Hangover: Treatment, therapy & cure

Back to päihdekeskustelu O

Mulle ei tule krapulaa.

[q]lumikki`:
mä en periaattees saa darraa,ellen juo tequilaa, tms.
mutta jos saan darran,ni se on jotai ihan hirveetä.

lääkkeenä..
ennen nukkumaa menoo yks burana.
aamupalaks joko kylmää maitoo,tai kaakaoo ja paistettu kananmuna.

oon käsittäny,et valkuaisaineet muodostaa vatsaan kalvon,joka helpottaa krapulaa.



[/q]

rasvainen ruoka muodostaa mahalaukkuun kalvon ja hidastaa näi alkoholin imeytymistä eli enne juomista jos syö jotain rasvaista niin välttämättä ei tuu niin paha krapula ja myöskin välttyy siitä että viina nousis liian nopeasti päähän.. tai sit ei, mut niin olen itse lukenut..

[q]unik:
Mulle ei tule krapulaa.
[/q]

ei toki ku oot aina kännissä.

...niin mut en tule ikinä känniinkään?

hmm.. mä en tajuu... jos juon kirkkaita, tequilaa, salmarii,wiskii, breezerii jne jne ja vaikka kaikkia noita sekaisin niin ei oo krapulaa...
MUT jos juon kaljaa tai siiderii niin tsiisus mä teen kuolemaa seuraavana päivänä..

en sit tiiä yhtään mistä toi johtuu... Mut jos krapula iskee niin paaaljon vettä ja sitä mehuu jossa on 12 vitamiinii en nyt muista nimee, salami pizza ja klubbari. sillä se menee ohi... Aina ennen ryyppäämistä niin juon lasin tai kaksi maitoo niin ei tuu oikeen ikinä ees pahaa oloo sen takia.

[q]UnityF:
MUT jos juon kaljaa tai siiderii niin tsiisus mä teen kuolemaa seuraavana päivänä..
[/q]
Voi johtua esim. jostain käytettävästä eineksestä. Eräällä tapaamallani herralla oli semmoinen viinapää, että hän pystyi juomaan litran kossua illan aikana, eikä krapulaa näy. Mutta litran bisseä juodessaan olo oli mitä karmein, koska hänen elimistönsä ei siedä mallasta. Siiderissäkin on varmaan sitten joku vastaavanlainen ainesosa tjsp.

[q]Astaroth:
Voi johtua esim. jostain käytettävästä eineksestä. Eräällä tapaamallani herralla oli semmoinen viinapää, että hän pystyi juomaan litran kossua illan aikana, eikä krapulaa näy. Mutta litran bisseä juodessaan olo oli mitä karmein, koska hänen elimistönsä ei siedä mallasta. Siiderissäkin on varmaan sitten joku vastaavanlainen ainesosa tjsp.
[/q]

viina on paljon puhtaampaa, tosin ku bisse ja siideri..munki darrat on pahempii ku juo jotai binii

[q]Fyraett:
viina on paljon puhtaampaa, tosin ku bisse ja siideri..
[/q]
Mutta ei se mun krapulaani millään helpota. =D

Sillon ku join kohtuudella, eli ehkä 2-3 kertaa kuukaudessa, oli kans usein melkonen krapula.

Heti ku juon kohtuuttomasti... elikkä 3-4 kertaa viikossa, darratkin loppuu täysin. En muista, millon viimeks olisin valittanu muusta ku pienestä väsymyksestä

[q]Astaroth:
Mutta ei se mun krapulaani millään helpota. =D
[/q]

Darra ku darra, yht kauheit ne silti on, jotkut vaa enempi siededttävii!

Ens vuoden alus ajattelin kokeilla tällast:

http://www.naturensdroger.nu/media/RU-21.jpg

toi riittäis hoitaa (jos toimii) 5 darraa, ja maksaa 69kr (kait jotai 6-7e)

[q]Fyraett:
---
Astaroth:
Mutta ei se mun krapulaani millään helpota. =D

---


Darra ku darra, yht kauheit ne silti on, jotkut vaa enempi siededttävii!

Ens vuoden alus ajattelin kokeilla tällast:

http://www.naturensdroger.nu/media/RU-21.jpg

toi riittäis hoitaa (jos toimii) 5 darraa, ja maksaa 69kr (kait jotai 6-7e)
[/q]

Ääei. Eiköhän se sillä perus pitsalla ja yrtillä yleensä vähän helpota

Paitsi sillon ku on tosi paha darra, sillon ei auta muu kuin nukkuminen.

Kyllä joskus kokenu melkoset päänsäryt *känni*-illan jälkeen, mutta ei semmosia ongelmia oo oikeestaan koskaan tullu sillon ku on muistanu juoda monta lasia vettä ennen nukkumaan menoa ja ku on syöny myös jotain. Ku ei nukaha kaljapullo suussa tai jotain sinne päin niin aika hyvin mä ainaki ohitan krapulan.

