Waily - Fuzz [Schranz]

Back to biisit ja remixit O

http://www.mikseri.net/www/play.php?type=dl&id=93837

elikkäs Schranziä.. =)=)

Ihan mukavaa söröä lukuunottamatta aivan korkeimpien taajuuksien ei niin
pehmeää säröä...:) Hieman eq:tusta kaipailee..
Bassline ois voinu olla kovemmalla ellei tarkoitus ollut
jättää sitä noin taustalle mitä se nyt on?
Mukavaa vaihtelua tän tyyppinen techno ja
ihan kohtalaisen hyvin tuotettuakin

ja samat höpinät kun imput-c:lle

ONKO KÄSITYSTÄ MIKÄ ON EFEKTI NIMELTÄ SÄRKIJÄ

ei sitä säröö ole pakko tehdä nostamalla volaa punasille. vois käyttää vaikka efektiä nimeltä särkiä.
onko siinä mitään järkeä että ääni särkee jo sisäänmenovaiheessa.. kun se kuitenkin särkee vielä enemmän ulostulossa?

volat kuriin ja säröt muuten...

muutenhan kipale oli ihan kivaa setintäyte monoraitaa.. eli siis iihan kiva.

harmi vaan että tätä samaa kaavaa on jo käytetty 1000 kertaa aikaisemmin. vois joku joskus keksii jotain uutta tähänkin genreen. sepä nyt ei taas olekkaan niin helpoti tehty.

eipä tästä pahaa sanottavaa, paljon mielenkiintosempaa kuin perus paskatrance.
Ihan positiivinen tärykalvon puhdistusbiisi. Efektit ovat mukavaa vaihtelua. Tuo
vokaalisoundi on mielenkiintoisen mielipuolinen. :)

[q]hardikaveri:
ja samat höpinät kun imput-c:lle

ONKO KÄSITYSTÄ MIKÄ ON EFEKTI NIMELTÄ SÄRKIJÄ

ei sitä säröö ole pakko tehdä nostamalla volaa punasille. vois käyttää vaikka efektiä nimeltä särkiä.
onko siinä mitään järkeä että ääni särkee jo sisäänmenovaiheessa.. kun se kuitenkin särkee vielä enemmän ulostulossa?

volat kuriin ja säröt muuten...

muutenhan kipale oli ihan kivaa setintäyte monoraitaa.. eli siis iihan kiva.

harmi vaan että tätä samaa kaavaa on jo käytetty 1000 kertaa aikaisemmin. vois joku joskus keksii jotain uutta tähänkin genreen. sepä nyt ei taas olekkaan niin helpoti tehty.
[/q]


ööö...Särkiä...eikö särki oo kala....*plur*

[q]hardikaveri:
ei sitä säröö ole pakko tehdä nostamalla volaa punasille. [/q]

muistaakseni mitä oon biisin tiedostoja nähnyt niin volaa ei nosteta punaiselle vaan käytetään ihka aitoa(!!!) säröä
[offtopikkia]
onkos muuten hardikaveri sun biisejä saatavilla jossain? olisi mielenkiintoista kuulla, arvostelet biisejä paljon niin näköjään sulla on paljon teoreettistä tietämystäkin, mitä tässä huomannut nytten
[/offtopikkia]

mutta itse biisiin, säröä on sopivasti omasta mielestäni (särki-addikti) ja biisiä jaksaa kuunnella uudestaankin, mutta siinä olen samaa mieltä SamHardin kanssa että pientä equtusta kaipailee ehkä, mutta sinun näkemyksesi, sinun biisisi

[q]nomic:
---
hardikaveri:
ei sitä säröö ole pakko tehdä nostamalla volaa punasille.
---


muistaakseni mitä oon biisin tiedostoja nähnyt niin volaa ei nosteta punaiselle vaan käytetään ihka aitoa(!!!) säröä
[offtopikkia]
onkos muuten hardikaveri sun biisejä saatavilla jossain? olisi mielenkiintoista kuulla, arvostelet biisejä paljon niin näköjään sulla on paljon teoreettistä tietämystäkin, mitä tässä huomannut nytten
[/offtopikkia]

mutta itse biisiin, säröä on sopivasti omasta mielestäni (särki-addikti) ja biisiä jaksaa kuunnella uudestaankin, mutta siinä olen samaa mieltä SamHardin kanssa että pientä equtusta kaipailee ehkä, mutta sinun näkemyksesi, sinun biisisi
[/q]

niin siis kommentoin vaan sitä kun biisi clippaa kauheesti... volaa vois laskee. ja sain kuulla että tämä on masteroimaton joten asia on jo vissiin hoidossa piis!

ja olenhan mäkin musaa jonkun aikaa tehnyt. tosin vasta tänä vuonna siirryin vst-pohjaiseen hostiin joten on vielä harjoitteluasteella.... ja uutta konetta odotellessa että jaksais pyörii se 4kin plugari. mut jos mä laittaisin mun biisit tänne niin nehän sais murkakritiikit kun en osaa tehdä äänestä sellaista kun haluisin kun ei ole edes kavereita jotka tekis musaa muulla kun träkkereillä joten odotellaan ja opitaan.

