Digikamerasta kuvat koneeseen, mikäs sen helpompaa! ??! [problem solved]

Back to kuvitus O

No okei, 1. en oo nuubi, 2. mulla on paska kone

Elikkä homman nimi on se että en saa toimimaan mun usb liitäntää että se tunnistas mun kameran, mitenkähän mä voisin kikkailla kun oon jo kaikkea melkee kokeillu... win98 on ossu... tuolta ”lisää uusi laite” valikostakaan en saa sitä tunnistettua manuaalisesti kun ajurissa on mukana kymmeniä inffejä ja yhdessäkään ei ole siitä joka sanoo kameran merkin...

netti ajurin sain ”lisää uusi laite” valikosta laitettuun ku siihe oli vaa 1 inf tiedosto, jossa oli lueteltu se merkki... olisikohan canonin digital ixus 500 kameraan semmosta ajuria kellään tai konstia että sen sais wörkkimään??

lol.. ehkä ois helpompaa hommaa sellanen 6in1 card reader.. säästäis paljon aikaa ja vaivaa.. mulla oli sama ongelma mun JVC digividoekameran kanssa...

[q]Dives:
lol.. ehkä ois helpompaa hommaa sellanen 6in1 card reader.. säästäis paljon aikaa ja vaivaa.. mulla oli sama ongelma mun JVC digividoekameran kanssa...
[/q]

No voisi olla.. mut oikeesti joku keino pitää olla tähän, menee hermot just nyt

kortinlukija on kyl oikeesti ihan voittamaton...
kokeile ottaa powershot.comista WIA-ajuri tolle, sillä sen sais ehkäpä omaksi asemakseen exploreriin

[muokattu 5.6.2004 19:08]

Vika lienee käyttiksen puutteissa, elikkä w98 taitaa kaivata jonkin usb ajurin jotta hommat pelaa. Ainakaan tota mp3 soitintani en aikoinaan saanut \”heittämällä\” w98 kanssa pelaamaan.

http://software.canon-europe.com/Cameras/Digital_Cameras/Digital_IXUS_50010050.asp

tuolta koppaa tuo TWAIN ajuri, sillä pitäisi pelata. Myös W98 usb ajuri kannattaa päivittää

http://www.usb-drivers.com/companies/667.htm

varmaan tuolta löytyy.

[q]Stresspill:
Vika lienee käyttiksen puutteissa, elikkä w98 taitaa kaivata jonkin usb ajurin jotta hommat pelaa. Ainakaan tota mp3 soitintani en aikoinaan saanut ”heittämällä” w98 kanssa pelaamaan.

http://software.canon-europe.com/Cameras/Digital_Cameras/Digital_IXUS_50010050.asp

tuolta koppaa tuo TWAIN ajuri, sillä pitäisi pelata. Myös W98 usb ajuri kannattaa päivittää

http://www.usb-drivers.com/companies/667.htm

varmaan tuolta löytyy.
[/q]

TWAINihan tulee mukana. Usbi ajurit on, mutta kun ei vaan tunnista! taidan kokeilla tota via juttuu..

omassa canon a70 tuli mukana ohjelma jota nimenomaan käytetään kuvien hakemiseen kameralta vaikkei windows edes missään näyttänyt kyseistä laitetta (siis juuri wintoosa 98, miksi muuten edes käytät sellasta? =) ). XP ja 2003 server sentään osaavat avata nuo ilman mitään ohjelmia tai ajureita.

EDIT: onhan usb-väylä kytketty päälle biosista sekä päivitetty windowsin omia usbi-ajureita? Ja onhan piuha kiinni? ;)

[muokattu 5.6.2004 19:18]

[q]GoA:
omassa canon a70 tuli mukana ohjelma jota nimenomaan käytetään kuvien hakemiseen kameralta vaikkei windows edes missään näyttänyt kyseistä laitetta (siis juuri wintoosa 98, miksi muuten edes käytät sellasta? =) ). XP ja 2003 server sentään osaavat avata nuo ilman mitään ohjelmia tai ajureita.

[/q]

no tuleehan se ohjelma mukana ja kehtaa viel sanoa kaiken ”kohdallaan” ollessa että ”no camera was found”

usbin pitäs kyl tunnistaa. jopa mun usb1.0 ja win98 tunnistaa mun canon powershot a80:n oheisohjelmien avul... toinen kone jossa xp ja usb2.0 tunnistaa ilman mitää ohjelmia kameran suoraan ja on tosi nopee siirtämään kuvat(usb2 :P)

[q]fantazia:
usbin pitäs kyl tunnistaa. jopa mun usb1.0 ja win98 tunnistaa mun canon powershot a80:n oheisohjelmien avul... toinen kone jossa xp ja usb2.0 tunnistaa ilman mitää ohjelmia kameran suoraan ja on tosi nopee siirtämään kuvat(usb2 :P)
[/q]

oon asennellu nyt kaiken uusiks ja kokeillaan sit viel kolmatta kertaa! jos jokin meni vaik pielee...

[q]GoA:


EDIT: onhan usb-väylä kytketty päälle biosista sekä päivitetty windowsin omia usbi-ajureita? Ja onhan piuha kiinni? ;)


[/q]

heheh bios oli päin vittua nyt kaikki toimii!!!! perkele kuvaa puskee koneeseen 24/7 ny

[q]ezzy:
kortinlukija on kyl oikeesti ihan voittamaton...
[/q]

Käytössä joo, mutta sitten kun kameran pinnit vääntyy sen takia kun muistikorttia siirretään koko ajan edestakaisin niin edessä on yli 100e lasku.

Koskaan ei ole niin kiire, että ei jaksaisi odottaa kamerasta siirtymistä :)

[q]ville:
Käytössä joo, mutta sitten kun kameran pinnit vääntyy sen takia kun muistikorttia siirretään koko ajan edestakaisin niin edessä on yli 100e lasku.
Koskaan ei ole niin kiire, että ei jaksaisi odottaa kamerasta siirtymistä :)
[/q]

No siis mä ainakin käytän samaa muistikorttia yleensä Ipaqissa eli heitän musaa sinne ja kuuntelen autossa. Ei sitä korttia tarvi runnoa, kyllä ne käytön kestää. Jos pinnit vääntyy, niin sit vaan väännetään takas, niin on aikojen alusta kovalevyilläkin tehty ;)

O