Minkä leffan katsoit viimeksi ?

Back to tv, radio, leffat, web O

Kickboxer - Jean-Claude van Damme

Martin McDonagh: The Banshees of Inisherin
Jerzy Skolimowski: EO

Todistamme historiallisia aikoja: aasilainen elokuva nostaa turpaansa!

Jonathan Glazer: The Zone of Interest

Hallittu kokonaisuus kaikin puolin.

Se vähä musiikki mikä elokuvassa oli (säveltäjänään Mica Levi) oli todella pelottavan kuuloista.

Huippu pätkä, Green Book!

https://www.imdb.com/title/tt6966692/

Ja tätä ennen Man Called Otto, Tom Hanks pääosas, USA remake ruotsalaisesta En man som heter Ove, loistava!

https://www.imdb.com/title/tt4080728/?ref_=ext_shr_lnk

Liisa ihmemaassa

Muuten oli ihan jeesh, mutta ton päänäyttelijän ois voinu valita toisin, oli vähän vaisun oloinen. En sitten tiiä kuuluiko tähän hahmoon, mut /shrug

Napapiirin sankarit
*tähti*

Oli kyllä täysin pettymys koko leffa. En tarkalleen tienny mikä leffan juoni oli ennen katsomista, mutta pari kaveria oli leffaa kehunut ja ilmeisesti muutenkin Suomessa on tykätty.

Noh, itselle ei tosiaan maistunut yhtään (Yleensä Suomi-leffat maistuu). Koko leffan idea oli musta tosi huono. "Pelkkää" digiboxin perässä juoksemista!?

Ja lappihan on kanssa hieno paikka mutta tässä se ei tullut kyllä yhtään esille. Myös tämä kun Etelän-poika joutuu puhumaan lapin murteella ei jotenkin vaikuta luontevalta.

Eli miljöö, näyttely ja oikeastaan koko leffan juoni uusiksi ..

From Paris with love (2010)
http://www.imdb.com/title/tt1179034/

Jos ei muuta niin tyydyttävä darraleffa, Travoltan badass hahmon näyttelemistä oli kiva katsella.

Ja onhan se kyl äijän näkönen, kunnon nahkakuulakostaja

Sherlock Holmes (2009 versio)

Yllätti ihan positiivisesti. Aikanaan näin trailerin ja siitä tuli fiilis, että "mitä helvettiä?!", eikä mitenkään positiivisessa mielessä. No, nyt sit tuli kateltua ja toihan olin meikäläisen makuun sangen viihdyttävä, eli jälleen kerran trailerista ei ollut kuin harmia (joko ne johtaa mua harhaan, tai spoilaa koko leffan, perkeleet! :). Itseasiassa rupesin nyt vähän odottelemaan tuota jatkoa, jonka pitäisi kait ilmestyä vielä tänävuonna.

Shutter Island.

Hyvä ja mielenkiintoinen pätkä, tykkäsin. Kivaa kun juoneen kerrankin satsattu eikä ollut mitenkään ennalta arvattava. Leonardo Dicaprio ei taaskaan pettänyt, hyvän leffan valinnut!

2012 - Elokuvamuodossa oleva vuoristorata ajelu.

[q]Wolverine, 8.5.2010 20:34:
---
epicuros, 6.5.2010 20:49:
---
Wolverine, 6.5.2010 19:37:

et voi mitenkään olla tosissas et rankkasit episoden III:n korkeammalle ku nää vanhat?

mod: ja episode II korkeammalle kuin V, wtf?

---


Star Wars universumista diggaavana musta on tavallaan väärin vertailla noita keskenään. Vähän sama, kuin lähtis miettii, et "tykkäsinkö mä silloin nuorena enempi osista 4-6, kuin nyt aikuisena osista 1-3?". No tiettyhän ne ekat teki suuremman vaikutuksen SILLOIN, mut sehän olisi epäreilua näitä uusia kohtaan lähteä odottaa samanlaista vaikutusta, eikö? Mä en ainakaan anna nostalgian aiheuttaville ennakkoluuloille tilaisuutta pilata uusia teoksia. Nämä on kuitenkin tehty mahdollisimman uskollisesti edeltäviä ajatellen. Ja ihan hyvin Lucas onnistuikin siinä ottaen huomioon, kuinka .. noh, periaatteessa "dorkamaisia" ne ekatkin oikeesti olivat. Yhtä lapsellisia ja epärealistisia scifi-fantaisioita nämäkin ovat ja hyvä niin. Kyse on enemmänkin siitä, et kuinka hyvin pystyy upottautumaan siihen maailmaan.

