Orkidea: Sparkles (Sunrise in Uunisaari ambient mix)

Back to biisit ja remixit O

Orkidea: Sparkles (Sunrise in Uunisaari ambient mix)
http://music.clubunity.org/sparkles.mp3

Kämppis hihkasi että on tullu jotain mielenkiintosta kuunneltavaa..

Kirjotellaan sitä mukaa ku biisi soi:
Strings-soundi istuu ainakin omaan korvaan hyvin heti kättelyssä.. Tulee vanhat synat mieleen <3

Kaiutettu töp-töp-töp-töp melodian hahmottelu istuu stringseihin.. paremmin kuin nuo kirkkaimmat kilinät.

Rumpukomppi tukee soundillisesti mattoa kans kohtuu kivasti. No ny ne kirkkaat kilinätkin alkaa istumaan ku lisää melodia-soundeja tulee mukaan :)

Kerpele :D

Mielessä kävi että hitto tähän suvantoon sopis nailonkielinen kitaramelodia.. sieltähän se tuli, kitaran soundi vois kyllä olla enemmän akustisen mallinen. Nyt o turhan sähkönen soundi siinä (tai paha sanoa, ku ei pääse vaihtamaan ja testaamaan).

Alapää tulee uudestaan kivasti messiin. Vähän odotti enemmän syvyyttä vielä tuoho beissiin.

Tiedä sitte jos tuo kitara olis enemmän luritteleva, eikä sointua komppaava, miten se toimis. toi taustalla menevä töp-töp-töp alkaa rassaamaan tossa lopussa hitusen.

Linnun äänet oli jotenkin odotettavissa :D

Vääntäsköhä joku tästä sellasen hassunmukavan pan-huiluvesion :)

Pitäähän se Orkun biisi & remiksi aina kuunnella. Ei toimi meikäläiselle oikein millään tasolla. Kyllä ambientissakin (ja jopa tällaisessa fiilistelyssä) saa sisältöä olla. Melodiat ja sointukulut ei puhuttele yhtään, missä itse musiikki? Biitit kans ihan tusinatavaraa. Koko paketista tulee mieleen enemmänkin legopalikat kuin musiikki. Soundeista en lähde sanomaan mitään, kuuntelin purkeilla.

Parannusehdotuksia:

Enemmän musiikillista sisältöä. Kiinnostavampi rytmisektio.

tuli hieman mieleen sellainen panhuilu-valium -muzak, jolla tavarataloissa vaivihkaa hypnotisoidaan kuluttajat mielentilaan,
jossa ovat alttiimpia impulssiostoksille ;)

tiedä sitten, kenties se on tarkoituksellista.
saattaapa jopa palvella kohderyhmää, kun ei äidy liian haastavaksi.
mutta toisaalta luulis, että sellastakin täytematskua isojen bileiden pakolliseen chilloutiin soiteltavaksi olisi jo riittämiin kaiken maailman anttila-kokkareilla.

summa summarum, jäi aika kuulijaa aliarvioiva fiilis: kyllä jotain ideantynkää tällaiseenkin kaipais, loppuunkulutetun tematiikan ja sisällöllisen onttouden sijaan.

"jeesus pelastaa, kiksu ei" - kitarariffi. Todellakin tulee enemmänkin
mieleen joku riparikitarameno kun ambient. Toki plussaa linnuista :)
Korkeampi kilinä häiritsi ainakin mua. Että eikun takas studiolle.

-- xybo

joo ihan hyvä sävellys ja sarjassaan ok tuotantoa. saundillisesti eikä myöskään soinnullisesti/tunnetasolla tuonut mitään uutta pöytään mulle siis, sori jos kuulostaa raa'alle mutta näähän on kaikki henkilökohtaisia asioita. Toi basso oli aika munaton myös. Jotenki vaan jäi vähän GM-fiilis

Jo pelkkä raidan nimi maalaa Unity-hymyn naamalle :) No joo itse asiaan.. Kipale on ainakin meitsin mieleen, vaikka ei mitään uutta pelikentälle toisikaan. Linnut toimi edelleen, vaikka niitä on jokuseen biisiin vuosien varrella upotettu! Hyvin vähän olen tosin Ambientiin tutustunut, joten mitään rakentavampaa kommenttia on nyt vaikea laittaa.

Jeah. Ihan mukavahko teoshan tuo on, ei huonohko, mutta ei tossa mitään älytöntä koukkuu löydy että toi erottuis jotenkin muista.. ei siinä mitään, hyvä biisihän toi on,kun pääsee tolle moodille. :roll:

jäätelömainos/kahvinjuontimusaa.

ei tätä totta puhuen pysty _kuuntelemaan_ mutta kahvia juodessa tää saattaa mennä taustamusana ihan kelvollisesti.

Ekan kerran kuulin biisin vajaa vuosi sitten pixelACHE:n audiovisuaalisessa Talvi konsertissa. Tuolloin ko. kipale sai aikaan todella voimakkaan tunnereaktion (tuolloin kuva ja ääni toimivat todella hyvin yhteen.)

Nyt vajaan vuoden jälkeen biisi saa edelleenkin ihokarvat nousemaan pystyyn, hymyn huulille ja tuo mieleen tuon mieleenpainuvan keikan...
:hearts:

O