Latvia...?? Tukholma?

Back to muu maailma O

Onko kukaan koskaan käynyt Riikassa Latviassa? Onko siellä minkäännäköistä yöelämää tai joitain paikkoja joita voisi suositella? Olen sinne ehkä toukokuussa menossa.. Tai tietääkö kukaan mitään nettisivuja joista löytyis Latvian menovinkkejä? Entäpä mistä Tukholmasta löytäis hyviä vaatekauppoja, joista löytyis jotain erikoista/persoonallista päällepantavaa..?

hmm.. aika paha kysymys.. ei oel ite tultu ikinä otettuun selvää et löytyykö latviast mitään..

öö. mulla ainakaan ei ole harmainta aavistustakaan kummastakaan jutusta mutta halusinpa nyt silti tulla sanomaan jotakin *nauru**heiii*

tukholmassa on yksi bilevaate kauppa jollain drottningsgatanin sivukadun sivukadulla koska käväsin siellä pari vuottasitten. tarkempaa osoitetta en saata muistaa.

tukholmahan nyt on niitä pullollaan veikkaisin. rendikkäitä nuo svedut näet.

Moon ollu Leittuassa ja Riikasa mut tosin olin siel harjoitteluleirillä eli toi bailaaminen oli erittäin hiljasta... kun oli joka aamu kaheksalta harkat nii eipä paljon juhlitutta..

Tukholmasta löytyy sellainen paikka kun Saturn Return. Siellä myydään Borderlinea, Cyberdogia jne. Hinnat on kyllä aika kovat Niin ja osoite olisi varmaan aika hyvä, eli Tyska Brinken 32 (Gamla Stan).

jeb toi putiikki on ihan ihana.. jit jos tykää kinky ja panta vaatteista ja funky sukkiksikta ja tommosesta niin sen kävelykadun ohlenssista eteenpäin samalla puolella pokkikadulla sijaitsee kans ihana kauppa siinä on joku räppikauppa vieressä,
sieltä saa torture garden tyyppistä..
Siitä toisesta kiksuu ja gooaa*vink*

Mä olen kyllä Riikassa käynyt( viime jouluna oltiin siellä) mut eipä pahemmin missään "menomestoissa" käyty, koska siinä meidän hotellilla oli muistaakseni 2 baaria ja alakerrassa joku yökerho ( johon liput maksoi sisään suomen rahassa 60 mk.. sika kallista paikkaan nähden) mun mielestä meno oli aika huono koska musiikki oli jotain paikallista p***aa!!!! ja ja.. empä sitten tiedä mitä siellä kaupungissa olis ollu..
Mut hieno hotelli se hotel latvija

ei hajuakaan mut kunhan vaan halusin kirjotella jotakin aikani kuluks *nauru**justjoo*

Eiköhän tuolla Tukholmassa olla aika trenditietoisia ja kyllä siellä mun parin kaverin mukaan on ihan hyviä menomestojakin...*igor**igor*

Riikassa on varsin vireä skene mutta ilman lätin-/venäjänkielentaitoa bileistä selvää ottaminen voi olla aika työlästä.

Saitteja, joista voi yrittää kurkkia lisäinfoa:

http://www.rave.lv
http://www.plusminus.lv
http://www.808.lv
http://www.mikseris.lv

Tukholmassa on ehkä paras just toi yllä mainittu Saturn Return.
Sit jos haluu maxaa enemmän(kuka hullu sellasta tekis!?*hih*), niin keskustassa on sellanen ku CUM-clubwear. En muista ny osotetta, mut seillä on nettisivut: http://www.cum-clubwear.nu
Sieltä löytyy vaatteita monenlaisii. Osan he tekevät itse käsityönä(uniikkeja!!!) ja osa on sit Hollannista tai Lontoosta.
kantsii käydä ainaki tsekkaamas, vaikkei ostaiskaa mitää.
Sit jos haluu sellasta trendikästä/erottuvaa/bilevaatetta, kannattaa käydä Cocktail-liikkeessä.
laitan tänne myöhemmi osotteen, ku sitä ei mul ny täs oo.
Ja Tukholman Öster-/Södermalm on täynnä pieniä putiikkeja, joista saa kuteita(sekä uusia, että käytettyjä). Ja monet Tukholman nuoret vaatesuunnittelijat kauppaavat vaatteitaa juuri noissa liikkeissä. Eli neki ovat pitkälti uniikkituotteita.

Olin ite kesän 2002 töissä Tukholmassa ja jo ekasta palkasta mul meni yli puolet vaatteisii. Olin kuin lapsi karkkikaupassa!
Ens syksynä lähen luultavasti takas Stokixee töihi. Jos joku tulos sitte sinnepäi, ottaa vaa muhu yhteyttä, niin voin lähtee opastaa(jos on vapaata aikaa).

