miten vietät joulusi?

Back to häröily O

mietin tässä vaan, että miten porukat joulun viettää, ja onko jo lahjat hommattu,

entä syöttekö joulutortut luumuhillolla vai ilman?

kinkku vai kalkkuna?

joo, kaikki lahjat ostettuna jo kauan sitten... Korttien suhteen olen tosin ollut laiska, enkä ole tehnyt yhtään mitään. Jouluna syödään ihan vähäsen kinkkua ja rosollia, niin mahtuu tusina joulutorttuja päälle ja pipareita ja bostonkakkua sit kauhee dieetti joulun jälkeen...

anopin luona

ja ei kinkkua eikä kalkkunaa, vaan ainoa eettinen ratkaisu: kasvisjoulu!

antakaa joulu *possu*illekin....

[q]pupuankka:
anopin luona

ja ei kinkkua eikä kalkkunaa, vaan ainoa eettinen ratkaisu: kasvisjoulu!

antakaa joulu *possu*illekin....
[/q]

niih...

kai mun pitää itekin kommentoida tätä omaa kysymysjuttua

elikkäs: lahjat on jo lokakuussa tilattu postimyynnistä, kun en tykkää kaupoista

kortteja en lähettäny, askartelin vaan niille kenelle semmoset tahon antaa

torttui paljon ja ilman muta hillolla

ja sikana a, niin että maha ruskaa

ja joulusauna on måste...

joulu vietetään avomiehen vanhemmilla ja tietenkin vieraillaan omillakin vanhemmilla ja hautuumaalla

ja illalla kirotaan lahjoja: mitä pahaa mä oon tehny kun saan tälläsen *täh*

kotona perheen parissa, eka joulukinkku + muut herkut, sit perinteisesti joulukirkkoon, jonka jälkee availlaan lahjat joita ei oo viel hankittu.. mut onhan täs aikaa reilusti

joululoma menee porukoiden luona. Syön, mässään ja juon ihan *possu*hela veckan. Kyllä*joo* Aattona sauna+ hautausmaakierros, illal vinettoo ja lahjojen avaamista, seukkailua perheen parissa.
.. muiden lahjoja en oo vielä ostanu, tykkään kierrellä mattimyöhäisten joukossa ja kattoo mitähän kukaan ei tarvis ja ostaa sit ehkä jotain sellaista*plur*
joulussa yksi on ylitse muiden ja se on KINKKU(!!) syö sitten sinapilla tai ilman*iloinen*

Jouluviikoks meen porukoille kotipuoleen. Pari lahjaa on vielä hankkimatta, kortteja tein itse + osalle laitoin valmiin. Jouluaattona kinkkua, puuroa ja herkkuja (laatikoista en pidä lainkaan). Joulutorttuihin kuuluu hillo tottakai, syöks joku muka ilman *täh*? Joulusaunaan tietty ja sit sukulaisillakin käydään joulunpyhinä. Joulupäivänä paikalliseen, missä on aina perinteiset joulupäivän pippalot ja siellä näen kaikki vanhat kaverit *sydän*..

Kotonahan se menee perheen kanssa. Joulusaunaa ei voi koskaan jättää väliin.. Harmittaa vaan se että jos toi lumi nyt sulaa tosta poish, niin minne sitä menee sitten kierimään... Jos tohon tulis sellanen mutakuoppa..*iihhih*
Sen sitten näkee..

mulla on pikku ongelma ollut lahjojen kanssa joka vuos.. mut kai sitä silti tulee jotain kyhättyä mut onneks saa kinkkua sit vedettyä poskeen oikeen kunnolla varmaan menee perheen parissa mun joulu, niinku aina on menny. *sydän**sydän*

aatto alkaa aamulla riisipuurolla ja siitä sitten leppoisasti heräillen ruvetaan touhustaan jotain kivaa (katotaan piirrettyjä ym. turhaa). Joskus päivällä koristellaan sitten joulukuusi ja syödään paaaljon pipareita ja muuta pikku purtavaa..

illalla sitten tulee siskot ja mummot ym. ja mennään joulusaunaan.. Siinä samalla lämmitellään ruokia ja laittaudutaan siisteihin vaatteisiin ja rauhotutaan. Ja sitten eikun SYÖMÄÄN... *namskis*
Meille tulee kinkku sekä poroa ja kaikki laatikot ym. siihen päälle..