[q]hardikaveri:
---
nomic:
---
hardikaveri:
ei sitä säröö ole pakko tehdä nostamalla volaa punasille.
---


muistaakseni mitä oon biisin tiedostoja nähnyt niin volaa ei nosteta punaiselle vaan käytetään ihka aitoa(!!!) säröä
[offtopikkia]
onkos muuten hardikaveri sun biisejä saatavilla jossain? olisi mielenkiintoista kuulla, arvostelet biisejä paljon niin näköjään sulla on paljon teoreettistä tietämystäkin, mitä tässä huomannut nytten
[/offtopikkia]

mutta itse biisiin, säröä on sopivasti omasta mielestäni (särki-addikti) ja biisiä jaksaa kuunnella uudestaankin, mutta siinä olen samaa mieltä SamHardin kanssa että pientä equtusta kaipailee ehkä, mutta sinun näkemyksesi, sinun biisisi

---


niin siis kommentoin vaan sitä kun biisi clippaa kauheesti... volaa vois laskee. ja sain kuulla että tämä on masteroimaton joten asia on jo vissiin hoidossa piis!

ja olenhan mäkin musaa jonkun aikaa tehnyt. tosin vasta tänä vuonna siirryin vst-pohjaiseen hostiin joten on vielä harjoitteluasteella.... ja uutta konetta odotellessa että jaksais pyörii se 4kin plugari. mut jos mä laittaisin mun biisit tänne niin nehän sais murkakritiikit kun en osaa tehdä äänestä sellaista kun haluisin kun ei ole edes kavereita jotka tekis musaa muulla kun träkkereillä joten odotellaan ja opitaan.
[/q]

Miksi siis mennä panettelemaan muita?!

Biisiin-->

Jätkä! Sä tiiät et tää on mun lemppariraitoja! Säröä käytetään soittimena, EI EFEKTINÄ!!!
Tää on rokannu biisin syntymästä asti mun TOP 10:ssä! Ja kuten "nomikki" (sarvikala) mainitsi, niin tää on just sun näkemys tästä.. tjsp! *piis**hymy*

hardikaveri--> Muuten ihan hyvä, PAITSI ETTEI BIISI KLIPPAILE!!!! Olin mukana juuri ennen studio miksaus-masterointi versiota tekemässä tähän pre-miksausta ja voin sanoa, että jos ollaan n. -6 dB alapuolella, nii onko se perkele klippi silloin?! EI TODELLA!!!!

nimim. "hän-joka-seisoo-sanojensa-takana"

panettelemaan?

en tosiaankaan panetellut. kerroin vaan faktaa että kun tekee säröbiittii niin helposti lähtee klippaa. ja ainakin mun spektri näin olis näyttänyt... mut bou!

ainakin sun edellinen biisi oli nini hyvin dynamiikassa et kaikki taajuusalueet oli täysillä katossa ja soi satavarmasti +10db muiden tekemiä teknoraitoja kovempaa. ottakaa mallia vaikka crc:ä/masterbatorista/painkilleristä... on säröö mut ei tarvii vola olla liian isolla..se on oikeaa särkiJän käyttöä

voiko tähän nyt laittaa jo pisteen ja haluutko sä taas alkaa heittää tähän jotain ihmeläppää josta kukaan ei taas mitää ymmärrä?

[q]hardikaveri:
---
---

niin siis kommentoin vaan sitä kun biisi clippaa kauheesti... volaa vois laskee. ja sain kuulla että tämä on masteroimaton joten asia on jo vissiin hoidossa piis!
[/q]
ok, hyvä että asia selvisi minullekin

[q]hardikaveri:
panettelemaan?

en tosiaankaan panetellut. kerroin vaan faktaa että kun tekee säröbiittii niin helposti lähtee klippaa. ja ainakin mun spektri näin olis näyttänyt... mut bou!

ainakin sun edellinen biisi oli nini hyvin dynamiikassa et kaikki taajuusalueet oli täysillä katossa ja soi satavarmasti +10db muiden tekemiä teknoraitoja kovempaa. ottakaa mallia vaikka crc:ä/masterbatorista/painkilleristä... on säröö mut ei tarvii vola olla liian isolla..se on oikeaa särkiJän käyttöä

voiko tähän nyt laittaa jo pisteen ja haluutko sä taas alkaa heittää tähän jotain ihmeläppää josta kukaan ei taas mitää ymmärrä?
[/q]

Heitän mielelläni "ihmeläppää", josta SÄ et ymmärrä... muista en tiedä!

