Filippiinit

Back to muu maailma O

Jos englanti sujuu,niin miksei suomalaiset matkustele Filippiineille...???
Ehkä n. 1.000.000 kertaa kauniimpia typyjä ja beacheja kuin thaimaassa!

matka kyllä maksaa,ja nimenomaan siksi kun suomalaiset eivät matkustele kyseiseen eli matkatoimistot eivät tarjoa mitään.
rokotukset kannattaa tarkistaa hyvissä ajoin.

san miguel bissekin tulee varmasti tutuksi ja grilli ravintoloita..mm ostoskeskussessa cebu:ssa käy selväksi että tää suomi on kuin venäjä :/

Kaupunki hotelleissa on toimivat aamiaiset seisovasta pöydästä,hotellit kannattaa varata paikanpäällä,niin saa halvemmalla.
Sopivaa varovaisuutta kun noudattaa rahojensa kanssa niin hengissä selviää,itse matkustin yksin :=)

selvisi myös sekin seikka kuinka syvätä finnairin koneet ovat!! eli polvet suussa pakastimessa olisi lähin kuvaus md-11 koneesta...cathay pacificilla lentää kuin business luokassa verrattuna finnairiin :)


kuvassa bohol tropic hotell

bohol diving

jos joku muukin on eksynyt tonne nii olis kiva kuulla ja vaihtaa ajatuksia

vaihdellaaks postimyyntivaimoi?

Quote by colonian1

Ehkä n. 1.000.000 kertaa kauniimpia typyjä


Tämä saattaa juuri olla yksi isoista syistä. Jotkut ovat vain ns. typyjä.

Eih, tunnen erittäin mukavia ihmisiä Filippiineiltä, pitäisi tässä jossain vaiheessa matkustella sinnekkin päin.

Tumpsi wrote :vaihdellaaks postimyyntivaimoi?

lol! sese vasta tosirakkautta on :p...tosin veikkaan että suomeen on mahdotonta tuoda ns ostettua "ompelukonetta"

eGrind wrote :Eih, tunnen erittäin mukavia ihmisiä Filippiineiltä, pitäisi ...

-eikö olekin iloisia ja rentoja nuo filippiinot :)

antaa kuvan kertoo :scared:

Quote by colonian1
eGrind wrote :Eih, tunnen erittäin mukavia ihmisiä Filippiineiltä, pitäisi ...

-eikö olekin iloisia ja rentoja nuo filippiinot :)



Kyllä kyllä, erittäin. (:

Matka taisi onnistua kuvista päätellen hyvin. Missäs päin filippiinejä olit?

hmmh no jooh ei o valittamista,aika vaa loppu kesken...
..harmittaa ettei ollu kameraa mukana ku olin yhes ulkoilma grilli ravintolassa guadalupessa, herkullisen maukasta safkaa ja oman misun 7 karpaasinkokoista broidia heittämässä läppää eek! mutta kohta jo kaikki tuhannen perseet ja pöytä migueleja däynnä...snif-

oli aika vaikeeta sovittaa työhön toi reissu joten olin vain 2-3vkoa jolloin ei kaikkee kerenny näkeen,
ja joku viirus iski kun näki välillä tähtiä ja oli kananlihalla 30 asteen saunassa kosteus ehkä 100%...
olin keskellä vilippiinejä , cebu:ssa mm ayala "mall" ostarissa joka oli kuin pieni amerikka ..,mun kavereilla katkeis niskat päivässä ku oisivat helatiden "ei fiddumikäkissa!"ja sit mäntii nopeella paatilla bohol saarelle ja siel mm. jokiristeilyllä vesiputouksilla,ihmeteltii isoja hämähäkkejä,nähtii vesikäärme,vesipuhveli..tarsier eläin,kaakaokukkulat,... tricyclen kyydissä jossa muuten saa nauraa ihan kipeesti ku mopo hyytyy kuoppaisessa ylämäessä ja kuski luitattaa kytkintä,boholissa riittää näkemistä kummasti ja se cebu on turvallinen ja ystävällinen pleissi...isoin kulttuuri shokki lähinnä oli tulo lentoasemalle jossa suharit ulisee vierasta kieltä ja kaikki repii matkalaukuista eri suuntiin hhUUOOh...

esim siittä venematkasta huomas että ku olin valkoinen niin heti ohjasivat
ilmastoituun sisätilaan jossa pyöri dvd apaut 40"plasmateeveestä ja käsittämättömän sexy minihamekisu tuli heti kyselee halutaaks syötävää joka sitten maksoi alle 2 egee riisiä,vihanneksia ja kassler pihvi..

mistäpäi sul on tuttuja / minne filippiinejä aattelisit seuraavaks mennä?
..turistit hehkuttaa boracayta ja isse oon kuullu sisäpiireistä virgin islandsista hyvää... :)

paan sinne homesitelleni sit video pätkää kuhan saan kasattua


tarsier

oltiin 2006 jouluna boracaylla vähän päälle viikon verran. oli kyl hieno mesta, vaikka olikin ihan hirvee turistirysä. pitkä ranta täynnä pienii resorttei ja baarei ja koko ajan joku kaupustelija istu niskassa :D

mut ystävällistä väkeä ja todella kiva "joulu" tuli mestoilla vietettyä.