Tiedä sitten miten tota krapulaa hoidetaan, mutta ehkäisystä pari sanaa.
Varma kikka on ottaa pari särkylääkettä ja vettä päälle heti kun tulee baarista -> nukkumaan..Toimii ainakin itellä. Pari viikkoa sitten tuli syötyä ?-vitamiinia (ei pysty muistamaan), joka myös toimi.

Tarvitaan
- 30g proteiiniä
- 500mg c-vitamiiniä
- 600mg burana
- monivitamiinejä
- 0,5l energiajuomaa

Aluksi protskut ja vitamiinit, sen jälkeen vielä burana ja energiajuoma. Eiköhän toimi ihan yhtä hyvin muussaki järjestyksessä tosin

Kun ei juo, ei tuu darraa

tai kun juo koko ajan niin ei tuu darraa..

Pysyy vaan tutuissa ja turvallisissa juomissa...ni ei tuu reivi rapulaa..mut jos lipee tuntemattomiin juomiin ni heti kyl puskee kauheen reivi rapulan...parasta on kyl kieriskellä lattialla sikiö asennossa eipä siihen paljon muuta tarvita no sit tietenkin jotain juotavaa..ei muuta....

tässä melkein riippuu siitä että kuinka paljon juo ja missä ajassa. mutta yleensä ei ole ollut krapulaa seuraavana aamuna. mutta ehkä krapulan pystyy myös välttään niin että juo joka toisen drinkin vettä. mutta siinä on se huono puoli että viinaa joutuu varmasti juomaan enemmän kuin normaalisti ja vessa tulee varmasti tutuksi..

Sillon kun joskus teininä (liian aikaisin ) aloitti noi ryypiskelyt, kankkusta ei tullut ikinä, ihan sama mitä joi ja miten paljon. Sitten pikkuhiljaa alko tulee darrat ja sitten ne vaan paheni ja paheni kunnes lopulta tilanne oli se, että vaikka joi vaan ihan vähän niin kankkunen tuli silti ja sitä oli koko päivän ihan paskana, seuraavan yön nukkui levottomasti painajaisten ja hikoilun kera ja sitten vielä seuraavana aamukin ihan paskana.
Päänsäryistä kärsin vain ajoittaisesti, mutta muuten oli koko ajan oli sellainen "huono olo", samanlainen kuin juuri ennenkuin oksentaa, ihan sama mitä teki, se oli sitä koko päivän, yön ja aamun, koko ajan "oksennus kurkussa" vaikka laatta ei ikinä käytännössä lentänytkään ja jos tunki sormet kurkkuun, paha olo palasi pian uudestaan, entistä pahempana.

Sitten aloin kelaamaan, että ei se oo sen arvoista ja nykyään en käytännössä etanolipohjaisia juomia juo ollenkaan, eipä tarvii kärsiä, eikä tarvii hölmöillä ja sitten kärsiä morkkista. Pääkin pysyy skarpimmassa kuosissa*piis*

Täällä on hetken aikaa ollut hiljaista topikkien suhteen, joten piristetään hieman häröilypuolta.

Johdanto:

Monet ihmiset juovat alkoholia ja lähes yhtä monelle on tuttu myös sen seuraavaan (tai parin seuraavan) päivän ihanaakin ihanampi jomotus. Itse kärsin jo näin nuorena nelikymppisen krapulasta, eli darrapäivinä puolenpäivän aikoihin voitaisiin laittaa tiputukseen ja illalla on havaittavissa pientä sydämmen kammiovärinää.
Tuollaisena päivänä minulla menee varmaankin enemmän rahaa itseni hemmotteluun, kuin edellisenä iltana baarissa ollessani. En uskaltaisi lähteä kylälle tietämättä, että aamulla herätessäni kaapissa odottaa 1,5 l-> kokista ja Konalan S-Marketin muonavarasto. Kodista harvemmin edes haluan lähteä ulos, elleivät esimiehet sitten ole tehneet vuorolistoja päin prinkkalaa ja savukkeet jätetään suosiolla rauhaan.
Kaverit taas kittaavat Arlan meijerin viikkotuotannon verran maitoa tai jotkut jopa lähtevät urheilemaan(?!).

The question is:

Miten sinä häädät krapulakeijusi? Haluaisinkin saada tänne muiden ihmisten tapoja viettää kankkuspäivänsä, jotka ovat monilla muodostuneet rutiineiksi/rituaaleiksi asti. Jos vaikka saisi lisää ideoita lieventää tätä ilmiötä.
Ja jos sinulla on hallussasi ihmelääke, niin kerro se tänne. Allekirjoittaneella voi olla pää pipi taas ensi sunnuntaina, joten kerro se ennen sitä.*nauru*

O