Tupakoinnin kieltäminen ravintoloissa

Back to päihdekeskustelu O

[q]innae, 13.6.2007 14:52:
Asiakasmäärään tämä lainuudistus on vaikuttanut. Oma tämän hetkinen työpaikka kuuluu niihin harvinaisiin, jotka saivat 2 vuoden siirtymäajan. Ja kyllä ihmiset haluavat rauhassa nauttia oluttaan savukkeen kera.
Nyt pitäisi katsoa myyntitilastoja parista ravintolasta jossa saa polttaa ja joissa ei saa polttaa. Ottaa viime kesän myyntilukemia ja verrata. Mitä tässä olen keskustellut kollegoiden kanssa, niin monessa paikassa joissa ei saa polttaa, ovat myynnit romahtaneet. Katsotaan pelolla syksyä...
[/q]

tää olis oikeesti mielenkiintoista tietää että miten täs käy, ihan puolueettomasti tehty 'tutkimus'

[q]Mizfir, 8.6.2007 18:15:
En nyt pikaseen selaamalla löytänyt täältä mainintaa kysymykseeni, eli onko kenelläkään hajua poltellaanko Studio 51:ssä vielä kaikissa tiloissa?
[/q]

viikonloppuna juostiin pihalla röökillä

Todella "muy bien" sääntö, ei ongelmaa paskanhajuisista vaatteista sunnuntaina ja ei punaisia silmiä röökin savusta! Lisäys aiheeseen ja sääntöihin olis ilmastoinnit niin viinan myynti lakkais!! ....ja ihmisiä pakotettaisiin elämään paheitta!!....sillonhan sitä mennään kuumalla kahvilla...

....ja eikun DINGO soimaan ja bailaamaan *uros*ten kanssa

Ihan parasta. Tupakointi = niin epäfreessiä kuin vain olla voi. Savu, haju, kaikki.

Eli hyvä näin.

Kyllä se on pakko myöntää, että ihan kiva uudistus oli vaikka uhosinkin polttavani tiskin takana ketjussa koko sen illan kun laki astuu voimaan
Tuntuu kuitenkin hieman menneen yli parissa kohtaa, en ymmärrä ketä se haittaa, jos illan jälkeen kun asiakkaat on lähteneet ja on tilityksen ja siivouksen aika, polttaisin yhden savukkeen siinä samalla. Nythän ei käy niin millään. Toinen juttu on henkilökunta ja röökikopit, jos sinne päässyt kulkeutumaan vaikka tyhjiä laseja niin henxu ei saa mennä niitä sieltä keräämään. Siihen ei ole vielä kukaan osannut vastata, ett' jos siellä kopissa tulee tappelu niin mitäs sit tehdään

Bisse, kaveri, photoplay ja rööki...
Ilman tuota vikaa on aika nihkeetä nauttii olosta ja rentoutua täysillä (Todettu viimeks eilen.)
Mut onneks on kesä, aina voi hakee mäykän bissee ja mennä puistoon juomaan ja polttaa just niin monta askii kun mieli tekee (Todettu viimeks eilen *lmao*)

Mua ei ainakaan haittaa tupakoinnin kieltäminen

Oli ihanaa kun eilen oltiin pikkuruisessa baarissa eikä vaatteissa ollut sitä inhottavaa röökin hajua. (Mulla kun ei oo tässä luukussa parveketta missä vaatteita vois tuulettaa) Mua on ärsyttänyt että vaikka olis sen puolikin tuntia vaan jossain kuppilassa niin se haju on tarttunut tosi pahasti vaatteisiin ja hiuksiin.

Niin ja piilaritkaan ei tuntunut yhtään niin nihkeiltä ja kuivilta silmissä kuin ennen!

Mä en oikein pidä tän lain ulkoisista vaikutuksista.*hmph* Ennen ton alakerran räkälän sisällä pysyneet sankarit on siirtyneet mun rapun ulko-oven eteen.*eiei*

[q]2la, 13.6.2007 14:55:
työpaikaltakin pitää nykyään lähteä PIHALLE röökitauon ajaksi. Aika huonoa työn tuottavuudelle.
[/q]
Nimenomaan, tupakoimattomat kun tekee duunia sen röökitauon ajankin. Pitäisiköhän niille maksaa enemmän palkkaa?

[q]daffy, 15.6.2007 02:10:
---
2la, 13.6.2007 14:55:
työpaikaltakin pitää nykyään lähteä PIHALLE röökitauon ajaksi. Aika huonoa työn tuottavuudelle.
---

Nimenomaan, tupakoimattomat kun tekee duunia sen röökitauon ajankin. Pitäisiköhän niille maksaa enemmän palkkaa?
[/q]
Mielestäni olisi parempi että saisi tupakoida työpisteessään. Ei eriarvoistamiselle!

Ite huomannu et nyt haisee hirvee soija siä baareissa ku ei oo enää tupakkaa polteta *dissaa*.
Heittäkää deot kainaloihi ja BAU TSIKI BAU BAU niiku telkkarissa aina käy.

Joo, ei vittu miten pahalta kallessa hais. Laatta, kusi ja hiki, ja sit pesukoneista lähtevä paskaneste. Hyi vittu!

[q]infiana, 15.6.2007 09:16:
Joo, ei vittu miten pahalta kallessa hais. Laatta, kusi ja hiki, ja sit pesukoneista lähtevä paskaneste. Hyi vittu!
[/q]
:D

[q]infiana, 15.6.2007 09:16:
Joo, ei vittu miten pahalta kallessa hais. Laatta, kusi ja hiki, ja sit pesukoneista lähtevä paskaneste. Hyi vittu!
[/q]

joo tätä on kuullu paljon et tupakan tilalla haisee silkka ihmishiki, paska, ja kymmenien eri hajuvesien sekotus.. joten eipä parempaan suuntaan menty ainakaa hajun puolesta...

[q]infiana, 15.6.2007 09:16:
Joo, ei vittu miten pahalta kallessa hais. Laatta, kusi ja hiki, ja sit pesukoneista lähtevä paskaneste. Hyi vittu!
[/q]
Mä oon huomannu kans! Kappelinkellari hais ihan miehenhieltä Kyl siitä röökistä on jotain etua ollu..

[q]Wispy,
BAU TSIKI BAU BAU
[/q]

Tulipahan hyvä syy lopettaa tupakointi (jälleen). Tuntuu kyllä, että krapulat on pienentyneet tän kiellon jälkeen merkittävästi. Ei enää samanlaista tunkkaista oloa aamulla kuin ennen.

Eli hyvä juttuhan tää loppujenlopuks oli sit itseni mielestä ainakin.

[q]Norb, 15.6.2007 10:10:
---
Wispy,
BAU TSIKI BAU BAU

---



[/q]

Se on muuten BOM CHICKA WAHWAH

(Ihanaa, pääsin pätemään.)

[q]infiana, 15.6.2007 09:16:
Joo, ei vittu miten pahalta kallessa hais. Laatta, kusi ja hiki, ja sit pesukoneista lähtevä paskaneste. Hyi vittu!
[/q]

Kyllä todellakin hais. Tungoskin oli melkoinen. Piti riipasta kova känni, niin ei enää häirinnyt. Sitten haisinkin varmaan ite.

Veikkaan, että yökerhoissa käyminen vähenee omalta osaltani ton mestojen ja ihmisten dunkkiksen takia.

Hesaril ei ainakaa haissu yhtää

Ylireagoitte

O