Osallistu kyselyyn teknoyhteisöistä

Back to yleinen bilehöpinä O

KYSELY

Osallistu kyselyyn, jolla pyritään valoittamaan suomalaisten
teknoyhteisöjen toimintaa verkossa. Kysely pitää sisällään
9 kysymystä, joista yksi on avoin. Kyselyn tekemiseen menee
noin 2-5min.

Kysely on osa opinnäytetyötäni, jossa tutkin teknoyhteisöjen
toimintaa verkossa.

OSALLISTU KYSELYYN


Kiitoksia :)

"Miten näet tällä hetkellä Klubituksen tilanteen?"

Anteeks, mutta

Miten tästä saa opinnäytetyön aikaiseksi? Opettaja ei oo mitenkään kritisoinut aihevalintaa?
Miten noita vastauksia käsitellään?


Mun oma paskaraportti rupes just tuntumaan sittenkin merkitykselliseltä.

T: Vittupää

Yhdeksästä kysymyksestä viisi koskee suoraan Klubitusta (ja kysymys 5. epäsuorasti) ja Platinumia tai muita verkkoyhteisöjä ei mainita kertaakaan nimeltä itse kyselyssä vaikka alussa puhutaan:

[q]Tämän kyselyn tarkoituksena on kartoittaa suomalaisten teknoyhteisöjen toimintaa verkossa (kuten Platinum.ac ja klubitus.org)[/q]

Kysely on personoitu klubituksesta ja platinumista tuleville käyttäjille.

Jos toi on personoitu klubbarista JA plattarista tuleville käyttäjille, olisit voinut ehkä muotoilla nuo kysymykset niin, että myös tämä toinen osapuoli (plattari) mainitaan. Tyyliin "miten näet täll hetkellä klubituksen/platinumin tilanteen?"

[q]koo, 1.3.2006 14:14:
Jos toi on personoitu klubbarista JA plattarista tuleville käyttäjille, olisit voinut ehkä muotoilla nuo kysymykset niin, että myös tämä toinen osapuoli (plattari) mainitaan. Tyyliin "miten näet täll hetkellä klubituksen/platinumin tilanteen?"
[/q]
Mä ainaki ymmärsin et plattarin porukalle on oma kysely.

[q]Miksan, 1.3.2006 14:18:
---
koo, 1.3.2006 14:14:
Jos toi on personoitu klubbarista JA plattarista tuleville käyttäjille, olisit voinut ehkä muotoilla nuo kysymykset niin, että myös tämä toinen osapuoli (plattari) mainitaan. Tyyliin "miten näet täll hetkellä klubituksen/platinumin tilanteen?"

---

Mä ainaki ymmärsin et plattarin porukalle on oma kysely.
[/q]

No sit tajuun. Mä luulin, et tää on joku yleismaailmallinen kysely...

Osallistuin. o/

Sais tehä koulujuttuja oikeasti mielenkiinnostavista aiheista, jos vaan opettajille menee läpi!

Nimim. "Feng Shuin optimaalisen toteutumisen esteet Urheilukadun avo-osastolla"

[q]äm, 1.3.2006 13:48:
Miten tästä saa opinnäytetyön aikaiseksi? Opettaja ei oo mitenkään kritisoinut aihevalintaa?
Miten noita vastauksia käsitellään?

Mun oma paskaraportti rupes just tuntumaan sittenkin merkitykselliseltä.
[/q]

Älä nyt, kyllähän tällainen verkkoviestinnän kautta tapahtuva yhteisön muodostuminen on todellakin tutkimisen arvoinen aihe. Meillä on esimerkiksi tälläkin hetkellä menossa Tekesin ja firmojen rahoittama projekti, jossa tutkitaan virtuaalisten yhteisöjen muodostumista verkkosaittien ympärille, casena taitaa olla Habbo Hotel. (Meillä = TKK:n ohjelmistotuotannon laboratorio)

Siitä voidaan toki keskustella, miten tutkimuskysymykset ja niitä vastaavat menetelmät on valittu, mutta noin perusperiaatteessa tällainen tutkimusasetelma on ihan hedelmällinen.

[q]vaavu, 1.3.2006 20:57:

Siitä voidaan toki keskustella, miten tutkimuskysymykset ja niitä vastaavat menetelmät on valittu...
[/q]

No keskustellaan sitten siitä.

zAo?

[q]vaavu, 1.3.2006 20:57:
---
äm, 1.3.2006 13:48:
Miten tästä saa opinnäytetyön aikaiseksi? Opettaja ei oo mitenkään kritisoinut aihevalintaa?
Miten noita vastauksia käsitellään?

Mun oma paskaraportti rupes just tuntumaan sittenkin merkitykselliseltä.

---


Älä nyt, kyllähän tällainen verkkoviestinnän kautta tapahtuva yhteisön muodostuminen on todellakin tutkimisen arvoinen aihe. Meillä on esimerkiksi tälläkin hetkellä menossa Tekesin ja firmojen rahoittama projekti, jossa tutkitaan virtuaalisten yhteisöjen muodostumista verkkosaittien ympärille, casena taitaa olla Habbo Hotel. (Meillä = TKK:n ohjelmistotuotannon laboratorio)

Siitä voidaan toki keskustella, miten tutkimuskysymykset ja niitä vastaavat menetelmät on valittu, mutta noin perusperiaatteessa tällainen tutkimusasetelma on ihan hedelmällinen.
[/q]

T,

Kyllä tämä on tutkimusaiheena herkullinen!

Useat teleoperaattorit sun muut ovat käyttäneet miljoonia saadakseen aikaan nettiyhteisöjä ja melko harvat ovat niistä onnistuneet. Tällaisesta aiheesta tulisi varmasti hyviä graduja esimerkiksi sosiaalipsykologian puolelle joka tarkastelee ihmisryhmien toimintaa. Kauppatieteiden ja erityisesti markkinoinnin puolella voisi joku kysyä, että millä helv...tillä joku on saanut vaikeimmin tavoitettavan mainosryhmän porukkaa näin hitosti saman nettipalvelun käyttäjäksi.

Tästä palvelusta löytyy monia sellaisia piirteitä millä on tekemistä esimerkiksi Nokian uusien matkapuhelimiin liittyvien palvelujen kanssa kuten esim. Sensor.

t.
R2D2

Vastasin.
Kysymykset koin kyllä kovin pintapuolisiksi.*ding* Omasta mielestäni olen vastannut jo aikasemminkin melko samankaltaisiin kyselyihin, joten olisin toivonut tämän menevän eteenpäin.*joo*
Mut ihan miten tekijä tahtoo.*piis*

Olisit nyt vähän enemmän kysynyt kun olit jo näin paljon vaivaa nähnyt. Aiheesta saisi vaikka kuinka paljon irti, nyt jäi vähän turhan suppeaksi tuo lähestymiskulma.

O