Anime / Manga
22 Neon Genesistä, 17 Love Hinaa ja 13 Hellsingiä latauksessa... meee likee! *sydän*
mutta siiis.. häh? eihän se leffa liity hellsingiin? ainaki tälläsen kuvan oon siitä saanut, emt... ^^
Hugh.... aaaah...
-Jesus Christ is in heaven now-
Onkos muuten muitakin menossa sunnuntaina Annantalolle Japani päiviä kurkkaamaan?
[muokattu 29.3.2004 17:06]
Kyllähän sitä nä perussarjat on tullu katottua... Hellsing, Ninja Scroll, Evangelion, Cowboy Bebop .... ihan kivoja ne on *sydän*
Ehh en tajuu kyll Helsingin mega Mehusteluu itse en koe sitä mitenkään erityisenä sarjana.. No jaa ei ole vaan GTO;n ja INITIAL:D;n voittanutta..
Hee uusia ja ihan hauskoja sarjoja mitä kattelut tässä lähiaikoina ovat
SlamDunk ja DearBoys <-KorisAnimee.. Koriksen maailmaan sijoittuvaa animee ;) NamiNamiNami.. noin hyvin kun osais pelaa korist olis kyll aika HC
Meittin animet
No joo tosta lähetään mitä mulla on, jos kiinnostaa vilkaista. Lähemmäs kaikki on tullu kateltua ja kokoajan tulee latailtua lisää. Kyl joo frendit joskus sanoo et no-lifetän oikeen kunnolla tän animen suhteen. Yleensä kattelen yhden sarjan päivässä (26x25min jaksoa eli noin 10.8h). Muit hei jos tykkää nii tykkää, se on mulle muodostunut aikalailla jo elämäntyyliksi. No sit tietenkin mangan suhteen oon aika samanlainen. Scansseja löytyy koneelta lähemmäs 10Gb verran ja niitä tulee aina lueskeltua ku ei jaksa sitä liikkuvaa kuvaa kattoa. Muutenkin koko Japanimeininki kiinnostaa ihan älyttömästi ja kirjahyllystä löytyy muutamia Japanin kulttuuriin liittyviä kirjoja ja pari tila-aika taidekirjaa. Kielenä Japani on aivan ihanaa. Tosin meitsin osaaminen on lähinnä opiskeltu animesta mut kyl silti joitain sanoja/lauseita osaa. Täytyypä sitten joku päivä kävästä siellä saarella kunhan jostain sitä rahaa ensiksi sais.
Jos nyt sit pitäis joillekin jotain suositella nii leffoista ehdottomasti Studio Ghibliä niin paljon kuin sielu sietää, varsinkin ne missä Miyazaki Hayao on ollut mukana, Production I.G:n tekemä Ghost in the Shell ja Madhouse Productionin Vampire Hunter D: Bloodlust. Sarjoja en lähde suosittelemaan, koska niitä on paljon *daa* ja mistä minä pidän ei saata jollekin muulle olla katsomisen arvoinen.
Nyt sitten täytyy vielä odotella jonkin aikaa, että Ghost in the Shell - Innocence (jatko-osa) tulee saataville. Elokuva on jo tullut Japaniin, mutta tänne kylmään pohjolaan se mitä luultavammin tulee vain DVD julkaisuna ehkä tuossa 1-2 vuoden päästä. Tällä hetkellä netissä on saatavilla teatterissa kuvattu videokameraversio, mutta siinä ei ole tekstitystä.
[q]einesankka:
---
AAAAAW.. Hellsing on niin hyvä.. ja ne musiikitkin on..aaaah...
mikä se joku elokuva on joku on just tulossa ja sen nimi on Van Hellsing? nyt hämää ja pahan kerran..^^
---
Hellsing ON paras ... Arucard on jumala
Jesh, on tulossa leffa Van Hellsing:
http://www.imdb.com/title/tt0338526/
ÅÅ !! Hugh Jackman ...
[/q]
Oikeastaan tuo leffa ei liity lähes millään tavalla itse anime Hellsingiin, vain siten että siinä nyt satutaan tappamaan vamppyyreitä. Leffa sijoittuu 1800-luvulle, kun taas anime nykypäivään. Kumpikin käyttää hyväksi Hellsing nimeä, joka on kai peräisin jostain hyvin hyvin kaukaa ajassa taaksepäin, siis ihan oikeasti. Animessahan on Hellsing Institution, jota pyörittää Sir Integral Wingacy Hellsing. Siinä mielessä voisi luulla, että leffassa oleva van Hellsing oli tämän instituution perustajajäsen, mutta animessa puhutaan sen olleen perustettu jo paljon aikaisemmin kun kyseisen leffa on tehty. Niin ja vielä tuohon nimeen Arucard. Jos olet nähnyt animen ADV:n lisenssöimillä DVD:llä niin niissä puhutaan juuri Arucardista, tiedän koska itselläni on ne. Tämä pelkästään tuottaa jo suuremman luokan virheen. Okei joo r ja l ovat japaninkielessä puhuttaessa lähes samalla tasolla, joten ne saatetaan ryssiä vääriin paikkoihin tai sitten ne ovat siten. Esim. englannin lucky kirjoitetaan Japanissa rakkii, mutta sanotaan lakkii. Tämän kohdan ADV on ryssinyt tekstityksessä, sillä sarjan päähenkilön nimi on ryssitty Arucardiksi, koska se oikeastaan on Alucard, joka taas tuottaa sen, että kun nimi luetaan toistepäin muuttuu se Draculaksi. Sarjan katsoneet tietävät, että tämä pitää paikkaansa ainakin katsellessa mitä Alucard tekee :D. Joo eiköhän tämä riitä tällä erää.
