Millä ohjelmilla flyereitä tehdään?

Back to yleinen bilehöpinä O

Joo no jokainenhan joutuu aloittamaan jostain. Esim itse käytän pelkästään Photoshoppia ja Freehandiä. Noidenkin ohjelmien oppimen on vienyt aikaa todella paljon ja opittavaa riittää siltikin.

Ja tietenkin itsekkin haluaisi saada aikaan samanlaista jälkeä mitä nuo lukemattomat ammattilaiset tekee. Pitää vain treenaa ja löytää se oma tyyli jota sitten kehittää. Voihan noita apuohjelmia aina käyttää mutta lopulta huomaa senkin että hommat hoituu ilmankin noita plugineita. Sekin on tullut huomattua tässä lukemattomia kertoja.

Itsekkin on tullut noita plugineita käytettyä esim salamoita tekiessä, mutta sitten opettelin tekemään niitä itse ja kas. En tarvinnut enään sitäkään pluginia.
Eli käytä vain rauhassa noita plugineita kunnes opit tekemään hommat ilman niitä. Ja jos hyvin käy ja varmasti käykin niin teet hommat paremmin itse kuin plugineilla.

Meillä ei koulutuksessa pahemmin olla Freehandiä ja photoshoppia tai ylipäätänsä muitakaan ohjelmia opetettu yhtään syvemmin, joten jokaisen asian olen joutunut itse oppimaan kokeilemalla ja eri tutorialeja lukemalla. Se vain vaatii aivan helvetisti duunia (riippuu tietenkin henkilöstä) mutta ei siin muu auta.

[muokattu 28.1.2004 19:19]

Voisin olettaa että erilaisilla kuvankäsittelyohjelmilla. Esimerkeiksi voisin heittää Macromedia Freehand sekä Adobe Photoshop.

O