Mistä ostat musiikkia gallup 2012

Back to musiikki O

Eli mistä kaikkialta ostat nykypäivänä 1. musiikkia kuuntelua varten, 2. musiikkia DJ-työskentelyä varten? Erityisesti nettikaupat kiinnostaa. Tässä paikkoja joita mulla tulee mieleen ekaksi

Beatport
Spotify
Itunes store
juno download
http://www.decks.de (vinyylit)
http://www.psyshop.com
Saiko Sounds
http://www.amazon.co.uk
google play store (ex android market) ....?
windows phone store, zune store tms...?
nokia ovi..?


Saa myös antaa palautetta käyttämistään paikoista. Ite oon melkeen kaiken ostanu Beatportista viime aikoina, psykee kans sit psyshop/saiko soundsista. Beatport on ihan jees, suurin huono puoli mun mielestä on se, että biisit ei rekisteröidy ostetuiksi tunnukselle, saat ladata ne vaan kerran ja jos vaikka ostat musaa 2000eur:lla ja kovalevy hajoaa nii biisejä ei saa takas ostamatta niitä uusiksi. Toinen erittäin ärsyttävä piirre on että (kai?) jos biisit on ostanut 320kbps MP3:na, niin et pysty lataamaan niitä uusiksi waveina.

psykeen saiko sounds ja psyshop on toiminut aika hyvin. Suomisoundi jutut löytyy nykypäivänä huomattavasti todennäköisemmin Saiko Soundsista kuin Psyshopista, se on hyvä tietää jos menee ostoksille.


Ite kaipaisin kovasti jotakin "pilvikauppaa" niin et biisit jotka oot ostanu nii on pilvessä rekisteröitynyt sun tilille ja voit downloadata ne milloin tahansa missä tahansa uusiksi. Mut onkohan tämmöisiä kauppoja vielä olemassa? Luulisi että jotkut levylafkat saattaa arkailla tämmöistä formaattia.

Beatportista käytännössä lähes kaikki, joitain raitoja oon tainnu ostaa trackitdownista (on muuten kans ihan hyvä mesta) ja jostain muualtakin. En tiiä miks beatport, jotenkin tuntuu et aina ku ettii jostain muualta ni ei tahdo löytyä tiettyä julkasua. On toki ollu toisinkinpäin joskus. Eli oon varmaan ettiny vääristä paikoista :D Genreinä itellä lähinnä house (tech-, deep-, proge-) ja satunnaisesti psyke ja joskus trance ja teknokin. Pelkästään kuuntelua varten en erikseen paljo musaa osta, sitä varten mulle toimii spotify, grooveshark, youtube, soundcloud jne. Lähinnä dj-käyttöön ostan raitoja. Ja soundcloudista tulee aika paljon imutettua myös ilmaseksi artistien itsensä jakoon laittamia bootlegejä, mash-uppeja ja muuten vaan julkasematonta matskua (on myös jotkut artistit laittaneet ihan omaa ihan virallisestikin julkastua matskua ilmaseks imutettavaksi, mikä on aika jännä juttu:)

Mä ostan musaa enää pelkästään digitaalisesti, joten levyjen ostopaikoista en kyl osaa sanoa mitään. Ei Beatportkaan täydellinen ole, mutta hyvin on toiminu omiin tarpeisiin.

Itellä on kyl ostetut biisit ainakin ulkosella kovolla ja sit vielä tietokoneen kovolla, just ton takia et jos hajoaa ni on joku backuppi. Tokihan noita vois kyllä vielä varuiksi poltella dvd:lle...

Tällä hetkellä iTunes ja Digital tunes, eikä vähiten edukkaan hintatason takia. Joo-joo, se on tyhmää valittaa digitiedostojen hinnoista, mutta silti. :) Plus, että biitportti ei hyväksy mun leikkimuovia, niin tällä mennään.

Digitaaliset: Juno
Vinyylit: Discogs

Edit: Piti vielä laittaa kommentteja. Vinyylinä ostan vain vanhaa kamaa mitä ei saa digitaalisesti. Digitoin ne itse sen jälkeen ja discogs on ylivoimasesti paras paikka siihen. Juno on myös kokemuksieni mukaan ainoa digitaalisia biisejä myyvä kauppa jossa ostaminen on kuin amazonista konsanaan.. 1-Click systeemi, ei turhia flasheja eikä turhaa hypeä. Etsit biisin/labelin click download.

Trackitdownista saan suurimman osan.

Formaattina vinyyli, tyylinä dnb:

-Discogs (löytyy melkeen mitä vaan)
-Red Eye Records

Aikasen pitkälti tällaisista:

Play.com
Amazon (Britti ja Jenkki)
Rige
Armada Music
Discogs
Tokyo Recohan
Purple Music

Kyllä se on se streetbeat edelleenkin..

Beatport *sydän* Ihan lyömätön yksinoikeusjulkaisuineen.

Beatport *sydän* Ihan lyömätön yksinoikeusjulkaisuineen.


beatportille bojot hötömölö femmasta!

Itunes storesta tulee aina ensiksi katsottua löytyykö haluttu biisi. Tämän jälkeen beatportin listaa selailemaan jos sieltä natsaisi ja sen jälkeen google soi jonka tuloksena ehkä digital beat tai jokin muu vastaava kauppa vie rahat. Beatportista nykyään erittäin vaikea löytää helmiä jos ei seuraa oikeaa labeliä. Top listat tuppaavat olemaan aikamoista kuraa. Biisit tulee yleensä bongailtua artistien seteistä ja podcasteistä jonka jälkeen niitä metsästetään eri digikaupoista.

Itse olen jo tovin käyttänyt Trackitdownia pääsääntöisenä musiikin hankintakanavana. Sieltä tuntuu löytyvän oman genren materiaalia runsain mitoin..

minen ainakaan paljasta että mistä musani hankin joo tohon pilvipalveluhommaan liittyen tiedän yhden ainoan mestan joka jättää kappaleet käyttikselle talteen että voi ladata uudestaan. haluaisin kyllä että kyseinen palvelu tulis muillekkin nettikaupoille käytäntöön koska itellä on muutama sata euroo menny hukkaan sen myötä että kone on hajonnu ja biisit menny matkassa. toki ne on levyillä tallessa mutta samaa äänenöaatua ei kyllä enään saa takasin muutakun tuhlaamalla uudestaan rahat biiseihin jotka on jo aikasemmin ostanu :/ siks toi pilvi olis nettikaupoille aika rox

TID:stä tulee nykyisin ostettua useimmin. Syynä tähän sivuston edullisuus vs. Beatportin hinnat. Itsellä on TID:iin pro-tili, joten wavit maksaa sen 1£/kpl vs. Beatport n. 2,50€-3,40€. Valinta on siis hinnan puolesta selvä. Valikoimassa Beatport on puolestaan ylivertainen yksinoikeuksineen ja sieltä tulee sitten välillä ostettua kaikki sellaiset julkaisut, joita ei saa TID:stä. Joskus tulee ostettua myös Junosta ja Whatpeopleplaysta.

btw. ainakin Beatportista ja Junosta saa latailtua biisit uudestaan, jos kovo sattuu hajoamaan. Näin ainakin n. vuosi sitten. Nykyisin on toki kaikki biisit varmuuskopioitu pariin eri paikkaan:)

Soundcloudista hommaan kanssa noita artistien jakamia ilmaisbiisejä. CD:tä ostan nykyisin todella harvoin.

O