Rurouni Kenshin *sydän*
tällä hetkellä eniten kiinnostavat Nadesico, Berserk ja Full Metal Alchemist. kovalevy vain täynnä, joten piratisointi vähän kortilla. ei raaskisi vanhoja poistaa..
[q]aerasi:
mutta siiis.. häh? eihän se leffa liity hellsingiin? ainaki tälläsen kuvan oon siitä saanut, emt... ^^
Hugh.... aaaah...
[/q]
eh. jo alkuperäisessä Dracula-tarinassa esiintyy yhtenä Draculan jahtaajista tohtori Van Helsing, josta animen nimi luonnollisestikin on väännetty. eli ei, ei liity varsinaisesti.
[muokattu 9.4.2004 13:28]
hee Kyllä tällä hetkellä SlamDunk vie suurimman ajan tai on vienyt ja Naruto vei hetki sitten.. Prince of tennis:Tä pitäisi ruveta katsomaan.. hee yleensä ne jaksot kestää jotain 23min ei 25 ;) ja kun loppudemot ja alkudemot kelaa niin se on noin 20min eli ei sulla ihan niin kauaa kestä blue_wapit ;) jos kestää et vaan osaa minmaksaa hehehehe.. mut joo turhaan tässä ruveta väänttää kenellä isoin virtuualinen se on animen määrissä kunhan vaan on hauskaa animen parissa ;) Tosin Tera kovalevytilaa ei riitä alkuunkaan ;) ja cd:t on aikaa sitten ollut pakko ottaa mukaan käyttöön XD XD
[q]Cloud:
hee yleensä ne jaksot kestää jotain 23min ei 25 ;) ja kun loppudemot ja alkudemot kelaa niin se on noin 20min eli ei sulla ihan niin kauaa kestä blue_wapit ;) jos kestää et vaan osaa minmaksaa hehehehe[/q]
Pakko vaan mainita, et sen takii ne sarjat yleensä sanotaan olevan 25min, koska niihin on laskettu mainostauot väliin, mutta yleensä subbajaat leikkaa ne pois. Katottavaa matskua toki on sitten 20min, kun ottaa introt ja outrot pois, tai siis kelaa eteenpäin tms. Anteeksi jos menee liian pilkunnussintaan.
[muokattu 29.4.2004 21:49]
on tullut kateltua animeja ja mangaa niit on hyviä ja sit ei niin hyviä niin kun joka asiassa niitä tulee sillon tällön haalittua *iloinen**hymy**nauru**super*
No en sillai mangaa lue mutta mitä nyt jotain animen kermaa on tullut katteltua kohtuullisesti: Hellsing, Ninjascroll ja jotain inuyashaa mut en muuten erityisemmin.. Helvetin komeeta katteltavaa yleisesti ottaen kaikki anime ja manga..
Blue wapit.. ei siin mitään ja olet täysin oikeessa ja ei se minusta nyt ole pilkun nussintaa vielä =) .. .itselläni pointtina olikin juuri tuo sama kun yritin selventää tuota sinun kommentiasi ettei niiden katsomiseen mene niin kauan aikaa kuin sanoit ;)
ja juu niinhän ne leikkaa niistä ne pätkät pois.. mut just siks niitä en sanoisikaan 25-pitusiks vaan ehkäpä 20min pitusiks =)
[q]UnityF:
Eilen tuli katottua Metropolis..
Suosittelen oli hyvä pätkä.*plur*
Sit luin vähän aikaa sitten Akira kirjat 1-6 ja ne poikkes siitä leffasta mut tykkäsin niistäkin
[/q]
akia kirjat1-8 on jo olemassa!!!
-DOMU
-AKIRA
-Ranma 1/2 kaikki kirjat
-Gunsmith Cats
-niitä on aika paljon !!!mut nää on parhaat!!
NNEON GENESIS EVANGELION!!! on suosikkeni!!!!*plur*
[muokattu 14.5.2004 15:38]
Ninja Scroll ja Fists of the North Star on vieläkin ihan ykkössuosikit
GitS:i on _tietenkin_ katottu >;)
Kaikki Akirat oon lukenu ja leffan kattonu
Ranmaa oon kans kattellu aika paljo
Kaikenlaisia misc sarjoja on tullu katottuu aikojen saatossa, viimeaikoina tosin vähentyny tosi paljon
Muuten japanilaisilta on maistunu eripaljon kaikki Mecha / Transformers pläjäytykset:
- Gundam
- Macross
- Five Star Stories
- jne
Kattooko täällä kukaan muu Revolutionary Girl Utenaa? VIimeinen levy puuttuu velipojan hyllystä, muuten on koko sarja katottu...
paras sarja ikinä on berserk.. tai hellsing
Aloin juuri Monsterin katsomisen ja täytyy sanoa että siinä on Anime minun makuun.
berserk on jees (pitäisi varmaan tutustua mangaan) mut hellsing on aika mitäänsanomaton. olihan se cool ensikatsomalta mut jälkeenpäin ajatellen paljon parempia ja koskettavampia sarjoja on useita.
toi monster osui silmään jossain, pitänee tsekata.
itsellä menossa nyt tenchi muyo, johon en ole aikaisemmin tutustunut, ja pian pitäisi saada myös texhnolyze, lainin tekijöiden uusi.
Kovasti on animeaiheisia nuo avatar ikonit, mutta kuinka on anime/manga harrastus muuten porukan keskuudessa?