Kuulokkeet AKG K240 STUDIO vai Sony MDR-V700DJ ?

Back to luomisen tuska O

Ajattelin tästä ostaa kunnon kuulokkeet - Ja ajattelin kysyä mitkä noista kannattais ostaa ? en voi oikein päättää *täh* AKG(joku ihmeen paranettu versio vanhasta 240 mallista(180e) ) ovat kuulema kuuluisat ja erittäin laadukkaat,600ohms *ding*.
Toisaalt Sonyt(200e) ovat Dj jotain ja ehkä kuulostavat paremmalta kuuneltäessä klubi musiikkia.
Joten voisko joku sanoa mitkä noista kannattais ostaa?*pahis*
Tarkoitus olisi käyttä kotona stereoiden kanssa,ehkä mp3/cd-soittimen kaa, ja en pahemmin ajatellut mixavaansa mitään ainakaan vielä.....joo ja ajattelin kuunella lähinnä trance-hard trance tyypistä musaa niissä *ökkö*


etukäteen kiitos! :D

Vince_Drache:[q]Ajattelin tästä ostaa kunnon kuulokkeet - Ja ajattelin kysyä mitkä noista kannattais ostaa ? en voi oikein päättää *täh* AKG(joku ihmeen paranettu versio vanhasta 240 mallista(180e) ) ovat kuulema kuuluisat ja erittäin laadukkaat,600ohms *ding*.
Toisaalt Sonyt(200e) ovat Dj jotain ja ehkä kuulostavat paremmalta kuuneltäessä klubi musiikkia.
Joten voisko joku sanoa mitkä noista kannattais ostaa?*pahis*
Tarkoitus olisi käyttä kotona stereoiden kanssa,ehkä mp3/cd-soittimen kaa, ja en pahemmin ajatellut mixavaansa mitään ainakaan vielä.....joo ja ajattelin kuunella lähinnä trance-hard trance tyypistä musaa niissä *ökkö*


etukäteen kiitos! :D[/q]
Voin antaa vain oman näkemyseni..kaikillahan on erinlainen maku. Itselläni on Sonyn MDR-V700J, Sennheisser HD-25SP sekä uudet Pioneer HDJ-1000 kaikki ne ovat ok. Omasta mielestäni "senkut" ovat parhaimmat juuri keveytensä vuoksi joten suosittelisin niitä kotikäyttöön. Kuten sanoin tämä on vain oma mielipiteeni..Sekä AKGsta ei ole omaa kokemusta..

minkälaiset ovat sitten kokemukset sonyst?*joo*
ps.katoin just noi Pioneerit ne on kyl ihan tykit mist ostit ne ja monel..voisin kai harkita niit

[muokattu 4.2.2003 23:50]

Sonyt ovat mielestäni jees. Äänenlaadultaan riittävät miksaukseen ja kyllähän ne kelpaavat tarkempaankin kuunteluun. Harmillinen juttu niissä on tosin että niillä on kokemuksen mukaan suuri hajoomisriski. 4 ystävällä ja allekirjoittaneella on kyseiset luurit hajonnu juuri ja ainoastaan samasta kuuloke-tuki liitoskohdasta.
Jos olisi rahaa uusiin luureihin harkitsisin kovasti em. Sennheisereita ja viastaan huolimatta en jättäisi poies soneja (en tiedä miksi). AKG:sta ei ole tarkempaa tietoa.

Itse oon käyttäny Sonyja DJ-käytössä nyt vuoden verran, ja mun mielestä ne on ainakin siihen vallan hyvät. Kotikäyttöön en noita suosittelis, vaan HIFI-kuulokkeet on asia erikseen. Nimen perusteella noi AKG:t vois soveltuu siihen paremmin, varsinkin kun AKG on todella käytetty studiomonitorointiin.

Sonyt korostaa midbassoa aika paljon, eli biitin kuulee paremmin.

Kannattaa mennä kauppaan ja kuunnella kumpiakin.

Mulla on Sennheiserin Hd-570:set (ovh.1000mk) ja voin kyllä todeta, että niillä ei trancea tartte kuunnella. Lähes kaikki muu musa menettelee, mut parhaimmillaan ne on sellasessa chillailu musassa missä basso on matala, hidas ja diskanttia tarvitaan paljon.

Ylipäätänsä mitkään Sennheiserit (Kaverin Hd-400:sia ovh.n.400mk ja Hd-600:sia ovh.2500mk kokeilleena) ei noita trancessa vaadittavia keskiääniä ja yläbassoja toista kovinkaan köykäsesti.

Akg:t on BTW todella epämukavat päässä, ainaki Sennheisereihin verrattuna. Ok mun päähän ei sovi mitkään. Saundista en juurikaan muista ku kuuntelin noita joskus viime kesänä. Jos noi Sonyt nyt oli ne kalliimmat Dj luurit, ni ne pärjäs ihan hyvin Hifi-lehden testissä. Tranceen mun suositus on Sony. *ökkö*

Plug:[q]Mulla on Sennheiserin Hd-570:set (ovh.1000mk) ja voin kyllä todeta, että niillä ei trancea tartte kuunnella. Lähes kaikki muu musa menettelee, mut parhaimmillaan ne on sellasessa chillailu musassa missä basso on matala, hidas ja diskanttia tarvitaan paljon.