Boracaylle mentiin Manalan kautta. Siel vietettiin 2 ikimuistoista iltaa. Tähän menneessä ylivoimaisesti likaisin kaupunki mis oon ollut. Pankkien aukioloaikana niiden ovel oli aseistettu vartija, valmiina toimintaan :D Pimeällä kaduilla vilisi jättitorakoita ja bout joka kadunkulmal oli hiton hehkeitä n. 16-vuotiaan näköisii tyttöjä kaupan.

Moi Hards!,
Veditkö kans taksinovet lukkoon liikenteessä ettei kaupustelijat tuu autoon kauppaan meloojenaan yms..? :p, voi olla kyllä melkoista siellä manilas, saati sitten downtown alueella...,tais olla melkoset liikenneruuhkatkin :=) ...cebussa oli enemmän vartijoita kun hiekassa kiviä pankkien luona,ei ainakaaan tarvinnu pelätä., tuo maaliskuu - toukokuu on kyllä tuskallisen kuumaa kautta,jos sul ois jotai hyvää biitsi kuvaa menosta boracaylta/manilasta niin ois kiva nähä ku ei tullu käytyä :=)

Harmittavasti tuli ostettua kamera vasta ton filippiinipätkän jälkeen, hong kongista, joten mul ei o sieltä kuvia.

Manilas oli kyl hämmentävii jeesusläppiä kaikis takseis ja kaupungil olevis kylteis. Ruuhkia riitti ja aina kun taksi pysähtyi, sen piiritti lapsikerjäläiset. mukavaa olla "rikas länkkäri"..

Oli kyllä välillä sellane viilis et ois kosahtanu ufolla suoraan orankilauman keskelle :scared: tähtitaivaalta eli suurinpiirtein "the great white" :O) ... niitä läppiä ja patsaita on kyl jokapaikassa...en kyl ymmäjjä et ppl kisuttelee pikkupatsaita mutta hauskaa erilaisuutta sekin, kai se on sitä samaa ku näkee täällä joskus luurankoja,jousi leluja ja 7 Wunderpaumia keskellä auton kojelautaa .. saati sitten nissan (cherry)cherryleidi jossa violetin väriset karvapenkit ja bilteeman ratinsuojus tuulilasin keltasine tuuliohjureineen hrrr

Itse olin kans Manilassa muutaman paivan joskus muutama vuosi sitten. Ja paikkahan oli Havana potenssiin tuhat, kipeita slummeja joka puolella business districtia, vitun koyhaa ja rikasta sekaisin. Siis niin sekaisin, et pahimmillaan niiden aaltopeltihokkelien pihaan joen varrella oli parkkeerattuna branikka jeeppi! :D Kuumuus oli kanssa todella piinaavaa, ilmankosteudesta puhumattakaan. Siis nyt puhutaan sellaisesta 'sauna just sen jalkeen kun on heittanyt pari kuuppaa loylya' kuumuudesta. Ja kruununa hotellihuoneen siivooja saati huoneen JOKA paiva sit plus seittemaantoista, eipa palellu juurikaan :P

Samoin 2/3 kavelyreissuista paatty siihen, etta joku teinigangstalauma lahti seuraileen. Saatto myos johtua siitakin etta olin pamauttanut sinne suoraan Suomen talvesta ja olin aika dead pale eka vahan aikaa :) Soin myos siella kana-annoksen, jota ennatin vetamaan pitkat patkat ennen ku huomasin et se on ihan veressa sisalta :D still alive & kicking.

Yoda käyttää tota forcee suojellakseen meitä muusikoita darksideltä sun muilta gänstoilta :cool: , testasitsie kfc:tä? sje on aika hjuvä.
mun elimistö heitti kans muutaman voltin ympärieestaas ja yhteen ku olin saapuunt perille,mutta onseniin kiva kattella välillä tahtiä ja nähä näkyjä ... s-boonusta saitseeingissä.Mul hukku alkuunsa ne gefilus-pölykapselit ja testasin sitä niiden gefilus juomaa...älkee ihmiset ikin majstako! :scared:

O