Mut ihan perusvinkkinä; ei kannata lähtee keskustan kauppoja kiertää..sieltä löytyy lähes samat tuotteet ku Hkistä. On siel tietty jotai ”spessuuki”.
Björn Borgin liikkees tietty kantsii käydä. Myös Odenplanilla oleva Svea:n liike. Niistä löytyy kivoja ns. ”arkivaatteita”.

Seienstyle Tukholmassa kannattanee kanssa katsastaa:
http://www.seienstyle.com/

[muokattu 18.2.2004 15:22]

Riikahan on todellinen suurkaupunki ja sieltä löytyy tarjontaa joka lähtöön. Paikallisilla ei ole rahaa ihan niin paljoa joten skene kyllä jakautuu (suuret ja kauniit) turistimestoihin ja (synkät ja ahtaat) paikallisten omiin luoliin. Musiikillisesti tarjonta painottuu tuonne diippiin ja tummaan saundiin.

”Olin saanut paikallisen industrial-klubin osoitteen ja etsin sitä pitkän tovin. Yhtään edes ravintolan näköistäkään mestaa ei näkynyt missään. Mistään ei kuulunut musiikkia. Yhtään ihmistä ei liikkunut näköpiirissä. Koitin parhaan taitoni mukaan arvata mikä taloista olisi se oikea. Tässä talossa ei ollut yhtään kylttiä/mainosta. Sisäpihalla oli kyllä yksi maantasolla oleva ovi missä oli avattava luukku. Ei muutakuin koputtelemaan...vastausta ei kuulunut. Koputtelin vähän lisää...ja vielä. Jonkun ajan päästä luukku aukesi ja siitä katseli kypsän näköinen kaveri joka ei sanonut mitään. Olin juuri saanut muutaman sanan suustani kun hemmo paiskasi luukun kiinni. Tuli hiljaista. Ei muutakuin taas koputtelemaan. Hetken päästä ovi avautui ja pyydettiin rahaa. Minut oli kai hyväksytty asiakkaaksi. Annettuani pyydetyt rahat pääsin eteiseen mutta kaveri hävisi ja edessä oli toinen lukittu ovi. Odottelin. Lukko aukesi ja sain antaa ulkovaatteeni lasikopissa olevalle henkilölle joka pyysi lisää rahaa. Alkoi tämä systeemi jo hiukan epäilyttää mutta vihdoin taisin olla ”sisällä”. Varsinainen klubi odotti alakerrassa ja oli näkemisen arvoinen. Tänne jos johonkin on itsensä helppo hukata. Pieni tiilikellari jossa musiikki soi niin lujaa, että kommunikointi on täysin mahdotonta ja ainoana valaistuksena toimii strobo. Muut asiakkaat ovat ulkonäöltään tuttuja lähinnä cyperpunk kirjallisuudesta. Kokemus eskapistille.”

Saturn Return on kyllä ihan kiva kauppa. Vähän outo siinä mielessä että kun olin pukuhuoneessa testaamassa yhen paidan niin kuulin huudon tost läheltä. Kun siellä myös tehdään lävistyksiä jne. Ja levykauppa osaston psyke sedän kans oli kiva jutella. Sain 100 kruunuu pois levyn hinnasta

CUM kaupasta löytyy myös kivoja vaatteita ja kuten oli mainittu ennen niin ne tekee myös osan itse. Sen kaupan lähellä on myös yks kenkä kauppa, ihan makeita kenkiä.

Kiva kun shoppailuvinkkejä tulee 2 vuotta topicin aloituksen jälkeen vaan eipä tuo mitään, kai sitä tulee taas joskus tukholmaan lähdettyä (ja saturn returnin olen löytänyt, kiva kauppa)

tämähän topicci osui silmään juuri sopivaan aikaan. Olen meinaa tänään lähössä ruotsiin ja bilekaupat kiinnostais*joo* ja täältähän sitä infoa löytyi*jiihaa*

[q]HaPsULi:
tämähän topicci osui silmään juuri sopivaan aikaan.[/q]
outo sattuma tosiaan.
ite oon lähdössä ens kuun alussa ja oon metsästänyt netistä
tukholman bilevaatekauppoja ym. tähän mennessä olin vast löytänyt gsus\'ta joistain kaupoista, joten topicci osui just sopivaan saumaan..

tänään lähden ruotsiin niin tämä oli erittäin osusvasti täällä^___^
shoppaamaan,shoppaamaan! \o/

Nostetaas nyt tämä topic esille..
Onko kellään ajankohtaista tietoa Riikan yöelämästä/klubeista jne?

Parin viikon päästä sinne lähtö*iloinen*

O