HOMMATTU, VIESTIN VOI POISTAA

Back to ostaa, myy, lainaa, vaihtaa, etsii O

ETSITÄÄN / OSTETAAN:

10-11.1" kannettava. Tarve olisi edulliselle koneelle, jossa akunkesto >3h, toimintavarmuus kunnossa ja >100GB kovalevytilaa. Tehoilla ei oikeastaan mitään väliä, koska laitteen käyttötarkoitus on kuvien tallennus kamerasta. Oon kiinnostunut kuulemaan myös, jos jollain olisi vaikka vuokrata/lainata moista 4.8.–4.9. välille.

ETSITÄÄN / OSTETAAN:

10-11.1" kannettava. Tarve olisi edulliselle koneelle, jossa akunkesto >3h, toimintavarmuus kunnossa ja >100GB kovalevytilaa. Tehoilla ei oikeastaan mitään väliä, koska laitteen käyttötarkoitus on kuvien tallennus kamerasta. Oon kiinnostunut kuulemaan myös, jos jollain olisi vaikka vuokrata/lainata moista 4.8.–4.9. välille.


Eiks monet käytä ulkoista kovalevyä juuri noiden kuvien tallennukseen?



Eiks monet käytä ulkoista kovalevyä juuri noiden kuvien tallennukseen?


En tiedä, kun itse en kuvaamista harrasta millään pro-vehkeillä. Kuulemma ulkoinen kovo olisi kuitenkin hankala tähän tarkoitukseen, koska:

a.) ilman näyttöä ei voi nähdä, kirjautuuko joitakin tiedostoja yli ja paljonko muistia on jäljellä
b.) kuvia ei voi selata ja poistaa heti epäonnistuneita, eikä myöskään luokitella heti kansioihin eri päiville (kuukauden reissussa moinen olisi ihan kiva, koska sitten tietää heti, missä kohteessa mitkäkin kuvat on otettu - me kierrellään siis kuukausi Aasiassa)
c.) me ei myöskään tiedetä varmasti, onko ylipäänsä olemassa sellaista piuhaa, jolla ulkoisen kovon käyttö olisi mahdollista suoraan kameraan kytkettynä

Hyvät ja tarpeeksi isolla gigamäärällä varustetut muistikortit on sen verran kalliita, että (mini)läppäri olisi kaikista paras vaihtoehto. Sitä voisi myös tarvittaessa käyttää blogin kirjoittamiseen. :)

[size=16]ELI: Jos jollakulla pyörii nurkissa ylimääräinen pieni läppäri, josta pitäisi päästä eroon ja vaihtaa uudempaan ja parempaan, niin ottakee yhteyttä![/size]

Jahas, viesti on näköjään myös täällä. Hakisin täältä ehkä mieluiten tarpeetonta konetta lainaan koska itsellä ei ole käyttöä kuin reissun ajaksi. Vakuutukset on tietenkin viimeisen päälle kunnossa.

Ajatus on siis vain tyhjentää kamerasta (raw)kuvat läppärille ja ottaa ainakin yksi ulkoinen kovalevy mukaan johon kuvat saa varmuuskopioitua koneen sisäisenlevyn lisäksi. En hae erikoista "tehomyllyä" kuvankäsittelyyn, pääasia että saa kortit tyhjennettyä matkalla ja että virtaa riittää ainakin muutamaan tyhjennykseen yhdellä latauksella. Tämä siksi että sähköjen toiminnasta ei ole juuri varmuutta kohteessa. :p

Kriteerit:
1. Pieni
2. Hyvä akku
3. Toimii
4. Pieni
5. Edullinen

mulla olis hp 5102 , 10.1 ",10 kk vanha 200 gb atom 450, hd ,akkun kesto 8-10 tuntia. näppäimisto ei toimi, hp: 150e

mulla olis hp 5102 , 10.1 ",10 kk vanha 200 gb atom 450, hd ,akkun kesto 8-10 tuntia. näppäimisto ei toimi, hp: 150e


Kiitän tiedosta, ois kumminikin ihan jees että kone toimii normaalisti, etenkin kun hinta on +100€. Näppis saattais myös helpottaa mahdollisen blogin kirjoitusta ja ihan yleistä käyttöä. ;)

Löytyis 11" Acer, 120gb vähän aikaa sitten uusittu kovalevy, 1gt ram, 3G, Wlan, Bluetooth jne.
WinXp/ Ubuntu dualboot
Akunkesto n. 4h
Trackpad ei toimi (tai sit en osaa laittaa sitä päälle), mut mukaan saa langattoman hiiren.
Jonkilainen läppärilaukkukin löytyy kaupan päälle..
HP 150e/tarjous

djmati@tranceaddict.net

Löytyis 11" Acer, 120gb vähän aikaa sitten uusittu kovalevy, 1gt ram, 3G, Wlan, Bluetooth jne.
WinXp/ Ubuntu dualboot
Akunkesto n. 4h
Trackpad ei toimi (tai sit en osaa laittaa sitä päälle), mut mukaan saa langattoman hiiren.
Jonkilainen läppärilaukkukin löytyy kaupan päälle..
HP 150e/tarjous

djmati@tranceaddict.net


Kiitos tiedosta, mutta ei haluta ostaa viallista konetta. Käytetyn koneen tulisi olla täysin toimiva.

En pääse nyt muokkaamaan otsikkoa joten päivitetetään edes tänne vikaan viestiin. Päädyin tilaamaan koneen uutena verkosta joten haku on päättynyt. :)

O