I stink, therefore I am [5 raitaa | triphop/chillout/tjsp]

Back to biisit ja remixit O



01. Getting Warmed Up (1:39)

02. Dirt Bike Kid (3:51)

03. Stainless (4:33)

04. Amen To That (4:52)

05. Nice Disappearance (4:56)

Ajattelin laittaa kunnon läjän kerralla, kun näitä nyt on tullut väännettyä. Toivottavasti nyt joku edes diggaa, vaikka Aleksi Virta onkin valloittanut kaikkien plattarilaisten sydämet ;)

1. Nice jazzy feel
2. Komppi toimii kybällä, soinnut on hyvät.. soundit ok muuten.
Kivat Prodigy-jouset loppupuolella.
3. Lo-Fi excellence! Leffamainen tunnelma plussaa. Oliko se Teotihuacan
sulle tuttu biisi? luulis olevan... ;)
4. Tässä on vähän hiphopimpi ote, rap puuttuu (jää venaamaan).
Laadukas, mutta ei niin kova kun edelliset
5. Ekaks tulee mieleen honkkarileffojen loppukredut. Sitte ehkä Air.
Mukavan tunteikasta maalailua, jossa loistavan lämpöiset soundit.

Tää menis EP:nä ainakin mun levyhyllyyn. Nice job man!

Quote by DeaconX
Oliko se Teotihuacan
sulle tuttu biisi? luulis olevan... ;)


Kun jo toistamiseen vertasit tuotantoani kyseiseen biisiin, otin tehtäväkseni valuttaa sen koneelleni soulseekistä. Nyt ymmärrän mistä puhut:) Se on kyllä paljon massiivisempi kuin nämä meikäläisen räpellykset, mutta onhan siinä tosiaan vähän samanlaista fiilistä.

Tää menis EP:nä ainakin mun levyhyllyyn. Nice job man!


Mukava kuulla:)

Mukavaa meininkiä, hyviä sämplejä, erittäin kuunneltavaa musaa! Enemmän olis kaivannut jotain voksuja, kuten kaunista naispuolista laulua tyyliin Portishead tai kevyttä räbäytystä tyyliin Massive Attack eli kiteytettynä: toimii mutta vain instrumentaaleina. Oletan että näihin olis viel tulossa lisää tavaraa jossain vaiheessa? Tällaisenaankin toimivat erittäin hyvin, varsinkin aamuyön herkissä fiiliksissä :)

Tasot heittelevät biisien välillä?

Hyvää tavaraa! Jos numeroa kaivataan, juu, 8+ irtoaa. Kuuntelen viel uudestaan, toimii oikein mainiosti :)

Täähän on tällainen kiva EP. :D

Toi ensimmäinen jazzipiisi oli tosi kool, jos oot ite tehny noi samplet ni huhhuh. Toi jazzibasso alkaa olla jo kyllästyttävä, tollainen 1-2-3-4, matala 1-2-3-4 ja alusta, mutta loistava piisi.

Kakkonen (Dirt bike kid) on kyllä näistä paras, noi rummut on loistavat ja piano sopi mainiosti. Mä en kuuntele kauheasti tällaista musaa, ni en sit tiedä miten tää eroo muista samantapaisista raidoista... Silti tää menee mun mp3 soittimeen. :D

Kolmonen oli loistavasti tuotettu, mutta se oli vähän sellainen taustamusamainen (vaan mun mielipide). :)

Nelonen oli sitä samaa, tosin hip-hop biitti taustalla, toimii varmasti parhaiten tuollaisena instrumentaalina, ei siihen ainakaan räppiä saa mitenkään sovitettua. Ehkä naisen fiilistelyä venytellen ja feidaten tj... (en tiedä näitä termejä).

Viitonen oli sitten tuollainen suhtrauhallinen, taas loistavat melodiat, pientä hakkausta siellä taustalla, se sopi sinne kyllä. Basso oli sellainen mukava huriseva.

Kokonaisuudessaan tosi hyvä "EP". Kuuntelin ilman kuulokkeita, ni en sit tiedä oliko äänet ihan kohdillaan, mutta noi samplet oli tosi puhtaita ja muutenkin laadukas paketti. :D

loisto piisej kyl kaikki! täl kertaa on jotenkin onnistuneempia/kierompia/bäädimpiä melodiakuvioita messissä kun muutamassa aikasemmassa vastaavassa raidassa. huomattavaa kehityst!!

Varsin miellyttävää. Erityisen rakentavaa kritiikkiä en osaa esittää kun ei ole oikein mun ominta tyyliäni. Äänimaailmaltaan biiseissä vallitsee hyvä jännite. Jotain skrätsejä tonne vois kehittää.

Kas kummaa... kukaan ei ole vielä dissanut näitä lyttyyn :) Missä xybo viipyy?! :D

Kun nyt tuli hyvistä sampleista kehua, voisin tässä vaiheessa paljastaa, että näiden biisien tuottamisen ajan sampleri on pysynyt kiltisti pois päältä. Nämä ovat Triton Le:llä kokonaan duunattu. (tuota Al Pacinon avautumista lukuunottamatta;) Kaikki on rumpuja myöten soitettu livenä Tritonin sekvensserille (rumpuja kylläkin kvantisoitu hieman). Voi pojat kun näkisitte meikäläisen kuulokkeet päässä ja keskittyneenä nauhottamassa haitsuraitaa johonki biisiin :D

Kiitosta vaan palautteesta. Keep it comin' (jos siltä tuntuu)

no meikä voi vähän dissautella :)

Biisit on hyviä. Sounditkin on hyviä, mutta musta tossa hieman liikaa ajoittain kuuluu juuri se, että toi matsku on väsätty Tritonilla. Menee ehkä välistä hieman liikaa välimaastossa, kun äärilaidoilla on puhdas samplemeininki ja Casio. Esim. biiteissä oisin kaivannut sellasta räkäistä 12-bit meininkiä. Biisejä ois voinu vielä kehitellä eteenpäin. Nyt en oikein tiedä, että onks tää biittimusiikkia vai poppia.

Silti on meininki hyvä ja biisit paranee kokoajan. Portisheadia löytyy tarpeeksi...nyt vielä hieman räkäsyyttä ja turpaanvetoa soundeihin (tai sit Kalevi Härmää ja lemmenlaivaa)

Alkaa olla aika hyvää jo...

Quote by Sero
musta tossa hieman liikaa ajoittain kuuluu juuri se, että toi matsku on väsätty Tritonilla. Menee ehkä välistä hieman liikaa välimaastossa, kun äärilaidoilla on puhdas samplemeininki ja Casio. Esim. biiteissä oisin kaivannut sellasta räkäistä 12-bit meininkiä.


Samaa mieltä. Liian hifiä. Basari 2. kappaleessa hämää. Ehkä johtuu, että on velocity mukana? Vai onko? Vai onko siinä tilaa? Ei oikein sovi nuo muut rumpusoundit joukkoon. Ainakin ride lopussa on kamala.

En oikein ole lajityypin ystävä, ja mun mielestä nämä kuuluvat tuonne 90-luvulle... Näistä huolimatta ihan mukavaa!

Quote by 200000
ja mun mielestä nämä kuuluvat tuonne 90-luvulle...


Tuohon on pakko vastata: MUTSIS! ;)
Mikäs siinä... Jos ei diggaa, niin ei diggaa... Ei minuunkaan oikein iskenyt fruityloopsin kuuloinen, ultrabra-kopio-lauluilla höystetty, mielikuvituksettomasti sanoitettu ja osittain jopa kakofoninen poppiksesi, jossa taas oli mun mielestä liian kliiniset soundit. Olemme ilmeisesti hieman eri aaltopituuksilla.

Mitä noihin mun biisien liian hifimäiseen soundiin tulee, mulla menee hermot biisien ikuiseen höyläämiseen. Mä en tajua miten joku jaksaa viilata jotain biisiä jopa kuukausia, vaikka tietää, että se ei kuitenkaan päädy minnekään muualle kuin tänne dissattavaksi. Olen näihin biiseihin käyttänyt aikaa varmaan keskimäärin n. 5h/biisi tjsp. Siinä vaiheessa, jos tiedän biisin päätyvän jonnekin muuallekin, saatan ehkä nähdä enemmänkin vaivaa soundien eteen.

Quote by master bator
Ei minuunkaan oikein iskenyt fruityloopsin kuuloinen, ultrabra-kopio-lauluilla höystetty, mielikuvituksettomasti sanoitettu ja osittain jopa kakofoninen poppiksesi, jossa taas oli mun mielestä liian kliiniset soundit. Olemme ilmeisesti hieman eri aaltopituuksilla.


Nonno! ;)

Quote by master bator
Mä en tajua miten joku jaksaa viilata jotain biisiä jopa kuukausia, vaikka tietää, että se ei kuitenkaan päädy minnekään muualle kuin tänne dissattavaksi.


Tuo on hyvä kysymys. Kannattaa pistää myös mikseri.nettiin :).

Nyt kun vihdoin kerkesin nämäkin kuuntelemaan, niin pistetäänpä nyt sitten palautettakin:

1) en tykännyt tivolisoundeista. sori.
2) vähän turhan ibiza-vaikutteista, jos arpoo anttilan alehyllystä ensimmäisen käteen osuvan ibiza-chillout-kokoelman, voisi hyvinkin odottaa kuulevansa juurikin tämän biisin kaltaista materiaalia. ei varmaan huono biisi, ei vaan uponnut meikäläiseen.
5) turhan lemmenlaivameininkiä, kun ei uppoa, niin ei vaan uppoa. biisi siis, ei laiva.

3+4) näistä tykkäsin, tee ihmeessä lisää tämmöistä. itse tietty soisin soundeihin hieman lisää räkäisyyttä ja jos vain suinkin mahdollista, niin biitteihin idm-vivahteita. trrss kklik sshh naks ja niin edelleen.

Tykkään! :)

Just kivaa tunnelmallista chilliä.

Rumpupuoli vois olla kyl räkäsempi ja potkivampi, niinku jo mainittu ja myös jotain fx-säätöä voisin kaivata lisää yms... mut makuasioita.

Ostaisin.

kakkosbiisi kolisi erityisesti. on kyllä kunnon tunnelmointa eikä missään kohtaa olla vedetty teemaa yli tai jätetty alle. todella hyvin tasapainossa siis. taustamusana menee lähinnä minulla, ja siihen hommaan sopiikin sitten helvetin hyvin.

Ihan vänkiä biisejä. Pianomelodiat toimii. Rummut on ehkä vähän ohuen kuuloset, jäin kaipailemaan dubikaikuja ja vähän jotain hälyääniä. Mullekin tuli mieleen semmonen 94-96 triphop tästä. Ei siis mikään paha asia.

O