1) Otetaan helppo esimerkki, jotka KAIKKI VARMASTI tietävät.. DJ AMOK; sälli tekee ihan törkeen hyvää, KOVAA TUOTETTUA SÄRÖTEKNOA!!! Kukaan EI siltikään mee sanoo sille, et jätkä tekee masteroinnin niin helvetin kovalle... joten jos biisi ON TUOTETTU kovalle (volat kaakossa!) niin ei se tarkota sitä, että biisi klippais.. ja vaikka klippaiskin, nii mitä merkitystä? Joissakin biiseissä itse klippi antaa särölle enemän elämää. Esim. Hellfish & Producer - Head Grit tai vaikkapa Leo Laker - Fuckin' Happy. Että sellasta!

2) Oon todennu, että jotkut softat näyttää dB-mittari arvon nollassa ja jopa parhaassa tapauksessa nollan alapuolelle, mutta ESIMERKIKSI winamp tykittää siltikin kaikki saundiviivat punaselle, miksi? Koska softan dB-mittari ohjelma on tehty ohjelman OMAAN käyttöön, jota ei voi taas verrata winamppiin... ja sun analysoija tais olla varmaankin tuo p3-soitin nimeltä winamp! Veikkaisin, että sun tietotaito masteroinnista on jossain Tampereen takana, metsässä... metsän järvessä, joka on ihan vitun jäässä!

HOHHOIJAA

winamp tai muut ohjelmat jotka näyttävät taajuudet ja volumet spektraalisessa muodossa on siitä hyviä että niillä voi vertailla nopeasti eri ohjelmilla ja eri tuottajien välisiä eroja.. tee vaik testi

ota joku kaupallinen viisu ja soita OHHOH volat ei olekkaan niin isot oijoi mut mun biisissähän kaikki viisarit on katossa missäköhän vika.

jos haluat käyttää volumetason nostoa(override) tehostena särölle niin pistä edes masterista sit pienemmälle.


masteroinnin tarkoituksena ei pelkästään tietenkään ole viimeisten ekkujen tai kauikujen lisäys, enchaus ja loppustereointi limitointi ja muun dynamiikan varmennus VAAN että biisit SOISIVAT yhtä kovaa MUIDEN biisien kanssa...

en tietenkään tiedä onko biisit tehty dj soittoa varten vai onko kyseessä vaan kotisoittoon suunattu materiaali mut kyllähän se soitto kotonakin on kivempaa sillee et kun soittelee kapallista matskua kovalla niin ei tarvii hädissään kääntää stereota pienemälle ain kun tulee omaa kamaa ettei tärykalvot/naapurit kuole

mulla ei ole mitää henkilökohtaista nyt vastaan mut jos laittaa tänne topikkiin näit viisuja niin on odotettavissa kritiikkiä jonka voi ohittaa tai ottaa opiksi.. VALITSE ITE!

tärkeintähän oli se että biisi oli hyvä!

Give me a break...... FOR ME TO POOP ON !!!!!! TOI WINAMPIN MITTARI ON VITUN SYVÄLTÄ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111111111111111 usko jo :j

[q]hardikaveri:
HOHHOIJAA

winamp tai muut ohjelmat jotka näyttävät taajuudet ja volumet spektraalisessa muodossa on siitä hyviä että niillä voi vertailla nopeasti eri ohjelmilla ja eri tuottajien välisiä eroja.. tee vaik testi

ota joku kaupallinen viisu ja soita OHHOH volat ei olekkaan niin isot oijoi mut mun biisissähän kaikki viisarit on katossa missäköhän vika.

jos haluat käyttää volumetason nostoa(override) tehostena särölle niin pistä edes masterista sit pienemmälle.
[/q]

Edelleenkin.. vertaan DJ Amokin mazkuun... masteroinnin kovuus riippuu täysin (soitin-) efektistä, dist!