Itseasiassa ei olisi reilua kumpaakaan satsia kohtaa ruveta vertailemaan. Nämä uudet kärsii erittäin kylläisestä elokuvayleisöstä, jotka odottaa tyyliin samaa elämystä, kuin 30 vuotta sitten. Voin sanoa, että aika mahdotonta, jos kohdeyleisöön kuuluu myös niitä kolmetoistavuotiaita. Lucas tapansa mukaan halusi toteuttaa nämä omalla (lapsellisella) tyylillään ja vielä uskollisesti tarinan tulevia (siis jo tehtyjä) osia ajatellen. Vastapainonahan voisi heittäytyä myös erittäin objektiiviseksi ja haukkua osat 4-6 ihan lyttyyn esittämällä muutamia selkeitä faktoja, miksi nämä uudet ovat parempia:

- paljon makeempia eeppisempiä eventejä ja vielä useita
- lorea huomattavasti enemmän
- visuaalisesti paaaaljon kauniimpi
- koreografiat taistelukohtauksissa
- enemmän eri rotuja ja mielenkiintoisempia planeettoja (jes!)

Ei mielestäni kovin reilua ja mulle oli tosiaan tärkeetä, että nämä osat ylipäätänsä tehtiin. En mä odottanutkaan, et nämä olisivat multa vienyt jalkoja alta vaan, et sentään pääsi takas sinne maailmaan :)

Annoin numerot siis suoraan sydämestä ja kolmonen oli selkeästi paras tarinan ansiosta. Elokuvahan eteni ihan saatanan nopeasti, mut sellaista se on, kun pitää niin paljon saada mahtumaan ennen loppua :D

---


Ihan hyvät perustelut, makuasioitahan nää on. Pitääkin kattoa jossain vaiheessa noi kaikki läpi. Sit oma ranking onki semmoinen kuin IV, IV, V, III, II, I
[/q]

Mun mielestä olisi vähintäänkin kohtuullista, että kun lähdit niin kärkkäästi haastamaan Epicin rankingia ja sait hyvät perustelut sille, julkistaisit myös perustelut omalle näkemyksellesi. Elokuvien paremmuus henk. koht. tasolla johtuu nimenomaan makuasioista, mutta mä en ole ikinä kuullut keneltäkään vanhojen puolesta liputtavalta yhtään perustetta sille, miksi ne vanhemmat olisivat parempia elokuvia kuin uudet? Epicin kanssa ollaan käyty yllä olevat asiat läpi ja ymmärretään siis se, että monet pitävät enemmän vanhoista osista, mutta että ne olisivat elokuvina sinällään (missään teknisessä mielessä) parempia? Epicin listaus vesittää sen aika hyvin.

Pandorum

Oli ihan viihyttävä scifipläjäys.

Viimeks tais tulla kyylättyä leffakanavalta Pulp Fiction, on se vaan kerta toisensa jälkeen niin loistava pätkä. :)

Ei tarvinut katsoa, kuin tämä pätkä, niin tuli itku ja parku... 20/10

[q]k1mm0, 17.1.2007 12:52:
the proposition
http://www.imdb.com/title/tt0421238/

nick caven kirjoittama synkkä western-draama,
josta mulla oli ehkä vähän liian suuret odotukset :/

en keksi elokuvasta oikein mitään akuuttia syytä
valittaa... oli se yhtä äkänen ja synkkä ku odotin
ja loppukin oli melko rankka, mut kokonaisuutena
jäi vähän vaisuksi.

kouluarvosana: 6+
[/q]

Ohhoh, mun mielestä toi leffa on aivan täydellinen,
ehdottomasti parhaita koskaan tehtyjä elokuvia kaikin
puolin. Ehkä ongelma oli siinä että lähdit katsomaan
sitä länkkärinä - se on mun mielestä ennenkaikkea
rakkaustarina. Toisaalta elokuva veljesrakkaudesta,
toisaalta miehen ja naisen välisestä rakkaudesta.


---
On vähintäänkin oikeutettua kysyä:
MITÄ **TTUA HARLINILLE TAPAHTUI?
---

Geena Davis.

Haahahaa!
Jokaisen vähänkin menestyvän miesohjaan vierellä vaikuttaa "virhe" avo/avioliiton verottamana, vaikka ei niin paljon purnausta, jottei jotain hyvääkin esim. eroa ajatellen. Muistellaampa mm. David Cronenbergin asennetta The Brood:a filmatessa ja sen jälkeen. Sama pätee George Lucasiin Episode V:n etkoilla.

036 - Starship Troopers
Sattumalta tuli telkasta ja jäin kiinni. Ah miten hieno leffa tää on, harmittaa vaan ku jatko-osat on niin armotonta kräppii.

uus mr bean o pakko nähä :D

transformers. Oli muutes aika yllättävän hyvä pätkä!

On vähintäänkin oikeutettua kysyä:
MITÄ **TTUA HARLINILLE TAPAHTUI?

Geena Davis.

O