Ylipäätänsä mitkään Sennheiserit (Kaverin Hd-400:sia ovh.n.400mk ja Hd-600:sia ovh.2500mk kokeilleena) ei noita trancessa vaadittavia keskiääniä ja yläbassoja toista kovinkaan köykäsesti.[/q]

hd25-1 toistaa tarpeeks hyvin kyllä kaiken imo. kiksutkin menee

Pikkasen offtopic, mutta laitan kuitenkin.*vink*
Eli osaisitteks te suositella jotain kuulokkeita, mitkä ei painais kovin paljon korvia (kotistereoiden kanssa käyttäisin)? Itelläni ku on vähän tälläset ropellikorvat millä pystyis liitämään maan pinnalle jos koneesta tippuis. Pidemmän aikaa kun pitää nykyisiä kuulokkeita (Koss R/60B) päässä, niin alkaa painamaan korviin aika ikävästi. Kiksun kun kivasti toistais niin hyvä ois.

päädyin nyt loppujen lopuks Sony:n puolelle.... mp3 soitinta kuuneltaessa on kyl aika hyvää ääni,mut ku laitoin stereoihin.....siinä vasta oli ääni....kestää melkein(Sonyn Kotiteatteri equalizer ja dvd-mp3 soitin) täys voluumeen..paitsi et mun korvat eivät enää... Ja kyl nää sonyt ovat aivaan selvästi bassoja nostavia...
Kiitos kaikille
*ökkö*

noin yleisesti ottaen akg:lla on ollut perinteisesti parempi hinta-laatusuhde.
ei tuu mieleen montaa valmistajaa jolta saa kohtuuhyvät allround-luurit alle neljäänkybään (ja kalliimmatkin mallit on ihan ok hinnoissa). omissa luureissa ainoo vika on että kuulostaa vähän liiankin hyvältä, ts. värittää ääntä, varsinkin alataajuksilla (lue:v*tusti bassoo). eipä tuo tosin kauheesti haittaa kunhan tottuu siihen ominaissoundiin. sopivat siis monitorointiinkin mutta ovat ehkä kuitenkin omimmillan kuuntelussa.

suosittelen.

http://www.helsinginmusiikki.fi/hottest/09.htm

[muokattu 7.2.2003 11:43]

[Nuclear]:[q]Pikkasen offtopic, mutta laitan kuitenkin.*vink*
Eli osaisitteks te suositella jotain kuulokkeita, mitkä ei painais kovin paljon korvia (kotistereoiden kanssa käyttäisin)? Itelläni ku on vähän tälläset ropellikorvat millä pystyis liitämään maan pinnalle jos koneesta tippuis. Pidemmän aikaa kun pitää nykyisiä kuulokkeita (Koss R/60B) päässä, niin alkaa painamaan korviin aika ikävästi. Kiksun kun kivasti toistais niin hyvä ois.[/q] Grado Sr-80 hinta n.1000mk pinnassa. Sopii vähän kaikenlaiseen musaan. Mun korvia painaa kyllä aika pahasti.

[muokattu 7.2.2003 20:05]

Mis ois kuulokkeit myynnis sopuhintaan?

anna pliis jostain luureist kuitti mulle. Oon hukannu omani (Philips n 150e).
kalliokalenteri@luukku.com

eraser

itse sain nuo sony mdr-v700:t tuossa toissaviikolla enkä
kyllä pois vaihtaisi. niin puhdas on saundi verrattuna esim.
sony mdr-v500:aan tai senheisereihin (tää on siis vaan mun
mielipide). lisäksi nuo mdr-v700:t hävittävät taustamelun
todella mainiosti. ihmettelen vain että miksi se sanka on
tehty muovista. muuten kyllä erittäin hyvät ellei täydelliset
luurit.

joo mä oon kans aika tyytyväinen
Välil tulee niin kovat bassot et korviin sattuu *joo**justjoo**ding*

[muokattu 8.3.2003 14:18]

In Sony we trust... vaikka himottas Pioneeriki... nah, mä oon ainaki uskollinen Sonisti :)

Pioneerin se-dj5000:sia en suosittele. Erittäin diskanttipainoiset. Ero oli valtava, kun vaihdoin pinohiiret hd 25-1 senkkuihin.

[muokattu 8.3.2003 17:11]

no niin.. nyt mä muistin miksen oo ostanu pioneerii :) mun kaverilla ne hajos koko ajan.. lähti osia irti.. sai ne aina paikalleen mut silti.. hmmm...

nyt on vuosi menny ..eikä kyllä ole mitään rikki :)
et ainakin minun osalta ei Sony:t hajonnu käsiin.. ja faijalle ostin samallaiset...
ja hei jos niitä käyttää Kunnari,ATB,Markus Schulz niin kai ne on aika jees hehe

Senkuissa on lisäksi yks hyvä puoli keikkakäyttöön. Niihin voi ostaa jokaisen kilkkeen erikseen jos sattuu hajoomaan.
Ja ainakin mulle riittävä toistoalue! Ties kuinka mones sangan pehmuste ja piuha on mullakin jo menossa samoissa luureissa...

O