Slangia

Back to yleinen keskustelu O

http://www.pissismi.does.it/

nykyään kyllä heti sanotaan pissikseksi teiniä jos näyttää pikkasenkin ”sen” tapaiselta, eli teini ja pissis on asioita jotka on alkanut sulautua yhteen, tai sitten kaikki teinit on vaan pissiksiä tällä hetkellä!

itse en vieläkään tiedä mitä nämä lmao/imo ja muut tarkoittaa
siis sen tajuan että lmao on positiivinen ja imo taas negatiivinen,mutta mistä lyhenteet?

[muokattu 21.7.2004 02:59]

[q]nomic:
http://www.pissismi.does.it/

nykyään kyllä heti sanotaan pissikseksi teiniä jos näyttää pikkasenkin ”sen” tapaiselta, eli teini ja pissis on asioita jotka on alkanut sulautua yhteen, tai sitten kaikki teinit on vaan pissiksiä tällä hetkellä!

itse en vieläkään tiedä mitä nämä lmao/imo ja muut tarkoittaa
siis sen tajuan että lmao on positiivinen ja imo taas negatiivinen,mutta mistä lyhenteet?

[muokattu 21.7.2004 02:59]
[/q]
IRC-galleria = PISSIWONKLÄÄHIHQPERSE-galleria nykyään.

No tuota, sen verran oot väärässä, et LMAO ei useimmin oo positiivinen,ja IMO on aika neutraali. Nuo on chat/irc-lyhenteitä, mihin kuuluu kaikki LOL ja XIIT ja muut vastaavat.

ROFLMAO= Rolling On Floor, Laughing My Ass Of (tosin tuosta todella käytetään tuota LMAO-loppua yksinkin)
LOL=Laugh Out Loud
IM(H)O=In My (Humble) Opinion
XIIT=huijata (guagenetin lyhenteitä)

esim. tuollasia.

Ja mä en irkkaa, enkä oo addikti.

[q]DominikH:
---
[esim. tuollasia.

Ja mä en irkkaa, enkä oo addikti.
[/q]
juuh siis nää ”muut” (yleisimmät) oon tiennyt mutta just nämä muutama jotka mainitsin ne on jäänyt aina ilman selitystä ja olen joutunut tarkkailemaan että mihin tarkoitukseen ihmiset käyttää mitäkin ja sen perusteella pitää päätellä mikä on mikäkin

[q]nomic:
---
..... tarkkailemaan että mihin tarkoitukseen ihmiset käyttää mitäkin ja sen perusteella pitää päätellä mikä on mikäkin

[/q]

Lyhenteiden käyttö on muutenkin aika arsesta, koska silloin todellinen tarkoitus jää salaisuudeksi aika suurella todennäköisyydellä. Mutta toisaalta, jos haluaa olla hyvä, ja saada miljoonasti respectii niin ei muutakuin PWNAAMAAN vähän XIITILLÄ muita ja sen jälkeen LOL ja LMAO,niin hyvin menee

Nojuu, otin vähän vakavasti. Suora puhe on parempi,kuin ulkomaalaiset lyhenteet

[q]nomic:
http://www.pissismi.does.it/

nykyään kyllä heti sanotaan pissikseksi teiniä jos näyttää pikkasenkin ”sen” tapaiselta, eli teini ja pissis on asioita jotka on alkanut sulautua yhteen, tai sitten kaikki teinit on vaan pissiksiä tällä hetkellä! *vink*[/q]

Ehkä mä oon vaan vanha, mutta toi vaikuttaa aika perus-teinikäytökseltä ylipäänsä... Tai ainakin niiden teinien joilla ei ole elämää kuten klubittamista! Kiitos infosta, keksin varmasti lisää tyhmiä slangikysymyksiä piakkoin.

[q]sapeli:
---

Ehkä mä oon vaan vanha, mutta toi vaikuttaa aika perus-teinikäytökseltä ylipäänsä... Tai ainakin niiden teinien joilla ei ole elämää kuten klubittamista! Kiitos infosta, keksin varmasti lisää tyhmiä slangikysymyksiä piakkoin.
[/q]

Koko kevään yläasteella opettaneena huomasin että noiden pissaliisojen sekä -laurien (joita em. osoitteessa mainostettiin) stereotypioita tuli vastaan käytävillä jatkuvasti. Toisilla kehitys oli jo tuossa vaiheessa, toisilla vasta alussa. Hyvin harvoja ”tavallisia” enää näki. 7-8 vuotta on omasta yläasteiästä, ja täytyy sanoa, että vaikka en ollut mitenkään syrjäytyneiden joukossa siellä, niin....ei se meno tuollasta ollut. Ei todellakaan.

[q]climate:
---
DominikH:
XIIT=huijata (guagenetin lyhenteitä)
---


Voi vittu, mä oon luullut että xiit = shit
[/q]

Haha. Päivän paras

plz, pöffnöröin bara en parat ja grabat ilman XiiT :G

No entäs tää sitten ku oon lukenu ku joku kirjottaa ni miks se tarvii kirjottaa tälleen esim. ”siel oli niin _helvetin_ hyvä meno! tai jotenki vastaavasti

Mitäköhän tälläki topicilla on slangin kanssa tekemistä

[q]Rocca:
No entäs tää sitten ku oon lukenu ku joku kirjottaa ni miks se tarvii kirjottaa tälleen esim. ”siel oli niin _helvetin_ hyvä meno! tai jotenki vastaavasti
[/q]

Koska ilman erikoiskilkkeitä ei esim IRC:ssä tai tekstareissa saa tekstiä alleviivattua tahi muuten korostettua (jos ei CAPSia oteta huomioon)

