailtiin esim autojen/lentokoneiden teknisillä tiedoilla.
---
Mä sain Porschen! 320km/h, hävisit! PS. Sama juttu oli lentokoneilla, vähänkö sekin oli siisti :D
[/q]
Ja oikeastaan melkein millä ajoneuvolla vaan missä oli moottori. Ala-asteen alkupuolella nuo olivat ihan parasta viihdettä, mökiltä löytyy varmaan vieläkin muutama pakka
Ala-asteella oli myös "kortsupipot" tai mitkälie, siis muuten tavallisen pipon näköinen, mutta niin pitkä että ylimääräinen osa jäi jonnekin ylös roikkumaan. Niissä oli yleensä vielä joku jääkiekkojoukkueen logo tms. Aika hulvattomia ilmestyksiä, itselläni ei tosin tainnut ikinä sellaista olla
Superpallot oli meillä tosi kova sana. Sit menee jo varmaan liian pitkälle, mutta oli myös niitä Goosheja/Guusheja(?). Ne oli niitä pyöreitä kumisia ötökoitä, jotka oli kokonaan sellaisista kumin pätkistä tehty. Hienoimmilla oli sit kädet ja naamat
[q]ariel:
Tarrakirjat yleensäkin ja tarrojen vaihtelu.
"en vaiha, tää on arvokkaampi ku noi sun. anna kaikki pehmot niin saat tän ison kiiltävän"
[/q]
Vihasin noita,en tykännyt tarroista,mutta pakko oli tarrakirja hankkia suosion saavuttamiseksi muitten tyttöjen keskuudessa.Noh,en saanut rahaa hienojen tarrojen hankkimiseksi ja sain kerran välituunilla kuulla:"sul on ihan rumii tarroi,en mä sun kaa mitään vaihtele,hankkisit ees jotain kiiltävii!"
siihen jäi tämän tytön tarrojen keräily,jäi traumat...*nyyh*
En tiedä onko kukaan maininnut vielä, mutta tuli mieleen koulu-tv ja siinä seikkaillut kuparinvärinen robotti, joka opasti lapsille jotain luonnontieteitä. Ja se kun muropaketeissa rupes olemaan jotain keräilyjuttuja sisällä (on varmaan vieläkin), esim. jonkun Disney-leffan tarroja tms. Teemu joka muovaili savieläimiä Pikkukakkosessa. Kylli-täti ja vesivärisadut. Kumien keräily ja vaihtaminen. Tukkaan sidottiin erivärisillä langoilla pitkiä pötkylöitä. Ystävännauhat. Pupu Tupunan laulut vinyylinä. Camilla Mickwitchin kuvittamat animaatiot kolmesta lampaasta yms, yhdessä leikkipuistossa oli ne kaikki hahmot paperinukkeina!
[q]ezzy:
---
odottaa mulla tuossa ideointia, mahdollista akvaariokonversiota
[/q]
Ai vaikkapa tähän malliin:
Ihanat Musta Ori leffat ja Hevoshullu lehti joskus silloin kun oli pieni...
LIIKAA MUISTOJA! Täällä on ihmiset eläny lapsuuttaan niin samoihin aikoihin, että meillä on tässä jonkunlainen kollektiivinen lapsuudenmuisto nyt kasassa.
[q]keisha:
En tiedä onko kukaan maininnut vielä, mutta tuli mieleen koulu-tv ja siinä seikkaillut kuparinvärinen robotti, joka opasti lapsille jotain luonnontieteitä.
[/q]
Robotti von Rosenbergin tutkimukset*jiihaa*
"Silloin, kun minä olin nuori..."
Jokainen muistaa varmaan lapsuudestaan juttuja, jotka on syystä tai toisesta kadonneet.
Vaan mitäs ne olivatkaan...
Tässä vuosimallin 1979 muistoja:
- Purkkatikkarit
- Tetraedrin muotoiset Trip-mehut
- Jäätelöt, joiden tikku oli siniseen muoviin kääritty purkka
- "Varokaa heikkoja jäitä" -opetus Pikkukakkosen lopussa
- Kaulurit osana talvipukeutumista
- Isotupsupipot
- Sudenpentulakit (karvalakki, jossa pitkä häntä)
- Henkselit
- "Kuka pelkää mustaa miestä?!"
- Neiti Etsivä -kirjat
- Suosikin Bees & Honey -palsta
- Poikien siniset ja tyttöjen punaiset jumppatossut (koko kerhoryhmällä samanlaiset)
- Bula
- Koulusta saadut pyyhekumit, joissa oli kuvia
- Muoviset tuubit (rahoille) kaulaan
- Punatabletit + pakkofluoraus
- Matti Nykänen oli mäkihyppääjä
- Twist-naru
- Zakazuka (se kuminen, nilkkaan kiinnitettävä systeemi, jonka päässä oli pallo)
- Slämärit
- Merkkarikohu
- Veivattavat puhelimet
- Hintalaput ilman viivakoodeja
- Hätänumero 000
- Aika, jolloin pullot palautettiin kaupan henkilökunnalle
- Ranskalainen ohjelma, jossa tyypit seikkaili linnassa kahden kääpiön opastamina ja suorittivat tehtäviä
- Olipa kerran... Elämä
- Olipa kerran... Ihminen
- Sky Channel ja Inspector Gadget
- Tenavatähti
- Farkut, joiden lahkeisiin oli lisätty kangasta
En edes lähtenyt listaamaan musiikkia. NKOTB, Jason Donovan... Lista olisi loputon.
Ja haen tässä nyt sitten lähinnä yli 10 vuotta vanhoja juttuja, joten te, jotka yhä elätte lapsuuttanne... älkää masentako vanhusta.