mikä pda/pocket pc?

Back to yleinen keskustelu O

Eli uusitaas hieman otsikkoa ja kysymystä.

Pocket pc (tjsp) on haussa...
Tarvitsee: wlan/bluetooth, videoplayerin (3gp/divx/xvid/mpeg/mpeg4 tjsp), näppis (mielellään esiinvedettävä, vai toimiiko ne kynäsysteemit hyvin?)... tuossa ne tärkeimmät...

Eli tarkoituksena ajan kuluttaminen bussi- yms matkoilla leffaa katsoen tai irkaten/spostia kirjoittaen yms.
Tietty "ajanhallintaohjelmat" yms sonta on plussaa.

Alhainen hinta erittäin oleellinen :)

onko hakusessa kannettava verme vai saako olla giganttinen laatikko?

edit: eli otsikko muuttui ja kannettava kyseessä :)

Osta mieluummin Nokia E61, siitä löydät miltei kaiken tarvitsemasi.
Tai sitten SE M600i, jos odottaa haluat niin P990 samalta valmistajalta vois rokata aikas kovasti.
Myöskin HTC TyTN vois olla varteenotettava vaihtoehto.

Okei, hinta noissa kaikissa on kohtuu riittävä, mutta onkin muistettava että samalla saat oikeesti pätevän puhelimenkin.
PDA:lla et paljoa surffaile verkossa ellet käytä sitä puhelimen jatkona.
Ja tää saakin sen aikaan että sulla kulkee taskussa monta laitetta :(

Quote by Daniel Braun

Okei, hinta noissa kaikissa on kohtuu riittävä, mutta onkin muistettava että samalla saat oikeesti pätevän puhelimenkin.
PDA:lla et paljoa surffaile verkossa ellet käytä sitä puhelimen jatkona.
Ja tää saakin sen aikaan että sulla kulkee taskussa monta laitetta :(


Joo tota puhelinfunktiota mietinkin, mutta kun on just hankittu N70...
E70 olisi kyllä SE juttu... ja kyllähän noilla pda:lla surffaa, kun melkein kaikissa uusimmissa on tuo wlan ;)
Tosin se näppis vs. kynä -juttu vähän epäilyttää.

Lisäksi käytetyn pda:n saa 1-2sataaeuroa, kun tuo telephooni olis vähintään tuplat :(

Quote by J-P
Quote by Daniel Braun

Okei, hinta noissa kaikissa on kohtuu riittävä, mutta onkin muistettava että samalla saat oikeesti pätevän puhelimenkin.
PDA:lla et paljoa surffaile verkossa ellet käytä sitä puhelimen jatkona.
Ja tää saakin sen aikaan että sulla kulkee taskussa monta laitetta :(


Joo tota puhelinfunktiota mietinkin, mutta kun on just hankittu N70...
E70 olisi kyllä SE juttu... ja kyllähän noilla pda:lla surffaa, kun melkein kaikissa uusimmissa on tuo wlan ;)
Tosin se näppis vs. kynä -juttu vähän epäilyttää.

Lisäksi käytetyn pda:n saa 1-2sataaeuroa, kun tuo telephooni olis vähintään tuplat :(

Joo, onhan niissä wlan...
Mutta et sillä paljoa surffaile dösässä ;)
Toki bt:n kautta voit joko gprs tai 3g käytössä surffata puhelimesi kautta mutta, edelleenkin sulla on kaks konetta taskussa...
Mikset hanki tolle n70:selle nokian bt näppäimistöä, ei tarvis numeronäppäimillä leikkiä?
Voihan silläkin ne leffat katsoa, musat kuunnella ja netissä surffata...

BTW: muutenkin suosittelen tutustumaan http://www.matkapuhelinifo.com sivustoon, ellei entuudestaan ole tuttu mesta ;)

Quote by J-P
Eli tarkoituksena ajan kuluttaminen bussi- yms matkoilla leffaa katsoen tai irkaten/spostia kirjoittaen yms.
Tietty "ajanhallintaohjelmat" yms sonta on plussaa.


Karu fakta on melkein se, että läppäri+puhelin tuntuu olevan toimivin yhdistelmä. Itse kun tuli päivittäin kuljettua, niin kaikki pda-laitteet olivat yksinkertaisesti liian rajoittuneita siihen, että kaikki toimisi.

Kakkosvaihtoehtona oli sitten Nokian 9500, jolla suoriutuu suurimmasta osasta asioita.

Quote by Daniel Braun

Joo, onhan niissä wlan...
Mutta et sillä paljoa surffaile dösässä ;)
Toki bt:n kautta voit joko gprs tai 3g käytössä surffata puhelimesi kautta mutta, edelleenkin sulla on kaks konetta taskussa...
Mikset hanki tolle n70:selle nokian bt näppäimistöä, ei tarvis numeronäppäimillä leikkiä?
Voihan silläkin ne leffat katsoa, musat kuunnella ja netissä surffata...

