Native Instruments Maschine..?

Back to luomisen tuska O

Onko kellaan taalla kokemusta kyseisesta laitteesta? Mita hyotya siita on? Yks paiva selasin NI:n sivuja ja tormasin siihen, vaikutti mielenkiintoiselta. Nyt ku selasin DJ-magin top artisteja nii huomasin et mm. Deadmau5 ja Hawtin on ottanut ton kayttoon. Onko varkki mistaan kotoisin, ja mita se tarjoaa sellaista, mita ei voi tehda esim. Ableton Live - Akai APC kontrolleri kombinaatiolla?

Deadmau5 on ainakin paljon tuota kehunut. Youtubessa katoin jotain demonstraatiota siitä. Kannattaa hakea ja katsoa muutama video siitä. Ostaisin jos vaan rahoja olisi.

[q]golem, 23.5.2010 08:37:
ja mita se tarjoaa sellaista, mita ei voi tehda esim. Ableton Live - Akai APC kontrolleri kombinaatiolla?
[/q]
Ei mitään. Etenkin jos omistaa max4liven. Jos ei niin Maschinessa taisi olla step sekkari, mutta Ableton pystyy kuitenkin aika paljon enempään ja paljon joustavammin.

edit: namedroppailun perusteella tuskin kannattaa hankkia mitään..

Tähän menneessä leikkikaluina ovat toimineet Fl studio ja syna mutta tunnetusti nälkä kasvaa syödessä. Olen jo jonkin aikaa katsellu sylki valuen Native Instruments Maschinea. Vaikuttais olevan kelpo laitte esim biittien vääntöön mutta onko sen hintansa arvoinen? Tyyris laite ja aika uutta teknologiaa minulle niinpä pakko kysyä, että onko kenelläkään kokemusta tästä laitteesta?

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=27480
http://www.native-instruments.com/#/en/products/producer/maschine/

Ainakin NI markkinoi tota todella kovaa, melkeen ennen jokaista Youtube videota (mulla) tulee Maschine mainos.

Mites tota sit yleensä käytetään, NI:n jonku oman sekkarin kanssa vai onko se VST-plugari?

Onkos täällä ketään joka sellasen omistaa tai käyttää ja jos on nii kertokaa kokemuksia. Hyvä? Huono? Miten (millä sekkarilla) käytätte?, mihin hyvä, mihin huono..?

Onko se hauska? Kyllä
Tarpeellinen? Yhtä tarpeellinen kuin kiippari, mutta vähemmän.

Hieno vekotin. En omista itte mutta kaverilla oon leikkiny sillä ja pitäis vissiin itellekin ostaa, on se sen verran hauska vehje. Tarpeellinenhan se nyt ei missään tapauksessa ole, mutta kyllä sillä tekee vaikka mitä, etenkin kaiken maailman hämärien breikkien livenä vispaaminen on varsin kivaa!

O