WWW-sovelluksiin ja palvelinsovelluksiin liittyvät asennus ohjeet

Back to tv, radio, leffat, web O

Aloitan nyt tälläisen topikin, jonka tarkoitus on antaa mahdollisuus kysyä ja esittää "Step by Step" asennusohjeita kaikkeen WWW-sovellus- ja palvelinpuolen juttuihin.

Aloitan kysymyksella joka minua askarruttaa.

Minulla on Windows Server 2003 (SP1) -virtuaalipalvelin johon on asennettu PHP, MySQL, Tomcat (Eli JSP) ja muuta pikku sälää.

PHP on olemassa extensioita joiden asennus vaati joko pelkän php.ini tiedoston muutamista tai sitten sen lisäksi extensioon liittyvien tiedostojen asennuksen.

Eli mun pitäsi asentaa cURL Library mutta en saa sitä toimimaan pelkällä php.ini tiedoston muuttamisella ja tarvittavien lisä DLL tiedostojen kopiomisella C:/WINDOWS/SYSTEM hakemistoon. Extensioon on ladattavissa erilaisia zip paketteja jotka sisältää jotain tiedostoja. Missän ei ole oikein kerrottu mitä tälle zip paketin sisällölle pitää tehdä. Jostakin nettilähttstä olin ymmärtävinäni että ne pitää ajaa Borland C/C++ kääntäjän läpi ja jotain puhetta olisi myös Windows Visual C++ ohjelmasta. Siiten aineisto mitä netistä löytyy antaa ymmärtää että asennus ei olekkaan vielä tässä vaan että cURL tarvitsee zLib:n, OpenSSL: ja muutaman muun jutun asentamista palvelimelle.

Olisi kiva jos tästä saisi Step by Step ohjeistuksen suomeksi.

Missään kokeilemassani keskustelu foorumissa ei ole vielä vastattu tähän kysymykseen vaikka olisi kysymyksessä Windows Server 2003 -foorumi tai sitten en ole löytänyt oikeaa foorumia.

Aiheeseen liityvät linkit:
http://fi.php.net/curl
http://curl.haxx.se/

Lisä kysymyksiä!!

Miksi phpinfo funktio ei näytä PHP:n muisti rajoitusta ja sen määrä ja eräs PHP scripti muisti rajan tarkistmiseen ilmoitta että no memory limit vaikka php.ini tiedostossa se on määritelty 20 megaan. Tämä siis Windows Server 2003:ssa.

Sitten XP:ssä ja sen EasyPHP sovelluksessa jossa on Apache, PHP ja MySQL. Kun muutan php.ini tiedostosta asetusta error display. Eli otan virheilmoitusten näytön pois niin mitään ei tapahdu ja virheilmoitukset näkyy silti jos PHP scriptissä on virheitä. Muisti rajan ja register globals hommelin muutaminen taas onnistuu pois ja päälle.

Mistä johtuu että joku asetus ei ole niinkuin php.ini tiedostossa on määritelty.

Siten vielä semmonen juttu että asensin phpBB-foorumin palvelimelle X ja ja sen tietokanta oli palvelimella Y ja ongelma on että phpBB pätkii katoamalla kokonaan ja välillä näkyen ja toimien oikein. Joomla on asennettu palvelimelle X ja sen tietokanta palvelimelle Y mutta tässä softassa ei ole mitään ongelmaa toiminnassa. Mistähän ton phpBB:n toiminta häriöt mahtaa johtua? Hukkaako se tietokanta yhteyden aina välillä. Ongelmaa on vaikea selvittä koska X palvelimella ei ole virhenäyttö päällä ja asetusta ei pysty muuttamaan.

O