BTW: muutenkin suosittelen tutustumaan http://www.matkapuhelinifo.com sivustoon, ellei entuudestaan ole tuttu mesta ;)


Toinen laite taskussa ei haittaa... onhan se läppärikin "toinen laite" ;)
Mietin myös tota noksun bt-näppistä, mutta sitkö se wlan puuttuu :D

...ja onhan se näyttö vaan niin pieni... mä oon kyllä markkinamiesten unelma, kun välillä tulee ahaa-elämyksiä "Miten olenkaan pärjännyt ilman tuollaista???" :)

Kaisse vaan tarvii läppäriin sijoittaa... :-/

Mä olen kanssa moista harkinnut, mutten haluaisi monia vehkeitä kanniskella.

Ratkaisuni tähän asti on ollut Nokia 7710, joka hallitsee leffat (näyttö on riittävän iso eikä mikään postimerkki), wordin, excelin, mp3:set, netin ja tietty sit noit puhelinjuttujakin. Ainoat ongelmat on paskat pelit, hitaus, ja ei 3G:tä eikä Wlania, eli hidas netti.

Tuon netin takia oo koettanut etsiä tuolle korvaajaa, mutta eipä ole näkynyt. E61:sessä on liian pieni näyttö ja typerä näppis (kun oon tottunut tolla tikulla huitomaan, ei ole paluuta). 9500 on liian iso taskuun +näppis.

9300i on itsellä ja se on ihan mukava. Ajan saa kyllä ton kanssa kulumaan just esim bussissa.

Laitteen suurin ongelma on tehoton prossu. Esim nettiselailussa kuvien kanssa suurin hidaste ei suinkaan ole kaista vaan commarin paska prossu joka rendaa pientäkin jpeg kuvaa ihan liian pitkään. Siten esim wlan on kuvien kanssa käytännössä turha, sähköpostiin tmv ihan jees.

Itse käytän commaria myös mp3 soittimena. Ei ehkä maailman kätevin siihen hommaan mutta yksi laite taskussa on aina bonus.

Nokialaisista ehdottomasti tällähetkellä olis toi E61 se passelein kone, qwerty näppis, iso näyttä, wlan, bt, periaatteessa tulee voip puheluita, toistaa mp3:sia ja leffojakin voi katsella.
Koko on muuten passeli, mutta leveys...
Voi luoja miten kone voi olla niin täydellinen, mutta koon puolesta pakko hylätä...
M600i SE:ltä vois olla "korvike" mutta siitä taas puuttuu wlan.
N80:setä löytyis se puuttuva wlan mutta näppis pitäiskin toteuttaa tolla bt näppiksellä.
Oma 12" iBook olis muuten kiva kaveri matkalla, mutta koko on aivan liian suuri ja matkanpäällä verkossa pitäis surffata bt:n kautta puhelinta gprs modeemina käyttäen (kun ei tuo nykyinen välimallin puhelin 6111 tarjoa 3g yhteyttä)
Wlan on periaatteessa melko turha, välillä sitä kaipais...
Kuitenkin kun olen himassa niin läppäri hoitaa sen mitä nettisurffailussa tarviin ja kun ainakin täällä Kotkassa noita hotspotteja löytyy julkisesti melko vähän, ei liikenteessä paljoa wlanista iloa olis.

Melkolailla täydellinen puhelin mulle, niin koko kuin ominaisuudet, olis tuleva e50 :)
Puuttuu wlan ja 3g, mutta muuten on übertäydellinen.

Quote by Daniel Braun


...E61...
Voi luoja miten kone voi olla niin täydellinen, mutta koon puolesta pakko hylätä...


Noooh, E70 on vaan niin ehdottomasti parempi koon puolesta: normi luuri, paitsi kun avaa sen qwerty-näppiksen... ;) Muuten vissiin sama puhelin.

Noni, nymmeni jo puhelinkaupaksi :D

Quote by J-P
Quote by Daniel Braun


...E61...
Voi luoja miten kone voi olla niin täydellinen, mutta koon puolesta pakko hylätä...


Noooh, E70 on vaan niin ehdottomasti parempi koon puolesta: normi luuri, paitsi kun avaa sen qwerty-näppiksen... ;) Muuten vissiin sama puhelin.

Noni, nymmeni jo puhelinkaupaksi :D

E70 on kiva kone, mutta koon puolesta se paksuus häiritsee.
Ja toi taitettava qwerty näppis ei mun sormiin istu :(
Melkein samahan se on ominaisuuksiltaan, näyttö vaan kovin paljon pienempi...

