Maksatko TV-lupamaksua?
[q]Norb, 6.2.2008 14:35:
^^ Vähän niiku eroakirkosta.net
Mut, joo.. Niistä on tullu tosi ovelia. Ne saattaa soittaa ja kysyä muinamiehinä, et onks sul tv:tä etc? Ja puhelu voi vaikuttaa joltail taloustutkimuksen jutulta.Ja siinä voi sitten mennä joku hupsu lankaan.. Olkaamme varovaisia!
[/q]
Mulle itseasiassa soitettiin ihan pari kuukautta sitten.
Oli muuten harvinaisen nopee suustaan se nainen (puhumaan :D)
"Olemme saaneet tietoomme ettei teillä ole tv-lupaa ja tässä meillä onkin suuri bonari kaikille tarjolla jos sen ottaa nyt..."
Keskeytin vaan tylysti, olis pälpättänyt vielä tovin. Sanoin vaan että sorge en tarvi lupaa kun ei ole telkkariakaan... Siihen tuli "ööö jaa... no okei moikka"
[q]Norb, 6.2.2008 14:35:
^^ Vähän niiku eroakirkosta.net
Mut, joo.. Niistä on tullu tosi ovelia. Ne saattaa soittaa ja kysyä muinamiehinä, et onks sul tv:tä etc? Ja puhelu voi vaikuttaa joltail taloustutkimuksen jutulta.Ja siinä voi sitten mennä joku hupsu lankaan.. Olkaamme varovaisia!
[/q]
ovelana voi sanoo etta valehteli tutkimuspalkkion vuoks
Hm.. en maksa kun ei ole töllöö ollenkaan eikä edes mun tietsarilla pysty kattoon mm. TV:tä.
Saakos muuten TV-lupatarkastaja tulle sisälle kattoon onks töllöö vai ei? Eihän Poliisikaan kai saa tulla ilman etsintälupaa riskostukintaa varten.
[q]mark hamilton, 6.2.2008 17:29:
Saakos muuten TV-lupatarkastaja tulle sisälle kattoon onks töllöö vai ei?
[/q]
Ei
Kohta ei minunkaan (käsittääkseni) tarvitse
maksella moisesta.
Eikös se ole niin, että
voin irtisanoa lupani ensi kuun alusta kun
en omista digitv:tä saatikaan digiboksia?
TV-lupa, the symbol of homo!
[q]koopa, 19.2.2008 13:29:
Kohta ei minunkaan (käsittääkseni) tarvitse
maksella moisesta.
Eikös se ole niin, että
voin irtisanoa lupani ensi kuun alusta kun
en omista digitv:tä saatikaan digiboksia?
[/q]
jossei oo kannykkatelkkarii tai iptvta niin joo
https://www.tv-maksu.fi/index/tietoa.html
Analogiset televisiolähetykset päättyivät antennitalouksissa 31.8.2007. Tv-maksuvelvollisuus jatkuu myös tämän jälkeen, jos seuraa televisiolähetyksiä esimerkiksi:
* digitelevisiolla tai televisiolla johon on liitetty digisovitin
* satelliittivastaanottimella
* kaapeliverkon kautta
* kännykkätelevisiolla (DVB-H)
* tietokoneella, esimerkiksi IPTV:n kautta.
tee lopetusilmoitus vaikka heti katevasti netissa =)
https://www.tv-maksu.fi/index/lomakkeet/televisionkaytonlopettamisilmoitus.html
mikä se on! boikotoin koko paskaa niin kauan kun MINÄ saan päättää mitä sieltä tulee!
minäkö maksaisin noin paskoista ohjelmista? mitä vittua?
[q]yana, 19.2.2008 13:43:
Faktaa.
[/q]
No, mutta kiitos.
Aloin miettimään miksi helvetissä en itse kaivanut
näitä tietoja :D
Hieno homma. Voin vihdoin haistattaa vitut
tv-maksuhallinnolle. TV on vuosikaudet lähinnä vain toiminut
meidän taloudessa tietokoneen kumppanina.
Maksan, mutta YLE:n sekoilun takia ei tekis mieli maksaa.
Ennen lamaa YLE porsasteli rahojen kanssa, et esim. kampaajalla käytiin kesken duunipäivän YLE:n maksaessa taksilla porsastelut edestakaisin. Työntekijät pitää monen tunnin lounastaukoja ja duuni tehtiin jos muistettiin.
Laman jälkeen YLE huutaa armoa, kun rahan käyttöä ruvettiin järkeistämään ja nyt tämä digisekoilu. Pitää valita standardi mitä kukaan muu ei käytä ja vielä etunenässä. Homma menee päin p*****:tä ja nyt mahtava Jungen kaikessa järkevyydessään päättää, että HD puolelle mennään vasta 2016 (jos nyt muistan oikein) ja katsotaan rauhassa mikä standardi vakiintuu tai siirrytäänkö suoraan HD:n seuraajaan (mikä lie. ultra hd tjsp.) - oletettavasti sen takia ettei vahingossakaan tule samanlaista digisekoilua kun mitä se on nyt ollut.
Jos toi linja jatkuu niin todennäköisesti noi muut kanavat jotka toimittaa HD materiaalina TV lähetykset yleisyy kotitalouksissa roimasti tässä muutaman vuoden sisällä ja mitä YLE:llä on enää mitään virkaa? Miksi silloin pitäisi maksaa TV lupamaksuja jos suurinosa ohjelmista mitä katsotaan tulee muilta kanavilta HD laatuisena? Senkö takia et mahdollisten kriisitilanteissa YLE sit voi hoitaa näitä hätätiedoituksia ja muita laissa säädettyjä asioita tai näitä "dokumentteja"?
