Ilmaiset parkkipaikat Helsingissä

Back to yleinen keskustelu O

Eli missäpäin keskustan tuntumassa voin pysäköidä autoni maksutta? Tai edes suht. edullisesti?

Eilen koin suuren pettymyksen saatuani 40 pikavoiton VR:n makasiineilta, luulin alueen olevan maksutonta parkki-tilaa. "Pysäköinti kielletty - Makasiinialue", luulis väijyvän tarkemmin ens kerralla.

ilmainen parkkipaikka stadissa, arkipäivänä, on mulle jotain uutta. ois kieltämättä kiva tietää jos sellasia on.

makasiineilla on se hyvin pieni pätkä "makasiinien asiakkaille" varattu kahdeksi tunniksi... ainakin itse olen kerran välttynyt sakkolapulta kun auto oli sillä alueella ja ikkunassa se sininen lätkä mistä näkee, koska olen tullut...

VR-makasiinien pieni pätkä (varattu muistaakseni makasiinien asiakkaille...*ding*) on tullut kyllä monta kertaa käytettyä hyväksi.
Riippuu minnepäin "keskustaa" haluu mennä, mut siellä rannantuntumassa (siis se rantatie, joka tulee siljan terminaaliin asti...*justjoo*), klippanin edustallahan on kokojoukko ilmaista tilaa. Muistaakseni vain joinain päivinä se on pysäköintikieltoaluetta. Viikonloppuisin on jo paljon helpompi saada kaara jonnein, esim. Korkeavuorenkadulla on ilmaisia pätkiä, tai sit koko töölö on käytännössä iltasin ja viikonloppusin käytettävissä.

miten muuten noi asukaspaikoituskortit toimii? miten helppo mun olis esim hoitaa kaverille A alueen kortti kun ei itse sellaista tarvii kuitenkaan? (vaikka maksaahan sekin mutta ...)

Pohjonen rautatienkatu on käsittääkseni iltasin maksuton (Ainakaaan vielä *koputtaa puuta* ei oo tullu sakkoja). Myöskään kauppiksen edestä en oo sakkoja saanu (lieneekö ollut onni matkassa???) Korjatkaa ihmeessä jos oon väärässä...

Jazqa:[q]Pohjonen rautatienkatu on käsittääkseni iltasin maksuton (Ainakaaan vielä *koputtaa puuta* ei oo tullu sakkoja). Myöskään kauppiksen edestä en oo sakkoja saanu (lieneekö ollut onni matkassa???) Korjatkaa ihmeessä jos oon väärässä...[/q]
Pohjonen rautatiekatu on melkein kokonaan nykyisin dösille varattua aluetta. Ja onhan nyt kaikkialla helsinkii iltasin ilmaista, mut mut...

Niin ja kannattaa tietää että lappuliisat lähtee forumin yläkerrasta... eli ei kannata ihan siihen viereen väärin parkkeerata...

yana4000:[q]miten muuten noi asukaspaikoituskortit toimii? miten helppo mun olis esim hoitaa kaverille A alueen kortti kun ei itse sellaista tarvii kuitenkaan? (vaikka maksaahan sekin mutta ...)[/q]

Maksaa 36 vuodessa. Auton pitää olla sun nimissäs että saat sen kortin. Voihan sen sitten myöhemmin taas muuttaa kaveris nimelle. Toisaalta aikamoista säätöä, mutta onnistunee jos jaksaa kikkailla.

ja edellinen siis minulta.

Jazqa:[q] Myöskään kauppiksen edestä en oo sakkoja saanu (lieneekö ollut onni matkassa???) [/q]

Arkadiankatu kauppiksen kohdalta meklun risteykseen asti on maksullinen molemmn puolin tietä. On mullakin tsägä siinä käynyt, kerran oon sakon saanut reilun vuoden aikana.
Harvemmin punahilkat siellä väijyy...thank God.

Sit jos sellanen kiva valkoinen lappu minigrip-pussissa sattuu yllättämään, niin kannattaa valittaa asiasta. Mä oon saanu kaksi valitusta läpi, kun oikein jankkasin. Tosin nää tapaukset oli Espoossa (Tapiolassa...), mut silti...
*pahis*Älkää alistuko lappuliisojen ylivaltaan!!!*pahis*

Jos jaksaa krunasta asti taapertaa tai raitsikalla suihkia keskustaan, niin siinä kirjan rannassa on iso liuta 24/7 maksuttomia paikkoja. Omiin tarkoituksiini varsin oivallisia.*joo*

clubculture:[q]Jazqa: Myöskään kauppiksen edestä en oo sakkoja saanu (lieneekö ollut onni matkassa???)

Arkadiankatu kauppiksen kohdalta meklun risteykseen asti on maksullinen molemmn puolin tietä. On mullakin tsägä siinä käynyt, kerran oon sakon saanut reilun vuoden aikana.
Harvemmin punahilkat siellä väijyy...thank God.
[/q]

Vai sillä tavalla! No, tietääpähän ens kerralla varoa.
Hmm... kantsis varmaan alkaa taasen katteleen niitä liikennemerkkejä. Säästyis paljolta pahalta pelkällä silmien pyörittelyllä...

Spänks!

[muokattu 6.3.2003 19:41]

Ilmainen parkkipaikka on vähän kuin ilmainen lounas....

Ilmainen parkkis: Kisahallin parkkis (kaukana, tiedän), paitsi jos unohtaa laittaa kiekon kuten allekirjoittanut*iloinen* Sillon kyllä suututti, mutta vielä enemmän nauratti...

Yleensä tilaa on löytynyt ns. hiekkalaatikolta pohjoisenrautatiekadun ja leppäsuonkadun väliseltä alueelta.
Taitaa olla päivälläkin ilmainen ? Vai onko joku nähnyt siellä lippuautomaattia tai muuta.
Se toinen puoli niin houkutteleva kun onkin on sitten dösä parkkis.

Siellä domman edessä on tottatosiaan ilmaista parkkitilaa (jopa 24/7). Mut se "hiekkalaatikko" on kyl 93% täynnä, ainakin mun kokemusten mukaan...*igor*

Kansallisteatterin takana olevat parkkipaikat taitaa olla ilmasia vielä (vai oisko niissäkin ollu jonkinlaiset aika rajotukset ?). Tosin siihen tarvitaan hieman tuuria jos sieltä saa vapaan paikan

jos viittii ja haluu harrastaa peliliikkeitä ni sit ajaa kylmästi autonsa ressun lukion oppilaille tarkotetuille paikoille.......etupihalla on yleensä aina tilaa ja takana myös!!!ilmasia paikkoja!!!

J-Tone:[q]spanig:jos viittii ja haluu harrastaa peliliikkeitä ni sit ajaa kylmästi autonsa ressun lukion oppilaille tarkotetuille paikoille.......etupihalla on yleensä aina tilaa ja takana myös!!!ilmasia paikkoja!!!

Toi kuulostaa lupaavalta. Eikös niin, että siellä on joku hassun hauska opiskelijatodistus oppilailla kojelaudalla.[/q]

Kato ei meillä ainakaan ole ollu ja hyvin on aina sujunu!!!!!ei mitään valituksia tai sakkoja!!!!!

O