[q]sapeli:
Tällä hetkellä mua ihmetyttää mitä on ”pissikset”? Valaiskaa mua viisaammat.
[/q]

Pissikset = pissaliisat = teinitytöt n.13v-18v. ja sen jälkeenki. Tunnistaa helposti liian pienistä topeista, minihameista, pussikaljasta, humalakäyttäytymisestä (yksi itkee toinen on lohduttavinaan, kolmas laattaa ja neljäs sekoileekin jo tuntemattoman pojan kanssa) ja liiallisesta kiroilusta. Bongattavissa näin kesäisin Kaivarista ym. puistoista ja steissin kulmilta (hei sori voitsä hakee mulle röökii ja bissee?)
Toivottavasti valaisi hieman :D

Mä en ymmärrä sitä kun ihmiset nykyään ilmaisee soittavansa jollekulle sanomalla ”mä koodailen” Kummaa porukaa Mistäköhän moinen?

[q]lohikarme:
Mä en ymmärrä sitä kun ihmiset nykyään ilmaisee soittavansa jollekulle sanomalla ”mä koodailen” Kummaa porukaa Mistäköhän moinen?
[/q]

Koodailu vois viitata ennemmin vaikka tekstiviestiin :)

[q]lohikarme:
Mä en ymmärrä sitä kun ihmiset nykyään ilmaisee soittavansa jollekulle sanomalla ”mä koodailen” Kummaa porukaa Mistäköhän moinen?
[/q]
inhottaa kuunellakin sitä että ihmiset sanoo et ”koodaan sille” salee joku alkaaki jotain tasm32:lla pistää asmi-koodia puhelimeeseen ja kääntää sitä com-tiedostoksi ;)

[q]climate:
---
Rocca:
No entäs tää sitten ku oon lukenu ku joku kirjottaa ni miks se tarvii kirjottaa tälleen esim. ”siel oli niin _helvetin_ hyvä meno! tai jotenki vastaavasti
---


Toi alleviivausmerkkien käyttö tarkoittaa _kursiivia_ ja sit tähtien sisään kirjoittaminen tarkoittaa *lihavointia* ...osassa tekstinkäsittelyohjelmia ainakin toimii noi merkkaustavat suoraan, että ne joko kursivoi tai lihavoi tekstin automatique...
[/q]

Tähän sen verran korjausta, että _tämä_ merkitsee alleviivausta sekä tuo *tähditetty* todellakin lihavointia (huomiontia).

[q]climate:
---
En ole samaa mieltä, mutta toisaalta mulla ei ole kauheesti mitään lähteitä joista tollasen asian vois tarkistaa. Yleinen käytäntö on mun mielestä kuitenkin että _ tarkoittaa kursivointia. DominikH on eri mieltä, se hänelle sallittakoon, mutta esim. MS Word tekee _ merkeillä varustetusta sanasta kursivoidun.

(ei löytyny googlella muuta kuin tälläisiä sivuja)
[/q]

Mutta mielestäni topicissa on puhutta tsättimisestä sekä irkkaamisesta, ei tekstinkäsittelystä, jolloin tuo _sana_ meinaa alleviivaamista.

[q]climate:
---
Hmm okei, jos se tsätissä ja irkissä tarkoittaa alleviivausta niin so be it - itseasiassa en tosiaan tiedä miten se tsätissä tai irkissä on sovittu / vakiintunut tarkoittamaan.

Itse olin lähtenyt miettimään että mistä se merkintätapa on alunperin tullut - ja olin kuvittelevinani että se olisi tullut tekstinkäsittelyohjelmien ihmeellisestä maailmasta.
[/q]

En tiedä sopimiskäytännöstä, mutta tuollainen yleinen käsitys on ollut, ja kun irssi-nimisessä clientissä tekee tuon _jutun_ niin sana alleviivaantuu kokonaan, muista en oo niinkään varma ,mutta uskoisin,että se menee niin noissakin.

Ja kokeilin tuota näppäinyhdistelmää MS Wordissä, ja toimi se juuri noin kuin sanoit. Sinänsä ihmeellista,kun tuosta tulee loogisesti mieleen tuo alleviivaus.

Eli, molempi parempi, ota nyt noista selvää

[muokattu 21.7.2004 16:27]

_tämä tässä_ = alleviivattu
*ihkuilee* = tarkoittaa yleisesti ottaen jotain mitä tekee IRL sillä hetkellä tai tekee pseudoIRL jollekin toiselle irkkaajalle / häntä kohtaan
<minä> osaaan kirjoittaa => <minä> osaan kirjoittaa* tai <minä> osaan kirjoittaa even

ohan näitä, mut taitaa taas mennä aika ohi topikin =/

Maailmassa on monta ihmeellistä asiaa jotka ihmetyttää pientä kulkijaa... Ainakin suomalaisten slangisanasto jollekin joka on ollut suurimman osan aikuiselämästään ulkomailla. Ajattelin että täällä ihmiset (tai ainakin minä *vink*) voisi kysellä mitä oudot sanat tai termit tarkoittaa - jos kehtaa myöntää ettei tiedä. Kysehän on kuitenkin siitä ettei vaan ole sattunut kuulemaan kyseistä sanaa käytettävän kovin usein tai erilaisissa yhteyksissä.

Täällä vois myös ihmetellä mistä oudot slangisanat ja -termit on saaneet alkunsa...

Tällä hetkellä mua ihmetyttää mitä on ”pissikset”? Valaiskaa mua viisaammat.

O