Kyllä tuntuis että seuraava luuri olis toi E50.
Hinta sillä ei o paha, ominaisuudet kattava (harmi kun se 3g ja wlan puuttuu) sekä koko on kyllä niin sopiva kun olla ja voi.
Ja kun vielä saapi sen kamerattoman mallin :)
Ja kun puumallikin oli oikeesti niin pirun jämäkän ja metallisen fiiliksen tuova (useasti ne kun tuppaa olemaan todella säälittäviä muovihössötyksiä jossa ei o oikeen puhelimen fiilistä ollutkaan) niin valinta taitaapi osua siihen.
Vai mistä saa s60 käyttiksellä olevan, melkein kaikki tarvittavat ominaisuudet omaavan (työkoneeksi alkuun suunnitellun) puhelimen uutena alle 300,-?

Jos PDA-puhelinta etsii niin suosittelen SE:n p990i:tä.



M600i on hyvä vastaehdokas mutta ei sisällä Wifiä tai kameraa. Myöskin käyttö puhelimena nojaa IMO liikaa kosketusnäyttöön eikä näppäimiin.

Fujitsu-Siemenssin Pocket Loox t, jahka ilmestyvät.

i have something called a MDA compact ,,its a tmobile branded

http://www.gsmarena.com/i_mate_jam-963.php

Produced by HTC. Functionally identical to Qtek S100, O2 XDA II mini and T-Mobile MDA Compact.

General Network GSM 900 / GSM 1800 / GSM 1900
Announced 2004, 4Q
Status Available
Size Dimensions 108 x 58 x 18 mm
Weight 150 g
Display Type TFT touchscreen, 65K colors
Size 240 x 320 pixels, 42 x 57 mm
- Handwriting recognition
Ringtones Type Polyphonic (40 channels)
Customization Download
Vibration Yes
Memory Phonebook In shared memory, Photo call
Call records Yes
Card slot SDIO/MMC, buy memory
- 64MB RAM
- Intel PXA272 416 MHz processor
Data GPRS Class 10 (4+1/3+2 slots), 32 - 48 kbps
HSCSD No
EDGE No
3G No
WLAN No
Bluetooth Yes
Infrared port Yes
USB Yes
Features OS Microsoft Pocket PC 2003 SE OS
Messaging SMS, MMS, Email, Instant Messaging
Browser WAP 2.0/xHTML, HTML (PocketIE)
Games Yes
Colors Stylish black and silver
Camera 1.3 MP, 1280x960 pixels, video
- Pocket Office(Word, Excel, Outlook)
- Java
- Voice memo
- MP3/AAC player
- Video/audio album
- T9
- Built-in handsfree
Battery Standard battery, 1200 mAh Li-Ion
Stand-by Up to 180 h
Talk time Up to 3 h 30 min


i use it for GPS and ive got tomtom5 installed the maps are big,,but its a really nice machine

works as a phone and a pda in one

No ni. Nyt on käytössä e50. Ja tän koneen webselain parhaillaan... ;) ja rokkaa kyllä kunnolla!

Quote by Fusione
Jos PDA-puhelinta etsii niin suosittelen SE:n p990i:tä.



M600i on hyvä vastaehdokas mutta ei sisällä Wifiä tai kameraa. Myöskin käyttö puhelimena nojaa IMO liikaa kosketusnäyttöön eikä näppäimiin.


pyh ;)

tää ois vielä HELMIMPI:

http://www.it-france.info/images/stories/news/htc_tytn.jpg

-MobileOffice: *Internet Explorer selain *Active Synck jonka avulla olet
aina ajan tasalla *Push e-mail *Mobiili Outlook Sähköposti,Kalenteri ja
Kontaktit *Liukuva QWERTY näppäimistö tekee kirjoittamisesta helppoa *Tukee videopuheluita (Kaksi kameraa)

Ominaisuudet:
-Microsoft Windows Mobile 5.0
-Push Email
-WCDMA, HSDPA valmius, EDGE, GPRS (2+4)
-128MB ROM, 64MB RAM
-Iso 2.8 tuuman kosketus LCD näyttö
-Navi näppäin jolla hallinnoit päätelaitteita helposti yhdellä kädellä
-2 Megapixelin kamera
-Micro SD
-Mini USB


HTC 9600 TyTn eli käsitin ett ois entinen Qtek merkki?? Tos ois just kaikki mitä ainakin ite himoitsisin. On jotenkin tosi epäkäytännöllistä pitää tällä hetkellä palmia ja kännykkää erikseen. Harmi ett toi maksaa vissiin halvimmillaankin vielä 780 euroa = liikaa mulle nyt.

mä oon sitä mieltä että tämmöset kikkulat pitäs heivata alimpaan helvettiin.

Mulla on nyt muutamia päiviä ollut Htc Tytn, eikä voi kuin kehua, vaikka vielä ihan hukassa onkin kaikkien ominaisuuksien ja toimintojen kanssa.

Ainut mikä jäi uupumaan tosta, on gprs-vastaanotin.

Kokemuksia tuosta kannattaa lukea matkapuhelinfoorumista.

Ihan sivuhuutona; karttakaa microsoftin pda-tekeleitä.

O