Ulkoinen CD-RW vai ulkoinen HDD?

Back to luomisen tuska O

Tämä nyt ei varsinaisesti liity musavehkeisiin tai musiikintekoon koneella.

Mutta silti uskalla kysyä, mitä te, rakkaat platinumilaiset, preferoisitte?

Ulkoinen CD-RW alkaa jostain 110 euron hinnoista ylöspäin, USB 2.0 -liitäntäiset.

Ulkoinen 20 Gt Kovo taas olisi esim. PC Superstroressa muistaakseni 220 euroa.

Käyttömukavuus on kovossa varmaankin parempi, mutta sillä 110 eurolla saa kohtuullisen pinon CD-Rriä.

Käyttötarkoitus on suurien datamäärien siirto koneelta toiselle ja varmaankin varmuuskopioiden pito. Nuo ulkoiset kovot ovat varmaankin aika hyvin suojattuja?

Koska et määritellyt mikä on suuri datamäärä, niin oletan että puhutaan muutamista sadoista megoista.

Ehdottomasti varmuuskopiointiin cd-asema, koska voit tehdä useita kopioita ja levyjen kestoikä on riittävä.

Firewire-boksatut ulkoiset isot siirtolevyt alkavat kans olla aika huokeita -- sellaisen kun voi kasata itse -> osta boksi ja tavan IDE-levy erikseen ja voilá!

Siirtyy ainakin messevä määrä tavaraa paikasta a paikkaan b esim tuommosella 120GB siirtolevyllä!

CJDaft

Quote by CJDaft

Firewire-boksatut ulkoiset isot siirtolevyt alkavat kans olla aika huokeita -- sellaisen kun voi kasata itse -> osta boksi ja tavan IDE-levy erikseen ja voilá!

Firewiren ongelma on vielä se, että FW-väyliä on aika harvassa koneessa. Eli kavereille tavaran roudaaminen on aika hankalaa.

Quote by akir0

Firewiren ongelma on vielä se, että FW-väyliä on aika harvassa koneessa. Eli kavereille tavaran roudaaminen on aika hankalaa.

Jes, ihan totta. Mut noi firewire-kortit on aika huokeita ja melkeinpä kaikissa uudemmissa koneissa sellainen jo löytyy.
Mut en sitten tiedä voiko cd-kirjoittavaa edes vertailla kovalevyn kanssa...tallennuskapasiteetti on ihan eri luokkaa ja hintakin on jokseenkin eri...Itse valitsisin kuitenkin firewire kovon tai ehkäpä kunhan noitten DVD kirjoittavien hinnat alkavat tulla alas ...:D

CJDaft

O