Ruoan jälkeen sitten mennäänkin availemaan lahjoja ja siihen päälle sitten glögi/kahvi ja teitenkin ne tortut hillolla..

Ainiin ja tietenkin meille tulee joulupukki.. taitaa Viltsu joutua tänäkin vuonna siihen hommaan...*iihhih*

Ja sitten kaiken päätteeksi lähetään käymään hautausmaalla laskemassa kynttilät..

*sydän*ihanaa*sydän*

vanhemmille syömään mätöt naamaan(lahjoja en varmaan saa ku oon ollu tuhma) ja sit illalla itä-helsingin helmeen...(bohemia)jossa käyn vain kerran vuodessa ja se on joulu*plur*

aatoksi olisi tarkotus matkustaa siskon luokse, ja siellä sitä vilskettä sitten riittää kun on talossa kolme pientä lasta. oon edelleenkin sitä mieltä että joulu on lasten juhla, ne on aina niin aidosti ilosia kaikesta mitä jouluna tapahtuu ja uskovat tosissaan näkevänsä tonttuja ikkunan takana (jopa kerrostalon 4. kerroksessa).

ja tietysti joulurauhan julistus pitää käydä kattomassa kun kerran turussa ollaan ja jokavuotisiin traditioihin kuuluu myös lumiukon katseleminen telkkarista. se on pakko nähdä, lapsellista tai ei, ilman sitä ei joulu tule, ainakaan mulle.

joulusaunomisen jälkeen sitten syödään paljon kinkkua ja suklaakonvehteja ja odotellaan joulupukkia, joka tähän mennessä on joka vuosi tuonut myös mulle lahjoja, vaikka en aina niin kovin kiltti olisi ollutkaan. saa nähdä miten ämmän käy tänä vuonna.

joulupäivänä lähdetäänkin sitten vanhempien luokse syömään äitin tekemiä (maailman parhaita) joulutorttuja, ja ehdottomasti luumuhillon kera!*joo*

*sydän*

Tyttöystävän ja vanhempien kanssa syöden ja juoden...

Maalla porukoiden luona.

Jouluun (aattoon siis) kuuluu ehdottomasti joulupuuro, joulusauna ja kunnon ruokailu. Lisänä sit lahjoja (jos oon ollut kiltti *täh*) ja muuta hengailua.

Kinkkuu naminami. Tulee taas syötyy ihan sikana.*sydän*
Ja tortut tottaki hillolla. *sydän*

Kotona juon punkkua ja syön hyvin...*joo*

[q]Sinza:
Joulutorttuihin kuuluu hillo tottakai, syöks joku muka ilman *täh*? [/q]

kun kaikki, otetaan esimerkiksi vaikka mun rakas *sydän* pikkusisko ei tykkää luumuhillosta....

perheen kanssa.. lahjat hankittiin yhdessä äiteen kanssa tänään, kortit viety postiin..
kalkkuna on meijän perheessä perinne, josta ei laisteta tänäänkään.
Elävä kuusikin hankitaan ja.. no.. tiedä sitä sitten että kuinka kauan jaksan perheen kanssa olla vai vetäydynkö omiin oloihini hyvinkin pian aattoaterian ja pukin käynnin jälkeen

[q]aatto alkaa aamulla riisipuurolla ja siitä sitten leppoisasti heräillen ruvetaan touhustaan jotain kivaa (katotaan piirrettyjä ym. turhaa).[/q]

ihan sama juttu jouluaamuna

tänä jouluna varmaan grillaillaan nordic krun kans ja myöhemmin lähdetään ulos.

aion grillata jotain ihan super-hyvää. ja sitten saan SIIDERIÄ. omg. 5kk ilma siideriä meinas jo käydä liian rankaksi. mut sitten pitää juoda punaviiniä kyllä kanssa.

viime lauantaina yhdelä pojalla oli bileissä mukana PIPARKAKKUJA. ne ei oo koskaan maistuneet yhtä hyville. nuuskin sitä tuoksua samalla. hassua kun en oo koskaan tykännyt mitenkään liikaa valmiista piparkakuista (mutta taikina kelpaa kyllä).

O