Selainongelmia

Back to tv, radio, leffat, web O

Osaisikos joku auttaa tähän ongelmaan:

Mulla on käytössä Opera 8.51. Jostain syystä selain sekottaa sivulla olevia kuvia alla olevan esimerkin mukaisesti. Monella muullakin sivulla on vastaavia ongelmia. Uudelleenasennus ei auttanut tähän ongelmaan.

Eli joku tietty kuva saattaa näkyä sivulla moneen kertaan missä sattuu, jotkut kuvat eivät näy laisinkaan.

http://img296.imageshack.us/img296/7192/operaproblem6fe.jpg

Suosittelisin päivittämään versioon 8.54, voipi korjaantua.

[q]andi--, 19.4.2006 09:37:
Suosittelisin päivittämään versioon 8.54, voipi korjaantua.
[/q]

Testasin tuotakin äsken, poistin kokonaan vanhan version ja asensin uudestaan, eikä ollut mitään apua.. Vaihdoin myös palomuurin ja virusturvan, eikä niilläkään ollut vaikutusta.

Jotenkin vaikuttaa joltain javascript-ongelmalta, mutta miten ton voisi korjata?

Operan uusin ei jostain syystä toimi mullakaan, Firefox käyttöön vaan.

[q]pakana, 19.4.2006 09:42:
Operan uusin ei jostain syystä toimi mullakaan, Firefox käyttöön vaan.
[/q]

Onko sulla samanlaisia ongelmia Operan kanssa?

[q]pakana, 19.4.2006 09:42:
Operan uusin ei jostain syystä toimi mullakaan, Firefox käyttöön vaan.
[/q]

Mikäs tossa 8.54:ssä sitten mättää? Itsellä ei ole tullut eteen mitään ongelmia, tosin tätä nykyä tulee käytettyä suurimmaksi osaksi 9 preview2:ta. IMO Firefox ihan paljaaltaan on noin valovuoden jäljessä Operaa.

Sori oisin voinu olla tarkempi - mun Opera alko uusimman päivityksen jälkeen kanittaa ja kaatuu, kun sen sulkee. En jaksa alkaa tappelee sen kanssa, asennan uusiks ku tulee uus versio.

miikka kokeilitko vaihtaa "identify as..." asetuksia?

[q]IMO Firefox ihan paljaaltaan on noin valovuoden jäljessä Operaa.[/q]

No enpä oo ite huomannu oikein mitään eroa. Opera on snadisti hitaampi ku ff, ja tabien käyttö Operalla on vähän surkeeta. Sivujen teossa Opera on mainio testiselain, mut ei mua nyt varsinaisesti haittaa et se ei toimi.

[q]pakana, 19.4.2006 11:40:
Sori oisin voinu olla tarkempi - mun Opera alko uusimman päivityksen jälkeen kanittaa ja kaatuu, kun sen sulkee. En jaksa alkaa tappelee sen kanssa, asennan uusiks ku tulee uus versio.
[/q]

Joo, noita mystisiä ongelmia kyllä ilmaantuu joskus. Yleensä syynä vanhan version päälle asennus/päivittäminen, kokonaan uusi asennus voi jeesata.

[q]
No enpä oo ite huomannu oikein mitään eroa. Opera on snadisti hitaampi ku ff, ja tabien käyttö Operalla on vähän surkeeta. Sivujen teossa Opera on mainio testiselain, mut ei mua nyt varsinaisesti haittaa et se ei toimi.
[/q]

Lähinnä viittasin ominaisuuksiin kuten mouse gesturet ja session saver. Tuntuu olevan jonkin verran eroja tuossa nopeudessa, riippuu paljon asetuksista jne. Kokeile ihmeessä tuota 9 previewiä, muutama mukava lisäominaisuus kuten content blocker ja itselläni ainakin tuntuu toimivan nopeammin kuin ff.

Kiitti vinkistä, pitää kokeilla. Opera oli joskus aikoinaan paljon nopeempi, mut nää uudemmat oli vähän pettymys sen suhteen.

Undo ja session saver on kyl kingei, mut sessiothan saa kilkkeeks kettuunkin.

Mouse gestureit ei oikein viitti pitää päällä kun käytän aika usein läppäriä ilman hiirtä, menee pasmat harvinaisen pahasti sekasin :)

Osaatko sanoa miten Operan sais avaamaan uuden tabin edellisestä sivusta? Eli kun ffllä ctrl+klikkaa paluunappia, ni se aukee uudella lehdellä.

Kertokaa nyt vielä miten ihmeessä se selaimien "nopeus" määritellään? Sivut aukeaa 0.1 sekunttia nopeammin? En omalla koneella huomaa mitään eroa IE/Opera/FF välillä.. Opera toimii kyllä kätevimmin omiin tarpeisiin.

O