Myrsky [TRANCE] Lisätty KIKKELIMELODIA!!!112

Back to biisit ja remixit O

Tällä kertaa jotain "uutta" koitettu tehdä. Erittäin suoraviivainen, melodialtaan suht yksinkertainen melodinen trancebiisi, jossa on kuitenkin ihan kivasti tunnelmaa ja pitäisi toimia myös isolla pa:lla :)

Kommentteja pliiis, varsinkin rakenteesta ja yleisestä meiningistä!

Miikka - Myrsky

Tästä biisistä olen koittanut jyrätä nuo kaikki "mun perinteiset" saundivalinnat pois.


Edit: samasta linkistä löytyy uusi versio, mihin lisätty nyt uber-melodiaa ;) :D

Todellakin asiallinen bassopää, kikissä sopivasti voimaa :cool:

Melodiat ei kyl tartu päähän soimaan et eipä mikään nappisävellys mut tuotanto kohdallaan. Kivoja suhinoita, haikkoja jne.

Lopun Safri duo läpyttelystä plussaa :D (Edit: olihan tota läpsyttelyä läpi biisin mut tossa 5:30 kohdassa huomasin vasta miten hyvin se istu tohon :)

Tees muuten välillä joku oikeen juustonen kixu tyyliin Matti Kotalan Aedena :hah:

Quote by hookoo
Tees muuten välillä joku oikeen juustonen kixu tyyliin Matti Kotalan Aedena :hah:


Kiitos kommenteista!

En oikein diggaile tuosta mitäänsanomattomasta asot/anjunabeats-trancesta, muuten ehkä kyllä ;)

asot soundi on kyllä aika kaukana tosta aedenasta, joka on mun mielestä jo melko sankaritrancea (euroa)

Sen verran kyl pitää sanoo et ei se Matti Kotalan Aedena kyl mitää euroo oo kissa paratkoo ! Ian van dahl on euroo ja niil on eroo ku yöllä ja päiväl täts it.

Quote by a98
asot soundi on kyllä aika kaukana tosta aedenasta, joka on mun mielestä jo melko sankaritrancea (euroa)


Juu, toi oli vaan huono läppä :D

Eli: En mä osaa duunata tuollasta trancea.

Quote by jawa
Sen verran kyl pitää sanoo et ei se Matti Kotalan Aedena kyl mitää euroo oo kissa paratkoo ! Ian van dahl on euroo ja niil on eroo ku yöllä ja päiväl täts it.


no ei sitte :)

nii ja itte biisistä.. tää oli jotenkin melodisesti vähän vaisu ainaki näin ekalla kerralla, mut kuitenki ihan toimiva ralli noin muuten..
ehkä jos soundillisesti ja rytmillisesti menis vähän vielä techimpään suuntaan ni vois toimia vieläkin paremmin, eikä jäis niin paljoa sit biisistä melodian harteille.

Quote by jawa
Sen verran kyl pitää sanoo et ei se Matti Kotalan Aedena kyl mitää euroo oo kissa paratkoo ! Ian van dahl on euroo ja niil on eroo ku yöllä ja päiväl täts it.


No kyllähän tuo Aedenan melodia ei eroa ice mc:stä / ian van dahlista mitenkään.. Siis jos se ei melodialtaan ole euroa niin sitten ei mikään :P

No tost en kyl anna periksi se ei o kyl euroa täts it.kyl sen nyt perkele huomaa saundissa ja kokonaisuudessa!rakenteessa ja kaikissa yksityiskohdissa..

Quote by jawa
No tost en kyl anna periksi se ei o kyl euroa täts it.kyl sen nyt perkele huomaa saundissa ja kokonaisuudessa!rakenteessa ja kaikissa yksityiskohdissa..


Juu saundeiltaanhan se on hemmetin hyvä ja tuotannon puolesta ihan trancea..

Quote by miikkaL
Quote by jawa
No kyllähän tuo Aedenan melodia ei eroa ice mc:stä / ian van dahlista mitenkään.. Siis jos se ei melodialtaan ole euroa niin sitten ei mikään :P


No eipä siinä melodiassakaan muuta vikaa ole kuin että se jää soimaan päähän :)

Tuntuu, että kixusta on tullut täällä sellainen kirosana... kaikki ottaa sen vittuiluna, jos joku sanoo tekelettä sellaiseksi. Kaikkien trancea työstävien tuottajien tyyli tuntuu menevän ajan myötä kiksusta nenän kaivuu houseen tai johonkin techiin... eipä siinä, hienoja musatyylejä varmaan joidenkin mielestä mutta oma mielipide on että melodiat kunniaan. Olipa kuinka kiksuhekumaa mukana tai ei :roll:

Quote by hookoo
Kaikkien trancea työstävien tuottajien tyyli tuntuu menevän ajan myötä kiksusta nenän kaivuu houseen tai johonkin techiin... eipä siinä, hienoja musatyylejä varmaan joidenkin mielestä mutta oma mielipide on että melodiat kunniaan. Olipa kuinka kiksuhekumaa mukana tai ei :roll:


no ensinnäkin kukaan ei ole sanonut että melodiat ei sais olla pääasiassa, on kuitenkin olemassa muitakin melodioita ku hehkutus happy joy sankari rutkutteluja, haikeus ja melankolia kunniaan :)
happy melodiaa osaa tehdä kuka vaan..

yhden kuuntelukerran jälkeen tuli seuraavia ajatuksia;

- hyviä efuja, luovat kivaa mattoa taustalle ja hiukan värittävät muuten verrattain yksinkertaista kappaletta.

- melodia on silti "ihan kiva(tm)", etäisesti muistuttaa jotenkin Faithlesia, modulaatio on hiukan liiankin härski mun makuuni, kokeilisin mielluummin vaikka filsukikkailua ku tota ylennystä.

- haikat ja rytmiikka toimii hyvin, kikki on kiva pitkä ja massiivinen

- taustalla olevat pulsemelodiat sopii hienosti pakettiin ja niitä sietäs kuulla hiukan lisääkin esim. ekassa breikissä.

keep up the good work!

t: soos

Kiitti palautteista.. Nyt linkin takaa löytyy uusi versio :)

Noniin, nyt alkaa olla enemmän mun makuun :) Ekasta breikistä alkaa ihan hyvä meno :roll: Noi lisäykset toimii.

Alku on vielä vähän tylsä, jotain elämää vielä sinnekin. Toi melodia ei oikein jaksa yksikseen kantaa, alkaa lähinnä ärsyttämään :P

*cheers*

suunta on kerrassaan oikea, biisiin tullut sitä lihaa luiden ympärille, nyt ehdottaisin tohon kolmen minuutin tienoille sellasta vocal/choir tujausta gate:n läpi antamaan sielua ja avaa toi leadin filsu tossa breikissä snarerollin aikana luomaan munaa nostatukseen:D

t: juustokastike

O