Heti kun vielä nuo kanavapaketit laajenevat niin ostan kyllä itselleni sellaisen.
YLE:n toiminta on niin syvältä, malliesimerkki mitä tapahtuu kun "yritys" toimii valtion alaisena - minusta toi YLE pitäisi täysin kaupallistaa niin kuin postille tehtiin joka on aivan eri firma nykysin kuin silloin aiemmin.
En maksa koska en ole muuton jälkeen kytkenyt digi-boxia enkä aijo kytkeä. Mieluummin kattelen DVD-leffoja ja luontodokkareita mitä on itse hankkinut, ovatpahan ainakin mieluisia! Yks uus suosikki on Discovery Channel: The Natural World - Boxset (8 disc)
Mä pitäydyn noissa, eipähän tarvii stressata et hiipiiks joku oven taakse :D
[q]noena, 30.7.2008 10:57:
En maksa koska en ole muuton jälkeen kytkenyt digi-boxia enkä aijo kytkeä. Mieluummin kattelen DVD-leffoja ja luontodokkareita mitä on itse hankkinut, ovatpahan ainakin mieluisia! Yks uus suosikki on Discovery Channel: The Natural World - Boxset (8 disc)
[/q]
Sama täällä, maaliskuussa siirryin 'Maksan' -ryhmästä 'Minulla ei ole TV:tä.' -ryhmään. Ei ole kyllä tullut kaipailtua TV:tä, jos kattelen elokuvia niin katon DVD:ltä.
[q]noena, 30.7.2008 10:57:
Mä pitäydyn noissa, eipähän tarvii stressata et hiipiiks joku oven taakse :D[/q]
Jos sulla on se digiboksi (tai muu viritin, jolla televisiolähetyksien katsominen olisi mahdollista) edes taloudessa, niin periaatteessa tarvitsee. Riippumatta siitä onko laite kiinni seinässä vaiko ei.
[q]whispering, 30.7.2008 11:49:
---
noena, 30.7.2008 10:57:
---
Sama täällä, maaliskuussa siirryin 'Maksan' -ryhmästä 'Minulla ei ole TV:tä.' -ryhmään. Ei ole kyllä tullut kaipailtua TV:tä, jos kattelen elokuvia niin katon DVD:ltä.
[/q]
Ei lakia tai tarkastajaa kiinnosta senttiikään onko laite kytketty seinään vai ei. Jos sulla on virittimellä varustettu vastaanotin, telkkari tai tv-kortti koneessa tmv. niin silloin olet velvollinen maksamaan tv-lupamaksun. Kyllä tää muakin ärsyttää, koska en oo nimeksikään telkkaria kattonu 3v aikana, mutta ei tekis ostaa töllöä ja sit heti poistattaa töllöstä viritintä, jolloin menis jälleenmyynti vaikeemmaks ja varmaan takuukin kärsisi.
But still, it's the law!
[q]niomic, 30.7.2008 11:54:
---
whispering, 30.7.2008 11:49:
---
---
---
Ei lakia tai tarkastajaa kiinnosta senttiikään onko laite kytketty seinään vai ei. Jos sulla on virittimellä varustettu vastaanotin, telkkari tai tv-kortti koneessa tmv. niin silloin olet velvollinen maksamaan tv-lupamaksun. Kyllä tää muakin ärsyttää, koska en oo nimeksikään telkkaria kattonu 3v aikana, mutta ei tekis ostaa töllöä ja sit heti poistattaa töllöstä viritintä, jolloin menis jälleenmyynti vaikeemmaks ja varmaan takuukin kärsisi.
But still, it's the law!
[/q]
http://edugol.files.wordpress.com/2007/10/dredd.jpg
[q]Epailija, 30.7.2008 11:54:
---
---
Jos sulla on se digiboksi (tai muu viritin, jolla televisiolähetyksien katsominen olisi mahdollista) edes taloudessa, niin periaatteessa tarvitsee. Riippumatta siitä onko laite kiinni seinässä vaiko ei.
[/q]
Onks lain mukaan nykyään sama ku "periaatteessa" :D?
Ei ole joo tullut maksettua. Ja tuskin tuleekaan.
[q]niomic, 30.7.2008 12:10:
Onks lain mukaan nykyään sama ku "periaatteessa" :D?[/q]
Kysehän oli siitä tarvitseeko lupatarkastajia stressata. Jos viritin on erillinen ja hyvin piilotettu, niin ei tarvitse, vaikka laki velvoittaisikin lupamaksun maksamaan. ;)
kyllä maksan, vaikka ohjelmatarjonta onkin kuraa kesällä, onnex kohta on syksy ja hyvät sarjat alkaa taas!
[q]whispering, 30.7.2008 11:49:
---
... maaliskuussa siirryin 'Maksan' -ryhmästä 'Minulla ei ole TV:tä.' -ryhmään. Ei ole kyllä tullut kaipailtua TV:tä, jos kattelen elokuvia niin katon DVD:ltä.
[/q]
Sama juttu, digiboksia en ole edes hankkinut enkä hanki.
Ei ole kyllä yhtään tullut ikävä töllötintä tässä erinäisten kuukausien aikana (: