Suomalaiset koneklassikot
anjunabeats - volume 1 on omalla listalla kohtis korkealla :)
hahhaha
WALDO - FEEL SO GOOD
:D
Advanced Art - Scar
M. A. Numminen ja Sähkökvartetti: Kaukana väijyy ystäviä
Aavikon Kone & Moottori : IKBAL-Theme
ja Mono Junk EP:lt se yk supa hyvä ralli mut ku en muist nimee
siin mun listaa suamalaisist kone klassikois
Heitetään ny ees yks mikä tos tuli ekana mieleen:
Lumi 002 - pHosphoric Lake EP vai mikäsenytolikaan :D
Sisältää mm. early suomitrancee! Ihan oma fave <3
no koko jori hulkkosen tuotanto ainaski, sasse/freestyleman mitäs muita nyt keksis, jimi tenorin take - me baby on mulle iso klassikko ja muutenki äijän tuotanto, oikeestaan paikki sähkön ja puu:n tuotteet on klassikoita
Vellu - Llama Style EP (Planet Rhythm)
Sävel - Zoids1/Plug & Play EP (Sävel)
Noi techno levyt tulee mulle näin heti mieleen.
zigma - androids do it with hydraulics
sit noi pulssin jutut on aika legendaarisia kans
oo sit se yks maksi mis oli se yks porinabiisi (evm nimee, on se tuol jossain tallessa.. en jaksa etsii)
dance nationin se ep mika julkastiin niis yksis uv-pileissa
sit se yks suomitekno-kokkari mis oli vaikka mita mm noise productionia ja nessia ja mita kaikkee. se on tuol jossain talles kans mut ei nyt muista nimee..
sit noi pulssin jutut on aika legendaarisia kans
oo sit se yks maksi mis oli se yks porinabiisi (evm nimee, on se tuol jossain tallessa.. en jaksa etsii)
sit se yks suomitekno-kokkari mis oli vaikka mita mm noise productionia ja nessia ja mita kaikkee. se on tuol jossain talles kans mut ei nyt muista nimee..
Mä olen kateellinen sun levy kokoelmalle.
Mä olen kateellinen sun levy kokoelmalle.
ei kandee olla. siel on kuitenki iha sairaasti levyi mist et diggaa. mut noi pulssit kyl olis kiva omistaa. harmittaa ku ne meni ihan kasista aikanaan eraasta tamperelaisesta levyliikkeesta.
Huuh huuh. Mitäs tohon voi enää lisätä, kun todelliset klasarit putosi heti ekana tiskiin. ;)
Piruilu sikseen sittenkin. Nämä listat ovat aina subjektiivisia, eikä kenenkään lista ole toistaan parempi. Meikäläiselle ovat kolahtaneet seuraavat:
Ratsia: Lontoon Skidit (Johanna-kustannus 1981)
* Ratsia oli kotipaikkakuntani ylpeyden aihe aikanaan. Biisi oli/on totta paikallisille nuorille edelleenkin.
Pekka Pohjola: Harakka Bialoipokku (Love Records 1974)
* Pakko myöntää, että olen tutustunut Pohjolan tuotantoon vasta vanhemmalla iällä. Hienoja biisejä.
Jimi Tenor: Intervision (Warp 1996)
* Ostin albumin Puolasta ilmestymisviikolla. Toimii nimenomaan albumina erittäin hyvin, vaikka "Can't Stay With You Baby" ja "Sugardaddy" rokkaavat yksinäänkin.
Jori Hulkkonen: Selkäsaari Tracks (F-Communications 1996)
* Törmäsin levyyn vasta 1997. Onhan se myönnettävä, että lätty kolahti ja lujaa.
Nordic Soul System: Nordic Soul System (Sävel Records 1997)
* Pidän tästä enemmän kuin Sävel-001:stä. Jollain tavalla samalla rohkea ja sympaattinen levy.
Didier: My Oddity / Anda (Zen Garden 1998)
* En ole saanut tätä levyä käsiini. Pikkubroidiltani se löytyy, ja pakko tämä on itsekin jostain hankkia. Anda on loistava biisi.
Ai perhana. Ton olisin kyllä voinut myös laittaa. Kugelhahn ja Hyp olivat kovia lättyjä joskus... Tapani Ripatti hypetti Pulssia huolella radiossa. Vellun ja Niemisen Hyp-liven taisin nähdä 1996. Teki silloiseen teiniin lähtemättömän vaikutuksen.
played that track at tresor 7-8 in the morning at the end of february, took the place apart! course I followed with a heaping helping of Pablo :)
I missed most of the Pulssis too, only got Impulssi 01, which I found on Fredrikinkatu some 200 meters away from the old Spinefarm, years ago :excellent:
more Finnish bangers:
lots and lots of Mika Vainio-related material:
Tekonivel - Sirkus - Puu 4
pretty much all Ø relaeses
all Pan Sonic releases
Nordic Soul System: Nordic Soul System (Sävel Records 1997)
* Pidän tästä enemmän kuin Sävel-001:stä. Jollain tavalla samalla rohkea ja sympaattinen levy.
hehe, the best sävel, I agree, naturally the one I don't own :D
played that track at tresor 7-8 in the morning at the end of february, took the place apart! course I followed with a heaping helping of Pablo :)
haha, thats mad :D
I asked in other thread some time ago who did the zigma track - although, no-one knew - someone said it must have been some guys from Rauma, but nobody seems to know for sure. So anyone.. i'm still looking for an answer. feel free to pm me or reply here :) (ja sama suomeks, kaantakaa ite)
I asked jokke about that record once, if memory serves me right he said this was produced by two boys from pori - supposedly, they had released another record before the hydraulic one, which was a bigger hit at the time - my memory's patchy on this subject at best though...
Technoflight Ep :king:
On muuten ensimmäinen ostamani vinyyli. Tarttui mukaan Musiikki-Fazerilta Treella joskus kypsässä 15 vuoden iässä.
esbo electric - illstar, ja sit noita muitakin leon biisejä, tontunmäki ep jne.
omituisten otusten kerho - tao tao (hali-remix)
jimi tenor - take me baby
en vaan unohda sitä fiilistä mikä ton biisin aikana oli paasitornissa
Perussetti:
Slusnik Luna - Sun
Cosmicman - I Love U
JS 16 - Love Supreme
En löytänytkään tällaisesta aiheesta keskustelua..Tarkoitus on listata "klassikoita", ei siis jokaista suomessa duunattua biisiä.
Eli mitkä biisit ovat ehdottomia suomalaisen konemusiikin helmiä? Itse en ole perehtynyt juurikaan muuhun kuin trancepuoleen, joista pakko mainita ainakin kolmikko:
----------------------------
Slusnik Luna - Sun
Cosmicman - I Love You
Darude - Sandstorm
----------------------------
Myös Orkidea - Unity omannee klassikkostatuksen, vaikkei omia suosikkeja olekaan?
Muita kuin trancebiisejäkin saa mielellään listata, olisi varmaan aika tutustua muihinkin genreihin :)