[q]
masteroinnin tarkoituksena ei pelkästään tietenkään ole viimeisten ekkujen tai kauikujen lisäys, enchaus ja loppustereointi limitointi ja muun dynamiikan varmennus VAAN että biisit SOISIVAT yhtä kovaa MUIDEN biisien kanssa...
[/q]

Ja paskat!!! Tätä todellakin tekevät ne, jotka haluavat tehdä KAUPALLISTA musiikkia! Ensinnäkin en itse henk.koht. ole puhunut kaupallisuudessa tässä kyseisessä (off)topic -jutussa, enkä tule puhumaakaan... miksi siis rinnallistaa TÄYSIN offtopic asiaan.. kuka täällä ylipäätään tekee kaupallista musiikkia? Jos joku tekee.. tehköön, siihen en puutu, kuin ei puutu yksikään täällä klubituksessa eikä klubituksen ulkopuolella siihen, mitä esim. itse teen!

[q]
en tietenkään tiedä onko biisit tehty dj soittoa varten vai onko kyseessä vaan kotisoittoon suunattu materiaali mut kyllähän se soitto kotonakin on kivempaa sillee et kun soittelee kapallista matskua kovalla niin ei tarvii hädissään kääntää stereota pienemälle ain kun tulee omaa kamaa ettei tärykalvot/naapurit kuole
[/q]

1) DJ soittoa tai ei.. on kysessä raita, joka vaan sattuu soimaan muita raitoja kovemmalla.. DJ saa itse säätää volat kohdalleen, tai on säätämättä!

2) Mitä sitten, jos biisi pamahtaa soimaan kotona hieman muita biisejä kovemmalle... pääsee naapuritkin nauttimaan! Mulla ei oo ainakaan tapana soitella musiikkia hiljasella!

[q]
mulla ei ole mitää henkilökohtaista nyt vastaan mut jos laittaa tänne topikkiin näit viisuja niin on odotettavissa kritiikkiä jonka voi ohittaa tai ottaa opiksi.. VALITSE ITE!

tärkeintähän oli se että biisi oli hyvä!
[/q]

Ei oo mullakaan... mielipiteitähän täällä vaihdellaan. Kuten edel. mainitsin, niin kaikilla ei ole tietotaito kuitenkaan hallussa! Ei edes itselläni, mutta vakaasti seison edel. sanojen takana! Jos päästelin virheitä, saa siitä kuitata.. olisi jopa suotavaa!

Valitsin.

ihan kivahan tekno biisi tää on... eikä tässä muuten oo särö niin kovalla että clippais...

saanko kysyä , jos biisi soi liian kovalla deejiillä ... niin mitä varten ne gain vivut on ?

Liikaa säröä. Liian pehmeät rummut. Tämä ei sori nyt vaan Waily ole schranzia nähnytkään. Mä luokittelen tämän ihan suoraan polkaksi, missä on jotain elementtejä schranzista. Mä syön mieluummin omat käteni kun kutsun tätä schranziksi.

[q]ant1:
saanko kysyä , jos biisi soi liian kovalla deejiillä ... niin mitä varten ne gain vivut on ?
[/q]

mitävarten mastercompressointi jos kerran cd soittimessa on volumen säätö.. mieti sitä...


nää volumen tasaisuudet on nyt kuitenkin iiihan basiccii... gainit on hienosäätöö varten ei ruukkausta varten.

no mut kuitenkin jätän teidät tänne rauhassa tekee teidän juttuu niinku haluutte sovitaan etten enää kommentoi omaa näkemystä teidän viisuihin kun tulos on aina sama. sama se oli treoxin kritiikinkin kanssa.. TÄÄ ON MEIDÄN JUTTU JA ME TEHÄÄN SE NÄIN KUN HALUTAAN EIKÄ MUUTETA KANTAA

ihan kunnioitettavaa sinäänsä

[q]A-E:
Liikaa säröä. Liian pehmeät rummut. Tämä ei sori nyt vaan Waily ole schranzia nähnytkään. Mä luokittelen tämän ihan suoraan polkaksi, missä on jotain elementtejä schranzista. Mä syön mieluummin omat käteni kun kutsun tätä schranziksi.
[/q]

jaa et polkkaa-- aha-- mielenkiintoinen väite

[q]Charly RePanic:
---
hardikaveri:
---
mut jos mä laittaisin mun biisit tänne niin nehän sais murkakritiikit kun en osaa tehdä äänestä sellaista kun haluisin kun ei ole edes kavereita jotka tekis musaa muulla kun träkkereillä joten odotellaan ja opitaan.
---
Miksi siis mennä panettelemaan muita?! *igor*[/q]

Eli saadakseen kritisoida pitää aina olla kritiikin kohdetta parempi...*justjoo*

O